Grizzly 700 lämpö ongelmat!

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
velho
6WD
Viestit: 344
Liittynyt: 16 Loka 2006 18:03
Paikkakunta: Lieto

Grizzly 700 lämpö ongelmat!

Viesti Kirjoittaja velho »

Onko jollain muulla ollu onkelmia lämpöjen kanssa?
Itellä pari kertaa kuumentunu ja kerran keittäny!
Molemmila kerroilla epäilen että muta ja turve tukkinu syylärin, mutta ihmetyttää kun parikertaa peräkkäin tehny saman....
Niin että olenko yksin tämän ongelman kassa?
Mookku ja Vaakku ATV
Ostoparatiisi.com Mönkkäri miehen ykkös mesta
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Eipä oo mulla ollu jammussa minkäänmoisia lämpöongelmia enkä oo kyllä kenenkään meitin porukastakaan kuullut moisesta valittavan !

Mittarista(ohjausboksista) oot varmaan nostanu sitä arvoa joka vaikuttaa myös tähän sammua tupsahteluun ?
Kaikkien täälä oon ainakin hieman kuullut nostaneen sitä arvoa josko sillä olisi jotain tekoa ?
Alkukäyrä ei ainakaan niin nopsaan punastu !
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Janne 450R
Tracks
Viestit: 2832
Liittynyt: 28 Huhti 2005 14:31
Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Pyöriikö flekti?
Mulla oli irronnu syyläri yläkiinnikkeistä ja sen verran pääsi liikkumaan, että painoi flektinpropelin ympärillä kiertävän ohuen pellin, propelia vasten jumiuttaen sen.

Kannattaa tarkistaa.
velho
6WD
Viestit: 344
Liittynyt: 16 Loka 2006 18:03
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja velho »

Juu flekti kyllä pyörii, mutta sitä oliks se CO arvoa en oo nostanut kun en sitä tosta jenkki mallista saanu tehtyä: Kun sieltä tulee jos jonkin näköstä muuta tekstiä!
Osaisko logibear autaa kun eiks sulla oo kassa jenkki malli??

Niin ja olekste saanu raidetankoa vääräks? Onistuin meinaan siinäkin :twisted:
Mookku ja Vaakku ATV
Ostoparatiisi.com Mönkkäri miehen ykkös mesta
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Nokun Robbe sen arvon joskus Hanskalla ollessa muutti mulle :oops: Täällähän foorumilla pyöri ne ohjeet joskus... olikos sulla mikä vuosmalli kun -08 ei kuulemma enää onnistu niin helposti
HiaceJanski
4WD
Viestit: 216
Liittynyt: 05 Tammi 2007 14:21

Viesti Kirjoittaja HiaceJanski »

meitsi o kyl paininu kans noiden lämpö ongelmien kans koko kesän.. meinasin jo vaihtaa koko romun pois ku oli aina lämmöt tapissa ku vähäki kiusas... mutta eipä ole enään... laikkakone kauniiseen käteen ja keulasta ylimääräset muoviromut pois ja kappas... tukossahan se syyläri oli.. (vaik näytti kyl ihan puhtaalta) no nytpä sen pääsee pesemään kunnolla joka ajon jälkeen ni se niistä ongelmista.. voisin laittaa kuviaki jos osaisin mut... ei pysty.. liian vaikeeta.. mut joo... eli et o ainut. ja pese syyläri ni taas rokkaa...
velho
6WD
Viestit: 344
Liittynyt: 16 Loka 2006 18:03
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja velho »

joo, lämpö onkelmat alko kun vaihdoin renkaat ja näis renkaissa on nappuloita sivussa. Sivu nappulat heittää sontaa syylärin takapuolelle, jota on tosi paskamainen pestä!
Meinasin laittaa roiskeläppä kumista "sisä lokasuoja" siihen tukivarsien ylä puolle. Loppuis se paskan lentäminen siihen syyläriin!

Kiehuuks muilla pensa kun ajaa vähän pitempään? Mulla ruppee parin tunnin möyrinnän jälkeen porisemaan oikeen kivasti! Onks jollain jotain patenttii asiaan?

Niin ja laite on 07.... tai siis saman vuotiten kun Lokibeari sulla on....
Mookku ja Vaakku ATV
Ostoparatiisi.com Mönkkäri miehen ykkös mesta
Janne 450R
Tracks
Viestit: 2832
Liittynyt: 28 Huhti 2005 14:31
Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Raidetangot on vakiona pehmeät oli kone sitten mikä tahansa. Ei tarvii paljon kolahtaa kiville tai kantoon, niin uulle menee.
Nimim. kokemusta on
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Kyllä kiehuu mullakin ja en keksi muuta kuin että tankin eristäisi paremmin? Lopen ajot ajoin kokeeksi ilman sitä korvausilmaletkussa olevaa "filtteriä" eikä kiehunut niin pahasti. Luultavasti höyryt pääsee sillon pihalle eikä painetta pääse syntymään. Ilmeisesti ilman tuota venttiiliä ei ole hyvä kuitenkaan ajella pitemmän päälle?
Avatar
SvaR
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 07 Syys 2006 20:12
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SvaR »

Tuohon tankin porisemiseen, niin siitä kannattaa huomauttaa ja pyytää korjaamaan se huollossa(venttiili jumii ja paine ei pääse ulos, korkkia kun raottaa niin porina loppuu kuin seinään). Minä siitä mainitsin ja eivät uskoneet, kun kukaan muu ei mukamas ole siitä sanonut. Rapakon toisella puolen porukat tehny omia viritelmiä ja osalle muistaakseni niitä myöskin vaihdettu jammun puolelta ja ellen nyt ihan väärin muista niin meniköhän siellä jopa nuo kaikki venttiilit vaihtoon.
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Godan
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 07 Kesä 2007 22:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Godan »

Meillä on myös ollut tankissa mukavat porinat ja kun korkkia raottaa niin johan alkaa suhinat. Nyt laitettiin alumiiniteippiä reilusti vähän joka puolelle kun näyttäisi siltä että moottori ja putkisto lämmittää aika paljon tankkia ja suojaus voi olla puutteellinen.Myös pakoputkisto on kokonaisuudessaan päällystetty alumiinipinnoituksella. Kun laite on taas ajossa niin sitten nähdään auttoiko. Nyt laitamme ( siis "raiskaamme jammun" :evil: ) canan venttiilit tankin huohotukseen jotka ainakin toimivat.
Tuosta lämpöongelmasta, itselläni on joskus keittänyt vehje ja syy taisi olla että renkaat oli heittänyt mössöä syylärin takapuolella ja se oli aivan tukossa. Teimme pienet suojaheltat sinne niin nyt ei niin heti lennä mudat tukkeeksi eikä sen jälkeen ole ollut ( toistaiseksi ) lämpöongelmia.
Yamaha 700 Grizzly
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Hyi helv*tti, menit sitte laittaa tipun osia karhuun :shock: (mulle kans) :D
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 21:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Etten ny ihan väärin muistais, lämpimällä kelillä 660 Grizzly keitteli bensasoppaa jo vuonna 2006 tms. Vissiin sitten enemmänkin "onkelmaa" siitä, ei se kyl ajoon vaikuttanu kai... kukaan ei kauheen lähellä konetta norttia enää sen jälkeen vedelly... :)
MICCE
6WD
Viestit: 555
Liittynyt: 24 Maalis 2006 21:03
Paikkakunta: Vuosaari/Mikkeli-Läsäkoski

Viesti Kirjoittaja MICCE »

Hyvin toimii toi Canan huohutus venttiili kun kokeilin Hansakalliolla ajon yhteydessä. jos on ongelmia bensan höyryjen kanssa niin toi poistaa sen ongelman :shock: :wink: Ja toi stumppailu poistui suurimmaks osaks :shock: :wink: Viitaten Godanin kirjoitukseen :wink: Ja Logibear älä pelkää kana kuumetta sille on hoito keksitty :lol: :wink:
Ei olee mönkijää enään.... Mutta missä on meidän mönkijät!
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Grizzly 700 lämpö ongelmat!

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Vaihdoin uuden Yammun venttiilin ja auttoi porinaan ja pensan katkuun. Stumppailuun ei kyllä ollut mitään vaikutusta.
Vastaa Viestiin