sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä
-
- 2WD
- Viestit: 34
- Liittynyt: 29 Marras 2008 21:37
sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä
-08 450nen pihassa
- löytyykö ohjekirja jostaki netin syövereistä?
- rasvanippoja missä? tarviiko rasvan olla jotaki tiettyä?
- paljonko pohjapanssari maksaa?
- muassa olisi myös virtaavampi änkkäri + dynojetin stg1, laitanko ollenkaan, vai muuttuuko peli noilla paremmaksi?
- mitä öljyvaatimuksia perät/moottori/vaihdel.
- 2/4veto & tasausp. lukko.
ja sitten.
punasen napin takana 2/4 veto...ok, mutta mistä saa syttymään sen tasausp. lukko valon?? vai onko mulla ko lukko kökkönä/mittaristossa merkkivalo pimeänä?
vaihteet toimii tosi nätisti, mutta hidaspuoli ei mene kuin "huulille"...kun laitan l:n päälle, niin se viimeinen 1/100mm pitää avittaa pikkuisen kaasulla jotta se loksahtaa päälle.
onko vielä uutuuttaan kankea, säädetäänkö jostaki, kuuluu asiaan vai takuu hommia.
laitteella veivattu 600km/40h.
ja jos jollain olisi jotain tyyppijuttuja kertoa mitkä jäi kysymäti, niin kiitollisna otetan vastaan.
ainnin.
olisi 800pollen org kumit joutilaana, voikohan nuo laittaa 450nen org. pellivanteille??
olikohan ne 26" ja 11" takana, etusia en muist.
- löytyykö ohjekirja jostaki netin syövereistä?
- rasvanippoja missä? tarviiko rasvan olla jotaki tiettyä?
- paljonko pohjapanssari maksaa?
- muassa olisi myös virtaavampi änkkäri + dynojetin stg1, laitanko ollenkaan, vai muuttuuko peli noilla paremmaksi?
- mitä öljyvaatimuksia perät/moottori/vaihdel.
- 2/4veto & tasausp. lukko.
ja sitten.
punasen napin takana 2/4 veto...ok, mutta mistä saa syttymään sen tasausp. lukko valon?? vai onko mulla ko lukko kökkönä/mittaristossa merkkivalo pimeänä?
vaihteet toimii tosi nätisti, mutta hidaspuoli ei mene kuin "huulille"...kun laitan l:n päälle, niin se viimeinen 1/100mm pitää avittaa pikkuisen kaasulla jotta se loksahtaa päälle.
onko vielä uutuuttaan kankea, säädetäänkö jostaki, kuuluu asiaan vai takuu hommia.
laitteella veivattu 600km/40h.
ja jos jollain olisi jotain tyyppijuttuja kertoa mitkä jäi kysymäti, niin kiitollisna otetan vastaan.
ainnin.
olisi 800pollen org kumit joutilaana, voikohan nuo laittaa 450nen org. pellivanteille??
olikohan ne 26" ja 11" takana, etusia en muist.
Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä
mulla samanlainentaistovainaa kirjoitti:-08 450nen pihassa
- löytyykö ohjekirja jostaki netin syövereistä?
- rasvanippoja missä? tarviiko rasvan olla jotaki tiettyä?
- paljonko pohjapanssari maksaa?
- muassa olisi myös virtaavampi änkkäri + dynojetin stg1, laitanko ollenkaan, vai muuttuuko peli noilla paremmaksi?
- mitä öljyvaatimuksia perät/moottori/vaihdel.
- 2/4veto & tasausp. lukko.
ja sitten.
punasen napin takana 2/4 veto...ok, mutta mistä saa syttymään sen tasausp. lukko valon?? vai onko mulla ko lukko kökkönä/mittaristossa merkkivalo pimeänä?
vaihteet toimii tosi nätisti, mutta hidaspuoli ei mene kuin "huulille"...kun laitan l:n päälle, niin se viimeinen 1/100mm pitää avittaa pikkuisen kaasulla jotta se loksahtaa päälle.
onko vielä uutuuttaan kankea, säädetäänkö jostaki, kuuluu asiaan vai takuu hommia.
laitteella veivattu 600km/40h.
ja jos jollain olisi jotain tyyppijuttuja kertoa mitkä jäi kysymäti, niin kiitollisna otetan vastaan.
ainnin.
olisi 800pollen org kumit joutilaana, voikohan nuo laittaa 450nen org. pellivanteille??
olikohan ne 26" ja 11" takana, etusia en muist.

-ohjekirja jos ei oo penkin alla niin mulle PM:kee niin heittelen ohjeita jostain
-rasvanippoja? hmm... takapään rasvaus onnistuu ainakin hienosti ku kääntää avaimella vähän nippoja ja sitten normi vaseliinia prässistä vaan kehiin... kardaanit kanssa mutta etupään kardaanin koneenpuoleinen ristikko on vähän vaikea jouduin ite ottaan kardaanista sen boori akselin pois että sain sen ristikon rasvattuu
-pohjapanssari kannattaa tehä ite jos taitaa... itellä ei hinnoista tietoo, mutta voisin veikata että pienen omaisuuden ne maksaa.
-voithan sää noita viripalikoita sinne heittää itellä ei oo noista kokemusta, mutta eiköhän tuo vakio putkikin aika hyvin virtaa.. suuttimet saattaa kyllä auttaa ku heittää isommat(viisaammat kertokaa että auttaako ne)... ite veikkaan, että jos tehoja kunnolla haluaa niin sitten pitää konepuolelle tehä jo jotain... eri asia jos olis tieliikenne peli...
-ku ohjekirjasta kattoo niin: ETUPERÄ: yamahan modified shaft drive gear oil tai sitten API GL-4 hypoidi öljy, itellä on toi ihan vakio teboilin 80W-90 HD öljy, perissä pitää aina olla hypoidi lisäaine ku siellä on niitä vinohammaspyöriä niin toi lisäaine tekee niihin semmosen kalvon mitä normi öljy ei tee, siten ei kulu läheskään niin paljoo ja hammaskosketus on parempi
TAKAPERÄ: 08- mallissahan monilevyjarru on siellä niin sinne kannattaa laittaa omasta mielestä ainakin tota jammun omaa öljyä eli YAMAHA FRICTION MODIFIED SHAFT DRIVE GEAR OIL ku tuossa öljyssä on sitä jarrun lisäainetta, ohjekirjan mukaan voi myös laitta normi hypoidi vaihteisto öljyä mutta se jarru saattaa ruveta ääntelehtimään

MOOTTORI\VAIHTEISTO: on samaa pakettia niin sinne oon laittanu ihan moottoripyörään tarkoitettua öljyä... VALVOLINE kytkin lisäaineistettua 10W-40, niin toimii toi keskipakokytkin ainakin kunnolla mikä on tuolla öljyssä ennen varia
-Sitten toi sun diff.locki nosta keula vaikka vinssillä\pönkällä\tunkilla ilmaan ja kokeile... eli ku on kaks vedolla niin kummatki etuset pyörii humpuukia ja sitten nelivedolla ku pyörität toista etusta niin toinen pyörii erisuuntaan ja sitten locki päällä niin kaikki 4 pyörii samaan suuntaan ku yhestä pyörästä pyörität.. jos ei niin sitten on varmaan jotain vikaa
-ja sitten noista vaihteista eli se L ja P ei mee itelläkään suorilta päälle vaan täytyy varovasti kaasulla avittaa tai sitten nytkyy vähän ite penkissä niin menee päälle... rupee ajanmyötä varmaan herkkenee... ja se kuuluu asiaan mitä oon lueskellu
DIY
-
- 2WD
- Viestit: 34
- Liittynyt: 29 Marras 2008 21:37
Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä
no nyt painan tuon 4-veto nappulan pohjaan.
mulla on nyt neljä vetävää.
mutta mistä tuo diff lokki tulee päälle?
tämä jäi vieläki epäselväksi.
koettelin säätää sitä hidasta puolta.
sielähän on tanko josta pystyy säätelemään.
ehti tulla jo pimeä eikä se muuttunu kuin korkeintaan huonompaan suuntaan.
nakkasin kyllä p-päälle että sain hyvin ne säätömutterit esille.
arvelin ensin että onpa helppoa, lyhennän pikkusen tätä tankoa niin se on siinä.
no ei sinnepäinkään.
elikkä pitääkö se laittaa sinne hitaan puolelle ja sitte säätää, mutta kireälle/löysälle vai sopivalle??
ja jos tuohon hitaan päällemenoon auttaa kun pikkusen nostaa rpm, niin ei sunkaan sillä ole jotain tekoa ö-paineiden kanssa??
onko tuo ylen tarkka esim. tyhjäkäynti kierroksista?
ja vaikuttaakohan öljyn laatu tuohon hitaan päällemenoon.
tuo risslyn änkkäri ei hengitä yhtään mihinkään.
sielä on joku kolmekammio mysteeri joka ahistaa jotta piisaa.
mulla on nyt neljä vetävää.
mutta mistä tuo diff lokki tulee päälle?
tämä jäi vieläki epäselväksi.
koettelin säätää sitä hidasta puolta.
sielähän on tanko josta pystyy säätelemään.
ehti tulla jo pimeä eikä se muuttunu kuin korkeintaan huonompaan suuntaan.
nakkasin kyllä p-päälle että sain hyvin ne säätömutterit esille.
arvelin ensin että onpa helppoa, lyhennän pikkusen tätä tankoa niin se on siinä.
no ei sinnepäinkään.
elikkä pitääkö se laittaa sinne hitaan puolelle ja sitte säätää, mutta kireälle/löysälle vai sopivalle??
ja jos tuohon hitaan päällemenoon auttaa kun pikkusen nostaa rpm, niin ei sunkaan sillä ole jotain tekoa ö-paineiden kanssa??
onko tuo ylen tarkka esim. tyhjäkäynti kierroksista?
ja vaikuttaakohan öljyn laatu tuohon hitaan päällemenoon.
tuo risslyn änkkäri ei hengitä yhtään mihinkään.
sielä on joku kolmekammio mysteeri joka ahistaa jotta piisaa.
Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä
neliveto päälle ja sitten saman napin vieressä on semmonen klipsi mikä käännetään sivuun ja sen alta löytyy keltanen DIFF-LOCK nappi minkä ku painaa ylös niin sillon on lukot kehissä
tietoo yammun lukosta\lukoista http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 14&t=12436
siihen vaihde tankoon ei kannata mennä kajoomaan muutaku jos on oikeesti vaihteet perseellään\ei meinaa pysyä päällä\merkkivalot ei syty vaikka vaihde silmässä... ite säätäisin sillein että vapaa päälle eli N ja sitten vaihde tanko sillein että se N valo syttyy sinne mittaritauluun ja testaa sitten R ja H ja siitä takas N että kaikki valot syttyy herkkään, sillon pitäis kaikki vaihteet olla kohallaan... tohon L vaihteeseen ei oo mitään konstia millä sen sais helpommin päälle... se vaan on semmonen... varovasti kaasulla päälle tai sitten hytkyy ite ees takasi penkissä niin sillon menee ja muista että aina pitää pysäyttää ku vaihtaa vaihdetta\vaihtaa lukot\vedon
vaihteista: eli ei oo RPM nostaminen ja sitä kautta vaihteen päälle meneminen mitenkään kiinni öljynpaineista vaan siitä että kun yamahassa on variaattori pysähdyksissä aina kun on tyhjäkäynnillä niin vaihde ei mene välttämättä silmään jos joutuu hyppää enemmän ku yhen rattaan ylite... niin kierroksia ku vähän nostaa niin variaattori pyörähtää ja sitä kautta vaihteisto niin se vaihde napsahtaa silmään... jos kierroksilla laittaa vaihteen silmään niinku monesti on tehtävä ton L vaihteen kanssa niin hyvin varovasti oon nostanu ainakin itellä... niin ei mee ainakaan mitään rikki...
jos oot siitä L vaihteesta huolissaa niin lue tämä http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 14&t=14024
tietoo yammun lukosta\lukoista http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 14&t=12436
siihen vaihde tankoon ei kannata mennä kajoomaan muutaku jos on oikeesti vaihteet perseellään\ei meinaa pysyä päällä\merkkivalot ei syty vaikka vaihde silmässä... ite säätäisin sillein että vapaa päälle eli N ja sitten vaihde tanko sillein että se N valo syttyy sinne mittaritauluun ja testaa sitten R ja H ja siitä takas N että kaikki valot syttyy herkkään, sillon pitäis kaikki vaihteet olla kohallaan... tohon L vaihteeseen ei oo mitään konstia millä sen sais helpommin päälle... se vaan on semmonen... varovasti kaasulla päälle tai sitten hytkyy ite ees takasi penkissä niin sillon menee ja muista että aina pitää pysäyttää ku vaihtaa vaihdetta\vaihtaa lukot\vedon
vaihteista: eli ei oo RPM nostaminen ja sitä kautta vaihteen päälle meneminen mitenkään kiinni öljynpaineista vaan siitä että kun yamahassa on variaattori pysähdyksissä aina kun on tyhjäkäynnillä niin vaihde ei mene välttämättä silmään jos joutuu hyppää enemmän ku yhen rattaan ylite... niin kierroksia ku vähän nostaa niin variaattori pyörähtää ja sitä kautta vaihteisto niin se vaihde napsahtaa silmään... jos kierroksilla laittaa vaihteen silmään niinku monesti on tehtävä ton L vaihteen kanssa niin hyvin varovasti oon nostanu ainakin itellä... niin ei mee ainakaan mitään rikki...
jos oot siitä L vaihteesta huolissaa niin lue tämä http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 14&t=14024
DIY
-
- 2WD
- Viestit: 34
- Liittynyt: 29 Marras 2008 21:37
Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä
noniin saatiin manuaalikin hyppysiin.
penkin alla ol tyhjää, mutta sain liikkeestä.
ei tarvi enää vaeltaa pimeässä.
kyllähän tuo erilailla menee lukot päällä.
edellinen ol 800polle.
sitkeästi tuossa muutama väittää että tuo 800nen menee paremmin mettässä.
en kyllä ole samoilla.
tietty jos kelloa vastaan vetäisi jonkun saman, niin tulis faktaa.
pollella ko veti niin päälimmäisenä oli fiilis että panssarivaunulla ollaan liikkeellä.
jammu tuntuu niin ketterältä että jos bensa pääsis loppumaan, niin laitan kömpijän reppuun ja kävelen kotio.
...tosin bensaa ei näytä kuluvan ollenkaan pollen jälkeen.
nyt muut alkaa olemaan selvillä, mutta mites tämän virin kanssa.
mitä teen tuon dynojetin & hussen suoran pöntön kanssa?
annanko olla vai miten.
eikö kukaan ole kodiakkia tuunannu?
penkin alla ol tyhjää, mutta sain liikkeestä.
ei tarvi enää vaeltaa pimeässä.
kyllähän tuo erilailla menee lukot päällä.
edellinen ol 800polle.
sitkeästi tuossa muutama väittää että tuo 800nen menee paremmin mettässä.
en kyllä ole samoilla.
tietty jos kelloa vastaan vetäisi jonkun saman, niin tulis faktaa.
pollella ko veti niin päälimmäisenä oli fiilis että panssarivaunulla ollaan liikkeellä.
jammu tuntuu niin ketterältä että jos bensa pääsis loppumaan, niin laitan kömpijän reppuun ja kävelen kotio.
...tosin bensaa ei näytä kuluvan ollenkaan pollen jälkeen.
nyt muut alkaa olemaan selvillä, mutta mites tämän virin kanssa.
mitä teen tuon dynojetin & hussen suoran pöntön kanssa?
annanko olla vai miten.
eikö kukaan ole kodiakkia tuunannu?
Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä
hienoo ku sait toimimaan
ja toimivan manuaalin...
joo kyllä toi 450 on ihan törkeen ketterä menemään metikössä just ton kokonsa ja painonsa ansiosta... ei oo kyllä vielä teho loppunu missään vaiheessa metikössä, vaikka pahoista paikoista ollaan mentykin ja jos meinaa loppua niin L vaihde kehiin ja lukot päälle niin ei lopu

joo kyllä toi 450 on ihan törkeen ketterä menemään metikössä just ton kokonsa ja painonsa ansiosta... ei oo kyllä vielä teho loppunu missään vaiheessa metikössä, vaikka pahoista paikoista ollaan mentykin ja jos meinaa loppua niin L vaihde kehiin ja lukot päälle niin ei lopu
DIY
Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä
juu aivan mahtava peli.......
maavara pieni miinus ja kovenmmassa vauhdissa tiukkaan käännyttäessä meinaa sukeltaa etu kulman yli (hoitus varmaan iskareiden vaihdolla) mutta muuten ei voi olla kun tyytyväinen
ei ole tarvinnu vielä viritellä vaikka alla itp:n26" vanteet ja Kendan BC:t (etessä 26x9x12ja takana 26x12x12) pitoakin löytyy aivan helvatisti orkkis renkaisiin verraten
on vaan hassun näkönen muiden rinnalla kokonsa puolesta
!!..ei voimalla vaan taidolla ja sikamaisella tuurilla ja onnella..!!


maavara pieni miinus ja kovenmmassa vauhdissa tiukkaan käännyttäessä meinaa sukeltaa etu kulman yli (hoitus varmaan iskareiden vaihdolla) mutta muuten ei voi olla kun tyytyväinen
ei ole tarvinnu vielä viritellä vaikka alla itp:n26" vanteet ja Kendan BC:t (etessä 26x9x12ja takana 26x12x12) pitoakin löytyy aivan helvatisti orkkis renkaisiin verraten
on vaan hassun näkönen muiden rinnalla kokonsa puolesta

!!..ei voimalla vaan taidolla ja sikamaisella tuurilla ja onnella..!!
Ab alio exspectes, alteri quod feceris
-
- 2WD
- Viestit: 34
- Liittynyt: 29 Marras 2008 21:37
Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä
ei mene kuin elokuvissa.
otin rässin käteen ja kävin kärryn läpite ja samaan kömpijänkin nipat... tai meinasin ainakin.
minkätakia kaikki rasva tursuaa nipan/rässin reunoilta ulos, eikä sisään me mitään??
onko tuossa joku jippo & juju joka pit. ensin tekemän??
onko nipat jäässä tms. ja ne pitää sulattaa ensin jotta homma toimii vai hä???
otin rässin käteen ja kävin kärryn läpite ja samaan kömpijänkin nipat... tai meinasin ainakin.
minkätakia kaikki rasva tursuaa nipan/rässin reunoilta ulos, eikä sisään me mitään??
onko tuossa joku jippo & juju joka pit. ensin tekemän??
onko nipat jäässä tms. ja ne pitää sulattaa ensin jotta homma toimii vai hä???
Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä
se rässi pitää olla tismalleen samassa kulmassa ku ne nipat.... kannattaa avaimella kääntää ne nipat että on edes vähän toivoo saada sitä rässiä siihen
DIY
-
- 2WD
- Viestit: 34
- Liittynyt: 29 Marras 2008 21:37
Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä
vasen taka män hienosti, mutta muut ei.
otin nipankin pois, ja hyvin sieltä tavara läpite tulee.
ei ollu ne kuulat jumissa tms.
sitte kun nipan laittaa takas ja uusi yritys, niin välistä tursuaa.
kokeilin käännelläkkin.
otin nipankin pois, ja hyvin sieltä tavara läpite tulee.
ei ollu ne kuulat jumissa tms.
sitte kun nipan laittaa takas ja uusi yritys, niin välistä tursuaa.
kokeilin käännelläkkin.
-
- 2WD
- Viestit: 34
- Liittynyt: 29 Marras 2008 21:37
Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä
ja jatkuu.
manuaalissa höpistiin jostain karkeasta ö-suodattimesta, missäs semmonen on?
entä mistä löytyy ohjausakselin rasvanippa??
manuaalissa höpistiin jostain karkeasta ö-suodattimesta, missäs semmonen on?
entä mistä löytyy ohjausakselin rasvanippa??
Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä
karkee suodatin on öljylasku ropun vieressä.... keskellä moottoria koneen alla(kuusiokolo mutterin vieressä)... semmonen iso mutteri.. sen ku ottaa pois niin siellä alla on jousikuorma mikä pitää sitä suodatinta koneen sisällä.
ohjausakselin rasvanippa? siitä en tiedä minäkään mitään... oon kyllä katellu, mutta ei näy missään... kertokaa viisaat???
ohjausakselin rasvanippa? siitä en tiedä minäkään mitään... oon kyllä katellu, mutta ei näy missään... kertokaa viisaat???
DIY
-
- 2WD
- Viestit: 34
- Liittynyt: 29 Marras 2008 21:37
Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä
jos laitan bensahanan kiinni ja vedän laitteen 90asteen kulmaan, niin pysyykö bensat sillo tankissa, vai tulviiko sinne ilmanputsarikoteloon??
tarvis saada pohjapanssari & lumil. kiinnitysrauta toimimaan yhdessä.
tarvis saada pohjapanssari & lumil. kiinnitysrauta toimimaan yhdessä.
Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä
eiköhän nuo pysy tankissa... jos ei vaan oo niin täynnä tankki että tulvii korkin välist.. mutta en kyllä usko
kaasarista tosin saattaa ehkä vähän tulla bensaa putsarin kotelon suuntaan, mutta ainoastaan sen verran mitä kohokammiossa on... eli alta Desi
kaasarista tosin saattaa ehkä vähän tulla bensaa putsarin kotelon suuntaan, mutta ainoastaan sen verran mitä kohokammiossa on... eli alta Desi
DIY
-
- 2WD
- Viestit: 34
- Liittynyt: 29 Marras 2008 21:37
Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä
kokeilin vedättää hiukan pidempää settiä.
50km n.60km/h ja perä on niin kuuma jottei kättä kärsi??
jarruko sielä jumii, mites moisen jumin saan tarkattua & vapaaksi??
matkanvarrella tuli yksi tiukempi jarrutus 1/2välissä reisua, muuten ei pahemmin jarruteltu.
et siitäkään voi olla kiinni.
gpsiin otti vakio kumeilla lievään alamäkeen 85km/h
mut 80ppiä ei saa rikki jos vähänkin vastatuulta.
50km n.60km/h ja perä on niin kuuma jottei kättä kärsi??
jarruko sielä jumii, mites moisen jumin saan tarkattua & vapaaksi??
matkanvarrella tuli yksi tiukempi jarrutus 1/2välissä reisua, muuten ei pahemmin jarruteltu.
et siitäkään voi olla kiinni.
gpsiin otti vakio kumeilla lievään alamäkeen 85km/h
mut 80ppiä ei saa rikki jos vähänkin vastatuulta.