yamaha 450 grizzly

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 19:27

Re: yamaha 450 grizzly

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

^^^ täysin olen samoilla linjoilla.... esimerkiksi vanhassa kymcossani pakin välitys oli niin lyhyt että kaasupohjassa meni just nopeaa kävelyvauhtia ja paukutti jo kierrosrajottimelle... (8500rpm)
en ymmärrä mikä idea on tässä grizzlyssä tehdä noin pitkä välitys pakille ja sitten vielä nopeusrajoittimella rajoittaa se noin 14 kilometriin tunnissa.....(kone ei kierrä vielä mitään ja silti paukuttaa rajottimella kun ajaa pakilla) EI MITÄÄN JÄRKEÄ!!! miksei ole voitu laittaa vaikka samankokosta välitystä kuin pienessä vaihtteessa eteenpäin... näin olisi säästetty myös valmistus kustannuksissa...

edit: mut onhan tuo grizzlyn nopeusrajoittimella toteutettu pakin-rajoitin silti paljon parempi vaihtoehto kun alennettu kierrosrajoitin <<<(esim cf-moto käyttää tätä)... koska jos ollaan pahassa paikassa kiinni niin rajoitin kuitenkin antaa koneen kiertää kunhan vaan renkailla ei ole nopeutta yli 14 kilometriä tunnissa... (jos siis renkaat eivät jo sudi paikallaan)
DIY
virtj67
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 09 Maalis 2008 11:21
Paikkakunta: Koria

Re: yamaha 450 grizzly

Viesti Kirjoittaja virtj67 »

http://www.grizzhopper.com/04RevLimO-R.html <------ noilla ohjeilla modasin 450:sen 08 Grizzlyn ja johan rupes pakittamaan :shock:
Ab alio exspectes, alteri quod feceris
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: yamaha 450 grizzly

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

virtj67 kirjoitti:http://www.grizzhopper.com/04RevLimO-R.html <------ noilla ohjeilla modasin 450:sen 08 Grizzlyn ja johan rupes pakittamaan :shock:
Lujaa menee varmaan pakilla, mutta tuo rajoittimen ohittaminen ei valitettavasti auta liikkeelle lähtöihin jumipaikoista, tai kuormatun kärryn kanssa peruuttamiseen millään tavalla. Pitkä peruutusvaihde on joskus hyödyllinen lumihommissa, jos on pitkiä vetoja toiseen suuntaan ja palaa peruuttamalla takas. Etenkin perälevyn kanssa tulee peruuteltua joskus vauhdilla, mutta muuten kyllä aivan tarpeeton ominaisuus ainakin omassa käytössä.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 19:27

Re: yamaha 450 grizzly

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

pusikkoon kirjoitti:
virtj67 kirjoitti:http://www.grizzhopper.com/04RevLimO-R.html <------ noilla ohjeilla modasin 450:sen 08 Grizzlyn ja johan rupes pakittamaan :shock:
Lujaa menee varmaan pakilla, mutta tuo rajoittimen ohittaminen ei valitettavasti auta liikkeelle lähtöihin jumipaikoista, tai kuormatun kärryn kanssa peruuttamiseen millään tavalla. Pitkä peruutusvaihde on joskus hyödyllinen lumihommissa, jos on pitkiä vetoja toiseen suuntaan ja palaa peruuttamalla takas. Etenkin perälevyn kanssa tulee peruuteltua joskus vauhdilla, mutta muuten kyllä aivan tarpeeton ominaisuus ainakin omassa käytössä.

jep toi on totta... ei auta liikkeelle lähtöihin koska niinkun tuolla aiemmin sanoin niin grizzly rajoittaa nopeuden ei moottorin kierroksia\tehoja pakilla.. eli jos pyörä ei lyö tyhjää tällä rajoittimen ohituksella ei ole mitään virkaa
DIY
Avatar
SvaR
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 07 Syys 2006 21:12
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: yamaha 450 grizzly

Viesti Kirjoittaja SvaR »

700 jammu rajottaa kierroksia ja niitä on sen verran että laite kulkee tasasella 15kmh pakilla. Tämän totesin silloin kun keskipakoiskytkin oli kaput eli kierrokset nousi niin korkealle että rajoitin tuli peliin, mutta laite ei liikkunut.
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 19:27

Re: yamaha 450 grizzly

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

niin... laitteessahan on kaksi rajoitinta... kiekka rajoitin niinkun normaalisti (jotain 7500rpm)... ja sitten myös tämä nopeusrajoitin joka toimii ainoastaan pakilla.... antaa ajaa noin 13-17 km\h kiekat ollessa arviolta jotain (4000) eli paljon vähemmän kuin se oikea kierrosrajoittimen rajoittama.
tässä sinun tilanteessasi kun renkaat eivät pyörineet niin laite rajoitti kierrosrajoittimelle asti koska vauhtia ei vielä ollut tarpeeksi nopeusrajoittimelle
DIY
Avatar
SvaR
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 07 Syys 2006 21:12
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: yamaha 450 grizzly

Viesti Kirjoittaja SvaR »

johny1332 kirjoitti:niin... laitteessahan on kaksi rajoitinta... kiekka rajoitin niinkun normaalisti (jotain 7500rpm)... ja sitten myös tämä nopeusrajoitin joka toimii ainoastaan pakilla.... antaa ajaa noin 13-17 km\h kiekat ollessa arviolta jotain (4000) eli paljon vähemmän kuin se oikea kierrosrajoittimen rajoittama.
tässä sinun tilanteessasi kun renkaat eivät pyörineet niin laite rajoitti kierrosrajoittimelle asti koska vauhtia ei vielä ollut tarpeeksi nopeusrajoittimelle
Tuskimpa vaan tuota kierros määrää oli koneessa sillä hetkellä.
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Avatar
apo
6WD
Viestit: 404
Liittynyt: 09 Helmi 2010 14:06
Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
Paikkakunta: Hki/Pettuvesi.
Viesti:

Re: yamaha 450 grizzly

Viesti Kirjoittaja apo »

SvaR kirjoitti:
johny1332 kirjoitti:niin... laitteessahan on kaksi rajoitinta... kiekka rajoitin niinkun normaalisti (jotain 7500rpm)... ja sitten myös tämä nopeusrajoitin joka toimii ainoastaan pakilla.... antaa ajaa noin 13-17 km\h kiekat ollessa arviolta jotain (4000) eli paljon vähemmän kuin se oikea kierrosrajoittimen rajoittama.
tässä sinun tilanteessasi kun renkaat eivät pyörineet niin laite rajoitti kierrosrajoittimelle asti koska vauhtia ei vielä ollut tarpeeksi nopeusrajoittimelle
Tuskimpa vaan tuota kierros määrää oli koneessa sillä hetkellä.
Samaa olen pannut merkille meidän koneessa, että röpellys alkaa huomattavasti aikasemmin, kuin kierrosrajoittimen kohta, eikä niillä kerroilla kun näin on tapahtunut oli liikettä renkaissa ollut juuri nimeksikään.

Viritin kesälomalla vinssin taakse ja kiinan ihme on ainakin ne parikertaa, kun sitä on jo tarvittu toiminut ihan hyvin.
Pari kuvaa, joista ei kovin paljoa irti saa -> http://kuvablogi.com/blog/26996/5/
"Hyvin suunniteltu on aloitusta vajaa valmis"

Uudenmaan Mönkijät Ry
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 19:27

Re: yamaha 450 grizzly

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

jaahas oisko sitten vuosimalleissa ja pakin rajoittimissa eroa koska omani ainakin antaa ihan kunnolla kiekkoja jos renkaat ei vielä pyöri sitä 13 km.h. mönkkärin vuosimalli on 2008... entäpä teillä
DIY
Avatar
apo
6WD
Viestit: 404
Liittynyt: 09 Helmi 2010 14:06
Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
Paikkakunta: Hki/Pettuvesi.
Viesti:

Re: yamaha 450 grizzly

Viesti Kirjoittaja apo »

Emil kirjoitti:Onko sulla kovin isot pyörät, nekun pidentää kokonaisvälitystä? Vaikka onhan se pakki pidemmäksi välitetty kuin lyhyt eteenpäin vievä lyhyt puoli. Variaattoriin kun laittaa prikan etummaiselle akselille sopivaan kohtaa, niin välitykset kevenee. En muista oliko tällä palstalla jossain siitä juttua. Jenkkien innostamana itsekin laitoin, ja tuli hyvä. http://www.grizzlycentral.com/forum/gri ... blems.html Millin paksuisen muistaakseni laitoin, kun muuten hihna nousee liikaa hihnapyöriltä.
Et sattumalta muista akselin paksuutta, jos hommais valmiiksi tuollaisen millisen prikan kokeilis kanssa?
"Hyvin suunniteltu on aloitusta vajaa valmis"

Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
apo
6WD
Viestit: 404
Liittynyt: 09 Helmi 2010 14:06
Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
Paikkakunta: Hki/Pettuvesi.
Viesti:

Re: yamaha 450 grizzly

Viesti Kirjoittaja apo »

johny1332 kirjoitti:jaahas oisko sitten vuosimalleissa ja pakin rajoittimissa eroa koska omani ainakin antaa ihan kunnolla kiekkoja jos renkaat ei vielä pyöri sitä 13 km.h. mönkkärin vuosimalli on 2008... entäpä teillä
2009
"Hyvin suunniteltu on aloitusta vajaa valmis"

Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
SvaR
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 07 Syys 2006 21:12
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: yamaha 450 grizzly

Viesti Kirjoittaja SvaR »

Kait se on -09 tai -10, tuossa välissä ei muistaakseni ollu enää muutoksia niin ihan sama.

Ompa muuten ruhtinaallisesti näköjään tilaa takavinssille tuossa 450 grizzlyssä. Eilen taikinoin omaan isoon takavinssin niin aika ahdasta sen perässä versus tuo pieni.
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Avatar
apo
6WD
Viestit: 404
Liittynyt: 09 Helmi 2010 14:06
Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
Paikkakunta: Hki/Pettuvesi.
Viesti:

Re: yamaha 450 grizzly

Viesti Kirjoittaja apo »

Joo, asentaminen oli aika simppeli juttu. Sitä pelkäsin ennen pusaamista, että vinssi tulisi pahasti tielle kärryjen kanssa puljatessa, muttei se ainakaan tähän mennessä ole haitannut. Koukkua kyllä voisi siirtää kymmenisen senttiä taaksepäin, ettei kärryn aisa ottaisi niin helposti pyöriin kiinni.
"Hyvin suunniteltu on aloitusta vajaa valmis"

Uudenmaan Mönkijät Ry
Swoop
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 30 Maalis 2010 18:44

Re: yamaha 450 grizzly

Viesti Kirjoittaja Swoop »

apo kirjoitti:Joo, asentaminen oli aika simppeli juttu. Sitä pelkäsin ennen pusaamista, että vinssi tulisi pahasti tielle kärryjen kanssa puljatessa, muttei se ainakaan tähän mennessä ole haitannut. Koukkua kyllä voisi siirtää kymmenisen senttiä taaksepäin, ettei kärryn aisa ottaisi niin helposti pyöriin kiinni.
Tai sitten vaihdat narun ja liukukidan. Siirtyy kita melkeen 10cm sisemmäs.
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 21:00

Re: yamaha 450 grizzly

Viesti Kirjoittaja Emil »

apo kirjoitti:Et sattumalta muista akselin paksuutta, jos hommais valmiiksi tuollaisen millisen prikan kokeilis kanssa?
Jossain 20mm, tai vähän päälle paikkeilla se oli. En enää muista tarkkaa mittaa. Keskoltahan niitä yritin ensin kysellä, kun ovat jossain vaiheessa myyneet tähän tarkoitukseen jonkin moottorikelkan variaattorin säätöprikkoja. Eipä siellä enää kukaan muistanut koko asiaa. Kannattaa melkein purkaa ensin, ja mittailla akselipaksuus. Laakerikaupoista löytyy noita prikkoja eri paksuisina nimellä säätöprikka, tai -levy.
Vastaa Viestiin