Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Nopeuden lisäksi rajoitetaan muitakin asioita. kierroksenrajoitin ei ole sellainen itseisarvoltaan, mutta melu saattaa olla. Näin ollen ominainen tapa rajoittaa melua saattaa olla myös kyseessä, joka toki korreloi melko suoraan kierroksiin. Ajoin Askolassa rajoitettuna ja mitään erikoista en havainnut.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
arii
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Tammi 2017 20:01
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 700 EPS SE T3 16

Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..

Viesti Kirjoittaja arii »

Minulla on ollut Kodiak 700 EPS SE T3 viime keväästä lähtien. Kyseessä on ensimmäinen mönkijäni, joten vertailua muihin laitteisiin on vaikea tehdä. Ajot ovat olleet pääasiassa metsänhoitoon liittyviä, lumitöitä nyt talvella ja jonkun verran on tullut ajeltua tiellä muuten vaan.

Laite on toiminut hyvin, mitään ongelmia ei ole ilmaantunut. Ajettu on nyt noin 35 tuntia.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

En tiedä tuoreista ovatko aivan noin heinäsirkkoja kuin ensimmäiset mallit. Sehän on vain tietokone ja ohjelmoitavissa, joten voisi kuvitella että ovat parantaneet?
Tästä kuitenkin lienee käypästä Powercommanderia jos asia askarruttaa eikä ole muutamasta satkusta kiinni:

http://www.highlifter.com/c-591-cdi-efi ... -2016.aspx

En sitten tiedä miten (hyppivästi vai ei) tuo Powercommander rajoittaa nopeuden mutta ainaskin kierrokset luulisi saavan tuolla täysille. Jos tuolla nyt merkitystä jollekin on. H-pykälällähän Yamaha pelaa hyvin ja kun voimansiirto on parasta mitä rahalla saa, niin tuskin se hihna luistaa silläkään pykälällä. En tiedä, ei ole kokemusta päivittäisestä ajosta, L-vaihteella toi nyt ei vaan vaan toiminut (reilu vuosi sitten).
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Maastotesti suoritettu askolassa ja jos hakusessa on kevyen ketterä ja maastokelpoinen t3 luokan mönkijä niin en epäröisi ostamista hetkeäkään! Kaupantekijäisiksi hintaan sisältyy laadukas viimeistely kuten japseissa on tapana. Maastossa, kuten tie siirtymilläkin, rajoitin toimi oikein mallikkaasti.
arii
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Tammi 2017 20:01
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 700 EPS SE T3 16

Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..

Viesti Kirjoittaja arii »

Tuuvinki kirjoitti:En tiedä tuoreista ovatko aivan noin heinäsirkkoja kuin ensimmäiset mallit. Sehän on vain tietokone ja ohjelmoitavissa, joten voisi kuvitella että ovat parantaneet?
Tästä kuitenkin lienee käypästä Powercommanderia jos asia askarruttaa eikä ole muutamasta satkusta kiinni:

http://www.highlifter.com/c-591-cdi-efi ... -2016.aspx

En sitten tiedä miten (hyppivästi vai ei) tuo Powercommander rajoittaa nopeuden mutta ainaskin kierrokset luulisi saavan tuolla täysille. Jos tuolla nyt merkitystä jollekin on. H-pykälällähän Yamaha pelaa hyvin ja kun voimansiirto on parasta mitä rahalla saa, niin tuskin se hihna luistaa silläkään pykälällä. En tiedä, ei ole kokemusta päivittäisestä ajosta, L-vaihteella toi nyt ei vaan vaan toiminut (reilu vuosi sitten).
Rajoittimesta saa hyvän ilman Powercommanderia. Ekassa huollossa tekivät pyynnöstäni muutoksia ja nyt tuo antaa täydet tehot siten että rajoitin rajoittaa nopeuden sallituun. Myös nopeudenrajoittimen saa katkaisijasta tarvittaessa pois. Tuo oli ilmeisesti reilun tunnin homma. Eihän tuo sallittua tietenkään ole, mutta vakiona laite tuntui aika tehottomalle.

Huonoin puoli tässä on tehottomat valot. Niihin kaipaisi jotain päivitystä.
Avatar
Kopra
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Syys 2016 09:02
Mönkijä:: Kodiak 700 SE T3
Paikkakunta: Hattula

Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..

Viesti Kirjoittaja Kopra »

Syksyllä ostin kyseisen pelin, aikasempaa kokemusta koeajojen lisäksi muista mönkijöistä ei ole.

Rajoittimiahan tässä on mekaaninen rajotin kaasulle ruiskun päässä ja sitten sähköiset jotka tulevat päälle kun vauhtia on 40kmh.

Jos koeajatte traktori kodiakkia jossain niin se todennäköisesti on rajoitettu peli ja on suoraansanottuna laiska, maastomallia kannattaa koeajaa jos mahdollista niin tietää mihin suorituskykyyn traktorimallin saa halutessaan.

Rajoittimet on melko vaivaton poistaa halutessaan ja tuohon nopeuteen vaikuttavaan voi tehdä katkaisijan väliin.

Powercommanderia en suosittele laittamaan ellei halua menettää moottorin takuuta.

Rajoittimet ja muut traktori muutokset ovat italialaisen quaddyn tekemiä ja ne eivät ole samaa tasoa itse mönkijän kanssa.

Jostain testistä luin joskus että kodiak olisi taipuvainen sammahteluun ja sitä se mullakin teki. Ensinmäisessä huollossa asia kuitenkin korjattiin yamahan ohjeistuksella, eikä kodiakki sen jälkeen ole kertaakaan stumpannutkaan.

Mainio peli kyllä. Vähän olin epäileväinen näihin mönkijöiden hihna vetoihin kun tottunut ihan oikeilla työkoneilla touhuamaan mutta ainakin tämä yamahan ratkaisu toimii loistavasti. Hiipivät lähdöt onnistuu hienosti vaikka olisi kuorma perässä ja lukot päällä pahassa paikassa ilman hihnan käryä. Tosiaan muista mönkijöistä ei kokemusta mutta tässä ei todellakaan hihna käryä!
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Yamahassa on keskipakokytkon ja ns. Kireä remmi. Se on erinomainen yhdistelmä ja sallii ryömittämisen ilman savuja.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 19:27

Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

eikös tossa traktori mallissa ollu vielä katalysaattoritkin ahistuksena putkessa verrattuna maastomalliin?
DIY
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

arii kirjoitti: Rajoittimesta saa hyvän ilman Powercommanderia. Ekassa huollossa tekivät pyynnöstäni muutoksia ja nyt tuo antaa täydet tehot siten että rajoitin rajoittaa nopeuden sallituun. Myös nopeudenrajoittimen saa katkaisijasta tarvittaessa pois. Tuo oli ilmeisesti reilun tunnin homma. Eihän tuo sallittua tietenkään ole, mutta vakiona laite tuntui aika tehottomalle.

Huonoin puoli tässä on tehottomat valot. Niihin kaipaisi jotain päivitystä.
Tuo on kyllä hyvä tieto. Yksi jälleenmyyjä (eräs Yamaha-Center) tiesi kertoa vielä alle viikko sitten että rajoitin on yhtä huono kuin alussakin yli vuosi sitten. Mistä lie tietonsa saanut.
Jos ja kun tuo on nyt maastokamppeeseen verrattava peli, paitsi huippunopeuden osalta, voi tuota suositella kyllä täysin sydämmin.
Valot ovat tosiaan surkeimmasta päästä mitä olen koskaan nähnyt. Helppo ja halpa lisätä kyllä lediä keulaan. Muutoin kyllä erinomainen laite.
Avatar
Kopra
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Syys 2016 09:02
Mönkijä:: Kodiak 700 SE T3
Paikkakunta: Hattula

Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..

Viesti Kirjoittaja Kopra »

johny1332 kirjoitti:eikös tossa traktori mallissa ollu vielä katalysaattoritkin ahistuksena putkessa verrattuna maastomalliin?
Siitä en tiedä, mutta kulkupuoleen en huomannut eroa noiden mekaanisen ja sähköisen rajoittimen poistamisen jälkeen. Mielestäni ei ole katalysaattoria mutta varmaksi en voi väittää, voin kyllä tutkailla mikäli jotakuta kiinnostaa.
On siinä ainakin äänenvaimentimen perässä sellainen aika ahdistavan näköinen kipinäsammutin minkä poistamisen jälkeen amerikan pojat ovat muka saaneet yammun pirteämmäksi.
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 19:27

Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

kipinänsammuttimen kun ottaa pois niin ääni lisääntyy vähintäänkin tuplaten ja sehän fakta tiedetään että kun ääni lisääntyy tuplana niin tehot 3 kertaistuu, varsinkin rupakon takana. :mrgreen:

oikeasti tuolla kipinänsammuttimen poistolla ei ole juuri mitään merkitystä tehoihin (kokeiltu on)... mutta se katti homma ois mielenkiintonen tietää, joku täällä kirjoitti että 700 ois katit, se että oliko se sitten valkokilpisessä vai traktorissa niin sitä en voi muistaa... pitää käyttää etsi palikkaa.

edit: niin ja tuosta rajoittimesta: niin en ylläty yhtään sen ominaisuuksista edelleenkään jos se tosiaan on väsäilty\suunniteltu italiassa.
se on hieno asia JOS yamaha center\huolto suhtautuu mahdollisesti asiaan todellakin noin että se rajoitin on muokattavissa käyttäjälle enemmän sopivaksi\toimivammaksi ylipäätään JOS siinä on jotain ongelmia.
edit2: edelleenkään ei ole minulla omakohtaista kokemusta rajoittimen toiminnasta.

edit3: valkokilpisessä eli tieliikennemallin grizzly 700 oli jonkun kirjoittaman mukaan 3 katalysaattoria :shock: voi ehkä hiukan ahistaa. traktorista siis ei vielä tietoa\mutua niiden osalta?
DIY
Avatar
Kopra
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Syys 2016 09:02
Mönkijä:: Kodiak 700 SE T3
Paikkakunta: Hattula

Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..

Viesti Kirjoittaja Kopra »

Yamahan suostumuksista en tiedä, lähtökohtaisesti laite pidetään rajoittuna.
Minä laitoin alkuperäis osan ruiskuun jolla mekaaninen kaasun rajoitin voidaan poistaa. Jolla laite on vain palautettu yamahaksi. Sähköiseen väsäsin katkaisijan väliin. Eli esim huoltoon vietäessä voidaan nopeuden rajoitin kytkeä takaisin päälle.

Tutkin sitä katti hommaa kun pääsen mönkijän kimppuun.

Onko kukaan asentanut näihin peruutus valoja?
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 19:27

Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

joo tuolla nimimerkillä *arii* vaan kirjoitti aikaisemmin että huollossa oli tehty muutoksia rajoittimen toimintaan. tiedä sitten.

minua ei niinkään henkilökohtaisesti kiinnosta katalysaattorien olemassa olo niin paljoa jos se teettää omistajalle ylimääräistä työtä, esim putken irroitusta.
mutta olisi tietenkin asia mielenkiintoista tietää. jospa siinä pöntön kyljessä lukisi vaikka että CATALYTIC tms. tuohan jo kertoisi heti että sellainen on. eikä vaadi muutakuin ottaa silmä käteen ja vilasta.
kaverin valkokilpi can amissa lukee ainakin noin ihan selvästi änkkärissä.
DIY
arii
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Tammi 2017 20:01
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 700 EPS SE T3 16

Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..

Viesti Kirjoittaja arii »

Muutokset tehtiin omasta pyynnöstäni, ei myyjäliikkeen tai maahantuojan. Maahantuojan mielestä laitteet pitäisi varmasti pitää alkuperäisenä. Eli katkaisimen lisäyksen lisäksi myös teho rajoittavat systeemit poistettiin tai muutettiin. Muutoksista ei minulla tarkempia tietoja ole, mutta melko nopea toimenpide se oli.

Ekassa huollossa huomasivat, että valoumpiot pitää vaihtaa. Heijastava pinta on vähän irtoillut. Saako noihin laitettua led-polttimoja?
Viimeksi muokannut jukka81, 23 Tammi 2017 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainauksen poisto.
HTR
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 13 Joulu 2006 20:56
Mönkijä:: Yamaha
Paikkakunta: Asikkala

Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..

Viesti Kirjoittaja HTR »

Saa laitettua led polttimot.
Polttimon kanta on BA20D, siis sama mitä käytetään moottoripyörissä.
Itse ostin kiinasta sellaisen kuuppamallisen, valokuviokin näkyy olevan oikean suuntainen. Valotehossa selvä parannus.
Tankovaloon käy P15D polttimo.
Peruutus valo kytkennöistä juttua täällä: http://www.grizzlycentral.com/forum/gri ... hting.html
Vastaa Viestiin