Juuu..
Eipä ookkaan variaattori, joten unohda kaikki, mitä siitä on jauhettu.
Speksien mukaan "automaatti", "yksinopeuksinen", joten uskoisin olevan kuivalla keskipakokytkimellä ...ja siinähän se.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Akun joutui lataamaan ja täydellä (alkuperäisellä) akulla hörähtikin taas tulille hyvä kun starttia ehti hipaisemaan. Uskomaton peli ja hyvin revittelee minunkin alla lumella ja jäällä. Kivahan tuolla on aikuisenkin pyöritellä ja hyvästi on tehotkin riittäneet vaikkei tuo nyt mikään raketti olekaan.
Vähän vähemmän on nyt tullut kilsoja kuitenkin.
Tänään bongasin kaupassa 300cc Grizzlyn mikä olisikin oiva peli jahka tämä käy pieneksi. 90cc hintainen ja kuitenkin ihan oikea mönkijä.
Suosittelen. On tullut noita pari kappaletta ostettua ja ovat todellakin hintansa väärttejä. Juuri viimeisenä hain tuohon meidän junnuhondaan 4ah kokoisen. Muistathan, että geeliakut tarvitsevat kylkeensä älylaturin, jos meinaa niitä välillä elvytellä.
Tuli muuten mieleeni, että voiko tuota työntää käyntiin? Tuo pikku Jampin vaihteisto/voimansiirto oli sen verran vieras, että en tiedä miten se pelaa.
Aivan, lumi vähän hankaloittaa . Mulla on tallissa pahan paikan varalta vanha auton akku latingissa. Autokäyttöön siinä ei enää mehu riitä, mutta mönkijän saa kyllä tarvittaessa kaapeleiden kanssa käyntiin.
Noi on aina vähän kenkkuja tilanteita, kun junnu on puettu, ajohalut valtavat ja sitten onkin akku tyhjä. Äkkiähän se 4ah akku tietty laturilla täyttyy, mutta minuutit on silti pienelle ihmiselle pitkiä.
Biltemalta kävin geeliakun jonka ostin ihan vain entisten mittojen mukaan. Ampeerit näytti samalla nousseen 5.sta 8:saan. Myyjä sanoi että akku on täynnä mutta eihän tuo laite sillä inahtanutkaan. Merkkivalot syttyivät mutta siihen sitten jäikin.
Liekö kökkönä tuo akku vai mitä? No pistin sen yöksi kuitenkin CTEKiin latautumaan. Polar-mallin mukaan tuon pitäisi osata ladata näitä hyytelöitäkin.
Bilteman akku oli rikki valmiiksi, vein takaisin ja ostin jonkin FIAMMin tilalle. Biltemalla oli joku analysaattorikin jolla totesivat akun vialliseksi. En tosiaan alkanut arpomaan noiden paskojen kanssa vaan vaihdoin kauppaa.
Mönkkäri seisoi jonkin aikaa ja koitin sahata käyntiin kun lämpes mukavasti -21:een.
Ei lähteny käyntiin, pari kertaa lupas. Akkukin on tosiaan uusi mutta ei.
Latasin vielä yön yli ja koitin uudelleen, ei edes lupaa käynnistyä.
Kapineessa on vika, jos ei -20 lähde käymään. Sitten kun ollaan -30 lukemissa, alkaa olemaan hankalaa.
Vesitippa pääsuuttimessa ja se riittää.
Ulkona säilytetyt koneet kerää kondenssia tankkiin ja sitä kautta se aiheuttaa harmia. 95:n alkoholimäärä ei riitä veden poistoon, joten liraus jäänestoa tankkiin jeesaa kummasti.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Ehdotan nyt kahden päivän kokemuksella noita Broncon ruuvattavia nastoja, pitää kun tauti ainakin jäällä.
Ja kun löytää sopivan määrän rengasta kohden niin saa vielä vähän leikittyäkin
Tää joutas pistää eteenpäin. Hankinnassa pieni crossimopo, esim. KTM50 (Junior-versio) tai pienin varauksin joku 4-tahtinenkin.
Kiinnostaskohan ketään tämä kampe käydä hakemassa pois? Uusi akku. Seisonut talven yli eikä muutenkaan ole liiemmin käyttöä ollut.
Tosiaan ensimönkijäksi ja ajoharjoitteluun sopiva laitos lievän tehonpuutteen vuoksi.
Sijaintihan on täällä Itä-Suomessa, Kiteellä. Arvotaan tuohon nyt alustavasti vaikkapa 1200e hintaa, pitää vielä kysyä mitä tuosta saisi vaihdossa mopoon ja varmaan siitä hyvityssummasta voidaan sitten hieman puristaa hintaa pois?