yamaha 450 grizzly
Re: yamaha 450 grizzly
Jos kaveriporukassa on 11 Yamahaa, niin miten ei satu yhtään lämpöongelmaista joukkoon, jos Yamahalla olisi yleisesti lämpöongelmia?
Re: yamaha 450 grizzly
Kerran olen saanut omasta lämpövalon syttymään. Tähän syynä puhjennut alavesi letku = vedet ulos. Muuten ei oo syttynyt vaikka on helteillä tullut paljonkin välillä kivikoissa hissuksiin kikkailtua. 

Re: yamaha 450 grizzly
Oli hyvä tuuri, että valo syttyi. Voi käydä niinkin, että kun vedet katoaa koneesta, niin ne eivät ehdi ennen katoamistaan lämmittää anturia, joka kertoo liiasta lämmöstä. Siksikin nestepinta kannattaa välillä tarkistaa ennen ajoa, eikä luottaa sokeasti vain merkkivaloon. Järjestelmässä syystä tai toisesta oleva ilma ei lämmitä anturia yhtä hyvin kuin neste.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: yamaha 450 grizzly
Mielestäni kysyjä kysyi, "onko kellään" muodossa, ei niinkään yleisesti. Se että kaveripiirissä ei ole, ei vielä edusta kaikkia masiinoita Suomessa saatikka muualla. Myöskin kysyjä kysyi sammahtamisista. Tätä murhetta esiintyy todistettavasti useammassa 700 cc grizzlyssä.
Mielestäni kysyjä on siis edelleen vailla kunnon vastausta.
Mielestäni kysyjä on siis edelleen vailla kunnon vastausta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: yamaha 450 grizzly
(Eikö saa keskustella yleisesti, tai muiden puolesta? Ainahan voidaan lisätä sääntöihin kohta, jossa kielletään keskustelemasta yleisesti ja muiden puolesta.)
Noita sammahtelemisia olen itse ollut todistelemassa Polariksen suhteen. Oli useampaa ruiskuohjelmaa kuulema kokeiltu, ja silti sammahteli. Saattaa olla, että Ämerikassa bensa on sen verran erilaista, että meidän bensoilla ei niin hyvin toimi. Meillähän on happeakin bensassa. En tiedä onko rapakon toisella puolella happea bensassa. Happi kuitenkin merkitsee laihempaa seosta, jollei moottorinohjausjärjestelmä osaa lisätä polttoaineen määrää pakoputkessa olevan jäännöshapen perusteella. Ja jos amerikassa ajelevat matalampi oktaanisella bensalla, niin vähintään pitäisi sytytysennakkoa lisätä täällä meillä. Suurin osa varmaan/toivottavasti ajaa 98E5 bensalla täällä meillä.
Noita sammahtelemisia olen itse ollut todistelemassa Polariksen suhteen. Oli useampaa ruiskuohjelmaa kuulema kokeiltu, ja silti sammahteli. Saattaa olla, että Ämerikassa bensa on sen verran erilaista, että meidän bensoilla ei niin hyvin toimi. Meillähän on happeakin bensassa. En tiedä onko rapakon toisella puolella happea bensassa. Happi kuitenkin merkitsee laihempaa seosta, jollei moottorinohjausjärjestelmä osaa lisätä polttoaineen määrää pakoputkessa olevan jäännöshapen perusteella. Ja jos amerikassa ajelevat matalampi oktaanisella bensalla, niin vähintään pitäisi sytytysennakkoa lisätä täällä meillä. Suurin osa varmaan/toivottavasti ajaa 98E5 bensalla täällä meillä.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: yamaha 450 grizzly
Nimenomaan saa keskutella yleisesti. Tarkoitin onko lämpöongelmia yleisesti esiintynyt. Siis lukumääräisesti paljon. Kysyjää saattoi kiinnostaa ihan yksittäiset tapaukset...vesiletkuvikainenhan on sellainen.
Miksi polaris piti vetää tähän mukaan? Yammuistahan oli kyse...
Miksi polaris piti vetää tähän mukaan? Yammuistahan oli kyse...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: yamaha 450 grizzly
Ups! Johan synty kiva keskustelu aiheesta ja lopulta vastauskin...
. Meinaan ny sit kuitenkin käyä hakemassa 700:n, ei kai noi sammahtamiset nii vaarallisia oo, ku lähtis heti vaa käyntiin! Onkohan ny vikatopicissa tää vuodatus..? 


Re: yamaha 450 grizzly
Niin siis mun Yammu 450 on amerikasta, mutta kaasarilla, joten ei ongelmia sammahtamisen kanssa. Ja tosiaan, 550 taitaa olla japanista, ainakin jokin vuosimalli. Mutta mistä 700 tulee? Ehkäpä siinä samat syyt sammahteluun kuin Polariksessa?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: yamaha 450 grizzly
Jos nyt tätä polarista tarvitsee täällä kierrättää, niin mikä malli sammahtelee?
Yammut lähteneet kaikki tulille smantein, joten en pidä erityisen murheellisena asiana. Ainoastaan kalliokiipeilyssä tuo sammahtelu on kiusallista, jos juuri hankalassa paikassa sammuu, kun tarvitsisi vetoja...saattaa valua ilkeästi alamäkeen...
Yammut lähteneet kaikki tulille smantein, joten en pidä erityisen murheellisena asiana. Ainoastaan kalliokiipeilyssä tuo sammahtelu on kiusallista, jos juuri hankalassa paikassa sammuu, kun tarvitsisi vetoja...saattaa valua ilkeästi alamäkeen...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: yamaha 450 grizzly
Omistaja kutsui sitä linja-autoksi, kaksi pyttyä siinä oli, ja se vaihtui Can-Am:iin. 

- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: yamaha 450 grizzly
Siis mikä vuosimalli ja tyyppi? Kaksimukisia polariksia ruiskulla tehty aika pitkään...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: yamaha 450 grizzly
Meidän 98 benza vastaa 93 Amerikkalaista.Emil kirjoitti: Meillähän on happeakin bensassa. En tiedä onko rapakon toisella puolella happea bensassa. Happi kuitenkin merkitsee laihempaa seosta, jollei moottorinohjausjärjestelmä osaa lisätä polttoaineen määrää pakoputkessa olevan jäännöshapen perusteella. Ja jos amerikassa ajelevat matalampi oktaanisella bensalla, niin vähintään pitäisi sytytysennakkoa lisätä täällä meillä. Suurin osa varmaan/toivottavasti ajaa 98E5 bensalla täällä meillä.
Meidän tarvii rikastaa seosta 2-4% verrattuna USA benzaan, säätö kannattaa tehdä jos tietää koneen käyvän laihalla.
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: yamaha 450 grizzly
Tuo riippuu järjestelmästä, yleisesti lämpötila anturi on moottorissa lähellä vesipumppua ja/tai termostaattia joten aika tyhjäksi saa jäähdytysjärjestelmän vetäistä ennen kun anturi pääsee ilman kanssa tekemisiin. Vaikka järjestelmä menisi täysin syhjäksi niin anturi toimii edelleen, anturi on lohkossa kiinni ja kun lohko lämpenee niin samalla anturi lämpenee ja antaa mittarille/valolle singaalia. Mutta, se ei poista sitä tosiasiaa että kun vesi ei toimi väliaineena niin moottori lämpenee epätasaisesti ja vaurioita voi tulla jo ennen kun varoitusvalot alkaa vilkkua.Emil kirjoitti:Oli hyvä tuuri, että valo syttyi. Voi käydä niinkin, että kun vedet katoaa koneesta, niin ne eivät ehdi ennen katoamistaan lämmittää anturia, joka kertoo liiasta lämmöstä. Siksikin nestepinta kannattaa välillä tarkistaa ennen ajoa, eikä luottaa sokeasti vain merkkivaloon. Järjestelmässä syystä tai toisesta oleva ilma ei lämmitä anturia yhtä hyvin kuin neste.
Tuo stumppailu on aika yleistä yksimukisissa koneissa, varsinkin jos säädöt ei ole aivan kohdallaan. Ne on ne perhanan saastenormit joiden takia seokset säädetään minimin rajoille, oli syöttäjänä kaasari tai ruisku.
Kylätason mönkijäkuski
Re: yamaha 450 grizzly
Toteutuksesta riippuen, lämpöanturi saattaa toimittaa samalla vaikkapa ilmausruuvin virkaa. Olen semmoisenkin ratkaisun nähnyt. Pahimmillaan juuri anturin kohdalle syntyy ilmalukko, jolloin anturi ei saa tarkkaa tietoa nesteen lämpötilasta. Ja nyt kun muistelen ja jos muistan oikein, niin otsikon ajokissa lämpöanturi on sylinterinkannessa, aika ylhäällä. Sinne ylöshän se ilma kerääntyy, jos järjestelmässä ei ole riittävästi nestettä. Vajaassa järjestelmässä ei enää neste kierräkään niinkuin on tarkoitus.
Nestehän johtaa lämpöä tiheytensä vuoksi paljon tehokkaammin kuin huomattavasti ohuempi ilma.
Hiukan kärjistettynä pelkän moottorin ylilämmön merkkivaloon luottaminen on vähän sama kuin öljypinnan tarkkailu öljynpainevalon avulla. Kun merkkivalo syttyy, saattaa olla jo myöhäistä, jos neste on hävinnyt koneesta pikkuhiljaa.
Nestehän johtaa lämpöä tiheytensä vuoksi paljon tehokkaammin kuin huomattavasti ohuempi ilma.
Hiukan kärjistettynä pelkän moottorin ylilämmön merkkivaloon luottaminen on vähän sama kuin öljypinnan tarkkailu öljynpainevalon avulla. Kun merkkivalo syttyy, saattaa olla jo myöhäistä, jos neste on hävinnyt koneesta pikkuhiljaa.
- apo
- 6WD
- Viestit: 404
- Liittynyt: 09 Helmi 2010 14:06
- Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
- Paikkakunta: Hki/Pettuvesi.
- Viesti:
Re: yamaha 450 grizzly
Pidättäydyn nyt puhtaasti Grizzly 450:ssä.Roosa999 kirjoitti:Nimenomaan saa keskutella yleisesti. Tarkoitin onko lämpöongelmia yleisesti esiintynyt. Siis lukumääräisesti paljon.
Jos lämpöongelma olisi yleinen vaiva näissä, niin eiköhän sitä olisi myös täällä käsitelty huomattavasti enemmän,kuin kuin nyt tyyliin "onko kellään tiedossa"...
En myöskään koe ongelmaksi sammahtelua, jos peli lähtee sanmantein käyntiin, ilman mitään poppakonseteja. Meillä kylmänä saattaa kone stumpata kerran tai pari, ennenkuin se lämpenee, mutta lämpimänä en ainakaan muista, että se olisi tätä esiintynyt.
Tuo seoksen ruuvailu mielestäni kuuluu ainakin uusissa peleissä maahantuonti-/luovutustarkastuksen tai viimeistään ensimmäisen huollon hommiin. Iäkkäämmissä, joissa saattaa esiintyä jostain paikoista ohivuotoa, kulumaa yms., niin niissä joutuu seosta korjailemaan.
Mun mielestä tuo ylilämmöistä kertova merkkivalo on lähinnä informatiivista arvoa omaava merkkivalo, joka ei kerro täyttä totuutta, vaan tässäkin asiassa pitää käyttää tervettä maalaisjärkeä.