350 tietäjät huomio.. apua kaivataan..

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
4T-power
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Marras 2007 16:23
Paikkakunta: Tampere

350 tietäjät huomio.. apua kaivataan..

Viesti Kirjoittaja 4T-power »

Eli pienen rebuildauksen jälkeen ilmaantui warrioriin seuraanlainen ongelma..

kun kääntää virrat päälle niin valot toimii mutta ei starttaa eikä vapaan/pakin merkkivalot pala.. mistähän moinen voisi johtua.. ?

peli ilmeisesti lähes identtinen pikku liskon / falmek forcen kanssa..

kiitos etukäteen mahdollisesta avusta..
Viimeksi muokannut 4T-power, 12 Maalis 2008 09:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Yamaha Warrior 350
Teme
6WD
Viestit: 270
Liittynyt: 04 Loka 2007 23:06
Mönkijä:: Sportsman 800 EFI DL
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Teme »

Mitenkään kyseistä laitetta tuntematta vaikuttaisi, että vaihdevivun asennon tunnistava anturi olisi irti tai jotenkin väärässä asennossa...
Vehje luulee, että sinulla on vaihde päällä eikä suostu sen vuoksi starttaamaan.
4T-power
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Marras 2007 16:23
Paikkakunta: Tampere

..

Viesti Kirjoittaja 4T-power »

Tietääkseni pakin valon pitäisi palaa vaikka moottori ei olisikaan käynnissä eikä vaihde vapaalla..
Yamaha Warrior 350
Avatar
Nassikka
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 11 Elo 2006 20:43
Paikkakunta: ksk

Viesti Kirjoittaja Nassikka »

Eikös startinkin pitäs toimia vaihde päällä, jos vaan kytkin on pohjas?
Kannattaa vähä tutkia johdotuksia ja mittailla liitokset ym, että sitä sähköä varmasti tulee jokapaikkaan. Kokeile jollaki ruuvarilla vaikka lyödä startin releen navat yhteen, jos ei sittekkää starttaa niin johtoja tutkimaan.
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
4T-power
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Marras 2007 16:23
Paikkakunta: Tampere

..

Viesti Kirjoittaja 4T-power »

No niin kevät koittaa ja vois taas alkaa repiin hiuksia päästä ja miettimään mikä kömpijässä on vikana..

osaattekos kertoa kyseisen vehkeen sähkö osista esim.
mitä ovat ne kaksi pientä sähköhärpäkettä penkin alla rungon sivussa vasemmalla puolella ?
entä taka rungossa keskellä kaksi boksia toinen on varmaan ns. cdi boksi mutta mikä toinen on.. ? menee muistaakseni kaksi liitintä..

ja mites moisia pystyy mittaamaan et ovatko toimivia kapistuksia..

-kiitos
Yamaha Warrior 350
gaz169

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

katoppas ettei oo pääsulake palanut, mulla oli big bearissa samat oireet.
Erska
6WD
Viestit: 335
Liittynyt: 06 Syys 2004 14:09
Paikkakunta: Satakunta | Yamaha Big Bear 400 4x4 IRS-08 U.S Model & Honda 350TRX-88 4x4

Viesti Kirjoittaja Erska »

Jotkut warriorit perustuivat ainakin Big Bearin tekniikkaan. Löytyykö vetonarua? siitä lähtee käyntiin vaikka olisi vaihde päällä, tai laita ykkönen/isompi vaihde päälle ja kokeile työntää käyntiin.

Vikahan on sähköissä jos noin tekee. Jos ei mikään sulake ole rikki niin kokeile lähteekö noin käyntiin. Silloinhan vika löytyy jostain anturista.
http://www.rockdalemotors.fi Mönkijät, autot, perämoottorit ja vaikka mitä rapakon takaa juuri sinulle sinun ehdoillasi!
4T-power
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Marras 2007 16:23
Paikkakunta: Tampere

..

Viesti Kirjoittaja 4T-power »

Ei ole vetonarua.. Ja kokemuksen perusteella voin sanoa et "erkkikään" ei tönää peliä käyntiin.. =)
Yamaha Warrior 350
Avatar
Nassikka
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 11 Elo 2006 20:43
Paikkakunta: ksk

Viesti Kirjoittaja Nassikka »

Kuulostais sun kuvailemat osat cdi boxilta ja startin solenoidilta. Cdi boxille tulee muutama 4-6 eriväristä johtoa, startin solenoidille 2 paksua johtoa ja yks ohut ohjaus johto. Jos löydät sen solenoidin niin laitappa mönkiän vaihde vapaalle, lyö releen napojen välille vaikka lenkkiavain, se vähä sätii mutta jos sätii niin sitte se kyllä starttaaki jos startti on kunnos. Jos ei lähe käyntiin niin kokeile kattoa kipinä.
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
Erska
6WD
Viestit: 335
Liittynyt: 06 Syys 2004 14:09
Paikkakunta: Satakunta | Yamaha Big Bear 400 4x4 IRS-08 U.S Model & Honda 350TRX-88 4x4

Viesti Kirjoittaja Erska »

Niin no... Onhan sitä 250kiloinen nelivetomönkijäkin työnnetty käyntiin yksinään :)

Mutta kyllähän sitä kannattaa noilta cdi-pokseilta alkaa etsimään. Sulakkeiden jälkeen siis.
http://www.rockdalemotors.fi Mönkijät, autot, perämoottorit ja vaikka mitä rapakon takaa juuri sinulle sinun ehdoillasi!
Ronen
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Loka 2006 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ronen »

Voisi olla sähkökytkin siinä kytkin kahvassa? Eli jos rikki/huono kontakti niin kone luulee ettei kytkin pohjassa eikä käynnisty. Vapaata ei aina heti löydy muutenkaan. Siihen vielä kaupanpäälle palanut lamppu pakki/vapaa lampussa :lol:
Raptor 350
4T-power
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Marras 2007 16:23
Paikkakunta: Tampere

..

Viesti Kirjoittaja 4T-power »

Lamput pelaavat jos vaan saavat syyn palaa :) Muistaakseni sähkökytkintä ei ole kytkin kahvassa.. koneessa sisällä moinen voisikin olla.. pitääpä tutkailla kun pääsee tänään tallille..
Yamaha Warrior 350
4T-power
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Marras 2007 16:23
Paikkakunta: Tampere

.

Viesti Kirjoittaja 4T-power »

No niin..

Eilen tutkailin hommaa ja osan syitäkin sain selville.. :D

- pienet releet startin releen vieressä väärin päin ( voi asentaa kumminpäin vaan) jos asentaa väärin päin tulee startin releen kytkentä napoihin virta molempiin liittimiin.. :?
- yksi johto irti joka maadoittaa toisen näistä releistä ja jos johto on irti ei pala merkki valot eikä starttaa , en ajatellut sen olevan maajohto koska väri oli sini - vihreä, eikä ruskea tai musta kuten yleensä olen ymmärtänyt maajohtojen värin olevan.. :oops:
- Startti nappulassa hapettumaa sisällä..

Eli tästä on hyvä jatkaa eteenpäin kun merkkivalot palaa ja startti pyörittää.. :) kipinää en ehtinyt selvittää mutta eiköhän sekin toimi..

Ainut erikoisuus on ylimääräiset sähköliittimet ( umpeen teipatut edellisien omistajien toimesta) etukatteen alla.. :shock: Eivät vaikuta käyntiin lähtemiseen tai toimintaa mitenkään eikä mielestäni kömpijästä puutu mitään sähkövehkeitä mitä ei alun perin olisi ollut.. :?:
Yamaha Warrior 350
Ronen
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Loka 2006 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ronen »

Ettei vaan olisi kahvalämmpärien tai lisävalojen piuhojen jäänteet.
Raptor 350
4T-power
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Marras 2007 16:23
Paikkakunta: Tampere

..

Viesti Kirjoittaja 4T-power »

empäs usko koska piuhat tulee ulos alkuper. johtosarjasta.. :? Tai jos on ollut sellaset alunperin mut en kyl jaksa moista uskoa ja niitä on monta ja niissä on useimmissa liittimet päissä.. puuttuu vaan vastakappaleet..
Sähkökaavio tarvis saada jostain käsiin jos se vaikka kertois jotakin..

tietääkö muuten joku että mihin tulee kaasuttimen kohokammion pohjasta lähtevä "isohko" putki, kun en muista kirveelläkään et missä sen toinen pää olisi ollut ?
Yamaha Warrior 350
Vastaa Viestiin