Yamaha 350 big bear 4x4
Re: Yamaha 350 big bear 4x4
yamaha centeriin soittamalla ainakin luulis selviävän runkonumeron perusteella vuosimalli ja kaikki muukin oleellinen tieto mitä siitä numerosta nyt pystyy ylipäätään kaivelemaan.
DIY
Re: Yamaha 350 big bear 4x4
Mitkähän on venttiilivälykset Yamaha MOTO4 / BigBear 350 1994 koneeseen? Jostain muistan lukeneeni että "kaikki" vanhat Yamaha ilmajäähdytteiset olisi: Imu 0,06 - 0,10 ja pako 0,10 - 0,16. Onko näin?
Tarkoitus tarkistaa välykset samalla kun vaihtaa imukaulaa ja ottaa tankki pois tilan tekemiseksi.
Tarkoitus tarkistaa välykset samalla kun vaihtaa imukaulaa ja ottaa tankki pois tilan tekemiseksi.
Re: Yamaha 350 big bear 4x4
kylmänä 0.10 imu ja tiukka 0.20 pako.. niillä pelaa.. eikä se oo niin pilkun päälle näissä "maamoottoreissa", kunhan on sitä välystä.. äänestä rupee kuulemaan millon on liikaa 

DIY
Re: Yamaha 350 big bear 4x4
Välys on pääasia moneen hommaan...johny1332 kirjoitti:kylmänä 0.10 imu ja tiukka 0.20 pako.. niillä pelaa.. eikä se oo niin pilkun päälle näissä "maamoottoreissa", kunhan on sitä välystä.. äänestä rupee kuulemaan millon on liikaa
Noilla mennään, Kiitos!
Re: Yamaha 350 big bear 4x4
Heti uutta kyssäriä; Sopiiko tuohon Moto4 / BigBear keulaan kaikki yleiset pienemmät vinssit? Myös joku pieni lisäakku vinssiä ruokkimaan olisi varmaan hyvä jotta säästäisi latauslaitteita sekä omaa akkua. Lähinnä ajatuksella kun menee metsään laittaa lisäakun paikoilleen.
Re: Yamaha 350 big bear 4x4
Imukaula on nyt vaihdettu, vanha on kaksi osainen http://aijaa.com/B7wDGE Tuon voisi ehkä saada korjattua jos olisi hyvää kumiliimaa, pitää laittaa talteen, jos joku kaipaa...
Venttiilivälykset oli ok, ei ollut aiemminkaan säädetty kun sinettilakat oli vielä ehjät. helpot nuo tarkastaa ja säätää kun ottaa tankin pois, mutten olisi kyllä haastava paikka. Tankki on myös helppo irrottaa joten sitä ei kannata vältellä.
Kävin ennen remonttia kotimetsässä ajelemassa ja siellä tuo alkoi oireilemaan kunnolla, tyhjäkäynti katosi lähes kokonaan, joten talliin ajelussa oli vähän haastetta... Onneksi tuo on ollut kevyellä piha ajolla niin ei ole mitään vaurioita tullut.
Venttiilivälykset oli ok, ei ollut aiemminkaan säädetty kun sinettilakat oli vielä ehjät. helpot nuo tarkastaa ja säätää kun ottaa tankin pois, mutten olisi kyllä haastava paikka. Tankki on myös helppo irrottaa joten sitä ei kannata vältellä.
Kävin ennen remonttia kotimetsässä ajelemassa ja siellä tuo alkoi oireilemaan kunnolla, tyhjäkäynti katosi lähes kokonaan, joten talliin ajelussa oli vähän haastetta... Onneksi tuo on ollut kevyellä piha ajolla niin ei ole mitään vaurioita tullut.
Re: Yamaha 350 big bear 4x4
Nyt on Bigbear nipussa ja kyllä se ihan erilailla toimii
Se mitä olisi kannattanut tehdä kun kaasari oli imukaulasta irti olisi ollut suuttimien puhdistus, kun tuntuu että tyhjäkäynti on laihalla ja välillä tuo sammuikin pidempään tyhjäkäyntiä käydessä. Pitää joku päivä keritä ajeleen lähimetsäteille valosaan aikaan
Samalla asensin tuntimittariksi tällaisen http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000033758/


Samalla asensin tuntimittariksi tällaisen http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000033758/
Re: Yamaha 350 big bear 4x4
Kaasari tuli putsattua suuttimien osalta pikaisesti, tyhjäkäynti kanava oli todella tukossa ja kohokammion pohjalla oli paljon hapettumaa. Kohokammion ruuvit oli todella lujassa mutta kyllä ne auki lähti pienellä naputtelulla. Nyt käy ihan erilailla tyhjäkäyntiä ja todella pienillä kierroksilla => vaihteet pelaa ihan erilailla ja pakkikaan ei ole oireillut. Tosin uusi bensa ja kunnon käyttökin varmasti vaikuttaa.
Perjantaina kävin ajelemassa 35 km takametsien hiekka ja metsäautoteitä, vajaa 2h tuli bilteman mittariin ja bensaa meni 3L, eli aika pienellä tuo menee. Lopussa uskalsi jo vähän reippaammin ajella kun ei ole ihan hetkeen tullut mönkiällä ajettua niin aika jännä tuo oli välillä... Mkään raketti tuo ei ole mutta kai se jonkun 60 kulkee. Missään ihan ryteikössä ei tullut käytyä mutta moton uria ja sellaisia vanhoja metsäteitä tuli ajeltua.
Joku muovi pitäs saada alle kun tuo puskulevyn poikkirauta puree aika pahasti kiinni välillä.
Perjantaina kävin ajelemassa 35 km takametsien hiekka ja metsäautoteitä, vajaa 2h tuli bilteman mittariin ja bensaa meni 3L, eli aika pienellä tuo menee. Lopussa uskalsi jo vähän reippaammin ajella kun ei ole ihan hetkeen tullut mönkiällä ajettua niin aika jännä tuo oli välillä... Mkään raketti tuo ei ole mutta kai se jonkun 60 kulkee. Missään ihan ryteikössä ei tullut käytyä mutta moton uria ja sellaisia vanhoja metsäteitä tuli ajeltua.
Joku muovi pitäs saada alle kun tuo puskulevyn poikkirauta puree aika pahasti kiinni välillä.
Re: Yamaha 350 big bear 4x4
mulla on tietämyksessä aukko.. valaiskaa te big bearin omistajat minua koska meinasin kyseisen laitteen vielä jossain kohtaa hommata...
eli kysymys liittyy big bearin vaihteisiin.. eli onko big bearissa High ja LOW alueet eteenpäin? eli kaikenkaikkiaan siis 10 vaihdetta eteen ja 2 taakse?
netistä koitin tietoa etsiä ja lopputulema oli entistä sekavampi (jossain mallissa ihan selkeästi oli, jossain taas ei). sen tiedän että big bearissa on puoliautomaattivaihteet (kytkinkahvaa ei ole) jalalle ja 5 nopeutta on ainakin eteenpäin (moottorissa kaksi kytkintä, keskipako ja monilevy), mutta tuo "alennusvaihde" on kysymysmerkki.
eli kysymys liittyy big bearin vaihteisiin.. eli onko big bearissa High ja LOW alueet eteenpäin? eli kaikenkaikkiaan siis 10 vaihdetta eteen ja 2 taakse?
netistä koitin tietoa etsiä ja lopputulema oli entistä sekavampi (jossain mallissa ihan selkeästi oli, jossain taas ei). sen tiedän että big bearissa on puoliautomaattivaihteet (kytkinkahvaa ei ole) jalalle ja 5 nopeutta on ainakin eteenpäin (moottorissa kaksi kytkintä, keskipako ja monilevy), mutta tuo "alennusvaihde" on kysymysmerkki.
DIY
Re: Yamaha 350 big bear 4x4
vanhemmissa big beareissa alennus vaihteet,eli sinisissä ja joissaki vihreissäki, vaihde vipu vain vaihto vihreissä paikkaa moottorin kylkeen. viimisissä malleissa tais olla vain 5 vaihetta ja pakki meni päälle sähkö napilla mittari taulusta
Re: Yamaha 350 big bear 4x4
eli vanhempi on parempi tässä tapauksessa.
ilmeisesti tämän näköisessä on alennusvaihde?
vaihdevipu näyttäisi olevan tuossa vasemmassa etulokarissa kun tarkasti katsoo
ilmeisesti tämän näköisessä on alennusvaihde?

DIY
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Yamaha 350 big bear 4x4
Lokarissa oleva vipu on suunnan/alueen valitsin. Vaihdepoljin koneen kyljessä.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Yamaha 350 big bear 4x4
joo tarkoitus oli niin kirjoittaakkin... nyrjähti joku aivosolu.. eli vaihdevalitsin jalalle ja suunnanvaihto\alueenvalitsin on tuossa lokarissa.. got it.
DIY
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Yamaha 350 big bear 4x4
Tämmönen on kyllä hieno peli. Aika peto työkaluna.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Yamaha 350 big bear 4x4
juu. itekki arvelin että hommailis mökille tommosen ja tökkäis mahdollisimman halvalla mahdollisimman karkee kuvioiset renkaat (27" vois olla sopiva) ja paksun polykarbonaatti pohjapanssarin koko pohjan alueelle ja ajelis kärryllä puukuorman kanssa aina sieltä minne aurinko paistaa kaikista vähiten (tai ainakin yrittäisi, vinssi tietenkin keulalla)
budjetilla tyyliin joku 3000€. jos mönkkärii laittais n. 2000, renkaat ja pohjapanssari +mönkkärin korjaus itse (varaosat) n. 1000€. ku tohon hintaan nyt ei saa käytettynä täysin ehjää, sen tietää jokainen...
jos jollaki ois myytävänä niin voi laittaa mulle yksityisviestiä. nettimotossaki noita on muutamia, pitää ruveta soittelemaan läpi niitä ku saa aikaseks
budjetilla tyyliin joku 3000€. jos mönkkärii laittais n. 2000, renkaat ja pohjapanssari +mönkkärin korjaus itse (varaosat) n. 1000€. ku tohon hintaan nyt ei saa käytettynä täysin ehjää, sen tietää jokainen...
jos jollaki ois myytävänä niin voi laittaa mulle yksityisviestiä. nettimotossaki noita on muutamia, pitää ruveta soittelemaan läpi niitä ku saa aikaseks
DIY