Yamaha Raptor YFM 700R

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
PepsiMoto
Tracks
Mönkijä:: Rapu 787

Re: Yamaha Raptor YFM 700R

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

Filtteri maksaa n.kympin, mä olen vaihtanut aina öljynvaihdon yhteydessä.
lefaslayer
3WD
Mönkijä:: Raptor 700

Viesti Kirjoittaja lefaslayer »

PepsiMoto kirjoitti:Filtteri maksaa n.kympin, mä olen vaihtanut aina öljynvaihdon yhteydessä.
Mä olen kanssa vaihtanut filtterin aina samalla.

Onko kenelläkää kokemusta ASV f3 kytkin/jarru kahvoista? ilmeisesti hiukan lyhyemmät kuin vakio jammun kahvat? onko totuttelu kysymys vai jääkö liian pieneksi miehen sormille ?
meneekö noihin vakio vaijerit suoraan vai tarviiko jotain muuta osaa uusi. esim vaijeria?

tossa linkki kyseisiin kahvoihin.
http://www.ebay.com/itm/ASV-SHORTY-Red- ... fc&vxp=mtr
SETMA
Tracks
Mönkijä:: ?

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Mitäs mää oon ymmärtänyt väärin?Raptori menee laihalle kun laittaa killerin paikalleen?Eihän tuo ole tietty kuin säätökysymys mutta eikös tuo pitäs mennä toisinpäin,virtaus paranee annetaan lisää soppaa.Juu ja pcv,kn ja fmf putkisto kiinni. :doubt:
Haminan seudun mönkijät ry
Marco71
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

Pablo kirjoitti:Millasta vaihtoväliä ootte pitäny öljynsuodattimen kans? Ois itsellä pian öljynvaihto ajankohtaista. ~15h sit vaihdettu viimeks..

-Anssi
Kun hinta on alle 5 euroa, niin ei kannata säästellä, vaan laittaa aina uuden samalla kun vaihtaa öljyt...
http://shop.teamlaine.fi/tuote/hiflo-%F ... s=20-HF145
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Pablo
3WD

Viesti Kirjoittaja Pablo »

Marco71 kirjoitti:
Pablo kirjoitti:Millasta vaihtoväliä ootte pitäny öljynsuodattimen kans? Ois itsellä pian öljynvaihto ajankohtaista. ~15h sit vaihdettu viimeks..

-Anssi
Kun hinta on alle 5 euroa, niin ei kannata säästellä, vaan laittaa aina uuden samalla kun vaihtaa öljyt...
http://shop.teamlaine.fi/tuote/hiflo-%F ... s=20-HF145
Joo vaihdoin uuden putsarin, kun ölpät vaihdoin. Eipä se hinnasta näköjään jää kiinni :D

-Anssi
-Yamaha Raptor 727 2008 TL- ;)
Pablo
3WD

Onkoha toi yleistä et takarattaan "hubi" on vähä väljä taka-akseliin nähden pyörimis suuntaisesti? Sivuttain ei. Tänään huomasin, kun ketjuja rasvailin ja samalla kiristin vasemman puolen takapyörän navanki,kun sekin oli löysällä :( Taka-akseliks on entinen omistaja vaihtanu G-Forcen akselin.

-Anssi
PepsiMoto
Tracks

Ei pitäisi olla klappia yhtään.
Pablo
3WD

PepsiMoto kirjoitti:Ei pitäisi olla klappia yhtään.
Näin arvelinki.. Ihan heti ei auennut, kun sitä kattelin, mut millä se lukitaan akseliin? Ei näkyny oikein sokkia eikä mitään, ei renkaan eikä navan puolella? Äkkiä aateltuna onko hommaan muuta ratkasua ku uus hubi?

-Anssi
PepsiMoto
Tracks

Renkaan puolella on hubin alla lukitus sokka, mut sitä ei saa sieltä muuten kuin ottamalla ensin sen ison akselin mutterin auki ja napauttamalla akselia vähän oikealta vasemmalle että hubi liikkuu vähän sivuttais suunnassa. Tämä kaikki siis on huteraa muistikuvaa. Tarkista vielä service manualista jos siitä ois apua.

Luonnollisesti ketjut eka pois.

Edit. Ihan ekana kannattaa ottaa takarenkaat pois, ota vasen rengas hubeineen irti.
PepsiMoto
Tracks

Ei taida olla muuta ratkaisua kuin uusi hubi... Tarkista myös akselin hammastuksen kunto vaikkei siinä kyllä varmaan ole mitään vikaa..
Pablo
3WD

Tommonen tuli pienellä känny googlettelulla vastaan. Kyseessä näkyy olevan samat kamat kuin itsellä, mutta mielestäni mulla ei kyl ollu tota c-sokkaa ratashubin ja renkaan välissä kun eilen tutkailin. Sillä kysyinki tosta. Täytyy melkein tutkailla paremmin kun kotia pääsee..

http://www.moddedraptor.com/community/r ... -axle.html

-Anssi
PepsiMoto
Tracks

On se siellä, usko pois :)
Pablo
3WD

Joo olihan siellä se C-Rengas. En nyt tiedä oonko aivan hakoteillä, mut tossa edellisessä postaamassani linkissä on toi sokka sen verran paksu että näyttäs olevan osaks hubin rinnalla. Lisäks porukka googlettelun perusteella ihmetellyt miks on tullu akselisetissä vaan yks sokka mukana. Aika moni on vissiin laittanut vakion paikalleen, niinkuin tässä munkin tapauksessa taitaa olla?

No kummiskin toi mun sokka menee kokonaan hubin syvennyksen sisään (Meneeköhän normaali akselissa?) ja siks en sitä huomannut aluksi. Löysäsin akselin kiristysmutteria ja kopautin akselia oikealta vasemmalle hiukan. Koputtelin hubia laakeripesään päin niin paljon et akselin sokkaura tuli näkyviin ja toi ihmettelyn aiheena oleva välys loppui.

Akselissa on boorit ok ja hubissakin silmämääräsesti näyttää normaalilta. Äkkiä koitettuna ketjulinjakin pysyis kuosissa. Pitänee metsästää paksumpi C-sokka ja koittaa.

Vähä hankala selittää :)

-Anssi
PepsiMoto
Tracks

Hmm.. Sinä sen parhaiten tiedät :)
Pablo
3WD

Kuvat on aina kivoja :D

Tossa mun ennen purkua

Kuva

Tossa se linkki..

Kuva

Joo Pepsi mähän sen parhaiten tiedän ainaki kokeilun jälkeen, mut onha se mukavempaa spekuloida porukalla :)

-Anssi
Vastaa Viestiin