yamaha 450 grizzly
Re: yamaha 450 grizzly
uusi grizzly omistaja ilimottoutuu.ostin tuossa parikuukautta sitte 08 mallin ajettu 1200km.möin big bearin poies.
kovasti odotan että lumet sulaa ,notta pääsis mehtään ajeleen.
Kova luottamus on yamahaan, näin big bearin jälkeen.tuntuu että big bearin 1-vaihde oli lyhyempi kuin grizzlyn hidas ryömintä.
Itelle se on nimittäin tärkeää....työnteko esim.perunan istutus.mutta en usko että voima loppuu,ei edes lanaessa.
tekkeekö vaikiomallin taiwaninrenkailla mitään?
mitenkä variaattoriveto ,ite kun olen pikkutarkka mönkijästäni nii ,tarviiko sitä huoltaa mitenkään?(rasvausta)
kovasti odotan että lumet sulaa ,notta pääsis mehtään ajeleen.
Kova luottamus on yamahaan, näin big bearin jälkeen.tuntuu että big bearin 1-vaihde oli lyhyempi kuin grizzlyn hidas ryömintä.
Itelle se on nimittäin tärkeää....työnteko esim.perunan istutus.mutta en usko että voima loppuu,ei edes lanaessa.
tekkeekö vaikiomallin taiwaninrenkailla mitään?
mitenkä variaattoriveto ,ite kun olen pikkutarkka mönkijästäni nii ,tarviiko sitä huoltaa mitenkään?(rasvausta)
Viimeksi muokannut elmönkiä, 01 Huhti 2011 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
voin vakuuttaa että voima ei lopu jos on pieni pykälä silmässä... vaikka ois asfaltti alla niin ennemmin lyö pyörät tyhjää lukot päällä vaikka lähtis lentokonetta hinaamaan...
ite oon hinannu monta kertaa esim kaverin monttu autoo ku on bensa loppunu ja tulee perässä ku tyhjää vaan.. (noin 1500 kiloo)
ite oon hinannu monta kertaa esim kaverin monttu autoo ku on bensa loppunu ja tulee perässä ku tyhjää vaan.. (noin 1500 kiloo)
DIY
Onnea uuden laitteen johdosta.
Alkuperäiset Maxxis renkaat on ihan pätevät ensiasennusrenkaiksi. (Vai oliko sinun renkaiden merkki Maxxis?) Hyvät yleiskäyttöön, pitää kalliolla, lumella, tyhjenee mudasta, mutta ei ole kuitenkaan pihapiiri ruvella, kuten karkeammilla renkailla herkästi käy. Sanotaan vaikka niin, ettei niitä tarvitse ensimmäiseksi vaihtaa, vaan niillä kannattaa kokeilla ajella, niin ajan kanssa näkee kaipaileeko erilaista rengasta. Mun mielestä rengaskokoa ei kannata kovin paljoa suurentaa, koska se pidentää välityksiä. Tyytyväinen olen ollut vakiomittaisiin Maxxix Big Horn renkaisiin. Ovat halkaisijaltaan jonkin verran isommat, vaikka mittamerkinnät on samat kuin ensiasennusrenkaissa: http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... G_4374.jpg
Variaattorissa on tavallista keltaista vaseliinia tehtaan jäljiltä. Ainakin mulla oli. Vaihdoin ne paremmin vettä ja kuumuutta kestävään siniseen vaseliiniin samalla kun käytin auki. Oli parit kerrat hörpännyt kuravettä, niin halusin katsoa mitä varikopan sisältä löytyy. Yamaha myy omalla tuotemerkillään sinistä "yamalube grease" vaseliinia variaattoriin, mutta jostain syystä eivät olleet laittaneet sitä tuotantolinjalla. Yamaluben sijaan ostin Mobilin sinistä, joka varmaankin on lähelle samaa kuin yamalube. Muutoin siellä ei juuri muuta huollettavaa ole kuin se remmi. Remmi on siten mitoitettu, että kestää aika paljon ja pitkään. Työnä variaattoriin kurkkaaminen ei ole iso homma. Variaattorikopan tiivistekin on kumia, joten sitä ei välttämättä tarvitse uusia, ainakaan ensimmäisellä avauskerralla.
Alkuperäiset Maxxis renkaat on ihan pätevät ensiasennusrenkaiksi. (Vai oliko sinun renkaiden merkki Maxxis?) Hyvät yleiskäyttöön, pitää kalliolla, lumella, tyhjenee mudasta, mutta ei ole kuitenkaan pihapiiri ruvella, kuten karkeammilla renkailla herkästi käy. Sanotaan vaikka niin, ettei niitä tarvitse ensimmäiseksi vaihtaa, vaan niillä kannattaa kokeilla ajella, niin ajan kanssa näkee kaipaileeko erilaista rengasta. Mun mielestä rengaskokoa ei kannata kovin paljoa suurentaa, koska se pidentää välityksiä. Tyytyväinen olen ollut vakiomittaisiin Maxxix Big Horn renkaisiin. Ovat halkaisijaltaan jonkin verran isommat, vaikka mittamerkinnät on samat kuin ensiasennusrenkaissa: http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... G_4374.jpg
Variaattorissa on tavallista keltaista vaseliinia tehtaan jäljiltä. Ainakin mulla oli. Vaihdoin ne paremmin vettä ja kuumuutta kestävään siniseen vaseliiniin samalla kun käytin auki. Oli parit kerrat hörpännyt kuravettä, niin halusin katsoa mitä varikopan sisältä löytyy. Yamaha myy omalla tuotemerkillään sinistä "yamalube grease" vaseliinia variaattoriin, mutta jostain syystä eivät olleet laittaneet sitä tuotantolinjalla. Yamaluben sijaan ostin Mobilin sinistä, joka varmaankin on lähelle samaa kuin yamalube. Muutoin siellä ei juuri muuta huollettavaa ole kuin se remmi. Remmi on siten mitoitettu, että kestää aika paljon ja pitkään. Työnä variaattoriin kurkkaaminen ei ole iso homma. Variaattorikopan tiivistekin on kumia, joten sitä ei välttämättä tarvitse uusia, ainakaan ensimmäisellä avauskerralla.
mulla on justiisa samanlaiset renkaat ku sulla oli vakiona.ei ole halua vaihtaa isompaan, vaan agressiivisempaan.laittaisin itp vakio kokorenkaat jos ois tarpeeksi ylimääräistä rahhaa.lisäksi itp:ssä on pehmeä kumiseos.perunatöisä isot/leviät renkaat polkee vaan penkkaa
.
hyvä kun annoit vinkkejä varista.jos kattoo johnyn blogikuvia niin siinä on ulkokoppa auki.niin mikä siellä pitää purkaa jotta pääsee laittaan oikeeta
vaseliinia?

hyvä kun annoit vinkkejä varista.jos kattoo johnyn blogikuvia niin siinä on ulkokoppa auki.niin mikä siellä pitää purkaa jotta pääsee laittaan oikeeta
vaseliinia?
Viimeksi muokannut elmönkiä, 02 Huhti 2011 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taaemmasta hihnapyörästä löytyy kaksi reikää, joissa 6mm kierteet. Kääntämällä noihin reikiin pitkät 6mm pultit, saadaan jousta puristettua, ja hihna poistettua hihnapyöriltä. Seuraavaksi etummaisen hihnapyörän irroitus. Kuormaliinalla saa hihnapyörän pidettyä paikallaan, kun kietoo kuormaliinan muutamia kierroksia hihnapyörän ympärille, ja sitten liinan lenkki vaikka mönkijän runkoon kiinni. Pulttipyssyillä kai jotkut niitä hihnapyörän pultteja availee, mutta mun mielestä se ei voi olla hyväksi koneen sisällä oleville osille, kampiakseli, laakeripinnat yms. Avaus mieluummin liinan avulla, hylsyllä ja vääntövarrella, ilman pulttipyssyä. Kun hihnapyörä on käsissä, niin löytyy pienet ristipääruuvit (vaihdoin ruuvit asennuksen yhteydessä 6-koloruuveihin), joilla aukeaa ns. rasvatilan kansi. Ns. kannen välissä on ohut, halkaisijaltaan iso o-rengas, joka kannattaa huomioida avatessa, ettei mene rikki. Sama o-rengas hiukan vastustaa kannen avaamista. Sitten vaan vanhat rasvat pois, ja uudet tilalle. (Ulkomaisilla sivuilla kertoivat, että riittää kun rasvaa laittaa n. lusikallisen kuhunkin rullaramppiin.) Keskipakovoimahan sen rasvan kuitenkin roiskii pois rampeista, mutta kun olisi sen verran rasvaa, että rullat käyvät joskus kastautumassa rasvassa, eli silloin kun välitys on pisimmillään.
Tämä ihan vaan yleisenä neuvona kaikille muillekin, olettaen että jos joku hommaan ryhtyy, niin ryhtyjällä pysyy työkalut käsissä, ja omaa jonkinlaista teknistä oivalluskykyä.
Tässä vielä jonkilainen kuvasarja, joka hiukan kuvastaa mitä sieltä varista löytyy: http://utvweekly.com/index.php/2009/11/ ... tallation/
Lisäys klo 19.11: Noiden kuvien perusteella hihnapyörää ei tarvinne irroittaa, jos pelkästään rasvat vaihtaa. Rasvakannen saattaisi saada poistettua hihnapyörän ollessa paikallaan. Varmaksi en enää muista, ja itse otin hihnapyörän pöydälle, niin on helpompi touhuta.
Tämä ihan vaan yleisenä neuvona kaikille muillekin, olettaen että jos joku hommaan ryhtyy, niin ryhtyjällä pysyy työkalut käsissä, ja omaa jonkinlaista teknistä oivalluskykyä.

Tässä vielä jonkilainen kuvasarja, joka hiukan kuvastaa mitä sieltä varista löytyy: http://utvweekly.com/index.php/2009/11/ ... tallation/
Lisäys klo 19.11: Noiden kuvien perusteella hihnapyörää ei tarvinne irroittaa, jos pelkästään rasvat vaihtaa. Rasvakannen saattaisi saada poistettua hihnapyörän ollessa paikallaan. Varmaksi en enää muista, ja itse otin hihnapyörän pöydälle, niin on helpompi touhuta.
hyvä Emil!
.kaikille on tästä hyödyllisiä vinkkejä. minkä alan ammattilainen sä oikeen oot?konetekniikan alalla ilimeisesti.?

miksi grizzly pakittaessa esim tukkikuormankans räpättää? eli tod raskaassa tilanteessa (mulla ainaki 2kertaa tehnyt sen).auttaako override nappula siihen?
lisään vielä että lukot oli päällä.
lisään vielä että lukot oli päällä.
grizzly rajottaa aina pakilla jos nopeus nousee 16 kilometriin tunnissa (tai renkaat lyö tyhjää sen verta että nopeus kasvaa tuohon).... ei auta mikään nappula siihen
ihan normaalia!
ihan normaalia!
DIY
jep näin se on että se rajoittaa nopeutta.muttamutta, kun mulla ei ollut nopeutta.paikaltaan yritin pakittaa.noin tonnin hiekkakuorman kansa,lievään lievään ylämäkeen.
renkaat ei lyönyt tyhjää.samajuttu tukkikärrynkans,kun toinen teli oli yhessä kivimontussa täyskuorma päällä.no siittä selevisin pois vinssin avulla.
ei koskaan eteenpäin, oo vastaavasti räpättänyt.vaan silloin ennemmin pito loppuu.
ei tämä mikään suuri kysymys ole mulle,olen erittäin tyytyväinen grizzlyyn.
renkaat ei lyönyt tyhjää.samajuttu tukkikärrynkans,kun toinen teli oli yhessä kivimontussa täyskuorma päällä.no siittä selevisin pois vinssin avulla.
ei koskaan eteenpäin, oo vastaavasti räpättänyt.vaan silloin ennemmin pito loppuu.
ei tämä mikään suuri kysymys ole mulle,olen erittäin tyytyväinen grizzlyyn.
jep olen itsekkin tietoinen siitä että tossa grizzlyn pakissa on liian pitkä välitys.. Juuri tämän takia vältän pakittamista iso kuorma päällä.
Sitä en tiedä onko tossa rajoittimessa myös taaksepäin alennettu kierros rajoitin joka kyllä selittäisi sinun ongelmasi
Sitä en tiedä onko tossa rajoittimessa myös taaksepäin alennettu kierros rajoitin joka kyllä selittäisi sinun ongelmasi
DIY
Tulipa ostettua tuommonen pikkugrizzly ja takavinssiä aloin siihen suunnittelemaan. Kävi mielessä, että korvaisin sen varin huohotusmuovihärpäkkeen letkulla ja vetäisin hieman eripaikasta, jolloin vinssi mahtuisi sinne rungon sisään. Onkohan kukaan kokeillut sellaista toteutusta? Muitakin paikkoja voi toki ehdottaa.
Edit. Nuista renkaista kun joku kyseli, niin mulla on 27 tuumaiset edessä 10" ja takana 12" leveät swampwitchit, eikä ota mihinkään kiinni. Vanteista en tiedä, onko alkuperäisiä.
Edit. Nuista renkaista kun joku kyseli, niin mulla on 27 tuumaiset edessä 10" ja takana 12" leveät swampwitchit, eikä ota mihinkään kiinni. Vanteista en tiedä, onko alkuperäisiä.
Minkälaisiin hintoihin porukka on käyttäny merkkihuollossa näitä? Ite vein ensihuoltoon tuon kun ei edellinen omistaja ollut vielä ehtinyt ajamaan sen vertaa että olis ollu ajankohtanen ja halusin takuun siinä säilyttää, siellä arvioitiin noin 250e hinnaksi. Onko liikaa vai normaalia vai mitä?
E: 237e tuli maksaan...
E: 237e tuli maksaan...
Viimeksi muokannut Matze, 13 Elo 2011 01:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vähän kummallisesti välitetty pakki tässä vehkeessä kyllä.. Aivan liian pitkä välitys jos jumipaikkoja ajattelee, ite olin tommosessa suo-ojassa kiinni ja pakilla kun koitti niin ei mihinkään, ei edes renkaat pyöriny. Ja toinen ongelma on että ei kestä antaa pakilla kaasua kun alkaa rajotin pätkittään.
Onko sulla kovin isot pyörät, nekun pidentää kokonaisvälitystä? Vaikka onhan se pakki pidemmäksi välitetty kuin lyhyt eteenpäin vievä lyhyt puoli. Variaattoriin kun laittaa prikan etummaiselle akselille sopivaan kohtaa, niin välitykset kevenee. En muista oliko tällä palstalla jossain siitä juttua. Jenkkien innostamana itsekin laitoin, ja tuli hyvä. http://www.grizzlycentral.com/forum/gri ... blems.html Millin paksuisen muistaakseni laitoin, kun muuten hihna nousee liikaa hihnapyöriltä.
Jenkit ohittelevat niitä kierrosrajoittimiakin. Niitä en ole itse kokenut ongelmaksi, ja ne mulla on toiminnassa.
Jenkit ohittelevat niitä kierrosrajoittimiakin. Niitä en ole itse kokenut ongelmaksi, ja ne mulla on toiminnassa.
450 Grizzlyn peruutusvaihteen kokonaisvälitys pl. renkaat on 34.559 - 10.164, eli luokkaa jumalattoman pitkä. Vain aavistuksen lyhyempi kuin nopean puolen ykkönen. Vertailun vuoksi esim. 450 Kingquadissa pakin välitys 57.104 - 15.329, eli hieman vielä lyhyempi kuin 450 Grizzlyn lyhyen puolen ykkönen. Ihmetellä täytyy mikä idea on välittää peruutusvaihde noin pitkäksi. Eikä tuo jammu ole suinkaan ainut pieleen välitetty. Samaa ongelma mm. omassa Catissa, sekä monessa muussakin vehkeessä. Omasta mielestäni peruutusvaihteen tulisi olla askin lyhyin vaihde, kun ei sillä kuitenkaan matkaa ole tarkoitus taittaa.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518