Sivu 1/2
Grizzly 700: vinssiteline taakse
Lähetetty: 24 Heinä 2008 20:11
Kirjoittaja Logibear
Tässä yksi toteutus kuvina:
http://logibear.galleria.fi/kuvat/Yammu/Vinssiteline/
Jalo suunnitteli ja toteutti, itse suhautin vain maalin pintaan. Kiinnityksessä hyödynnetään alkuperäiset vetokoukun pultit ja vetokoukussa on nyt pikakiinnitys.
Lähetetty: 24 Heinä 2008 20:20
Kirjoittaja vaughan
Hyvä ja selkeä kuvasarja, myös toteutus asiallisen oloinen.
Re: Grizzly 700: vinssiteline taakse
Lähetetty: 24 Heinä 2008 20:56
Kirjoittaja TATU
Mun mielipide on se, että toi näyttää ihan tehdas tekoiselta ja on muutenkin hienon näköinen. Niin ja tommosen uskaltaisi kyllä asentaa jopa Polle kuski omaan mönkijäänsä ilman, että imago kärsisi on se meinaan sen verran hienon näköinen toteutus

Lähetetty: 24 Heinä 2008 22:19
Kirjoittaja Janne 450R
Jalolle vois hommata Pelle-Pelottoman hatun, on se niin keksijä mies.... ja taitavakin
Hyvän näköinen on tuo teline, taitaa kuitenkin olla vain työkäyttöön

Lähetetty: 24 Heinä 2008 22:24
Kirjoittaja Logibear
Mulla se tuli ihan huvikäyttöön vaan

Lähetetty: 25 Heinä 2008 11:32
Kirjoittaja runner
Tuolla muutama otos omasta prototyypistä.
http://www.tsacon.com/Grizzly.htm joka valmistui keväällä. Suurin ero on kiinnityksessä. Omassa virityksessäni käytän yläkiinnityksenä suoraan Jammun takatelineen kiinnityspisteitä. Alkuperäinen pultti pois ja tilalle pitempi pultti sekä sopivan mittainen holkki. Näin kiinnityslevyyn saa kiinni suoraan Warn XT30 Jammun asennussarjan. Sarjaan saa kiinni releen ja rullakidan sellaisenaan. VInssi istuu myös aavistuksen korkeammalla.
Toinen ero on vetokoukussa. Omassa systeemissä vetokoukku on pyörivää mallia jolloin kärryn aisassa riittää kiinteä vetopää.
Ainakin toistaiseksi systeemi on kestänyt kesän rasitukset ja kuormien kiskomiset. Sementtiä, harkkoja ja puutavaraa on liikahtanut saaressa jonkinmoinen määrä liukkailla kallioilla.
Lähetetty: 27 Heinä 2008 10:37
Kirjoittaja rulez
No kerätäämpä kaikki saman otsakkeen alle eli tuossa mun toteutus -->
http://www.tokkyra.arkku.net/5279/
JALON TEHDAS
Lähetetty: 30 Heinä 2008 16:15
Kirjoittaja scuderia rollaattori
Kyllä näkee, että ideat ei mönkijä-äijiltä lopu. Nytkin on useampi asiallinen toteutus samasta aiheesta.
Jalon versiossa vetokoukun pikairroitettavuus selkeä plussa.
Samoin metsähommissa on hyvä kun koukku on tarpeeksi takana - mahtuu vetoaisa kääntymään kunnolla.
Työn jälki on robotin luokkaa! (Onko Jalo muuten robotti?)
Toisessa toteutuksessa hieno oivallus se pyörivä koukku. sama minkä kärryn laittaa perään, eikä kärry ainakaan kaada mönkijää kieriessään.
Lähetetty: 01 Loka 2008 16:25
Kirjoittaja JaMaHi
Itse sain vihdoin ja viimein hankittua kamppeeseen toisen vinssin. Varmaan menee vielä toiset parivuotta että saan sen paikalleen. Sellaista tuli mieleen kun kattelin kuvia ratkaisuistanne, että onko tullut vastaan joku asia jonka tekisitte toisin jos nyt alkaisitte asentaa kamppeen persiesiin keluutinta? Itselläni toisaan tuo vaihe on piahkoin edessä ja haluaisin tehdä kerralla hyvän. Niin jos tulee jotain visioita mieleen, millaista EI kannata tehdä niin laittakaas viestiä topicciin!

Lähetetty: 01 Loka 2008 16:51
Kirjoittaja Logibear
Tuossa minun mallissa on sen verran viilattavaa että runkoputkia vasten tulevan latan yläreunaan täytyy tehdä koloa niin että perän öljypropun saa auki irrottamatta telinettä. Muuten on ollut toimiva.
Tuolla sattui silmään yksi kaupallinen sovellus:
http://www.sellkami.fi/erikoistuotteet.asp
Lähetetty: 01 Loka 2008 17:06
Kirjoittaja rulez
Itte en muuttas mitään. Erittäin nopea ja helppo toteutta,kestää varmasti kovemmankin käytön mutta mikä parasta siirty tuo koukkukin samalla vaivalla hiukan kauemmaks jotta v-aisasen kärryn peruuttelukin onnistuu kulmaan ottamatta renkaisiin !
Lähetetty: 02 Loka 2008 07:05
Kirjoittaja JaMaHi
Oukkei. Sittenpä taidan tekaista sellaisen hybridimallin jossa on palaset molempien toteutusten (minunmielestäni) parhaita paloja

.
Voi olla että joutuu Öhlärit pyöräyttää ympäri, jottei lisäsäiliöt tuu Warnilaisen reviirille

.
Kiitokset vastaajille!
Lähetetty: 03 Loka 2008 14:34
Kirjoittaja runner
Ainakin oma viritys on kestänyt kesän aherruksen ilman mainittavaa ongelmaa. Kohta on noin 30 000kg hirsiä ja 10 000kg muuta tavaraa tullut kiskottua melkoisessa maastossa rannasta ylös kallion päälle. Kuormien koko on vaihdellut hiukan sään mukaan. Märällä renkaat ovat pitäneet 350kg +kärryn kuormalla, mutta kuivalla on tullut kiskottua lähempänä 600kg + kärry
Saattaa olla että vinssin joutuu irroittamaan perän öljynvaihtoa varten, mutta katsotaan kun se tulee ajankohtaiseksi kohtapuoleen.
Lähetetty: 11 Loka 2008 19:49
Kirjoittaja JaMaHi
Juu, nyt olis keluutin Jammun persiissä. Kamera jäi matkasta ku tein kiinnikkeen, mutta pari otosta valmiista kötyksestä nappasin. Koukku tuli melko reippaasti taaksepäin, koska lisäsäiliöt pakottavat vinssin melko kauas. Tein koukusta kuitenkin mallia "sekunnissa irti ja takasi" kuten ainakin logibearilla. Kuten myös Warnilaisen mukana tullut asennuslevy meni käyttöön. Romut kiinnitin alkuperäiseen koukkuhässäkkään, kuten Rulez, elikkä sellainen välimallin kotkotus tuli.
TÄSSÄ muutamia kuvia toteutuksesta.
Ai niin, koukku on mallia teleskooppi, eli sen voi vetää 10cm pidellälle ulos ja lukita siihen jos on tarve.
Yllättävän työläs projeksti oli tuo asennus. Sinäänsä rauapuoli ei teettänyt töitä, mutta kontaktorin ja kaukosäätimen boxin sijoittelu vaati hieman mielikuvitusta. Hyvin paikat kuitenkin löyty lopputulokseen olen itse suht tyytyväinen.
Re: Grizzly 700: vinssiteline taakse
Lähetetty: 04 Huhti 2009 00:18
Kirjoittaja Metsuari
Voi porvareiden porvari, kyllä on yammu miehillä hienot telineet...
Tuolla muutama otos omasta prototyypistä.
http://www.tsacon.com/Grizzly.htm joka valmistui keväällä. Suurin ero on kiinnityksessä. Omassa virityksessäni käytän yläkiinnityksenä suoraan Jammun takatelineen kiinnityspisteitä.
TÄSSÄ muutamia kuvia toteutuksesta.
Ai niin, koukku on mallia teleskooppi, eli sen voi vetää 10cm pidellälle ulos ja lukita siihen jos on tarve.
Yllättävän työläs projeksti oli tuo asennus. Sinäänsä rauapuoli ei teettänyt töitä, ...
Nyt on Lada-mies (CFMoto) pikkasen katteellinen. Mulla on nimittäin käyttämätön tälläinen amerikan tuliainen, joka menee 2" amerikan "koukkuputkeen"
http://www.cabelas.com/cabelas/en/templ ... hasJS=true Mutta ei mulla ole mitään mihin laittaa se kiinni. Vetokoukkuakin kun olisi hyvä saada vähän ulommas niin on helpompi kääntyä kärrin kanssa ahtaissa paikoissa.
Kysymys kuuluu, onko kellään mitään piirustuksia, tai onko Jalolla, runnerilla, tai JaMaHilla intressiä tehdä yksi kappale lisää? Ei tarvi maalata, porata reikiä. Hitsihommat ei vielä meikältä suju. Työstä tietysti maksetaan sopivaksi katsottava korvaus...
Toinen kysymys kuuluu onko Ladan (CFMoton) peräpää sen verran identtinen Grizzly 660:seen että moinen värkki sopisi Ladaan(CFMotoon)?