Grizzly 700 lämpö ongelmat!

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: Grizzly 700 lämpö ongelmat!

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

Logibear kirjoitti:Venttiili ei ole korkissa vaan siinä vieressä tankissa. Venttiilin vaihtamalla toimivaan on porina lakannut monilla kuten myös minulla.
onko se venttiili vakiona sitten semmonen jossain malleissa että päästää ilmaa vaan sisäänpäin? (se ei toimiva malli)
DIY
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Grizzly 700 lämpö ongelmat!

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Venttiilissä on ollut toimintavikaa, en muista mikä se vika itseasiassa on mutta sitä ei ole ilmennyt kaikilla kuitenkaan eli valitettavaa laatuvaihtelua.

Tässä pari linkkiä pensan kiehuntaan:

http://www.nyrocatv.com/techtip.cgi?vie ... wtopic=331

http://www.grizzlycentral.com/forum/gri ... iling.html
Avatar
OffiOsku
6WD
Viestit: 376
Liittynyt: 22 Maalis 2011 21:44
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 -11
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Re: Grizzly 700 lämpö ongelmat!

Viesti Kirjoittaja OffiOsku »

Osittain asiaan liittyen mut 550. missäs tuossa on anturi joka ohjaa flektiä?
Vilkutin
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 01 Joulu 2011 19:01
Mönkijä:: Can Am outlander 650 XMR 2013
Paikkakunta: Padasjoki - Lahti
Viesti:

Re: Grizzly 700 lämpö ongelmat!

Viesti Kirjoittaja Vilkutin »

660:ssä on syylärissä, muistaakseni vasen reuna, ylikuumenemis valo on koneen oikeella puolella termarikotelossa.
Prefect
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 12 Loka 2011 08:59
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 - 2011
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Grizzly 700 lämpö ongelmat!

Viesti Kirjoittaja Prefect »

Vieläkö muilla grizzlyt ylilämmenneet? Eilen tein aika raskaita lumitöitä reilu 2 tuntia, ja kone kävi aika lämpöisenä, hyvin suli lumet katteiden päältä. Flekti pyöri aina välillä. Lämmön merkkivalo ei näyttäytynyt. Jokin porinakin kuului kun koneen sammutti. Uskoisin sen olleen tuota edellä mainittua bensan kiehumista, mutta se ei kyllä lakannut heti vaikka korkin avasi. Eikä sihahtanut korkki avatessa. Mutta bensan pinta vaikutti poreilevan hieman.

Suurin ongelma oli lämmetessä nouseva tyhjäkäynti. Aluksi tyhjäkäynti nousi vain kääntäessä ääriasentoon. Kone pyrki hiipimään erittäin hitaasti. Tämän olen huomannut pari kertaa aiemminkin, kun kone ollut todella lämmin. Nyt lopuksi tyhjäkäynti nousi niin korkeaksi sarvet suorassakin, ettei vaihteita saanut vaihdettua. Pakko oli odotella että jäähtyi. N. 10 min sammuksissa ja kaikki oli taas normaalia. Lieneekö vikaa vai ominaisuus??
Avatar
SvaR
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 07 Syys 2006 20:12
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Grizzly 700 lämpö ongelmat!

Viesti Kirjoittaja SvaR »

Ei ole ollut -07 mallin jölkeen ongelmia.

Tuo tyhjäkäynnin nousu kääntäessä johtu itellä aikoinaan tiukalla olevasta kaasuvaijerista. Sekin loppu kun laitoin ne kahvoilta tulevat kaikki johdot ja letkut parempaan/oikeaan lärjestykseen.
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Grizzly 700 lämpö ongelmat!

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Prefect kirjoitti:Nyt lopuksi tyhjäkäynti nousi niin korkeaksi sarvet suorassakin, ettei vaihteita saanut vaihdettua. Pakko oli odotella että jäähtyi. N. 10 min sammuksissa ja kaikki oli taas normaalia. Lieneekö vikaa vai ominaisuus??
Joko vika selvinnyt ? Voihan siellä olla pieni imuvuoto jossain joka nostaa joutokäyntiä sekä kuumentaa konetta. Imukaulat yms kumiliitokset kannattaa käydä lävitse ettei vedä ilmaa mistään välistä.
Prefect
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 12 Loka 2011 08:59
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 - 2011
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Grizzly 700 lämpö ongelmat!

Viesti Kirjoittaja Prefect »

En ole yhtään ehtinyt vielä tutkia, varsinkin, kun toimii kuin ajatus kun vaan ei aja tulipalokuumaksi. Normi lämpöisenä ei siis edes yritä nostaa kierroksia vaikka kääntää sarvet aivan ääriasentoon. Siksi ei haluasi uskoa ilmavuotoonkaan..

Oon miettinyt että ekana taidan koittaa säätää kaasuvipuun hieman välystä. Sitä kun ei tunnu olevan yhtään. Tuntuisi järkeenkäyvältä, että jos vaijeri on kireällä jo kaasun ollessa lepoasennossa, se kiristyy helposti liikaa jos esim. metallinen vaijerinkiristysruuvi moottorin päässä lämpölaajenee moottorin lämpöjen ollessa ylhäällä. Ja miksipä ei koko vaijerin kuori voisi lämpölaajentua moottorin päässä. Kai sekin taitaa metallia olla.

Se kun vain pitää ajaa niin pirun kuumaksi että oireet ilmaantuu, ettei tahdo aika riittää tutkiskeluun..
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Grizzly 700 lämpö ongelmat!

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

No kato ainakin perusjutut läpi, syylari että on puhdas, jäähdytinnesteen raja sekä ettei järjestelmässä ole ilmaa estämässä kiertoa. Myös ne kurkut ja kumit lävitse kun ei ole kummonen tarkastaa. Kaasarin vaijerin liika tiukkuus ei ole syy koneen liikalämpöisyyteen, mutta loogisesti voi olla jossain jumissa tai liian kireelle vedetty esm. nipparilla jos stongaa kääntäessä nostaa kierroksia.
Prefect
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 12 Loka 2011 08:59
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 - 2011
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Grizzly 700 lämpö ongelmat!

Viesti Kirjoittaja Prefect »

Nyt sitten lämpesi grizzly tosissaan. Syy tosin selvä, risu flektin välissä, mönkijä kiinni suo-ojassa helle kelillä. Ensimmäinen mistä huomasin jotain olevan vialla, kun höyrypilvi nousi moottorista. Ilmeisesti paisuntasäiliö purskautti nestettä pakoputkelle. Kone sammuksiin ja ihmettelyä joku minuutti, kunnes höyryäminen lakkasi. Mönkijä käyntiin ja vinssin ja vedon avulla ylös ojasta. Sitten syttyi lämmön merkkivalo, ja älysin vasta tarkastaa flektin pyörimiseen. Odottelin koneen aika viileäksi ja ajelin kotiin. Kotona nestepinnan tarkastus, ja paisuntasäiliö oli tyhjä. Ei varmaan mennyt kuin desi, ja oli ylärajassa.

Nyt sitten tapahtumien jälkeen, muutaman kymmenen minuutin ajon jälkeen paisuntasäiliön pinta laskee maximista minimiin. Öljyn pinta vaikuttaisi nousevan tikussa.. Oon ajanu ehkä noin 1 tunnin.. Öljy kyllä vaikuttaa normaalilta, ei ainakaan vaahtoa tms.. Kun öljyn täyttötikun ottaa pois koneen käydessä, öljyä lentää metrien päähän.

Onko sama ruveta avaamaan kantta?? Jos on, mitä tulee ottaa huomioon? Pitääkö ostaa valmiiksi muuta kuin kannen tiiviste? Miten kannen pultit yms??
Vastaa Viestiin