Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
huomiona: se ei ole: Rew-by-Wire vaan Drive by wire mutta väliäkös tolla. kaikki varmaan ymmärtää että sähköohjatusta kaasusta on kyse eli kaasulipareelta lähtee sähköjohto vaijerin sijasta suoraan eculle ja kaasuläppäkotelossa on vaan sähkömoottori jolla käännetään kaasuläppää (ihan kuin nyky autoissakin), <<<< ja tähän siis yamaha ei ole vielä lähtenyt....
Kodiak on aina sellainen josta puuttuu tasauspyörästönlukko.
Ainoastaan Grizzly mönkijässä on tasauspyörästönlukko.
Nyt puhutaan uusista ja ajamattomista Yamaha mönkijöistä.
Eli saa maksaa 13 390€ uudesta Yamaha mönkijästä lukolla.
---Edit---
[Minä olin väärässä ]
Viimeksi muokannut Loma, 19 Marras 2018 11:24. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Ruotsalaisia emme ole, venäläisiksi emme tahdo tulla, olkaamme siis suomalaisia."
J.V. Snellman kirjoitti vuonna 1861
höpö höpö. saa sitä kodiakin 700:sta lukolla. SE malli, edit: ja ilmeisesti myös EPS malli (luonnollisesti myös EPS SE malli)
450 kodiakissa ei oo lukkoo.
Viimeksi muokannut johny1332, 18 Marras 2018 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saattoi olla juuri noin ennen, mutta nyt Yamahan sivuilta löytyy Kodiak 450, 700 ja erikseen Grizzly 700 SE (jossa on lukko).
Kodiak 700 SE sisältää vain erilaisen nelivedon kytkennän, perus Kodiak 700 mallissa neliveto valitaan mekaanisesti.
"Voimansiirron On-Command-2WD/4WD-valinta Kodiak 700 EPS & EPS SE on varustettu vetotavan - 2WD/4WD ja 4WD lukolla - kätevällä On-Command®-valintajärjestelmällä. Kodiak 700 -mallin ohjaustangossa olevalla vivulla voi kätevästi valita 2WD- tai 4WD-vetotavan välillä. Näin vetotapa on helppo valita olosuhteiden mukaisesti."
Hyvä arvostelu teksti, mukava lukea. Itsellä löytyy samanlainen Yamaha kodiak 700 esp se, 2016 tallista enkä kyllä moiti kampetta. Kohta tulee vuosi täyteen ja n.80h mittarissa. Uutta mitä en tiennyt oli tuo märkäjarru takana, silloinhan se vissiinkin on myös vasemmassa kahvassa koska siinä on sama jarru kun jalka polkimessa. Mulla on se välillä sammahteleva yksilö kun ajelee oikee pintakaasulla kauemmin, ja huollossa sanoi mulle ettei asialle voi tehdä mitään. Ainut kehitys olisi lyhyempi hidas puoli, mulla on 28" renkaat niin lyhyt alue on turhan pitkä, mutta ajattelin kokeilla sitä simmi prikkaa kytkimeen kun jostain luin että sillä voi lyhentää välitystä.
Kyllä mielestäni 2016 mallisen käyntimurhetta voi paikata huollossa ja sen saa kyllä ihan täysin kuntoon.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Huoltoliike vaihtoon jos ei osaa/halua säätää ruiskua..Liekö tuon vaivan voi poistaa itse niinkuin vanhemmista malleista ihan mittariston kautta?
Netistä saattapi löytyä tuohonkin ohjeet miten tehdään.
Juuri sitä mittariston kautta säätöä ne oli kokeillu eikä onnistunu, samaa kokeilin ite täältä etin ohjeet mitä pitää painaa mut ei siinä tapahu mitää :/ minkä paksusta shimmi prikkaa porukka käyttäny kodiakissa, kun tilasin prikka sarjan, vaihtoehdot olis 1, 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5
Mulla on toi 1,5mm shimmi mutta minusta sais olla vieläkin lyhyemmät välitykset. Renkaina on 27 swamp litet. Ite olen ajatellut laittaa Epin varikitin jos sillä sais lyhennettyä välitystä tarpeeksi.
Mutta kyllä tuo shimmikin paljon auttaa vaikka sais lyhyt puoli olla vielä paljonkin lyhyempi. Mun kodiak ottaa lyhyt päällä kevyesti sen 60km/h jolloin rajoitin tulee vastaan, eikä kierrokset ole lähellekkään tapissaan.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Mulla on myös tuot sammahtelu ongelmaa omassa. Eipä ne huollossa sille osanneet mitään tehdä. On se vähentynyt jonkin verran sitä mukaa kun tunteja on tullut lisää. Sammahtelua tuntuis olevan silloin enemmänkin kun moottori käy selkeästi lämpimämpänä.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Huollossa oman laitteen seosta pistettiin läppärin kautta 10 pykälää rikkaammalle, mitä tuo sitten tarkoittaakaan.
Voisi sanoa, että kaikki sammahtelut hävisivät.