vaihteet
vaihteet
Juu Jammu tuli hommattua (Grizzly 450). Vaihteet vain hieman ihmetyttää,
varsinkin P-asento ja hidas neliveto, joita ei meinaa saada päälle millään.
Muuten vaikuttaa ihan näppärältä peliltä. Onko kenties uutuuden kankeutta vai mitä?
varsinkin P-asento ja hidas neliveto, joita ei meinaa saada päälle millään.
Muuten vaikuttaa ihan näppärältä peliltä. Onko kenties uutuuden kankeutta vai mitä?
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Mulla on ihan samaa vikaa hitaan, p:n ja vapaan kanssa ei meinaa mennä päälle sit mitenkään ja jarrua kyllä olen painanut.
Kun vein jammun 20h huoltoon kysyi huoltomies onko mitään vikoja sanoin että vaihteet ei tuppaa menemään päälle. Siihen huoltomies tokaisi että se on ominaisuus.
Kun kävin hakemassa jammun huollosta sanoi huoltomies että vaihteissa on jotain vikaa ei niiden tuollaset pitäisi olla.
Eli takuuseen menee tässä lähiaikoina korjuutukseen jospa sieltä löytyis jotain vikaa/säädettävää.
Kun vein jammun 20h huoltoon kysyi huoltomies onko mitään vikoja sanoin että vaihteet ei tuppaa menemään päälle. Siihen huoltomies tokaisi että se on ominaisuus.
Kun kävin hakemassa jammun huollosta sanoi huoltomies että vaihteissa on jotain vikaa ei niiden tuollaset pitäisi olla.
Eli takuuseen menee tässä lähiaikoina korjuutukseen jospa sieltä löytyis jotain vikaa/säädettävää.
Samaa täällä, varsinkin L:n kanssa. Edestakaisin heiluminen satulassa edesauttaa kytkeytymistä. Hieman kierroksia nostamallakin pykälä loksahtaa silmään, mutta se tuntuu pahalta.
Kuuleman mukaan monessa yksilössä on vaihteensiirtotangon päässä oleva mutteri lähtenyt liikenteeseen. Omaani laitettiin kierrelukitteet väliin ensihuollossa.
Kuuleman mukaan monessa yksilössä on vaihteensiirtotangon päässä oleva mutteri lähtenyt liikenteeseen. Omaani laitettiin kierrelukitteet väliin ensihuollossa.
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17 Loka 2008 21:37
Ongelmia myöskin Jammun kodiak 450 vaihteiden ja mittaristossa olevien merkkivalojen kanssa.Eli vaihteen valitsin P asennossa merkkivalo ei syty, eikä pysäköinti lukko lukitu. Myös vaihteen ollessa vapaalla on samoja ongelmia (moottoria ei onnistu käynnistämään). Mittailin yleismittarilla (vastusmittauksella) vaihde laatikon päällä olevien kytkimien toiminnan. Kukin kytkin (4kpl) näyttäisi toimivan, mutta vaihteen valitsin nopealla alueella kaksi kytkimistä on toimineena. Tämä ilmiö on myös hitaalla ja peruutus vaihteella (Eli vapaan kytkin ja kyseisen vaihteen kytkin on toiminnassa yhtä aikaa).Pitääkö näin olla, vai täytyykö vaihdevivun liikettä säätää. Pysäköinti asennon toiminta ei minulle ole vielä selvinnyt, eli onko myös sille oma kytkin jossain vai onko p-asento täysin mekaanisesti toteutettu?
Vai onko vika mahdollisesti itse mittaristossa (uusi mittaristo kustantaa yli 500€)?Ehdoituksia korjaavista toimista saa esittää.
Vai onko vika mahdollisesti itse mittaristossa (uusi mittaristo kustantaa yli 500€)?Ehdoituksia korjaavista toimista saa esittää.
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Kyllä ainakin omassani on vaihdevipu mennyt ajanmyötä hieman herkemmäksi kuin alkujaan oli. En ole tuota koskaan osannut moittia, mutta ajanoloon vain paranee. 

- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17 Loka 2008 21:37
Olen tutkinut kolme iltaa kyseisen laitteen vaihteiston/merkkivalojen sielun elämää. Sen verran olen saanut aikaiseksi, että Hidas,nopea ja pakki toimivat merkkivaloineen. Mutta vapaan merkkivalo ja Pysäköintiasennon merkkivalo sekä vaihteiston lukittuminen pysäköinti asennossa ovat edelleen kadoksissa. Ideoita millä ratkaista ongelma otetaan mielihyvin vastaan.
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 24 Marras 2008 21:40
Re: vaihteet
Vaihteiden kytkeytymiseen auttaa, kiristämällä tietystä vaijerista välykset pois. Löytyy oikealta, etupyörän takaa pieni musta muovi irti. Sielä on vaijeri jossa 8mm mutterit, sen välyksen poisto auttaa asiassa, jos välillä hidas tai yms. vaihde silti ei kytkeydy nöyrästi, niin kevyt kaasun painallus auttaa.. saadaan vaihteisto liikahtamaan ja rattaat eivät nojaa hampaillaan toisiaan vasten.
Re: vaihteet
todistellaan nyt sitten ku on kerta alotettu
eli:
joo, mulla ihan samaa ongelmaa\ominaisuus eli P ja L vaihteet on vähän hikistä saada päälle.(grizzlyn 450 SE -08) Mutta en oo ottanu minkäänlaista stressiä sen suhteen... laittaa vaan kylmän rauhallisesti vaihteen sisään ja jos ei merkkivalo syty niin kerran nytkäyttää itteensä penkissä taaksepäin niin silloin pitäis ottaa ja jos ei ota niin sitten varovasti nostaa vähän kierroksia niin sitten viimeistään menee päälle... enkä usko että tuo mikskään tosta toi laatikko menee jos vähän nostaa kaasulla tyhjäkäynniltä että menee vaihde silmään....
mullekkin on tullu jo semmonen hyvä tapa että kokeilen varovasti aina kaasulla että vaihde on silmässä ja sitten vasta antaa runtua koneelle (jos on tarve) kun on todennu että kaikki on sitä vaille valmista.
ja sitten semmonen kysymys vielä tähän loppuun että mitä ootte mieltä tosta on command 4 vedosta ninku jammu mainostaa.. eli voiko 2 vedolta 4 vedolle vaihtaa huoletta vauhdissa jos löysää kaasua vai ottaako vaihteisto siitä leipää?????????????

joo, mulla ihan samaa ongelmaa\ominaisuus eli P ja L vaihteet on vähän hikistä saada päälle.(grizzlyn 450 SE -08) Mutta en oo ottanu minkäänlaista stressiä sen suhteen... laittaa vaan kylmän rauhallisesti vaihteen sisään ja jos ei merkkivalo syty niin kerran nytkäyttää itteensä penkissä taaksepäin niin silloin pitäis ottaa ja jos ei ota niin sitten varovasti nostaa vähän kierroksia niin sitten viimeistään menee päälle... enkä usko että tuo mikskään tosta toi laatikko menee jos vähän nostaa kaasulla tyhjäkäynniltä että menee vaihde silmään....
mullekkin on tullu jo semmonen hyvä tapa että kokeilen varovasti aina kaasulla että vaihde on silmässä ja sitten vasta antaa runtua koneelle (jos on tarve) kun on todennu että kaikki on sitä vaille valmista.
ja sitten semmonen kysymys vielä tähän loppuun että mitä ootte mieltä tosta on command 4 vedosta ninku jammu mainostaa.. eli voiko 2 vedolta 4 vedolle vaihtaa huoletta vauhdissa jos löysää kaasua vai ottaako vaihteisto siitä leipää?????????????
DIY
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: vaihteet
Ainaki ite oon vaihellu vauhdissa päälle ja pois, niin edellisellä kuin nykyiselläkin, eikä ne oo kummatkaan sitä moittineet.
En koskaan missään kovassa vauhdissa oo kytkeny enkä irrottanu, mutta sanotaan että alle 30km/h vauhdeissa.
Siitä pitää olla tarkka että etu- ja takarenkaat pyörivät yhtäläisellä nopeudella kun nelivedon laitat päälle.
En koskaan missään kovassa vauhdissa oo kytkeny enkä irrottanu, mutta sanotaan että alle 30km/h vauhdeissa.
Siitä pitää olla tarkka että etu- ja takarenkaat pyörivät yhtäläisellä nopeudella kun nelivedon laitat päälle.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: vaihteet
"Myös vaihteen ollessa vapaalla on samoja ongelmia (moottoria ei onnistu käynnistämään)."
Kyllä sen koneen voi startata myös vaihde päällä.
PAINAT JALKAJARRUA JA PURISTAT SAMALLA VASENTA JARRUVIPUA ja PAINAT SAMALLA STARTTIA, kas kummaa se pyörii.
Omassa vaihteet on pelanneet lähes moitteetta ,ainoastaan tuo hitaan puolen merkkivalo saattaa joskus jäädä syttymättä ennenkuin kone liikahtaa.
Vaihteiden kytkeytymiseen auttaa vaihteensiirtäjän säätäminen, samoin kun vaihteensiirtokaavan oppiminen ja käsijarrun painaminen vaihdetta kytkettäessä.
Kyllä sen koneen voi startata myös vaihde päällä.
PAINAT JALKAJARRUA JA PURISTAT SAMALLA VASENTA JARRUVIPUA ja PAINAT SAMALLA STARTTIA, kas kummaa se pyörii.
Omassa vaihteet on pelanneet lähes moitteetta ,ainoastaan tuo hitaan puolen merkkivalo saattaa joskus jäädä syttymättä ennenkuin kone liikahtaa.
Vaihteiden kytkeytymiseen auttaa vaihteensiirtäjän säätäminen, samoin kun vaihteensiirtokaavan oppiminen ja käsijarrun painaminen vaihdetta kytkettäessä.

Yamaha 450-06 Grizzly IRS
Re: vaihteet
eipä toimi tuo homma grizzly:n -08:ssa vai teinkö jotain väärinhanski-58 kirjoitti: Kyllä sen koneen voi startata myös vaihde päällä. PAINAT JALKAJARRUA JA PURISTAT SAMALLA VASENTA JARRUVIPUA ja PAINAT SAMALLA STARTTI[/color]A, kas kummaa se pyörii.

DIY