Jousi+sihti.

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
miska.r
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 29 Heinä 2010 18:44

Jousi+sihti.

Viesti Kirjoittaja miska.r »

Öljyt siis vaihdettu koko koneeseen,mutta ongelmana on,että jäi osia ylimääräiseksi.

Öljyastian pohjalla oli 33mm pitkä,ja 25mm halkaisijainen jousi.
Jousen reikään oli laitettu muovikauluksinen tiheä metalliverkko sihti.
Kauluksen halkaisija 33mm.Sihdin korkeus 22mm

Älkää nyt ainakaan sanoko,että se kuuluu öljyroppuun.

jos saan itse arvata,niin se nimenomaan kuuluu sinne,ja sihti on öljypumpun sihti.
miska.r
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 29 Heinä 2010 18:44

Re: Jousi+sihti.

Viesti Kirjoittaja miska.r »

miska.r kirjoitti:Öljyt siis vaihdettu koko koneeseen,mutta ongelmana on,että jäi osia ylimääräiseksi.

Öljyastian pohjalla oli 33mm pitkä,ja 25mm halkaisijainen jousi.
Jousen reikään oli laitettu muovikauluksinen tiheä metalliverkko sihti.
Kauluksen halkaisija 33mm.Sihdin korkeus 22mm

Älkää nyt ainakaan sanoko,että se kuuluu öljyroppuun.

jos saan itse arvata,niin se nimenomaan kuuluu sinne,ja sihti on öljypumpun sihti.
Voi persikka.Löysin kuvan kyseisestä härpäkkeestä.Sieltähän se,mutta mikä on sen tarkoitus?
Onko se välttämätön,vai uskaltaako ajaa yhden vaihtovälin?
Avatar
pete-801
Tracks
Viestit: 1212
Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
Mönkijä:: ei oo enään.
Paikkakunta: Heinola

Re: Jousi+sihti.

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

sepäs on juurikin moottorisi "öljynsuodatin" ja kuuluu siihen propun päälle, tohon ilman ajamiseen en osaa sanoa kuin että jos sitä ei tarvitse niin miksi semmoinen siellä on ,laittaisin kyllä takaisin niin ei sitten harmita JOS jotain käy.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 20:00

Re: Jousi+sihti.

Viesti Kirjoittaja Emil »

Semmoinen karkea suodatin juu. Hyvä sen olisi paikallaan olla, suodattamassa isompia roskia ja mahdollisia metallihippuja. Käsittääkseni tuo karkea suodatin on öljypumpun imupuolella, ja hieno suodatin on painepuolella. Eli jos karkeaa suodatinta ei ole paikallaan, imee öljypumppu roskat sisäänsä.
miska.r
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 29 Heinä 2010 18:44

Re: Jousi+sihti.

Viesti Kirjoittaja miska.r »

Emil kirjoitti:Semmoinen karkea suodatin juu. Hyvä sen olisi paikallaan olla, suodattamassa isompia roskia ja mahdollisia metallihippuja. Käsittääkseni tuo karkea suodatin on öljypumpun imupuolella, ja hieno suodatin on painepuolella. Eli jos karkeaa suodatinta ei ole paikallaan, imee öljypumppu roskat sisäänsä.
Jahas.Tuonhan minä arvasinkin.No ei se mitään,lurautetaan öljyt kankaalle,ja laitetaan sihti paikalleen.
Tässä onkin nyt aikaa öljyjä lutrata,kun alkoi se mikä muilla on kesäloma.Itse puhuisin omalla kohdalla enemmän syyslomasta.
Kiitoksia Emilille jälleen kerran.
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Loka 2006 21:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Jousi+sihti.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Eikö tuostakin karkeasihdin propusta tule kaikki öljyt ulos; siis miksi aukaista virallinen poistoproppu?
Vastaa Viestiin