
Yammun lukko käytännössä.
- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
Empäs nyt muista tarkasti mikä siellä etuperässä hajos kun lukko rupes tuollee paukutteleen ja lakkas pelaamasta mutta kuitenkin jotain vakavampaa se oli (rattaita särki ja joitain pooreja korkkas) !S_V kirjoitti:Mikähän mahtaa olla lukossa vikana kun välillä kuuluu paukahtelua ja välillä taas ei ole lukkopäällä vaikka merkkivalo palaa että olis?
Vaikka sitä ei usein tarvi olishan sen hyvä toimia kunnolla silloin kun tarvii..
Kaverilla nääs vaihettu seiskasatkun etu perän osat kahesti ekalla kerralla(vaihtovat vaan sisuskaluja) ei onnistunut huollon poikien rema täydellisesti ja laukes kahe viiko sisää uudellee sittemmin tuli kokonaan uus murikka maahantuojalta ja se on kestänyt.
Remontit meni takuuseen mutta kehottaisin tarkistamaan ajotyyliä sen verran että liikkeelle ei lähetä jumipaikasta heti lukon valon syttyessä hanapohjassa vaa varmistellaa hiljoksii notta lukko on varmasti kytkeytyny valosta huolimatta tässä saattoi olla syy kaverin kamppeen hajoamiseen

http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
- JaMaHi
- 6WD
- Viestit: 711
- Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:00
- Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
- Paikkakunta: Halsua-City, Keskipohjanmaa
- Viesti:
rulez kirjoitti:Empäs nyt muista tarkasti mikä siellä etuperässä hajos kun lukko rupes tuollee paukutteleen ja lakkas pelaamasta mutta kuitenkin jotain vakavampaa se oli (rattaita särki ja joitain pooreja korkkas) !S_V kirjoitti:Mikähän mahtaa olla lukossa vikana kun välillä kuuluu paukahtelua ja välillä taas ei ole lukkopäällä vaikka merkkivalo palaa että olis?
Vaikka sitä ei usein tarvi olishan sen hyvä toimia kunnolla silloin kun tarvii..
Kaverilla nääs vaihettu seiskasatkun etu perän osat kahesti ekalla kerralla(vaihtovat vaan sisuskaluja) ei onnistunut huollon poikien rema täydellisesti ja laukes kahe viiko sisää uudellee sittemmin tuli kokonaan uus murikka maahantuojalta ja se on kestänyt.
Eipä muuten ole vaikea arvata kenen jampista on kyse!! Taitaa olla punaane ja niin perkuleesti kilometrejä??
Käväsin nimittäin tuossa keväällä Vetelissä jammun huollon poikia puhuttelemassa ja siellä oli pöydällä "sileäksi sorvattu" yamahan etuperä levällään. Aika käytetyn näköinen se kyllä oli. Täytyy kyllä antaa 10-pistettä jammun takuulle jos se tosiaan korvas sen. Näytti pahasti väärinkäytetyltä tapaukselta.
Remontit meni takuuseen mutta kehottaisin tarkistamaan ajotyyliä sen verran että liikkeelle ei lähetä jumipaikasta heti lukon valon syttyessä hanapohjassa vaa varmistellaa hiljoksii notta lukko on varmasti kytkeytyny valosta huolimatta tässä saattoi olla syy kaverin kamppeen hajoamiseen
Liikaa on sopivasti!!!
http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
Aika hauskasti piilotit kommenttis mun lainauksen sekaan 
Kävi jo hetken mielessä et mitäs se JaMaHi lainailoo tekstiä ilman mitään kommentointia

Kävi jo hetken mielessä et mitäs se JaMaHi lainailoo tekstiä ilman mitään kommentointia

http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Mitä ton lukon toimintaan tulee, suosittelen perehtymään räjäytyskuvien avulla sen lukon rakenteeseen. Kun sen rakenteen ja toimintaperiaatteen ymmärtää, ymmärtää silloin myös sen miksei se lukko aina tahdo kytkeytyä tai irrota ennen pientä liikautusta. 

- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: Yammun lukko käytännössä.
Olin tuossa viikonloppuna ajelemassa keuruun seudulla ja tuli huomattua että yhtäkkiä ei enää
jammun etuperän lukko kytkeydykkään vaikka valo palaa...
Tänään nostin koneen pukille ja testasin ni sököhän se on... ensin tuntuu että ei siinä vikaa ole mutta kun pyöräyttää
molempia renkaita eteenpäin niin sillon lukko pettää ja ei jää päälle...
Ainut vaan kun en keksi että miten ja missä olisi hajonnut...
Toimitin koneen huoltoon ja menee kuulemma takuuseen... takuuta olikin ruhtinaalliset 6 päivää jäljellä...
jammun etuperän lukko kytkeydykkään vaikka valo palaa...
Tänään nostin koneen pukille ja testasin ni sököhän se on... ensin tuntuu että ei siinä vikaa ole mutta kun pyöräyttää
molempia renkaita eteenpäin niin sillon lukko pettää ja ei jää päälle...
Ainut vaan kun en keksi että miten ja missä olisi hajonnut...
Toimitin koneen huoltoon ja menee kuulemma takuuseen... takuuta olikin ruhtinaalliset 6 päivää jäljellä...

.toni.
- Logibear
- Tracks
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
- Mönkijä:: Grizzly 700 -07
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Yammun lukko käytännössä.
Raportoihan sitten mikä sieltä hajosi. Itselläkin on lukko mennyt semmoseks että ei mene kuin houkuttelemalla päälle. Merkkivalo kyllä syttyy ja surina kuuluu mutta ei vaan kytke. Kertokaas vielä tyhmälle miten lukon toiminnan saa kokeiltua pukilla
Jos lukko päällä pyörittää toista rengasta niin pitääkö toisen pyöriä myös samaan suuntaan vai miten?

- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Yammun lukko käytännössä.
Jos lukko on päällä, niin renkaiden pitää pyöriä samaan suuntaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Yammun lukko käytännössä.
tonikois kirjoitti:Olin tuossa viikonloppuna ajelemassa keuruun seudulla ja tuli huomattua että yhtäkkiä ei enää
jammun etuperän lukko kytkeydykkään vaikka valo palaa...
Tänään nostin koneen pukille ja testasin ni sököhän se on... ensin tuntuu että ei siinä vikaa ole mutta kun pyöräyttää
molempia renkaita eteenpäin niin sillon lukko pettää ja ei jää päälle...
Ainut vaan kun en keksi että miten ja missä olisi hajonnut...
Toimitin koneen huoltoon ja menee kuulemma takuuseen... takuuta olikin ruhtinaalliset 6 päivää jäljellä...
Jammu tuli takas huollosta...
vaihdettu etuperä
Lukko ilmeisesti ollu jo vähän aikaa sökö mutta hajos lopullisesti sit kuiteski keuruulla...
eli nyt kun kytkee lukon, laitteen ollessa paikallaan päälle niin valo syttyy heti ja lukko kytkeytyy välittömästi. ja jos ei ihan heti kytkeydy pysähdyksissä niin pikkasen eteenpäin ja tankoa kääntäen ni kytkeytyy mutta röpöttää rajottimella mutta kytkeytyy nopeasti...
tuli sellanen fiilis että ei oo koskaan toiminut tuolla tavalla... mutta muisti saattaa pätkiä...

.toni.
-
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 01 Marras 2008 17:13
- Mönkijä:: BigBoss570
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Yammun lukko käytännössä.
tartteis vähän apuja kun kävi juuri noin kuin tuossa aiemmin sanottiin että lukko menee merkkivalon mukaan päälle ja pois mutta ei todellakaan oikeasti mene lukkoon, sen sijaan neliveto/2wd toimii ihan hyvin.
Noh otin sitten sen moottorin irti joka kytkee nelivedon ja lukon, kappas vain sieltä tuli mukavaa metallimursketta
Eli siellä perässä on jokin hammasliuku systeemi joka liukuu tangon ympärillä ja vissiin sitten liikuttaa jotain mikä lukon kytkee päälle, ja nyt ilmeisesti se jokin on pahasti kappaleina kun sen liun työntää toiseen laitaan (missä olettaisin lukon paikan olevan) ja pyörittää rengasta niin kuuluu sellainen rapina että tuntuu kuin lukko melkein menisi päälle.
Onko nyt siis näin että joudun koko perän ostamaan vai saakohan tarpeelliset osat erikeen? Ja onkohan tuo perän kasaaminen ja purkaminen mitenkä vaikea homma vai pitääkö suosiolla viedä ammattilaisille? Jonkun verran on mopon ems. moottoreita tullut purettua mutta ei ikinä mitään periä. Sitten vielä se että onko kenelläkään perästä minkään laista hinta arviota? Ja voika saada halvemmalla jostain muualta kuin yamahalta?
Pikkaisen kyllä harmittaa kun tiesin että vetareita yms. menee jos tuota väärin käyttää niin koko ajan varjelin sitä vehjettä ettei tulis mitään tuollasta, hyvin vähällä käytöllä on kyllä lukko ollut ainut asia missä ajattelin että olisi voinut särkyä on kun joskus kävi niin että lukko oli valon mukaan päällä mutta loksahtikin vasta oikeasti päälle kun kovemmin antoi kierrosta, ikä silloinkaan mitenkään älyttömän tiukassa ollut vehja kiinni.
Noh otin sitten sen moottorin irti joka kytkee nelivedon ja lukon, kappas vain sieltä tuli mukavaa metallimursketta

Eli siellä perässä on jokin hammasliuku systeemi joka liukuu tangon ympärillä ja vissiin sitten liikuttaa jotain mikä lukon kytkee päälle, ja nyt ilmeisesti se jokin on pahasti kappaleina kun sen liun työntää toiseen laitaan (missä olettaisin lukon paikan olevan) ja pyörittää rengasta niin kuuluu sellainen rapina että tuntuu kuin lukko melkein menisi päälle.
Onko nyt siis näin että joudun koko perän ostamaan vai saakohan tarpeelliset osat erikeen? Ja onkohan tuo perän kasaaminen ja purkaminen mitenkä vaikea homma vai pitääkö suosiolla viedä ammattilaisille? Jonkun verran on mopon ems. moottoreita tullut purettua mutta ei ikinä mitään periä. Sitten vielä se että onko kenelläkään perästä minkään laista hinta arviota? Ja voika saada halvemmalla jostain muualta kuin yamahalta?
Pikkaisen kyllä harmittaa kun tiesin että vetareita yms. menee jos tuota väärin käyttää niin koko ajan varjelin sitä vehjettä ettei tulis mitään tuollasta, hyvin vähällä käytöllä on kyllä lukko ollut ainut asia missä ajattelin että olisi voinut särkyä on kun joskus kävi niin että lukko oli valon mukaan päällä mutta loksahtikin vasta oikeasti päälle kun kovemmin antoi kierrosta, ikä silloinkaan mitenkään älyttömän tiukassa ollut vehja kiinni.
- Logibear
- Tracks
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
- Mönkijä:: Grizzly 700 -07
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Yammun lukko käytännössä.
Jatketaas vanhaa topikkia eli oikeastaan sama kysymys kuin edellisellä. Jotain luultavasti hajosi viime Askolan keikalla (joka kerta on muuten siellä jotain hajonnu) kun ei lukko mene tai pysy enää päällä. Haluaisin avata sen mustan mötikän etuperän kyljestä nähdäkseni millaista hilettä tulee. Onko joku avannut sen ja laittanut vielä onnistuneesti takaisinkin? Räjäristä näyttää siltä että ei paljoa kannata availla jos ei tiedä mitä tekee 
Kolmiveto näyttää toimivan ihan normaalisti ja aika paljon on ajettukin Askolan jälkeen että elättelen toiveita että itse perässä olisi paikat ehjänä
Tuossa minun aikaisemmalla kerralla olleessa ongelmassa ei tehty muuta kuin kurkattiin sisään ja alkoi taas toimia. Mitään osia ei vaihdettu ja alkoi toimia taas

Kolmiveto näyttää toimivan ihan normaalisti ja aika paljon on ajettukin Askolan jälkeen että elättelen toiveita että itse perässä olisi paikat ehjänä

Tuossa minun aikaisemmalla kerralla olleessa ongelmassa ei tehty muuta kuin kurkattiin sisään ja alkoi taas toimia. Mitään osia ei vaihdettu ja alkoi toimia taas

-
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 01 Marras 2008 17:13
- Mönkijä:: BigBoss570
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Yammun lukko käytännössä.
[
EDIT: Taisitkin tarkoittaa sen itse servomoottorin avaamista, pitäisi opetella lukemaan tai ainakin ymmärtämään lukemansa
Voit huoletta ottaa sen servo moottorin irti, tai mikä nyt onkaan, valitset ensin vaikka pelkän takavedon päälle, silloin etuperässä oleva liuku on vasemmassa reunassa, sitä voi sitten siinä liikutella sormella oikealle päin, keskellä on kolmi veto ja ihan oikeassa laidassa on lukko päällä, sinä kyllä näet kun lasket öljyt että onko se lukon ratas mennyt rikki (mikä on enemmän kuin todennäköistä) koska sieltä tulee metalli hippusia jos näin on käynyt. sitten kun kasaat niin laitat sen liun sinne vasempaan laitaan niin on se takaveto päällä. En tiedä mitä tapahtuu jos laittaa liun eri asentoon kuin mitä on neliveto kytkimestä valittu, tuskin mitään hyvää ainakaanLogibear kirjoitti:Jatketaas vanhaa topikkia eli oikeastaan sama kysymys kuin edellisellä. Jotain luultavasti hajosi viime Askolan keikalla (joka kerta on muuten siellä jotain hajonnu) kun ei lukko mene tai pysy enää päällä. Haluaisin avata sen mustan mötikän etuperän kyljestä nähdäkseni millaista hilettä tulee. Onko joku avannut sen ja laittanut vielä onnistuneesti takaisinkin? Räjäristä näyttää siltä että ei paljoa kannata availla jos ei tiedä mitä tekee

EDIT: Taisitkin tarkoittaa sen itse servomoottorin avaamista, pitäisi opetella lukemaan tai ainakin ymmärtämään lukemansa

- Logibear
- Tracks
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
- Mönkijä:: Grizzly 700 -07
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Yammun lukko käytännössä.
Noh en tiedä kumpaako tarkoitin
Mitenkäs sulla vika korjaantui?
