Tuolla lisäpainohommalla haetaan (ja saavutetaankin...

) nopeampaa ja tarkemmin hallittavaa kytkeytymistä maastoajoon, suurempaa tehonkestoa pienemmän luiston takia ja sitäkautta kytkinkäpälät kestää paljon pidempään, varsinkin isommilla renkailla.
Täyden hyödyn tuosta saa jos samalla laittaa prikkoja ja/tai sorvaa lautasen.
Painojen lisäys vaikutti ainakin tuossa mun yksilössä niin että liikkeellelähdössä vääntöä tuntuu olevan renkaille tyrkyllä enemmän.
Todella lyhyen välityksen takia jaksaa varmasti sutia kaikilla neljälläkin.
Kytkentäkierrokset tippui ehkä sadalla tai kahdella, olemattoman vähän kuitenkin, ei tarvinut edes tyhjäkäyntiä tiputtaa.
Jäykemmät jouset antaa kyllä räväkämmän tuntuisen ja nopeamman täyskaasulähdön mutta hitaassa ajossa kytkin luistaa enemmän/herkemmin sekä pienin nopeus, joka ei kuluta kytkintä, kasvaa ja tehonkesto huononee.
Tehonkesto ei tosin varmaan ole ongelma ennekuin aletaan olla lähellä 60 heppaa konetehossa.
Rapakon takana tuo punttimuunnos on erityisen suosittu Rhinoissa, niissä kun kytkin joutuu tosi koville.
Kakkosvarin jousen jäykentäminen siirtää variaattorin toiminta-aluetta ylemmille kierroksille, eli pitää ikäänkuin pientä vaihdetta päällä pidempään, saattaa jopa syödä huippujakin.
Nämä on toki kaikki makuasioita, toinen haluaa todelliseen ryömintänopeuteen kykenevän piha- ja metsäkömpijän, toinen kisakelkkamaisen metsäautotiekiitäjän.
Minä haluan molemmat, siksi suunnitelmissa on reiluhko tehonlisäys ja pidemmälle vietyjä muutoksia 1-variaattoriin.
