Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..
Nopeuden lisäksi rajoitetaan muitakin asioita. kierroksenrajoitin ei ole sellainen itseisarvoltaan, mutta melu saattaa olla. Näin ollen ominainen tapa rajoittaa melua saattaa olla myös kyseessä, joka toki korreloi melko suoraan kierroksiin. Ajoin Askolassa rajoitettuna ja mitään erikoista en havainnut.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..
Minulla on ollut Kodiak 700 EPS SE T3 viime keväästä lähtien. Kyseessä on ensimmäinen mönkijäni, joten vertailua muihin laitteisiin on vaikea tehdä. Ajot ovat olleet pääasiassa metsänhoitoon liittyviä, lumitöitä nyt talvella ja jonkun verran on tullut ajeltua tiellä muuten vaan.
Laite on toiminut hyvin, mitään ongelmia ei ole ilmaantunut. Ajettu on nyt noin 35 tuntia.
Laite on toiminut hyvin, mitään ongelmia ei ole ilmaantunut. Ajettu on nyt noin 35 tuntia.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..
En tiedä tuoreista ovatko aivan noin heinäsirkkoja kuin ensimmäiset mallit. Sehän on vain tietokone ja ohjelmoitavissa, joten voisi kuvitella että ovat parantaneet?
Tästä kuitenkin lienee käypästä Powercommanderia jos asia askarruttaa eikä ole muutamasta satkusta kiinni:
http://www.highlifter.com/c-591-cdi-efi ... -2016.aspx
En sitten tiedä miten (hyppivästi vai ei) tuo Powercommander rajoittaa nopeuden mutta ainaskin kierrokset luulisi saavan tuolla täysille. Jos tuolla nyt merkitystä jollekin on. H-pykälällähän Yamaha pelaa hyvin ja kun voimansiirto on parasta mitä rahalla saa, niin tuskin se hihna luistaa silläkään pykälällä. En tiedä, ei ole kokemusta päivittäisestä ajosta, L-vaihteella toi nyt ei vaan vaan toiminut (reilu vuosi sitten).
Tästä kuitenkin lienee käypästä Powercommanderia jos asia askarruttaa eikä ole muutamasta satkusta kiinni:
http://www.highlifter.com/c-591-cdi-efi ... -2016.aspx
En sitten tiedä miten (hyppivästi vai ei) tuo Powercommander rajoittaa nopeuden mutta ainaskin kierrokset luulisi saavan tuolla täysille. Jos tuolla nyt merkitystä jollekin on. H-pykälällähän Yamaha pelaa hyvin ja kun voimansiirto on parasta mitä rahalla saa, niin tuskin se hihna luistaa silläkään pykälällä. En tiedä, ei ole kokemusta päivittäisestä ajosta, L-vaihteella toi nyt ei vaan vaan toiminut (reilu vuosi sitten).
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..
Maastotesti suoritettu askolassa ja jos hakusessa on kevyen ketterä ja maastokelpoinen t3 luokan mönkijä niin en epäröisi ostamista hetkeäkään! Kaupantekijäisiksi hintaan sisältyy laadukas viimeistely kuten japseissa on tapana. Maastossa, kuten tie siirtymilläkin, rajoitin toimi oikein mallikkaasti.
Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..
Rajoittimesta saa hyvän ilman Powercommanderia. Ekassa huollossa tekivät pyynnöstäni muutoksia ja nyt tuo antaa täydet tehot siten että rajoitin rajoittaa nopeuden sallituun. Myös nopeudenrajoittimen saa katkaisijasta tarvittaessa pois. Tuo oli ilmeisesti reilun tunnin homma. Eihän tuo sallittua tietenkään ole, mutta vakiona laite tuntui aika tehottomalle.Tuuvinki kirjoitti:En tiedä tuoreista ovatko aivan noin heinäsirkkoja kuin ensimmäiset mallit. Sehän on vain tietokone ja ohjelmoitavissa, joten voisi kuvitella että ovat parantaneet?
Tästä kuitenkin lienee käypästä Powercommanderia jos asia askarruttaa eikä ole muutamasta satkusta kiinni:
http://www.highlifter.com/c-591-cdi-efi ... -2016.aspx
En sitten tiedä miten (hyppivästi vai ei) tuo Powercommander rajoittaa nopeuden mutta ainaskin kierrokset luulisi saavan tuolla täysille. Jos tuolla nyt merkitystä jollekin on. H-pykälällähän Yamaha pelaa hyvin ja kun voimansiirto on parasta mitä rahalla saa, niin tuskin se hihna luistaa silläkään pykälällä. En tiedä, ei ole kokemusta päivittäisestä ajosta, L-vaihteella toi nyt ei vaan vaan toiminut (reilu vuosi sitten).
Huonoin puoli tässä on tehottomat valot. Niihin kaipaisi jotain päivitystä.
- Kopra
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 09 Syys 2016 09:02
- Mönkijä:: Kodiak 700 SE T3
- Paikkakunta: Hattula
Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..
Syksyllä ostin kyseisen pelin, aikasempaa kokemusta koeajojen lisäksi muista mönkijöistä ei ole.
Rajoittimiahan tässä on mekaaninen rajotin kaasulle ruiskun päässä ja sitten sähköiset jotka tulevat päälle kun vauhtia on 40kmh.
Jos koeajatte traktori kodiakkia jossain niin se todennäköisesti on rajoitettu peli ja on suoraansanottuna laiska, maastomallia kannattaa koeajaa jos mahdollista niin tietää mihin suorituskykyyn traktorimallin saa halutessaan.
Rajoittimet on melko vaivaton poistaa halutessaan ja tuohon nopeuteen vaikuttavaan voi tehdä katkaisijan väliin.
Powercommanderia en suosittele laittamaan ellei halua menettää moottorin takuuta.
Rajoittimet ja muut traktori muutokset ovat italialaisen quaddyn tekemiä ja ne eivät ole samaa tasoa itse mönkijän kanssa.
Jostain testistä luin joskus että kodiak olisi taipuvainen sammahteluun ja sitä se mullakin teki. Ensinmäisessä huollossa asia kuitenkin korjattiin yamahan ohjeistuksella, eikä kodiakki sen jälkeen ole kertaakaan stumpannutkaan.
Mainio peli kyllä. Vähän olin epäileväinen näihin mönkijöiden hihna vetoihin kun tottunut ihan oikeilla työkoneilla touhuamaan mutta ainakin tämä yamahan ratkaisu toimii loistavasti. Hiipivät lähdöt onnistuu hienosti vaikka olisi kuorma perässä ja lukot päällä pahassa paikassa ilman hihnan käryä. Tosiaan muista mönkijöistä ei kokemusta mutta tässä ei todellakaan hihna käryä!
Rajoittimiahan tässä on mekaaninen rajotin kaasulle ruiskun päässä ja sitten sähköiset jotka tulevat päälle kun vauhtia on 40kmh.
Jos koeajatte traktori kodiakkia jossain niin se todennäköisesti on rajoitettu peli ja on suoraansanottuna laiska, maastomallia kannattaa koeajaa jos mahdollista niin tietää mihin suorituskykyyn traktorimallin saa halutessaan.
Rajoittimet on melko vaivaton poistaa halutessaan ja tuohon nopeuteen vaikuttavaan voi tehdä katkaisijan väliin.
Powercommanderia en suosittele laittamaan ellei halua menettää moottorin takuuta.
Rajoittimet ja muut traktori muutokset ovat italialaisen quaddyn tekemiä ja ne eivät ole samaa tasoa itse mönkijän kanssa.
Jostain testistä luin joskus että kodiak olisi taipuvainen sammahteluun ja sitä se mullakin teki. Ensinmäisessä huollossa asia kuitenkin korjattiin yamahan ohjeistuksella, eikä kodiakki sen jälkeen ole kertaakaan stumpannutkaan.
Mainio peli kyllä. Vähän olin epäileväinen näihin mönkijöiden hihna vetoihin kun tottunut ihan oikeilla työkoneilla touhuamaan mutta ainakin tämä yamahan ratkaisu toimii loistavasti. Hiipivät lähdöt onnistuu hienosti vaikka olisi kuorma perässä ja lukot päällä pahassa paikassa ilman hihnan käryä. Tosiaan muista mönkijöistä ei kokemusta mutta tässä ei todellakaan hihna käryä!
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..
Yamahassa on keskipakokytkon ja ns. Kireä remmi. Se on erinomainen yhdistelmä ja sallii ryömittämisen ilman savuja.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..
eikös tossa traktori mallissa ollu vielä katalysaattoritkin ahistuksena putkessa verrattuna maastomalliin?
DIY
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..
Tuo on kyllä hyvä tieto. Yksi jälleenmyyjä (eräs Yamaha-Center) tiesi kertoa vielä alle viikko sitten että rajoitin on yhtä huono kuin alussakin yli vuosi sitten. Mistä lie tietonsa saanut.arii kirjoitti: Rajoittimesta saa hyvän ilman Powercommanderia. Ekassa huollossa tekivät pyynnöstäni muutoksia ja nyt tuo antaa täydet tehot siten että rajoitin rajoittaa nopeuden sallituun. Myös nopeudenrajoittimen saa katkaisijasta tarvittaessa pois. Tuo oli ilmeisesti reilun tunnin homma. Eihän tuo sallittua tietenkään ole, mutta vakiona laite tuntui aika tehottomalle.
Huonoin puoli tässä on tehottomat valot. Niihin kaipaisi jotain päivitystä.
Jos ja kun tuo on nyt maastokamppeeseen verrattava peli, paitsi huippunopeuden osalta, voi tuota suositella kyllä täysin sydämmin.
Valot ovat tosiaan surkeimmasta päästä mitä olen koskaan nähnyt. Helppo ja halpa lisätä kyllä lediä keulaan. Muutoin kyllä erinomainen laite.
- Kopra
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 09 Syys 2016 09:02
- Mönkijä:: Kodiak 700 SE T3
- Paikkakunta: Hattula
Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..
Siitä en tiedä, mutta kulkupuoleen en huomannut eroa noiden mekaanisen ja sähköisen rajoittimen poistamisen jälkeen. Mielestäni ei ole katalysaattoria mutta varmaksi en voi väittää, voin kyllä tutkailla mikäli jotakuta kiinnostaa.johny1332 kirjoitti:eikös tossa traktori mallissa ollu vielä katalysaattoritkin ahistuksena putkessa verrattuna maastomalliin?
On siinä ainakin äänenvaimentimen perässä sellainen aika ahdistavan näköinen kipinäsammutin minkä poistamisen jälkeen amerikan pojat ovat muka saaneet yammun pirteämmäksi.
Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..
kipinänsammuttimen kun ottaa pois niin ääni lisääntyy vähintäänkin tuplaten ja sehän fakta tiedetään että kun ääni lisääntyy tuplana niin tehot 3 kertaistuu, varsinkin rupakon takana.
oikeasti tuolla kipinänsammuttimen poistolla ei ole juuri mitään merkitystä tehoihin (kokeiltu on)... mutta se katti homma ois mielenkiintonen tietää, joku täällä kirjoitti että 700 ois katit, se että oliko se sitten valkokilpisessä vai traktorissa niin sitä en voi muistaa... pitää käyttää etsi palikkaa.
edit: niin ja tuosta rajoittimesta: niin en ylläty yhtään sen ominaisuuksista edelleenkään jos se tosiaan on väsäilty\suunniteltu italiassa.
se on hieno asia JOS yamaha center\huolto suhtautuu mahdollisesti asiaan todellakin noin että se rajoitin on muokattavissa käyttäjälle enemmän sopivaksi\toimivammaksi ylipäätään JOS siinä on jotain ongelmia.
edit2: edelleenkään ei ole minulla omakohtaista kokemusta rajoittimen toiminnasta.
edit3: valkokilpisessä eli tieliikennemallin grizzly 700 oli jonkun kirjoittaman mukaan 3 katalysaattoria
voi ehkä hiukan ahistaa. traktorista siis ei vielä tietoa\mutua niiden osalta?

oikeasti tuolla kipinänsammuttimen poistolla ei ole juuri mitään merkitystä tehoihin (kokeiltu on)... mutta se katti homma ois mielenkiintonen tietää, joku täällä kirjoitti että 700 ois katit, se että oliko se sitten valkokilpisessä vai traktorissa niin sitä en voi muistaa... pitää käyttää etsi palikkaa.
edit: niin ja tuosta rajoittimesta: niin en ylläty yhtään sen ominaisuuksista edelleenkään jos se tosiaan on väsäilty\suunniteltu italiassa.
se on hieno asia JOS yamaha center\huolto suhtautuu mahdollisesti asiaan todellakin noin että se rajoitin on muokattavissa käyttäjälle enemmän sopivaksi\toimivammaksi ylipäätään JOS siinä on jotain ongelmia.
edit2: edelleenkään ei ole minulla omakohtaista kokemusta rajoittimen toiminnasta.
edit3: valkokilpisessä eli tieliikennemallin grizzly 700 oli jonkun kirjoittaman mukaan 3 katalysaattoria

DIY
- Kopra
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 09 Syys 2016 09:02
- Mönkijä:: Kodiak 700 SE T3
- Paikkakunta: Hattula
Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..
Yamahan suostumuksista en tiedä, lähtökohtaisesti laite pidetään rajoittuna.
Minä laitoin alkuperäis osan ruiskuun jolla mekaaninen kaasun rajoitin voidaan poistaa. Jolla laite on vain palautettu yamahaksi. Sähköiseen väsäsin katkaisijan väliin. Eli esim huoltoon vietäessä voidaan nopeuden rajoitin kytkeä takaisin päälle.
Tutkin sitä katti hommaa kun pääsen mönkijän kimppuun.
Onko kukaan asentanut näihin peruutus valoja?
Minä laitoin alkuperäis osan ruiskuun jolla mekaaninen kaasun rajoitin voidaan poistaa. Jolla laite on vain palautettu yamahaksi. Sähköiseen väsäsin katkaisijan väliin. Eli esim huoltoon vietäessä voidaan nopeuden rajoitin kytkeä takaisin päälle.
Tutkin sitä katti hommaa kun pääsen mönkijän kimppuun.
Onko kukaan asentanut näihin peruutus valoja?
Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..
joo tuolla nimimerkillä *arii* vaan kirjoitti aikaisemmin että huollossa oli tehty muutoksia rajoittimen toimintaan. tiedä sitten.
minua ei niinkään henkilökohtaisesti kiinnosta katalysaattorien olemassa olo niin paljoa jos se teettää omistajalle ylimääräistä työtä, esim putken irroitusta.
mutta olisi tietenkin asia mielenkiintoista tietää. jospa siinä pöntön kyljessä lukisi vaikka että CATALYTIC tms. tuohan jo kertoisi heti että sellainen on. eikä vaadi muutakuin ottaa silmä käteen ja vilasta.
kaverin valkokilpi can amissa lukee ainakin noin ihan selvästi änkkärissä.
minua ei niinkään henkilökohtaisesti kiinnosta katalysaattorien olemassa olo niin paljoa jos se teettää omistajalle ylimääräistä työtä, esim putken irroitusta.
mutta olisi tietenkin asia mielenkiintoista tietää. jospa siinä pöntön kyljessä lukisi vaikka että CATALYTIC tms. tuohan jo kertoisi heti että sellainen on. eikä vaadi muutakuin ottaa silmä käteen ja vilasta.
kaverin valkokilpi can amissa lukee ainakin noin ihan selvästi änkkärissä.
DIY
Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..
Muutokset tehtiin omasta pyynnöstäni, ei myyjäliikkeen tai maahantuojan. Maahantuojan mielestä laitteet pitäisi varmasti pitää alkuperäisenä. Eli katkaisimen lisäyksen lisäksi myös teho rajoittavat systeemit poistettiin tai muutettiin. Muutoksista ei minulla tarkempia tietoja ole, mutta melko nopea toimenpide se oli.
Ekassa huollossa huomasivat, että valoumpiot pitää vaihtaa. Heijastava pinta on vähän irtoillut. Saako noihin laitettua led-polttimoja?
Ekassa huollossa huomasivat, että valoumpiot pitää vaihtaa. Heijastava pinta on vähän irtoillut. Saako noihin laitettua led-polttimoja?
Viimeksi muokannut jukka81, 23 Tammi 2017 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainauksen poisto.
Syy: Lainauksen poisto.
Re: Yamaha kodiak 700 Esp se T3 ehkä ostamassa..
Saa laitettua led polttimot.
Polttimon kanta on BA20D, siis sama mitä käytetään moottoripyörissä.
Itse ostin kiinasta sellaisen kuuppamallisen, valokuviokin näkyy olevan oikean suuntainen. Valotehossa selvä parannus.
Tankovaloon käy P15D polttimo.
Peruutus valo kytkennöistä juttua täällä: http://www.grizzlycentral.com/forum/gri ... hting.html
Polttimon kanta on BA20D, siis sama mitä käytetään moottoripyörissä.
Itse ostin kiinasta sellaisen kuuppamallisen, valokuviokin näkyy olevan oikean suuntainen. Valotehossa selvä parannus.
Tankovaloon käy P15D polttimo.
Peruutus valo kytkennöistä juttua täällä: http://www.grizzlycentral.com/forum/gri ... hting.html