Sivu 1/1

Grizzly 660, outo pakin merkkivalon vilkkuminen?? =|

Lähetetty: 09 Maalis 2008 21:06
Kirjoittaja motocoyote
Eli siis, lämmittelin konetta vaihde vapaalla (odottelin että vinssin rele sulaisi), ja kattoin että mikä ihme tuossa mittaristossa vilkkuu.
Katsoin tarkemmin niin peruutusvaihteen merkkivalo vilkutti??
Vaihde oli siis vapaalla sillä hetkellä kun se pakin merkkivalo vilkkui.
Räpytys loppui sillä kun käytti pakkia päällä, eikä se sen jälkeen enää vilkkunut.

Mitähän tuo vilkkuminen meinasi?
Oliko koneessa joku häiriö jossaki vai hä?
Ottiko Grizzly vastaan intergalagtisia viestejä ulkoavaruuden mönkkäristeiltä?
Halusiko Grizzly kertoa minulle jotain mitä en ymmärtänyt?
Onko Grizzlystäni tulossa itsestään tietoinen olento? :shock:

Vai hä? :roll:

Lähetetty: 09 Maalis 2008 22:42
Kirjoittaja anton
On muuten tainnu olla aiemminkin puhetta tästä jossaki yamaha-topikissa. Taisi tehdä samaa muillakin ja kyllä se tekee samaa mun kodiakissakin kun sitä pyörittelee vapaalla isommilla kierroksilla, sit kun käyttää vaihdetta päällä niin häviää. Itse en huolestuisi sen valon vilkkumisesta.
-tt

Lähetetty: 10 Maalis 2008 00:41
Kirjoittaja motocoyote
Mistähän tuo valo lie kertoo?
Vissiin sillekki on olemassa joku tarkotus/syy että miksi se vilkkuu.

Lähetetty: 10 Maalis 2008 08:34
Kirjoittaja Luckyme
Yleensä se valo vilkkuu kun on ajanut lumessa tai mudassa tms, ja sinne vaihdevalitsimen vivuston väliin on nennyt jotain p4sk44 joka estää vivuston normaalin liikkeen vaihteen vaihto tilanteessa. Vivusto jää "kantamaan" jolloin se merkivalo anturi ei ole ihan ajan tasalla.

Käytännössä se ei ole mikään vika vaan ominaisuus, jolla ei ole normaalikäytössä mitään merkitystä.

Lumiajossa sinne vasemmalle puolelle pakkautuu lunta ja sohjoa ,joka välillä jäätyessään laittaa vaihteiston takeltelemaan.

Talviajosta tullessa on tullut tavaksi kopauttaa vaihdesyvennystä vasemman lokarin sisältä pariin otteeseen luuvitosella, jolloin seuraavan kerran kylmäkäynnistys ja liikkeelle lähtö on vaivattomampaa.

Lähetetty: 10 Maalis 2008 11:01
Kirjoittaja motocoyote
Noh, nyt tässä ei ole semmosesta kysymys, koska laite oli tallissa ja käyttelin sitä siinä paikallaan ennenku vein sitä lumituiskuun.. Ja se siinä tallikäytön aikana alko vilkkumaan. Käytin kyllä aika kovilla kierroksilla, joten voiskohan tuo jotenki indikoia esim. variaattorin käytöstä liian vähällä kuormalla tai jotain... :?:

Tai sitte se vaan oli joku härö jossaki...


Niin siis, huolissani en siitä valosta ole, mutta kiinnostaa se että miksi se alko vilkkumaan, kun ei se sitä ennen ole tehnyt. :roll:

Lähetetty: 10 Maalis 2008 12:39
Kirjoittaja Luckyme
motocoyote kirjoitti:Noh, nyt tässä ei ole semmosesta kysymys, koska laite oli tallissa ja käyttelin sitä siinä paikallaan ennenku vein sitä lumituiskuun.. Ja se siinä tallikäytön aikana alko vilkkumaan. Käytin kyllä aika kovilla kierroksilla, joten voiskohan tuo jotenki indikoia esim. variaattorin käytöstä liian vähällä kuormalla tai jotain... :?:

Tai sitte se vaan oli joku härö jossaki...


Niin siis, huolissani en siitä valosta ole, mutta kiinnostaa se että miksi se alko vilkkumaan, kun ei se sitä ennen ole tehnyt. :roll:
Noh se vaihde ei ole "pykälässä" eli ihan kohdallaan. Pikku siirto kepillä, tai käyttö jollain muulla vaihteella, ja valo palaa normaalisti.

YAM atv:ssä 450/660/700FI mitä olen ajanut tekee sitä aina välillä, vaikka vaihteisto ja vaihteen siirrin toimii moitteetta.

Ajoipa laitteella sisällä tai ulkona, kesällä tai talvella, kuivalla tai sateella, pilvisellä tai aurinkoisella säällä, myötä-sivu tai vasta tuuleen, ylä/alamäkeen, etuperin tai takaperin, 95E tai 98E:llä. Penkiltä, polvelta, tai seisaalta, avo,umpi tai crossikypärällä jne,, ei vaikuta tuohon valo juttuun.

Lähetetty: 10 Maalis 2008 13:43
Kirjoittaja motocoyote
Luckyme kirjoitti:
motocoyote kirjoitti:Noh, nyt tässä ei ole semmosesta kysymys, koska laite oli tallissa ja käyttelin sitä siinä paikallaan ennenku vein sitä lumituiskuun.. Ja se siinä tallikäytön aikana alko vilkkumaan. Käytin kyllä aika kovilla kierroksilla, joten voiskohan tuo jotenki indikoia esim. variaattorin käytöstä liian vähällä kuormalla tai jotain... :?:

Tai sitte se vaan oli joku härö jossaki...


Niin siis, huolissani en siitä valosta ole, mutta kiinnostaa se että miksi se alko vilkkumaan, kun ei se sitä ennen ole tehnyt. :roll:
Noh se vaihde ei ole "pykälässä" eli ihan kohdallaan. Pikku siirto kepillä, tai käyttö jollain muulla vaihteella, ja valo palaa normaalisti.
No ei varmaan ollu pykälä kohdallaan, eikä edes melkein, ku se pakki ei ollu päällä, kuten ensimmäisessä viestissä näkyy, vaihde oli vapaalla, ja vapaan merkkivalo paloi normaalisti. Sen lisäksi tuo pakin merkkivalo vilkutti. Ja ennen kuin laitoin vapaalle, oli nopea puoli päällä, kun siirsin mönkijää etiäppäin, joten ei voi johtua minkään "pakinmerkkivalonanturintaivaihdekepinhuonostaasennosta".

Lähetetty: 10 Maalis 2008 14:10
Kirjoittaja Luckyme
motocoyote kirjoitti:
Luckyme kirjoitti:
motocoyote kirjoitti:minkään "pakinmerkkivalonanturintaivaihdekepinhuonostaasennosta".
Jepjep!

Siinä on nyt miettimistä.

Lähetetty: 10 Maalis 2008 15:24
Kirjoittaja motocoyote
Luckyme kirjoitti:
motocoyote kirjoitti:
Luckyme kirjoitti: Jepjep!

Siinä on nyt miettimistä.


Jep, niin on.

Lähetetty: 10 Maalis 2008 21:19
Kirjoittaja anton
Elä motocoyte huolestu, mulla tekee kodiakissa juuri samalla tavalla. Eli on aivan selvästi vapaalla, ei ole lähelläkään pakkia tai muita vaihteita vaan ihan selkeästi vapaalla. Sitten kun kaasuttelen kovemmin ja vähän aikaa pyörittelen niin sit alkaa se valo vilkkumaan ja vilkkuminen on ihan säännöllistä, ei mitään satunnaista rätkimistä. Tämän jälkeen kun kierrokset laskee niin pakin valo jatkaa vilkkumista ihan niin kauan kunnes käyttää pykälää pesässä. Ei siellä missään välissä mitään paskaa ole, tämä on aivan selvästi insinöörien suunnittelema homma, jonka tarkoitusta en tiedä. Varmaan vois jotain selvitä jos lukis ohjekirjaa??

Lähetetty: 11 Maalis 2008 00:22
Kirjoittaja wau5
Joo, manuaalissa sanotaan sen olevan ominaisuus. Siis kun vapaalla antaa pidempään kierroksia, R-valo alkaa vilkkua. Tiedä sitten miksi...

Lähetetty: 11 Maalis 2008 02:35
Kirjoittaja motocoyote
wau5 kirjoitti:Joo, manuaalissa sanotaan sen olevan ominaisuus. Siis kun vapaalla antaa pidempään kierroksia, R-valo alkaa vilkkua. Tiedä sitten miksi...
Ittekki tuota manuskaa lueskelin mutta en löytäny sieltä tommosta mainintaa... täytynee kattoa uusiksi ja paremmin. :roll:

Ois kyllä mukava tietää että mikä tarkotus tuolla valolla on, tuskin sitä nyt on ihan huvikseenkaan laitettu vilkkumaan... :lol:

Lähetetty: 11 Maalis 2008 12:58
Kirjoittaja wau5
motocoyote kirjoitti:Ittekki tuota manuskaa lueskelin mutta en löytäny sieltä tommosta mainintaa... täytynee kattoa uusiksi ja paremmin. :roll:

Ois kyllä mukava tietää että mikä tarkotus tuolla valolla on, tuskin sitä nyt on ihan huvikseenkaan laitettu vilkkumaan... :lol:
Näin sanottiin 450-mallin suomenkielisessä opuksessa.

Lähetetty: 12 Maalis 2008 22:02
Kirjoittaja -Miqueli
Kaverin -03 660 raptorissa sama ominaisuus....

Lähetetty: 12 Maalis 2008 22:16
Kirjoittaja -Miqueli
"The reverse light flashes whenever the speed sensor is not sensing the drive axle spinning and the throttle is over 3000rpm" ....siinäpä se kerrottuna lontooksi...