vaihteet

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
miska.r
2WD

Re: vaihteet

Viesti Kirjoittaja miska.r »

Emil kirjoitti:Käyntiin pitäisi lähteä vaihde päällä, kun puristaa vasenta käsijarrua.

Onko sulla vaihdekepin turvalukitus vielä käytössä? Eli jalkajarrua pitää painaa, jos haluaa vapaalta pakille sekä P-asentoon, ja päinvastoin. (nyt en muista pitääkö jarrua painaa kun haluaa vapaalta eteenpäin vieville vaihteille.) Aika monet ovat viritelleet ko. lukon pois käytöstä.

Viikonloppuna oon menossa ajelemaan, joten voin silloin kokeilla pakilla sammuttelua, jos muistan.
Johan selvisi,kiitos.

Lähtee todellakin käyntiin vaihde päällä kun toimii ohjeiden mukaan.
Pakkikin lähtee pois,kun painaa sitä jalkajarrua.Ongelmana on ollut se,että olen painanut sitä liian varovasti.
Emil
Tracks

Viesti Kirjoittaja Emil »

Hyvä että tuli kuntoon. :wink:

Siellä on olemassa vaijeri jalkajarrun luona, jota kiristämällä tuon turvatoiminnon saanee viriteltyä pois toiminnasta. Itse kuitenkin totuttelin painelemaan jalkajarrua, kun ei siitä haittakaan ole.

Tämän ketjun aiempiin keskusteluihin liittyen: ennen pitkää vaihdekeppiä ei enää tarvitse edes katsoa kun sitä käyttää. Eli olen edelleen sitä mieltä että Yammun vaihdekeppi ei ole hankalakäyttöinen- vieläkään. :wink:
Rollotti
Noppeli
Mönkijä:: Grizzly 660

Viesti Kirjoittaja Rollotti »

Mulla palaa järki.. Yamaha Grizzly 660 -06

Kun kone lämpenee ja on lunta ajeltu bout 45min niin vaihteet heittää menemästä silmään.. pikku rundi n.3min auttaa asiaan ja vaihteet pelaa hienosti taas n. 15min... kilometrejä 990 ja tunteja 170h

toinen juttu on taas kun kone käynnistetään niin R valo vilkkuu.. manuaalit latasin netistä, mutta eipä paljoa auta..

vaihteita oon säätäny ja toimivuus on parantunut, mutta ei auta...
Yamaha Grizzly 660
motocoyote
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Rollotti kirjoitti:Mulla palaa järki.. Yamaha Grizzly 660 -06

Kun kone lämpenee ja on lunta ajeltu bout 45min niin vaihteet heittää menemästä silmään.. pikku rundi n.3min auttaa asiaan ja vaihteet pelaa hienosti taas n. 15min... kilometrejä 990 ja tunteja 170h

toinen juttu on taas kun kone käynnistetään niin R valo vilkkuu.. manuaalit latasin netistä, mutta eipä paljoa auta..

vaihteita oon säätäny ja toimivuus on parantunut, mutta ei auta...
Hmm... Äkkiseltään omituinen vika, jos ei johdu pakkilukosta eikä säätäminen auta (siihen säätämiseen kannattaa kysyä ohjeita merkkihuollosta, siellä tietävät ja jos eivät tiedä niin saavat selville), niin sitten vika on vaihteistossa itsessään.
Noilla kilometreillä ei pitäis kyllä vielä olla mitään vikaa vaihteistossa, itelläni on ajettu nyt n. 3500km ja reilut 300 tuntia, eikä vaihteiston kanssa ole ollut ongelmia..

Mullakin alkaa Grizzlyssä R valo vilkkua jos sitä vapaalla kaasuttelee vähänkään pidemmän aikaa. Oli muistaakseni jokin häiriöilmoitus puuttuvasta nopeussignaalista. Missään manuaalissa siitä ei lue sanallakaan.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Rollotti
Noppeli

Kiitos.. olen kans tutkinut manuaalin yms, eikä kumpaankaan vikaan löydy selitystä...
Sama vika mulla Parkin kanssa, mutta jarru päällä ite päällä hytkyen parkki kyllä löytyy.

Ankia vika kun pukkaat näillä etelän lumilla kunnon kinokseen vehkeen eikä millään meinaa saada pakkia päälle ni on järki piukassa. Pikku lenkki yleisellä tiellä, tai ylipäätään tiellä auttaa heti. Meinasin että olis vaihteistoöljyt huonona, mutten ole vielä päässyt niin pitkälle että miten ne vaihdetaan :lol:
Yamaha Grizzly 660
motocoyote
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Rollotti kirjoitti:Kiitos.. olen kans tutkinut manuaalin yms, eikä kumpaankaan vikaan löydy selitystä...
Sama vika mulla Parkin kanssa, mutta jarru päällä ite päällä hytkyen parkki kyllä löytyy.

Ankia vika kun pukkaat näillä etelän lumilla kunnon kinokseen vehkeen eikä millään meinaa saada pakkia päälle ni on järki piukassa. Pikku lenkki yleisellä tiellä, tai ylipäätään tiellä auttaa heti. Meinasin että olis vaihteistoöljyt huonona, mutten ole vielä päässyt niin pitkälle että miten ne vaihdetaan :lol:
Moottoriöljyt ovat yhtä kuin vaihteistoöljyt.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Rollotti
Noppeli

niimpä näyttää olevan.. täytyy kokeilla eri öljyillä ja sit huoltoon jos ei tokene... Kiitos
Yamaha Grizzly 660
Rollotti
Noppeli

Joo ei vaikuttanut sitten öljyjen vaihto mitenkään, eli vaihteet ei meinaa lämmitessään toimia huonostikkaan.. ainoastaan kun painaa jarrua ja kaasua sen verran että pyörät nytkähtää ja roikkuu vaihekepissä samaan aikaan niin saattaa saada vaihteen pois silmästä ja uuden tilalle.. pienen lenkin kun käy heittämässä niin taas pelaa hienosti..
Yamaha Grizzly 660
SvaR
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SvaR »

Mites tyhjäkäynti ja siittä kautta päästään keskipakoiskytkimeen, kun vakionahan ei tarvii paljoa kaasua lisätä (melkein riittää ajatus), että kytkin nappaa kiinni. Kylmänä joskus etenkin tuo 700 nylkyttäny jos vaihe päällä seisoo paikallaan eli kytkin pikkasen jo leviää.
Mites jos laitteen sammuttaa toimiiko vaihteet sitten?
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Rollotti
Noppeli

Tähän itseasiassa löytyi sellainen ratkaisu että alkuperäinen vaijerin kuori lämmitessään sinkuin, jolloin myös kaasu kiristyi.. ei muutakuin kahvan vaijerikotelo auki ja ns. keinuvivusta, joka estää liian löysälle pääsyn rautasahalla milli pois, jolloin kaasu on löysemmällä kuin vakiona niin loppu ongelmat.. säädöt oli jo tapissa..
Eli; vaijeri oli liian lyhyt sinkuvaan kuoreen joka aiheutti ongelmat.

Hullulta kuulostaa, mut näin se korjaantu.. eikä vaijerin vaihto auttanut mitään.
Yamaha Grizzly 660
penttiko
Noppeli
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 EFI T3

Grizzly 550 vaihde ongelma

Viesti Kirjoittaja penttiko »

Tervehdys asiantuntijat!

Yamaha Grizzly 550 vm. 2012 on seisonut parikuukautta käyttämättömänä. Nyt sitten pakki ei mene päälle. Seisonnan aikana vaihde oli N-asennossa. Nyt keppi ei liiku ollenkaan alaspäin, eli ei myöskään P-asentoon. Eteenpäin ajovaihteet menee liukkaasti päälle ilman jarrun painamistakin. Onkohan kyseessä mekaaninen vika, vai onko jarrun "tunnustelu" mahdollisesti sähköinen? Siitä lienee kysymys, että ei reakoi jarrun käyttöön? Edestakaisin liikuttelu tai käynnissä/ ei käynnissä ei ole auttanut asiaan.

Pentti
ViiMax
Tracks
Mönkijä:: Sp 500

Re: Grizzly 550 vaihde ongelma

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Ootko kokeillu jalkajarrun kanssa laittaa pakkia päälle ?
penttiko
Noppeli
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 EFI T3

Viesti Kirjoittaja penttiko »

Jalkajarrun kanssahan vaihteita normaalisti käytetään. Tällä hetkellä eteenpäin ajovaihteet toimii liukkaasti ilman jarruakin.
JasuK
Noppeli
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 -14

Viesti Kirjoittaja JasuK »

Irroita vasen sivukate, niin näet lukon.
cotcot
Moderaattori
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Yhdistetty aikasempaan ketjuun.
Vastaa Viestiin