Yamaha Banshee

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
Pasi S.
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Re: Yamaha Banshee

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

tuli tuossa mieleen, että tää on ihan halvatun tyhmää.........

Pelkkää virittelyä, eikä yhtään ajoa!
Veli vinoili että: " OHO, ajoit varmaan viisi kertaa jo tuolla kokoonpanolla ja taas kappaleina!"
NO..nyt kun se loppujenlopuksi kasautuu, niin sitten saa olla ajossa...seuraavaan kertaan :twisted:

Venttiilien ajoitusta hyvinkin, ajattelin laittaa titaani venat seuraavaan kokoonpanoon, kannen kanavien muotoilua ovat tehneet hyvillä lopputuloksilla.
Tehoista ei ole pienintäkään tietoa, mutta enemmän kuin 28 heppaa!

Unelmien täyttymys olisi tripla Caracal Mattoonin lohkoon nelivitosilla Lectroneilla ja Shearerin putkilla!! =D>

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Pasi S.
Tracks

Pasi S. kirjoitti::shock: Banshee mestaruus-taistossa!!! - HIenoa!
Onko tuosta rakentelusta jotain juttua jossain? Kiinnostais pirusti.

Onhan tuossa koneessa potentiaalia vaikka mihin, ja palaa on maailma pullollaan. Minulle riittää tuon vakion tehot hetkeksi, jotta oppii ensiksi ajaan paremmin, ja pääsee laitteen kanssa sinuiksi.
Johonkin Amatööri-kisaan voisi joskus osallistua ihan omaksi huviksi.

Seuraavanlaisia ehostuksia olen ajatellut 2009 kevään ja kesän aikana: :D
-Putkisto, ehkä Toomey tai joku vastaava
-Dynojetin suutinsarja
-Sytkän säätö helyt

Porttauksia, puristuksia -sun muuta- katsotaan sitten joskus... Laite on kuitenkin harrastuskäyttöön hankittu, joten mitään "Paja-ruusua" ei ole tarkoitus rakentaa.

-Pasi

HAHAAAA!!! Pieni valehtelija olen joskus ollut! "paja-ruusu" ...EIPÄ! :lol:

Luin koko viestiketjun alusta loppuun!! ...ei voi muuta sanoa kun että lukemalla ja tekemällä oppii.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
MR Charger
6WD
Mönkijä:: HELL RACER

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

Taitaa kaikki suomen 5 bansheeta olla paja-ruusuja :wink:
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

MR Charger kirjoitti:Taitaa kaikki suomen 5 bansheeta olla paja-ruusuja :wink:
Mutta lasketaankos Herra Laturin Bansheeta enään Bansheeksi? :D
Ei siitä taida enää lähteä sellasta ominaishajua kuin uutena??? :D :twisted:
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
jamex
3WD

Viesti Kirjoittaja jamex »

vain viisikö löytyy suomesta,varkaudesta yksi ja ehkä toinenkin.. missäs muualla muut?
suzuki lt250r-85
polaris predator500-03,05,06,07 outlaw500 -06
honda trx450r/cr500 -04,trx450er-08
yamaha tri-z250-85
yamaha yfz450-04,07,08
yamaha raptor660-05,700-06
yamaha banshee370cc-05
ktm 540
kawasaki kfx450r-09tl
suzuki ltr450-07tl
ktm xc525-08
MR Charger
6WD

Varkaudessa ainakin yksi, tanpereella kaksi ja kävin kurkkaan talliin, pari näky olevan. Tai yksi aito...
MR Charger
6WD

JJP kirjoitti: Ei siitä taida enää lähteä sellasta ominaishajua kuin uutena??? :D :twisted:
Eipä ei, vain puhas pumppupentsa haisee, mutta sitä kuluu puolta vähemmän mitä org :wink:

Tuossa vielä kertaalleen linkki tuohon tallikaverin blokiin:

http://kuvablogi.com/haku/?haku=banshee+projekti&v=2
jamex
3WD

Viesti Kirjoittaja jamex »

löytysköhän keltään etuiskaria ja takakatetta,jota ei ole leikelty :P
suzuki lt250r-85
polaris predator500-03,05,06,07 outlaw500 -06
honda trx450r/cr500 -04,trx450er-08
yamaha tri-z250-85
yamaha yfz450-04,07,08
yamaha raptor660-05,700-06
yamaha banshee370cc-05
ktm 540
kawasaki kfx450r-09tl
suzuki ltr450-07tl
ktm xc525-08
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Hyvän näköistä!!! =D>
Itekki joutuu tollasen hankkimaan kun vaan jaksaa lähteä ruottimmaalle hakemaan.Ainii sillon pitää olla kyllä tallissakin tilaa ja lompakko täynnä.Noh mutta kuitenkin hakemaan menen! :D
Kuvasteita
Pasi S.
Tracks

Osta tuo Tampereen toinen pois!!! On kuulemma myynnissä Nettimotossa!!! (hinta laskee varmasti tuosta, mitä N-motossa pyydetään)
Viimeksi kun katsoin, niin laite myytiin ehjänä, mutta sittemmin on sattunut pikkuisen hupsiskupsista.
Korjaukseen vaadittavat osat löytyy multa, jos hinta saadaan kohdalleen. Myynti-ilmoituksessa koneen kooksi on ilmoitetttu hieman isompi, mitä se OIKEASTI on. Tähän selitys löytyy ihan perus matikasta. Olen katsastanut tuon laitteen ihan omn silmin, ja hyvä AIHIO se on.
Myynti-ilmoituksessa sanotaan....vai oliko se ihan omistajan omin sanoin, että siina on 38mm PWK kaasarit... viimeksi kun tarkistin, niin ne ovat 34mmPJ:t.

JOS tuohon Tampereen koneeseen päädyt, niin OTA OIKEASTI YHTEYTTÄ muhun tai Mr.Chargeriin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja vielä yksi !

mun puh.nro on 040-5963242 ark. 9-20.30 ja LA-SU 10-21

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
Pasi S.
Tracks

JJP kirjoitti:
MR Charger kirjoitti:Taitaa kaikki suomen 5 bansheeta olla paja-ruusuja :wink:
Mutta lasketaankos Herra Laturin Bansheeta enään Bansheeksi? :D
Ei siitä taida enää lähteä sellasta ominaishajua kuin uutena??? :D :twisted:

Epävirallisen virallisesti, eli Jenkki foorumin äänestyksen mukaan Chargerin Banshee on Banshee-hybrid.
Banshee on Banshee silloin, kun se on kaksitahtinen ja siinä on TUNNUSOMAINEN "square radiator cover", vaihdetut osat ja viritys osat on tarkoitettu Bansheeseen.
Jotkut puristit rajaavat Banshee määritelmän ulkopuolelle myös 3 ja nelisylinteriset koneet, vaikkakin lohkoon saa kiinni kaikki alkuperäiset hileet.
Kateellisten ja pers´aukisten itkua!! HEH!

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
Marco71
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

Pasi S. kirjoitti:Osta tuo Tampereen toinen pois!!! On kuulemma myynnissä Nettimotossa!!! (hinta laskee varmasti tuosta, mitä N-motossa pyydetään)
Viimeksi kun katsoin, niin laite myytiin ehjänä, mutta sittemmin on sattunut pikkuisen hupsiskupsista.
Korjaukseen vaadittavat osat löytyy multa, jos hinta saadaan kohdalleen. Myynti-ilmoituksessa koneen kooksi on ilmoitetttu hieman isompi, mitä se OIKEASTI on. Tähän selitys löytyy ihan perus matikasta. Olen katsastanut tuon laitteen ihan omn silmin, ja hyvä AIHIO se on.
Myynti-ilmoituksessa sanotaan....vai oliko se ihan omistajan omin sanoin, että siina on 38mm PWK kaasarit... viimeksi kun tarkistin, niin ne ovat 34mmPJ:t.

JOS tuohon Tampereen koneeseen päädyt, niin OTA OIKEASTI YHTEYTTÄ muhun tai Mr.Chargeriin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja vielä yksi !

mun puh.nro on 040-5963242 ark. 9-20.30 ja LA-SU 10-21

-Pasi S.
Epäilen tunnistavani tuon kyseisen laitteen (silloin metallioranssi), joten siitä löytyy meikäläiseltä myös dynolaput. Täytyy sanoa että hieno peli ja moottorissa yllätyksellisen paljon vääntöä tehon lisäksi. Ja kyllä ne isot kaasarit olivat kiinni. Tuota laitettahan on laitettu suhteellisen paljon eikä ollenkaan huonoon suuntaan.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Joo oon tainnu kattoo kyseisen laitteen ilmon.Ihan tyylikkään näköinen laitehan se on mutta pantsee ei ole tällä hetkellä se 1 hankinta.
Haluaisin myös ehkä kuitenkin itse rakentaa pantseen ennemmin kuin ostaa valmiin paketin,vaikkakin se tulee paljon kalliimmaksi mutta tietää ite mitä palikoita siellä on koska on ne omin kätösin sinne laittanut.
Eikös se rakentaminen ole myös osa harrastusta? ;)
Kuvasteita
Pasi S.
Tracks

Marco71 kirjoitti: Epäilen tunnistavani tuon kyseisen laitteen (silloin metallioranssi), joten siitä löytyy meikäläiseltä myös dynolaput. Täytyy sanoa että hieno peli ja moottorissa yllätyksellisen paljon vääntöä tehon lisäksi. Ja kyllä ne isot kaasarit olivat kiinni. Tuota laitettahan on laitettu suhteellisen paljon eikä ollenkaan huonoon suuntaan.
Samasta laitteesta puhutaan. Näin laitteen kaksi päivää sen jälkeen, kun se oli ollut sulla "täsmä-hoidossa". Mulla on ne dyno-laput kanssa (51hv/47Nm), ja hieno teho-/vääntöalue siitä löytyy. Ne kaasarit on isot, muttei 38 PWK:t . Asian voi nähdä myös positiivisesti - liian isot kaasarit eivät sovi tuollaiseen ala/keski-alue vetoiseen koneeseen. Hienosta laitteesta on kuitenkin kyse!!
Kävin tarkistamassa, niin Sutinen on ottanut sen pois myynnistä. Kertoi viimeksi, ettei ehkä myy sitä, vaan jättää sen "talli-ruusuksi". Sutinen rossaa nykyisin KTM:llä.

Mun tarvii saada tuo oma kone kanssa nippuun ja tuoda se sun rullille. Piti hoitaa se silloin heinä/elokuussa kun siitä oli puhetta, mutta sittemmin sain uuden snurran ja pitäähän sitä taas virittää. Jännä nähdä, kuinka lähelle pääsee noita Sutisen arvoja. Muutokset ovat lähes samat, mutta erojakin löytyy.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
Pasi S.
Tracks

JJP kirjoitti:Joo oon tainnu kattoo kyseisen laitteen ilmon.Ihan tyylikkään näköinen laitehan se on mutta pantsee ei ole tällä hetkellä se 1 hankinta.
Haluaisin myös ehkä kuitenkin itse rakentaa pantseen ennemmin kuin ostaa valmiin paketin,vaikkakin se tulee paljon kalliimmaksi mutta tietää ite mitä palikoita siellä on koska on ne omin kätösin sinne laittanut.
Eikös se rakentaminen ole myös osa harrastusta? ;)

Totta! Rakentaminen ON osa harrastusta! :lol:
Jos joskus hairahdat tuollaisen ostamaan, niin EI kannata vakiota lähteä metsästämään. Oli se jo rakenneltu tai vakiohko, niin sitä rahaa saa uppoamaan ihan kädenkäänteessä siihen isojakin määriä. Niinkuin amerikan pojat sanovat: " ainoa asia, mikä rajaa Bansheen virittämistä on kuutio-dollarit ".
Kaikki edellisen omistajan laittamat osathan voi vaihtaa, jos ne ei miellytä.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
Vastaa Viestiin