Yamaha Raptor YFM 700R
- JJP
- Tracks
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Re: Yamaha Raptor YFM 700R
Eli kyseessä on 4x4 miesten ylistämä http://www.atvpuisto.fi/
Siellä on hienot tilukset.
Siellä on hienot tilukset.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
tarvii varmaan ruveta kattomaan kuljetuspuolta kuntoon et jos jollain pääsis tonne 

Craptori seiskapotku
http://kuvablogi.com/blog/37036/
http://kuvablogi.com/blog/37036/
-
- Tracks
Hieno rata...uskoisin! Paljonko tuo lysti maksaa?
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
- JJP
- Tracks
parikymppiä kerta muistaakseni.Eka kerta kuulema usein ilmainen.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
Kuvasteita
Tuli ostettua otsikon mukainen tieliikennemönkijä mutta ilmeni ongelma. Kun yritän käynnistää mönkijää napista niin rätisee pelkästään ja mittaristo vilkkuu ja lukee Error 01. Kaupanteko hetkellä myyjä laittoi normaalisti käymään. Mönkijä on käytännössä uusi joten en usko että mikään on rikki mutta mitä teen väärin? Avaimesta virrat päälle, päävirta (?) napista päälle ja käyntiin?
Ja jarrua painat samalla? Kai kaikissa pitää painaa jarrua käynnistäessäHifisti kirjoitti:Tuli ostettua otsikon mukainen tieliikennemönkijä mutta ilmeni ongelma. Kun yritän käynnistää mönkijää napista niin rätisee pelkästään ja mittaristo vilkkuu ja lukee Error 01. Kaupanteko hetkellä myyjä laittoi normaalisti käymään. Mönkijä on käytännössä uusi joten en usko että mikään on rikki mutta mitä teen väärin? Avaimesta virrat päälle, päävirta (?) napista päälle ja käyntiin?

Linhai 400 4x4
Ennen suurempia purkamisia tarkastaisin akun.Miqu kirjoitti:Ja jarrua painat samalla? Kai kaikissa pitää painaa jarrua käynnistäessäHifisti kirjoitti:Tuli ostettua otsikon mukainen tieliikennemönkijä mutta ilmeni ongelma. Kun yritän käynnistää mönkijää napista niin rätisee pelkästään ja mittaristo vilkkuu ja lukee Error 01. Kaupanteko hetkellä myyjä laittoi normaalisti käymään. Mönkijä on käytännössä uusi joten en usko että mikään on rikki mutta mitä teen väärin? Avaimesta virrat päälle, päävirta (?) napista päälle ja käyntiin?
Can Am 1000 Renegade Xxc Triple Black 2018. T3b (80km-h) ABS
Can Am 1000 XTP 2013 (TL)
Yamaha Raptor700 2008 (TL) / Polaris 570, 2017 raktori
Yamaha Raptor700 ,2007 (TL)
SMC Wildcat 500 , ? (TL)
Can Am 1000 XTP 2013 (TL)
Yamaha Raptor700 2008 (TL) / Polaris 570, 2017 raktori
Yamaha Raptor700 ,2007 (TL)
SMC Wildcat 500 , ? (TL)
Ensinnäkin kiitos nopeista vastauksista 
Myyjäkin meinasi että ladata akku. Sen olen tehnyt ja jännite on normaali (taisi olla 11,55v). Molemmat 20A sulakkeet ovat ehjiä. Tuosta jostakin akun-suodattimen välimaastosta se rätinä kuuluu. Ei näy mitään kipinöitä tai vastaavaa.
Historia kamppeelle on se että kun menin laitetta hakemaan niin oli kuulemma virrat jääneet päälle ja mönkijä oli latauksessa (noin puoli tuntia), en koeajanut laitetta vaan myyjä käynnisti laitteen ja ajoi se kärryyn. Kotona latasin akun täyteen kahteenkin otteeseen ja yhden kerran olen kamppeen saanut käyntiin kun akkulaturi on ollut kiinni, silloinkin hyvin vaivalloisesti (sahasi melko kauan ja rätisi samalla lailla).
Kun käyntiin sain niin ajelin noin 11km ongelmitta ja ajattelin että nyt toimii kampe mutta tänään olin lähdössä ajamaan niin näin kävi.
Myös valot ym. toimii täysin eli virtaa kyllä on.

Myyjäkin meinasi että ladata akku. Sen olen tehnyt ja jännite on normaali (taisi olla 11,55v). Molemmat 20A sulakkeet ovat ehjiä. Tuosta jostakin akun-suodattimen välimaastosta se rätinä kuuluu. Ei näy mitään kipinöitä tai vastaavaa.
Historia kamppeelle on se että kun menin laitetta hakemaan niin oli kuulemma virrat jääneet päälle ja mönkijä oli latauksessa (noin puoli tuntia), en koeajanut laitetta vaan myyjä käynnisti laitteen ja ajoi se kärryyn. Kotona latasin akun täyteen kahteenkin otteeseen ja yhden kerran olen kamppeen saanut käyntiin kun akkulaturi on ollut kiinni, silloinkin hyvin vaivalloisesti (sahasi melko kauan ja rätisi samalla lailla).
Kun käyntiin sain niin ajelin noin 11km ongelmitta ja ajattelin että nyt toimii kampe mutta tänään olin lähdössä ajamaan niin näin kävi.
Eiköhän se akku ollu sitte siinä jos on nolliin kerran päässy. Osta uus patteriHifisti kirjoitti:Ensinnäkin kiitos nopeista vastauksista
Toi olis kyllä namia kunhan canan putkisto ja pc saapuu...piikit kyllä puuttuu vielä, muttei taida tulla rataakaan(ainakaan jää)yaguza kirjoitti:Pasi: Juurikin tuolla, JJP:llä on toi "kuvasteita" linkki tossa rohviilissa niin siellä on kuvatuksia viime talven ajoista.
Kylläpä se taitaa tosiaan olla akku joka tuossa on rikki. Laitoin boosterilla kunnolla virtaa ja samantien käyntiin. Eli vaikka lataa täyteen niin ei jaksa käynnistyä.
-
- 4WD
Eikös tuo kerro jo että akussa ei oo tarpeeksi voltteja? kun eikö siinä pitäs olla pikkusen yli 12. Ja voithan sinä myös testata että kuinka paljon jännite notkahtaa kun starttaat ni sekinhän kertoo että onko akku sökö?Hifisti kirjoitti:
Joo, ei todellakaan ole normaali, kuten tuossa jo sanottiinkin. Täyteen ladatun lyijyakun lepojännite pitäisi olla jossain 12,4-12,7 voltin tienoilla. Jos akku on ladattu eikä jännite nouse edes yli 12 voltin niin kyllä se on valmista ongelmajätettä.Hifisti kirjoitti:Myyjäkin meinasi että ladata akku. Sen olen tehnyt ja jännite on normaali (taisi olla 11,55v).
Tietysti mittauksiinkin tulee suhtautua vähän epäillen jos yleismittari on joku parin euron vehjes.
-
- Tracks
12.7-12.9 täyden lepo. Pitäisi pitää yli 13 latauksen jälkeen noin 10-15 minuuttia. 12.5 = noin puoli varaus. 12.65 uuden varastolepo.
Paristokaupoille, ja samalla tarkistaa liitosten kunto, ettei ole hapettumaa tms. Runkomaadoituskin kannattaa tarkistaa.
_______________________________________________________________________________________________________
Tuo on todella hieno rata, ja pitää päästä tänätalvena johonkin ajamaan!!! Viimetalvi meni osina verstaalla....
Paristokaupoille, ja samalla tarkistaa liitosten kunto, ettei ole hapettumaa tms. Runkomaadoituskin kannattaa tarkistaa.
_______________________________________________________________________________________________________
Tuo on todella hieno rata, ja pitää päästä tänätalvena johonkin ajamaan!!! Viimetalvi meni osina verstaalla....
Yamaha Banshee 2006
Tästä sitten selkeästi vähän eroavia käsityksiä, googlaamalla löytyy äkkiä taulukoita joissa väitetään että 12,5V on vielä 85% varaus ja vasta 12,1V on 50% varaus. Mutta olipa tarkat arvot mitä tahansa, alle 12V "täyteen ladattu" akku on ihan kaput.Pasi S. kirjoitti:12.7-12.9 täyden lepo. Pitäisi pitää yli 13 latauksen jälkeen noin 10-15 minuuttia. 12.5 = noin puoli varaus. 12.65 uuden varastolepo.