yamaha 450 grizzly
yamaha 450 grizzly
tuli hommattua tollanen ajettu 3 km on muuten hyvä peli 

Re: yamaha 450 grizzy
Tervetuloa foorumille.
Mulla on tää Grizzly ollut nyt syksyn ajan. Tuntuisi sopivan mun käyttöön hyvin. Päätökseen vaikutti myös tämän foorumin jutut ja kokemukset. Tyytyväinen olen ollut, ainakin toistaiseksi. Alkuperäisenä tuossa on Maxxis-renkaat, jotka ovat olleet yllättävän hyvät, ensiasennusrenkaiksi.
Ajovalot on semmoinen asia, jotka eivät kehuja ansaitse. Sekin mulla oli tiedossa jo ennen ostoa. Hehkulamppu vajailla wateilla, niin ei voi paljoa vaatiakaan. Toimiva ratkaisu tähän mennessä on ollut se, että ei ajele pimeällä. Eräs vaihtoehto olisi, että pimeän ajo rajoittuisi vain postin hakemiseen, maastossa noilla "huomiovaloilla" ei ole kovin turvallista mennä. Helppo ratkaisu olisi lisävalot, parilla kympillä saa jo valita.
Mulla on tää Grizzly ollut nyt syksyn ajan. Tuntuisi sopivan mun käyttöön hyvin. Päätökseen vaikutti myös tämän foorumin jutut ja kokemukset. Tyytyväinen olen ollut, ainakin toistaiseksi. Alkuperäisenä tuossa on Maxxis-renkaat, jotka ovat olleet yllättävän hyvät, ensiasennusrenkaiksi.
Ajovalot on semmoinen asia, jotka eivät kehuja ansaitse. Sekin mulla oli tiedossa jo ennen ostoa. Hehkulamppu vajailla wateilla, niin ei voi paljoa vaatiakaan. Toimiva ratkaisu tähän mennessä on ollut se, että ei ajele pimeällä. Eräs vaihtoehto olisi, että pimeän ajo rajoittuisi vain postin hakemiseen, maastossa noilla "huomiovaloilla" ei ole kovin turvallista mennä. Helppo ratkaisu olisi lisävalot, parilla kympillä saa jo valita.
- Vee-äM
- R.I.P
- Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-
Sehän tuo luonto hoitaa itse tuon valo-ongelman kuntoon,21. päivä alkaa päivä piteneen joten jos tämän syksyn on pärjännyt niin tuskin kannattaa enää satsata lamppuihin.

Samanlainen käytetty -07 tuli hommattua. Ajaminen menee viikonloppuun 

Terve,
harkinnassa Grizzly 450 tai vaihtoehtoisesti pykälää isompi 550. Pienempi varmasti vastaa tarpeita ja olisi tonnin halvempi, mutta pärjäileekö (oikeasti) ilman ohjaustehostinta? Ja onko sähköstartti kuitenkin parempi kuin narusta nyittävä? Eli pitäiskö kuitenkin se isompi... Ensimmäistä hankkimassa, että oisko vähän apuja tietävämmillä?
harkinnassa Grizzly 450 tai vaihtoehtoisesti pykälää isompi 550. Pienempi varmasti vastaa tarpeita ja olisi tonnin halvempi, mutta pärjäileekö (oikeasti) ilman ohjaustehostinta? Ja onko sähköstartti kuitenkin parempi kuin narusta nyittävä? Eli pitäiskö kuitenkin se isompi... Ensimmäistä hankkimassa, että oisko vähän apuja tietävämmillä?
- Logibear
- Tracks
- Mönkijä:: Grizzly 700 -07
- Viesti:
Tevetuloa foorumille! Tuolla on vertailua, otin siihen seiskasatkunkin mukaan ihan vaan sen takia että yllättävän vähän on eroa ominaisuuksissa kaiken kaikkiaan:
http://www.yamaha-motor.fi/products/atv ... A48-255113
Pääerot lienee hinnassa ja fyysisissä ulkomitoissa. Ilman tehostinta pärjää tottakai mutta sinun tapauksessasi kannattaisi kokeilla kumpi runko on sopivampi kropallesi. Jos lompsa antaa periksi niin osta 550.
http://www.yamaha-motor.fi/products/atv ... A48-255113
Pääerot lienee hinnassa ja fyysisissä ulkomitoissa. Ilman tehostinta pärjää tottakai mutta sinun tapauksessasi kannattaisi kokeilla kumpi runko on sopivampi kropallesi. Jos lompsa antaa periksi niin osta 550.
niin siis 450:ssä on sähköstaga jos sitä mietit... jos työkäyttöön otat niin voin kertoo että 450:llä on vedetty autooo lähes nahkoneen, 1000kg kivikuormaa ja reippaasti yli 1000 kilon puukuormaa pahassa maastossa... ei siitä voima lopu pikkuvaihteella nelikko päällä ennemmin rengas lyö tyhjää... mut sit jos haluut huviajoon kans niin toi 450 on vähän kyllä laiska isommalle ihmiselle...laZZa kirjoitti:Terve,
ja todellakin ilman ohjaustehostinta pärjää vallan mainiosti ku aurauskulmat on kohallaan... jos ei ranteet kestä niin asia erikseen.. (mukavahan se ohjaustehostin on.. mut onko sitä niin hifisti että tarvii semmosta??)
ite oon ajanu 660:stä ja 700:sta oman 450 lisäksi... ja ei kyllä vielä ainakaan tee yhtään mieli isompaa ainakaan töiden onnistumisen puolesta... ja toi 450 tuntuu jossain maastossa ketterämmältä ku vastaava isompi... mut joo kyllähän se seiskasatku lähtee pikkasen erillailla ja vääntää ku toi 450.. se vähän riippuu mihin niitä kuutioita tarvii.. ennen pärjättiin hyvin 300 kuutioisella... nyt kaikilla on hirveet ennakkoluulot keskiluokan mönkkäreihin ku tulee näitä 800 kuutioisia ym.
DIY
- Logibear
- Tracks
- Mönkijä:: Grizzly 700 -07
- Viesti:
Erittäin hyvä lisäys Johny! Todella olennaista on toki käyttötarkoitus.
Minä kun harvoin annan näitä suosituksiani niin mielessä on tottakai oma käyttötarkoitus. Minun ei tarvitse perustella mönkijän omistusta millään hyötykäytöllä kenellekkään. Yammu on täysin huvittelua ja harrastusta varten hankittu. Tehoa ei ole ikinä riittävästi. Toistan: tehoa ei ole ikinä riittävästi. On toki koulukuntia HC harrastajissa jotka ajelevat pienillä jäykkäperillä trialia. Jos sellaista haluat harrastaa niin jätä Yammu väliin.
Minä kun harvoin annan näitä suosituksiani niin mielessä on tottakai oma käyttötarkoitus. Minun ei tarvitse perustella mönkijän omistusta millään hyötykäytöllä kenellekkään. Yammu on täysin huvittelua ja harrastusta varten hankittu. Tehoa ei ole ikinä riittävästi. Toistan: tehoa ei ole ikinä riittävästi. On toki koulukuntia HC harrastajissa jotka ajelevat pienillä jäykkäperillä trialia. Jos sellaista haluat harrastaa niin jätä Yammu väliin.
Joo unohtu kyllä toitottaa tota käyttötarkotusta... joka on todellakin se tärkein mönkijän hankinnassa... ja TODEEEEEEELLA iso asia mönkijä merkin päättämisen suhteen... onko se polle vai yamaha on niin iso kysymys että tuskin kukaan siihen pystyy vastaamaan ennenku ajaa kumpaakin omien tarpeidensa mukaan..
kyllä itsekin haluaisin välillä vähän lisää potkua renkaiden alle 450:seen... mutta niinkun sanoit vaikka hommaisin 1000 kuutioisen catin ja ajaisin 400 tuntia niin tehoa ei ehkä jossain vaiheessa olisi riittävästi korvien välissä
onhan sitä vääntävää voimaa vaikka muille jakaa.. mutta se räjähtävä teho kyllä välillä jää kankaalle
kyllä itsekin haluaisin välillä vähän lisää potkua renkaiden alle 450:seen... mutta niinkun sanoit vaikka hommaisin 1000 kuutioisen catin ja ajaisin 400 tuntia niin tehoa ei ehkä jossain vaiheessa olisi riittävästi korvien välissä
onhan sitä vääntävää voimaa vaikka muille jakaa.. mutta se räjähtävä teho kyllä välillä jää kankaalle
DIY
Jep, kiitokset näistä. Meikäläisen käyttö ois sitä perinteistä rankakuormaa palstalta. Tai näinhän se järkisyillä perustellaan. Enpä kuitenkaan kiellä itseltäni itsekkäitä syitä hankintaan; hubaa ja ympyrän ajoa. Sulan kaudelle on käytössä kaksipyöräinen joka antaa takarenkaalta 180hp että ne tarpeet tulee tyytytettyä silleen. Olen nyt kolunnut nettiä ja ensin kärjessä oli Honda, sitten luin TM 19/09 ja kävin täkäläiset liikkeet ja kolusin lisää mm. tätä palstaa. Nyt kallellaan tohon yammuun. Ja tämä ei ole trolli: myyjä sanoi että yammu viihtyy huonommin huollossa kuin vaikka suzuki. Mitä mieltä?
mullekki sanottiin yamaha huollossa ku kattelin seuraavaa mönkkäriä ennen grizzlyä että jos haluat semmosen mönkkärin mihin ei tuu vikoja niin osta yamaha...
DIY
- apo
- 6WD
- Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
- Viesti:
450 on ollut meidän käyttöön aivan riittävä. Lähinnä normi pienen maatilan töitä tullu tehtyä, eli rankakärryn vetoa ja lannan ajoa sun muuta pientä tavaran siirtelyä, talvella lumen aurausta näiden lisäksi. Rungon koko oli se, mikä meillä viime kädessä vaikutti valintaan.
Vetokyky on ainakin parempi, kuin tuollasen Nissan Primeran, tämä tuli todettua täydessä klapikuormassa olevaa telillistä kärryä revittäessä naapurista hiekkatien mäkeä ylös. Nissan hyytyi puoleen väliin mäkeä pidon puutteen vuoksi, mutta nallella nousi aika kivutta.
Ainoa mitä olen tehnyt koneelle on se, että vaihdoin tuumaa isommat ja leveämmät ja vähän karkeammat renkaat alle. Pikkasen luonne muuttui, kaasua joutuu annostelemaan jonkun verran enemmän, mutta tämähän oli tiedossakin.
Joissain harvoissa tilanteissa on ohjaustehostin tullut mieleen, mutta ei missään tapauksessa ehdoton varuste, 2011 mallissahan sellainen tietääkseni on.
Huollossa meidän kone on käynyt takuuehdon vaativat huollot, eka 20h kohdalla ja sitten kerran vuodessa, vai miten se on ohjekirjaan merkitty, "kerran kaudessa?". Vikoja ei ole ollut.
Vetokyky on ainakin parempi, kuin tuollasen Nissan Primeran, tämä tuli todettua täydessä klapikuormassa olevaa telillistä kärryä revittäessä naapurista hiekkatien mäkeä ylös. Nissan hyytyi puoleen väliin mäkeä pidon puutteen vuoksi, mutta nallella nousi aika kivutta.
Ainoa mitä olen tehnyt koneelle on se, että vaihdoin tuumaa isommat ja leveämmät ja vähän karkeammat renkaat alle. Pikkasen luonne muuttui, kaasua joutuu annostelemaan jonkun verran enemmän, mutta tämähän oli tiedossakin.
Joissain harvoissa tilanteissa on ohjaustehostin tullut mieleen, mutta ei missään tapauksessa ehdoton varuste, 2011 mallissahan sellainen tietääkseni on.
Huollossa meidän kone on käynyt takuuehdon vaativat huollot, eka 20h kohdalla ja sitten kerran vuodessa, vai miten se on ohjekirjaan merkitty, "kerran kaudessa?". Vikoja ei ole ollut.
Re: yamaha 450 grizzly
Voisiko joku valvojista korjata tuon otsikon, että tämän aihe löytyisi jatkossakin.
Mun 450 Grizzlyn ohjaus jäykistyi pikkuhiljaa ensimmäisen vuoden aikana. Syynä oli ohjausakselin muovinen liukulaakeri. Avasin sen, ja asentelin sinne rasvanipan. Eipä enää kaipaa tehostinta. Tarkoituksella olen pysynyt vakiovanteissa, ettei ohjaus jäykistyisi, ja ettei ohjaus löisi niin käsille. Tarvikevanteet muuttavat yleensä ET:tä, jonka seurauksena ohjaus jäykistyy, ja iskee käsille.
Sitä 450 Grizzlyä on viimeisimmän kyselyni mukaan muutamia tuotu maahan, muttei siitä kai odotella kovin suuria myyntilukuja, kun se 550 on hinnaltaan aika lähellä.
450 on matalampi kuin 550. Voi joissain tilanteissa olla etu. Toisaalta, 550:ssä olisi enemmän joustovaroja. Valinta on aina vaikeaa.
Tyytyväinen olen ollut 450 Grizzlyyn.
Mun 450 Grizzlyn ohjaus jäykistyi pikkuhiljaa ensimmäisen vuoden aikana. Syynä oli ohjausakselin muovinen liukulaakeri. Avasin sen, ja asentelin sinne rasvanipan. Eipä enää kaipaa tehostinta. Tarkoituksella olen pysynyt vakiovanteissa, ettei ohjaus jäykistyisi, ja ettei ohjaus löisi niin käsille. Tarvikevanteet muuttavat yleensä ET:tä, jonka seurauksena ohjaus jäykistyy, ja iskee käsille.
Sitä 450 Grizzlyä on viimeisimmän kyselyni mukaan muutamia tuotu maahan, muttei siitä kai odotella kovin suuria myyntilukuja, kun se 550 on hinnaltaan aika lähellä.
450 on matalampi kuin 550. Voi joissain tilanteissa olla etu. Toisaalta, 550:ssä olisi enemmän joustovaroja. Valinta on aina vaikeaa.
Tyytyväinen olen ollut 450 Grizzlyyn.
Koska viestien muokkaaminen on halveksuttavaa, niin kirjoitan uuden viestin entisen lisäksi. 450 Grizzlyn ohjaus ei vakiona ole erityisen kevyt lukko päällä ajellessa. Siksikään en itse lähtenyt kokeilemaan tarvikevanteita. Olen kuullut myös muilta harrastajilta huonoja kokemuksia ulospäin levittävistä vanteista.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Originaaleille vanteille saa isommatkin pyörät laitettua, jos siis näkee isommat, tai erilaisella kuviolla olevat kumit tarpeelliseksi.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress