Raptorien (350/660) Suutin Keskustelu
Lähetetty: 20 Elo 2007 22:33
Haetaampas tänne siis kaasuttimen säätöjä eli lähinnä suuttimien kokoja joilla on Raptori(350/660) toiminut hyvin & pirteimmin.
Tärkeää on myös mahdolliset muutokset laittaa että tietää kuinka lähellä on oma laite muutoksiltaan. Bonuksina kesä- tai talvisäädöt.
Itsellä 350 Pikkulisko ja muutoksina ensimmäisen omistajan taholta vapari suodin(GYTR)+suutinsarja(GYTR)+hieman itse modattu/vapaammin hengittäväksi muutettu alkuperäinen äänenvaimennin.
Noilla ajelin 1/2 vuotta, suuttimet ekan omistajan jäljiltä, pääasia kunhan pääsi ajelemaan(eka mönkkäri).
Asiaan rupesin paneutumaan enemmän tässä viikko sitten ja hommasin kunnon sliparin(E-hyväksytty) ja johan rupesi puhtia löytymään eri tavalla. Ala- sekä keskivääntö lisääntyi todella paljon!
Sliparina siis nyt: http://www.allright.fi/documents/ATV-FI ... ket_48.pdf
Alle 5000rpm mutuna 20% väännön kasvu, joka kyllä tuntuu, aivan kuin koneessa olisi ~400cm3 kone tilalla.
http://www.leovince.de/leovince_quad/Le ... e/3839.pdf
Tänään kaasaria osiksi ja sisältä löytyi seuraavaa:
Main Jet 155
Pilot Jet 25
Elikkä vakiothan ovat 142.5 sekä 22.5.
Neulan asennosta ei tietoa kun ruvettiin vaihtamaan pelkkää pääsuutinta "pikaisesti", ***tu se mikään pika vaihto ollut, mutta onpahan nyt kuusiokolo pultit kohokammion kannessa eikä mtn ***un ruuveja.
Pääsuuttimeksi laitoin 155>165 ja testiajoon.
Tuntui ettei kiihdy aivan samalla lailla kuin ennen, sekä väännöstäkin aavistus kateissa. Huippuja hävisi ~3km/h. Liian rikkaalla siis käy nyt.
Eli suuttimeksi meni liian iso, sitten päästäänkin toiseen asiaan, mikäs tässä vehkeessä on seos ruuvi?
Onkos se tämän sivun ruuvi no 7?

Tuntuukin pääsuutin aika suurelta jos vertaa Jere itte:n kommenttiin:
Tärkeää on myös mahdolliset muutokset laittaa että tietää kuinka lähellä on oma laite muutoksiltaan. Bonuksina kesä- tai talvisäädöt.
Itsellä 350 Pikkulisko ja muutoksina ensimmäisen omistajan taholta vapari suodin(GYTR)+suutinsarja(GYTR)+hieman itse modattu/vapaammin hengittäväksi muutettu alkuperäinen äänenvaimennin.
Noilla ajelin 1/2 vuotta, suuttimet ekan omistajan jäljiltä, pääasia kunhan pääsi ajelemaan(eka mönkkäri).
Asiaan rupesin paneutumaan enemmän tässä viikko sitten ja hommasin kunnon sliparin(E-hyväksytty) ja johan rupesi puhtia löytymään eri tavalla. Ala- sekä keskivääntö lisääntyi todella paljon!
Sliparina siis nyt: http://www.allright.fi/documents/ATV-FI ... ket_48.pdf
Alle 5000rpm mutuna 20% väännön kasvu, joka kyllä tuntuu, aivan kuin koneessa olisi ~400cm3 kone tilalla.
http://www.leovince.de/leovince_quad/Le ... e/3839.pdf
Tänään kaasaria osiksi ja sisältä löytyi seuraavaa:
Main Jet 155
Pilot Jet 25
Elikkä vakiothan ovat 142.5 sekä 22.5.
Neulan asennosta ei tietoa kun ruvettiin vaihtamaan pelkkää pääsuutinta "pikaisesti", ***tu se mikään pika vaihto ollut, mutta onpahan nyt kuusiokolo pultit kohokammion kannessa eikä mtn ***un ruuveja.

Pääsuuttimeksi laitoin 155>165 ja testiajoon.
Tuntui ettei kiihdy aivan samalla lailla kuin ennen, sekä väännöstäkin aavistus kateissa. Huippuja hävisi ~3km/h. Liian rikkaalla siis käy nyt.
Eli suuttimeksi meni liian iso, sitten päästäänkin toiseen asiaan, mikäs tässä vehkeessä on seos ruuvi?
Onkos se tämän sivun ruuvi no 7?

Tuntuukin pääsuutin aika suurelta jos vertaa Jere itte:n kommenttiin:
Jere itte kirjoitti:GYTR-suutinsarjalla neula ylimpään asentoonsa, pääsuutin muistaakseni 152,5. Tyhjäkäyntisuutinta ei tarvii vaihtaa vielä tuohon.
Mulla oli tosin slipari ja sytkäboksi vaihdettuna myös, samoin putsarikopan kansi rei-itetty, mutta vakiofilsu.