Yamaha Banshee

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
poke
Tracks

Re: Yamaha Banshee

Viesti Kirjoittaja poke »

Näitä bansheita alkoi tupsahdella mukavasti.

Onneksi olkoon yaguzalle alkavan rojektin johtosta. =D>
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Pasi S.
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Harmaat?? Hmm....
Miksiköhän?

Toi kone on Saksasta Viron kautta tullut Suomeen, ja vanha kuin taivas, joten oisko jotain tehty jo pakon sanelemana??

Miekenkiinnolla odotan, mitkä suuttimet sieltä löytyy.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
yaguza
Tracks
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Tattista vaan.
Joo ainoa nettimotossa ja varmaan viimenen mitä vuosikausiin tulee olemaan Suomen markkinoilla.

Tää virolainen (joka toi tän suomeen ja myi sen minua edeltäneelle omistajalle) oli kuulemma ostaessaan saanut rungon rullaavana ja moottorin osina laatikossa, virolainen on siis lyönyt koneen kasaan.
Jää nähtäväksi mitä sieltä löytyy.
fr0z
6WD
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fr0z »

Katsoinkin kuvasta että taitaa olla sama josta täälläkin joskus parsittiin että onko myynnissä Suomessa vai missä, kun nettimotossa pötkötti ja vieläpä erittäin hyvään hintaan. Ei tainnut silloin kukaan innostua.
Mutta hieno pelastus ja hyvä että saatiin yksi patse lisää foorumille! Jään mielenkiinnolla odottamaan mitä tästä vielä kehkeytyy! Jos tästä tulee tehottomampi mitä Tuhnu oli parhaina päivinään, niin oon pettynyt. :mrgreen:

ja tietenkin... ONNITTELUT UUDESTA PERHEENJÄSENESTÄ!
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

=D> =D>
Kyllä tätä jännitettiinkin.
Nättihän se on kuten uusi omistajansakin. :lol:

Vaihat suuttimet ja hyvinkäälle! Joojoo pientä klappia...ihan sama! :wink: palasiksi se menee kuitenkin.

Pasi tossa kuun vaihteessa katotaan mitä kaikkea sieltä tilataan...
Tilataanko pientä kivaa tohon nykyseen myllyyn vai tilataanko uusi mylly joka on kiinni rungossa.
Pelkästään 421cc konetta en välttämättä halua,oon ehkä järkiintynyt ja miettinyt että yhellä bansheella pitää pystyä kääntymäänkin. :mrgreen:
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
frosty
Tracks
Mönkijä:: Scrambler 1K #240

Viesti Kirjoittaja frosty »

JJP kirjoitti:...oon ehkä järkiintynyt ja miettinyt että yhellä bansheella pitää pystyä kääntymäänkin. :mrgreen:
Tästä mä tykkään. =D>
Jos ei ihan puhtaita rosseja, mutta että pitää pystyä vähän soramontulla, enskareitillä tai jääradallakin tykittämään.

Onnea Yaguzalle tallin uudesta tulokkaasta.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Pasi S.
Tracks

Onnea vielä kerran Yaguzalle. Toi sama oli taannoin myynnissä, mutta meni suht nopeasti. Se myyjän Suomenkielen taito oli hitusen ruosteessa, eikä myynti-ilmoitusta päivitetty ajoissa.

Rullaava runko ja kone osissa??
No aivan käsi se Virolainen ei ole ollut, koska se suurimmalti osin toimi.

Niinku JJP sano, niin perus huolto, perus säätö ja pikku pyöräytykset radalla! ...osiin se menee kuitenkin joskus.

Stormilta saa orkkis eturattaan ja takarattaan. Minä voin lahjottaa muutaman tunnin ajetun erittäin hyväkuntoisen kettingin ja lasketun kannen.
..ja jos minulla on vielä kaksi paria orkkis läppärunkoja, niin voin toiset portata ja laittaa samaan pakettiin. :partyman:

Soitto Kalajoelle olisi myös hyvä vaihtoehto tuollaisiin pikaisiin tehopäivitysiin. :wink: :wink:

.........................................................

Mitä sillä JJPllä on mielessä?? Päivitätkö nykyistä moottoria hitusen rivakammaksi jolla voi sitten kiipeillä rinteitä ja ajaa mutkaa, ja joskus sitten raahata kokonaisen laitteen???? Vai mitä?
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Pasi S.
Tracks

frosty kirjoitti:
Jos ei ihan puhtaita rosseja, mutta että pitää pystyä vähän soramontulla, enskareitillä tai jääradallakin tykittämään.

Noihin kaikkiin kolmeen pystyy vain tehdasvakiolla Bansheella. :lol:
Omalla koneellani voi ajaa soramontuilla ja vaikka jäärataakin, mutta enskareiteillä menee parhaiten olalla kantamalla.
Yamaha Banshee 2006
yaguza
Tracks
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Joo tattista vielä kerran.
Kyllä tosta semmonen jokapaikan höylä taitaa tulla, rinteitä ja sorkkeja kesällä ja jäärataa talvella mut miksei kiihdyttelyäkin jahka moottori on siinä kunnossa.

Tarvii tosiaan puhdistella kaasarit, se torssi poistoon, bensaletkut vaihtoon, laatikkoöljyt, jarrutkin olis kivat, tulpat vaihtoon ja kannen/pakarit/imuläpät jos käyttäs irti ni pääsis hieman kartalle yläkerrasta.

Pasin tarjoukset kuulostaa kyllä erittäin hyvältä, paremmat putket kyllä olis hyvä saada piakkoin. Katotaas nyt että lähteekö lapasesta heti vai ihan kohta :lol:
Pasi S.
Tracks

:lol: No nyt kun itse pelin avasit, niin tiedoksi, että Kalajoella on yhdet TR6 Toomeyt roikkumassa tallin seinällä.
Nämä putket on suunniteltu vakiosylintereihin, eikä ne todellisuudessa ole niin pahat, kuin foorumin pojat väittävät.
Pikku kotiporttauksen jälkeen tehoa tulee vieläkin enempi.
Sitten Kalajoella on yhdet DEP putket, joista puuttuu stingerit ja vaimentajat, mutta Tee-Se-Itse miehelle tuo ei ole hankalakaan paikka.
DEPin putket on samanoloiset, kuin T5 Toomeyt.
...ja jos oikein puristaa, niin BadAss on suunnitellut OOFfeja omaan 421CUBiinsa, joten yhdet IF CPI:t voisi olla myyntilistalla myös.
Hinnoista tai muustakaan en osaa sanoa, mitään, mutta soittamalla selviää...

Toisaalta samasta koneesta voisi irrota 34PJ:t (samat kuin JJPllä), koska tuo 421CUB hengittäisi hitusen paremmin 39 PWKlla. (soittamalla selviää)

Vakio ajoituslevyn voi muokata +4, joka antaa melkoisesti paukkuja alas ja keskialueella. Jos muistat, niin minulla tippui vääntö lähelle nollaa, kun siellä montulla tipautin +7 -> +5.5.

Vakio VM26SS riittää sinne 65 +/-5 ja 34PJ:t sinne 99.15 (HEH!) saakka.
Yamaha Banshee 2006
frosty
Tracks

Pasi S. kirjoitti:
frosty kirjoitti:

Noihin kaikkiin kolmeen pystyy vain tehdasvakiolla Bansheella. :lol:
Omalla koneellani voi ajaa soramontuilla ja vaikka jäärataakin, mutta enskareiteillä menee parhaiten olalla kantamalla.

Juu, siis noihin kaikkiin pystyy oikeastaan jokasella mönkijällä. Mutta mää meinasinkin että kun joku rakentaa semmosta mieleisekseen, niin minä tykkään jos se laite rakennetaan semmoseksi että sillä voi ajaa kohtuudella jokapaikassa. Barsit perässä ja fiskarsin kirveskomposiittitangot iskareina ei silleen vastaa mun mieltymystä mönkijästä.
Vaikka tokihan ne saa pois sen monttuajon ajaksi, mutta ei taida olla kovin makosaa 60-80cm leveällä ja auton pitusella mönkijällä läiskyttää pattisuoraa jossain rossiradalla tai mökkitiellä syöttää mutkaan poikittain.

Kuka tykkää mistäkin. Toinen äitistä, toinen tyttärestä ja joku niiden koirasta.
Pasi S.
Tracks

Totta. Suomessa on varmasti järkevintä pitää vehjes suht jokapaikan käyttöön sopivana. Tapahtumia on senverran rajoitetusti, ettei kannata ihan ääripäähän vetää missään suhteessa.
Se, mitä tarkoitin oli se, että tuo moottori on siitetty katupyörän moottorista, eikä se tuota tehoa alle 6000 nimeksikään.
Tuo moottori on juuri tuosta syystä henkisesti niin lyöty tehtaalta tullessaan, että sillä voi ajaa missä vaan, kuten nykyisillä takapotkuilla.

Jos minulla olisi ollut varaa ostaa tuo laite pois, niin olisin sen jalostanut sellaiseksi keskivetoiseksi, että voisi ajaa jopa enskareiteillä.

Itse haluan säätää laitteen kuhunkin ajoon niin sopivaksi, kuin se on mahdollista, ja se tarkoittaa asfaltilla strutteja ja wheelibaria, sekä turhan painon riisumista.
Vastaavasti rinteille sun muuhun pitkää joustoa ja tiuhempaa välitystä. Radalle madallusta ja levitystä, sekä jalkaverkkoa.
Eli kai tämä tarkoittaa sitä, että tyttären jälkeen voi samaan rahaan polkea sitä aitiäkin, eikä se koirakaan pahalta voi tuntua.. :lol:
Yamaha Banshee 2006
frosty
Tracks

^ Se on hyvä pystyä muuntautumaan tilanteisiin sopivaksi. Oli se sitten se äiti tai koira..
Pasi S.
Tracks

:lol: niinhän se on.. Toisella karvat alkaa märän reiän reunoilta ja ylettyy niskaan ja poskiin saakka. ... ja koiralla on häntä :biggrin:

Oikeasti laitteen muuttaminen jokaikiseen ajoreissuun ressaa, ja olisi mukava saada toinen laite, mutta sitä ei tule tapahtumaan ihan lähitulevaisuudessa.
Totta on myös se tosiasia, etten tuota omaa laitetta hankkinut GNCC tai patikko mielessä. :lol:
Yamaha Banshee 2006
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Mä ainakin oon pienen parkkipaikkarallin jälkeen tyytyväinen tohon omaani +4 swingillä. Luultavasti sopii jääradalle kuin nyrkki silmään. Mutta keskenhän se vielä on.. :cry:
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Vastaa Viestiin