niin siis tässä on ilmeisesti kyse monesta eri jampin rajotuksesta...
normi kiekka rajotin, joka on jokaisessa vermeessä sen takia ettei kone mene ylikierroksille eteenpäin mentäessä pitkällä tai lyhyellä vaihteiston alueella... (tulee vastaan pitkällä alueella ainoastaan jos tehot\väännöt riittää puskemaan laitetta eteenpäin... 700:ssa vakio karhussa puhutaan noin 100 kilometrin tuntinopeudesta) <<< joku voi kertoa täsmälleen oikean lukeman

(esim omassa 450:ssä tehot eivät riitä viemään konetta rajottimelle asti, joka on minusta hyvä asia, koska se kertoo että välitykset ovat hyvin onnistuneet)
lukot päällä eteenpäin mentäessä rajotin on 35km\h ja taaksepäin muistaakseni 17km\h (joku voi korjata oikean nopeuden jos oon väärässä) ja harmaan napin painaminen vaikuttaa vain ETEENPÄIN mentäessä jonka jälkeen näyttöön tulee lukema 00 (jossa siis kiertää noi "madot" toisiaan) tämän jälkeen laite ohittaa 35km\h ja kelaa kierroksia\vauhtia normaalisti ennenkuin napista päästetään irti
ja sit on tosiaan tää pakin rajotin (mistä äsken mainitsinkin lukot päällä ajettaessa) mikä on ihan sama mikä veto käytössä joka tulee tosiaan siinä 17 km\h kohdalla vastaan (ei riipu kierroksista vaan pelkästään nopeudesta)... kyseistä rajotinta EI VOI ohittaa millään napin painalluksella
ja yamahassa on aina se veto käytössä niin eteenpäin kuin taaksepäinkin mentäessä mikä on valittu käytettäväksi ja sitä ei voi muuttaa millään muulla kuin vedon uudelleen valitsimisella (ei tosiaan mistään muista nappuloista)
esim. jos on lukot kytketty niin se on se 100% könttä veto jokaisessa renkaassa niin eteenpäin kuin taaksepäinkin mentäessä ilman mitään ihmeellisyyksiä tai namiskojen painamisia...
ja minun mielestäni tämä koko systeemi on aivan halvatun hyvin tehty\suunniteltu ja toimii aivan loistavasti itse en ainakaan sitä muuttamaan menisi!!!!