
Rhino 700 -08 Variaattori huolto
Re: Rhino 700 -08 Variaattori huolto
piti ottaa tuumasta toimeen tämän nytkyttävän liikkeelle lähdön oireen takia eli koppa pois ja silmämääräisesti tarkastelin ja hihna on ok eli ei ollut kyllä koloja tai muuta
poikkeavaa

ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: Rhino 700 -08 Variaattori huolto
Tänään tuli rasvat Yamahalle, huomenna menee vaihtoon ja ei kun nippuun. Samalla tulee noi Yamahan omat koneöljyt + suodatin, katsotaan muuttuuko mikään miksikään.
Ilmoittelen kunhan saa jotain testituloksia.
Ilmoittelen kunhan saa jotain testituloksia.
Honda Rincon 680 2011
Re: Rhino 700 -08 Variaattori huolto
Peli takas nipussa, uudet Sheave rasvat + Yamahan omat koneöljyt.
Ei sitten niin mitään muutoksia tuohon nytkyttämiseen, ilmeisesti ominaisuus???
Täytyy varman ottaa videopätkää tuosta hytkymisestä...
Ei sitten niin mitään muutoksia tuohon nytkyttämiseen, ilmeisesti ominaisuus???
Täytyy varman ottaa videopätkää tuosta hytkymisestä...
Honda Rincon 680 2011
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Rhino 700 -08 Variaattori huolto
Minä kyllä koittasin toisella hihnalla,vai joko koitit?Arvailuahan tämä.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: Rhino 700 -08 Variaattori huolto
Juu, täytynee ostaa varmaan uus hihna ja vaihtaa jossain kohtaa...
Honda Rincon 680 2011
Re: Rhino 700 -08 Variaattori huolto
Tänään oltiin vähän mönkimässä sarvikuonon kanssa, ainoa asia mikä vähän häiritsi pahoissa paikoissa oli tuo variaattori, eli renkaat on 26"Bighornit ja variaattori on vakio. Tuntui välillä siltä että olisin kaivannut lyhyempää välitystä koska variaattori luistaisi alhaalta liikaa, eli kierroksia sai antaa reilusti ennen kuin voima kantautui vetäviin pyöriin, voi olla että tämäkin on ihan normaalia, mutta jotenkin toivoisi lisävääntöä alas lisää kierrosten sijaan...
Tässä linkissä tuntuu olevan vähän tuota samaa "luistamista", vai onko mulla päässä vikaa
http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... FVj1tOox58
Jos vakio sheave + jouset kaipais vaihtoa, niin mitäs porukka suosittelis? Loppunopeutta en kaipaa yhtää enempää tohon, nykyinen vauhti riittää mainiosti.
Tässä linkissä tuntuu olevan vähän tuota samaa "luistamista", vai onko mulla päässä vikaa

http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... FVj1tOox58
Jos vakio sheave + jouset kaipais vaihtoa, niin mitäs porukka suosittelis? Loppunopeutta en kaipaa yhtää enempää tohon, nykyinen vauhti riittää mainiosti.
Honda Rincon 680 2011
Re: Rhino 700 -08 Variaattori huolto
Ei siellä varsinaisesti variaattorin pitäis luistaa ollenkaan. Kampiakselilla on keskipakokytkin ennen variaattoria, joka luistaa oikein hitaalla vauhdilla vedätettäessä. Tämähän on oikeastaan juuri se Yamaha ultramatic:in vahvuus, että siellä ei pala variaattorin remmi, vaan kytkeytymisen hoitaa öljyssä kylpevä keskipakokytkin. Öljyssä se kylpee siksi, että ei kulu, ja siksi että jäähtyy tiukassa paikassa. Eli periaatteessa se saakin luistaa, ja moottorissa saa olla kierroksia, eikä mitään vauriota synny. Edellytyksenä tietenkin oikeanlaiset öljyt, ja se ettei hirveällä kuormalla kantoa vasten polta niitä öljyjä ja kytkintä.
Sanoisin siis että eikun ajoa. Ellei sitten halua jenkeiltä tilata heidän erilaisia variaattorisarjoja, joiden kehuvat mullistavan variaattorin toiminnan aivan mahtavaksi.
Sanoisin siis että eikun ajoa. Ellei sitten halua jenkeiltä tilata heidän erilaisia variaattorisarjoja, joiden kehuvat mullistavan variaattorin toiminnan aivan mahtavaksi.
Re: Rhino 700 -08 Variaattori huolto
Mikäköhän sitten olis se oikea ratkaisu tuonne voimansiirtoon jos ajaa "yli" isoilla renkailla esim 30"... Perävälityksiä tuskin kukaan vaihtaa ja tuskin olis edes tarjolla. Kait ne tehtaalla on tuota välitystä miettinny ( mutalillut ym jyrkät mäet ) ja ei noi 26" nyt niin mitkään älyttömät ole + että rattimiehet varmaan ajaa 100x pahemmista paikoista kuin minä.
Jos pahalta tuntuu, niin vaihtaa vaan tarpeeks usein noi koneen öjyt niin se kyktinkin tykkää vaan hyvää...
Ja niin kuin Emil sanoi, ei muuta kun kovaa ajoa...
Jos pahalta tuntuu, niin vaihtaa vaan tarpeeks usein noi koneen öjyt niin se kyktinkin tykkää vaan hyvää...
Ja niin kuin Emil sanoi, ei muuta kun kovaa ajoa...
Honda Rincon 680 2011
Re: Rhino 700 -08 Variaattori huolto
joo ja tosiaan pieni alue lootassa tietenki silmässä (L) vähänkin pahemmassa paikassa... se jos jokin säästää sitä voimansiirtoo (erityiseesti keskipako kytkintä) eikä hyökkääkkään niin helposti esim. jumipaikoista isoilla gummeilla
^^aattelin vaan noin niinkun lisäyksenä jos jotain jäi vielä epäselväksi
^^aattelin vaan noin niinkun lisäyksenä jos jotain jäi vielä epäselväksi

DIY
Re: Rhino 700 -08 Variaattori huolto
Jenkit niitä variaattoreja muokkailevat. Prikka etummaisen hihnapyörän akselille, joka lyhentää välityksiä. Ja lyhentää omienkin kokemuksien mukaan ainakin sen verran että huomaa. Saattavat sorvailla hihnapyörän kitkapintaa niin, että hihna painuu syvemmälle. Lisäksi silpovat ja hitsaavat variaattorirullien teräksisen liukupintalevyn (itse keksitty nimitys ko. osalle) eri kulmaan, jottei huippunopeus laskisi. Prikoista kuitenkin itselläni sen verran huonot kokemukset, että jää jatkossa laittamatta. Niitä vaihteiston hammasvälityksiä josku haaveilin, muttei semmoisia löytynyt.Brc kirjoitti:Mikäköhän sitten olis se oikea ratkaisu tuonne voimansiirtoon.
Vaikka Ultramaticin luiston huomaa, niin hyvä ominaisuus on kuitenkin nykäyksetön ja jouheva kytkeytyminen. Helpottaa tiukassa paikassa paljon, kun vetoa voi säädellä tarkasti kaasulla.