sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 19:27

Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

joo mulla sama juttu, jos pidempään reissuun lähtee niin toi takaperä vetää melko kuumaks. En tiedä sitten pitäiskö :?: oon itellä ainakin säätäny vaijerit sinne melko löysälle niin pitäis vähän helpottaa... se voi olla ku siellä on se monilevy jarru niin pientä laahaamista tulee väkisin...

joo mulla kanssa oottaa tasasella kilpa-ajo asennossa 25:silla Mudliten renkailla jonku 83km/h ennenku tehot loppuu kesken... imussa oon ajanu 88 ja sillonkaan ei oo vielä rajottimella läheskää. loppuu paras vääntöalue vähän liian aikasi niin ei jaksa pelkillä kierroksilla enää oikein mennä :D eli ei tossa sunkaan laitoksessa siinäkään mielessä mitään vikaa oo...
DIY
taistovainaa
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Marras 2008 21:37

Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

olen ehtiny vetää samaa reisua 650 rinconilla.
(oli kyl 800 pollekin tähän väliin, mutta sillä en ehtiny pidempää siivua vetämään), näyttäs siltä että jammu ei vie soppaa ensinkään rincoon verrattauna...pollesta ny puhumattakaan.
sillä kun kävi postilaatikolla ja takas, niin 1/2 tankkia menny.

toivottavasti ei ole mikään optinen harha. no, huomena se selviää jos ehdin mittaukset tehdä.
taistovainaa
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Marras 2008 21:37

Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

semmosta vielä.

siel perässä on ny ne öljyt jotka kuuluukin.

mutta jos unohtaisi tuon peräjarrun ja laittais sinne semmoset öljyt joissa ei olisi tuota jarrulisäainetta, niin eikö niiden pitäs olla ainaki teoriassa liukkaammat??

toki se jarru pelaa sitte huonommin, jos kohta ollenkaan, mutta ainaki omassa käytössä tuolla ei ole merkitystä lainkaan.

jarruja tulee käytettyä tosi harvoin.
sittehän tilanne muuttuisi jos paukkua olis +150hp, mutta näin painavilla laitteilla ja näillä tehoilla ei tuo pysähtyminen ole ensimmäisenä murheena.
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 19:27

Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

niiin no voishan sinne kokeilla (niinku ohjekirjakin sanoo) 80w-90 hd:ta voi laittaa mutta perä\jarru saattaa ruveta pitämään ääntä.
DIY
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

taistovainaa kirjoitti:semmosta vielä.

siel perässä on ny ne öljyt jotka kuuluukin.

mutta jos unohtaisi tuon peräjarrun ja laittais sinne semmoset öljyt joissa ei olisi tuota jarrulisäainetta, niin eikö niiden pitäs olla ainaki teoriassa liukkaammat??

toki se jarru pelaa sitte huonommin, jos kohta ollenkaan, mutta ainaki omassa käytössä tuolla ei ole merkitystä lainkaan.

jarruja tulee käytettyä tosi harvoin.
sittehän tilanne muuttuisi jos paukkua olis +150hp, mutta näin painavilla laitteilla ja näillä tehoilla ei tuo pysähtyminen ole ensimmäisenä murheena.
Ei kannata alkaa värkkäämään turhaan.
Laitat vaan oikeat öljyt sinne ja jos perä kuumuu niin sitte se kuumuu. Ei se niin paljoa kuumu kuitenkaan että siitä jotain haittaa olis, ja ne jarrut tuskin laahaavat niin paljoa että sen vuoksi huiput jäis luvatuista.
Jarrut yleensäkin ovat semmonen asia ettei juuri kannata pelleillä, vaikka kuinka tuntuis siltä ettei niitä jarruja tarvi. Äkkitilanteessa jarrutus on kuitenki tehokkain kun käyttää sekä etu- että takajarruja, kuten varmasti hyvin tiedät.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 19:27

Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

äijä puhuu vähän mutta asiaa :D
DIY
taistovainaa
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Marras 2008 21:37

Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

mittoin kulutukset.
alta kympin mentiin.
8,5l/100km.

650 rinconi vei automaagivaihteisena samoilla ajoilla aikas tarkkaan 10l/100km

harmi kun ei tullu sillä 800 pollella vedettyä samaa reittiä, niin se ny sitte jäi verrokista poies.
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 19:27

Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

no ei tuo mitenkään hirveesti oo... ku miettii että kaasutinkone, kardaani ja vari syö välistä aika paljon...

ajoitko muuten 4 veto päällä vai ilman... jos on mahdollista\viittit niin mittaisit vielä 2 veto päällä sama reissu tai sitten 4 veto.. kummin nyt ajoitkin sen :)
kiinnostais vähän että paljon se 4 veto syö bensaa siittä välistä
DIY
taistovainaa
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Marras 2008 21:37

Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

2-veto päällä mentiin.
joo vois seuraavan reisun vetää 4-vedolla.
niin ja tuuppasinhan aikalailla lämä tiskissä koko reisun.
et senkin voisi verrokiksi ottaa jos vaik pitäisi vauhdin jossain 50km/h tietämillä.
mikään sukkulahan tuo ei ilmanvastukseltaan ole.

mut kaasuttimesta senverta, että esim. se 650 rinconi on kaasari ja jos sen kuluja vrt. 680 rincoon joka on ruisku, niin tuo ruisku peli viekin sitte enempi soppaa??
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 19:27

Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

ensin tosta 4 vedosta... eli ite oon huomannu että menis 4 veto päällä vähän herkemmin\pienemmillä kierroksilla tiettyyn nopeuteen asti... en tiedä sitten johtuuko ku tuo etuperä jollottaa korvaan sillon niin koneen äänet hiljenee siinä samalla :D

Joo ja siis tossa on oikeesti 80 vauhdissa aivan uskomaton ilmanvastus, että en yhtään ihmettele jos 450:ssä koneessa loppuu voima viedä.

Toi on kyllä jännä että toi ruisku vie ennemmän... oisko sitten koneesta muuten otettu ennemmän tehoja irti?
DIY
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: sekalaista kysymystä,huolto/viri/tarvikkeet. ymf 450irssästä

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

taistovainaa kirjoitti:mittoin kulutukset.
alta kympin mentiin.
8,5l/100km.

650 rinconi vei automaagivaihteisena samoilla ajoilla aikas tarkkaan 10l/100km

harmi kun ei tullu sillä 800 pollella vedettyä samaa reittiä, niin se ny sitte jäi verrokista poies.
Oma 660 Grizzly vei 16L/100km kun kerran kulutusta mittasin... Ajo oli sekalaista ajoa, paljon sorateitä, nopeita kärrypolkuja, enimmäkseen takaveto päällä. Välillä käytiin toki vähän jossain möyrimässä ja vedettiin hitaasti neliveto päällä. Pelkässä tasasessa tieajossa 80km/h vauhdilla menis varmaan vähän vähemmällä..

Eli, tuo 8,5 ei oo kyllä paha...
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Vastaa Viestiin