700 grizzlyn rajoittimien ohitus?

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: 700 grizzlyn rajoittimien ohitus?

Viesti Kirjoittaja keulii »

Sitä rajoitinta oli tarkoitus testata ja siitähän tässä keskustellaan.
Polarista, Canamia ja aikoinaan jopa Hondaa oli mahdollista koeajaa ihan maastossa.
zääp
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 02 Huhti 2016 11:37
Mönkijä:: Rattori Yamaha
Paikkakunta: Myrskylä

Re: 700 grizzlyn rajoittimien ohitus?

Viesti Kirjoittaja zääp »

keulii kirjoitti:Selviskö, minne tehot häviää?
Ei oo vielä selvinny ku ei oo viel ekahuolto ollu. Soitin myyjäliikkeeseen ja siel oltiin sitä mieltä että rajoittimessa vika. Sanovat että rajoitin ei syö tehoja vaan ainoastaa rajoittaa nopeutta. Mun vehkeellä on kyllä aika turha yrittää tukkikuormaa vetää ku ei jaksa kunnolla lähtee liikkeelle jos on kuormitusta, tuntuu ku kytkin luistais ku ei nosta kierroksia koska rajoitin pistää vastaan. Ja tätä sen rajoittimen ei kuulemma pitäis missään nimessä tehdä.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: 700 grizzlyn rajoittimien ohitus?

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

Onkos *Zääp* nimimerkillä traktori T3A (40km/h) vai T3B (60km/h) olevaa mallia???
DIY
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: 700 grizzlyn rajoittimien ohitus?

Viesti Kirjoittaja keulii »

Ilmeisesti B:
"on ekoja 60km/h koneita suomessa"
zääp
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 02 Huhti 2016 11:37
Mönkijä:: Rattori Yamaha
Paikkakunta: Myrskylä

Re: 700 grizzlyn rajoittimien ohitus?

Viesti Kirjoittaja zääp »

Juu t3b on mun yammu. eli 60km/h rajoitettu.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
zääp
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 02 Huhti 2016 11:37
Mönkijä:: Rattori Yamaha
Paikkakunta: Myrskylä

Re: 700 grizzlyn rajoittimien ohitus?

Viesti Kirjoittaja zääp »

No niin nyt yammu on ekassa huollossa ja koneen "laiskuus" selvitetty. Ei rajoittimessa mitään vikaa ollutkaan vaan kytkin on palanut.
Tätä hieman ounastelinkin sillä viimeiset pari tuntia on ollut aika tuskallista ajoa kun kone ei enää isolla puolen meinannu lähteä liikkeelle ollenkaan.
Kaiketi kytkin on ollut viallinen heti alkujaan. Nyt on uusi kytkin tulossa ja toivotaan että alkaa yammu pelaamaan niin kuin sen kuuluukin.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Avatar
Jukkis
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 01 Loka 2006 09:04
Mönkijä:: Grizzly 700 Eps SE1 2019 T3b

Re: 700 grizzlyn rajoittimien ohitus?

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Joko tuli kuntoon?
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: 700 grizzlyn rajoittimien ohitus?

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

ja sielläkö oli sitä oikeeta öljyä alunperin laitettu (jaso-ma)?, ettei mitään auton täyssynteettistä millä varmasti luistattaa kytkimen sököks. tätähän jo kirjotin siinä sun toisessa avaamassa topikissa.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 14&t=45078
DIY
zääp
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 02 Huhti 2016 11:37
Mönkijä:: Rattori Yamaha
Paikkakunta: Myrskylä

Re: 700 grizzlyn rajoittimien ohitus?

Viesti Kirjoittaja zääp »

Joo nyt pelittää aivan eritavalla. Ei ole missään vaiheessa toiminu niin hienosti kuin nyt. On siis uudesta asti temppuillu tuo kytkin.

Kylläkai siel luulis olleen oikeat öljyt kun ne kuitenki on ne mitkä tehtaalta tullessaan on laitettu.
Huollosta sanoivat että etuvarissa olis ollu yks rulla jumissa ja se olis sitte polttanu myös kytkimen. Ja kuitin mukaan oli rullatki vaihdettu, sekä kaikki hilppeet kytkimen puolelle.
Onneksi takuu hoiti tämän remontin. Kuitin mukaan yli 800e edestä uutta palikkaa kytkimeen ja variin laitettu.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Wäiski
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Helmi 2019 16:39

Re: 700 grizzlyn rajoittimien ohitus?

Viesti Kirjoittaja Wäiski »

Voisko joku laittaa yveellä ohjeita 700 grizzly traktori mallin nopeuden rajoittimen ohitukseen
MattiM
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Joulu 2011 22:45

Re: 700 grizzlyn rajoittimien ohitus?

Viesti Kirjoittaja MattiM »

Aikaa kulunut viime postauksesta tähän ketjuun. Onkohan tuohon L puolen rajoittimen säätämiseen/ohittamiseen tullut mitään uutta. Tässä omat opit aiheesta 700 T3 rajoittimet:

- 40km/h mallissa ei ole etuperän lukon nopeusrajoitinta (eikä override nappia). Override napin johdot on yhdistetty alkuperäisen johtosarjan sisällä
- Pakki rajoittimen saa ohitettua kun maadoittaa pakkikytkimen johdon. Myös pakin merkkilamppu lakkaa toimimasta. Tähän suosittelen override napin tyylistä painonappia tankoon kuten esim. vanhassa Can-amissa ainakin oli.
- L puolen rajoitin menee pois päältä kun ottaa vaihteen tunnistimen johdon liittimen auki. Vaihdenäyttö pois käytöstä. Onko tähän virallista korjausta Yamaha puolelta tai auttaako nuo viri boxit?

Kuten muillakin tässä ketjussa kirjoittavilla tarve ei ole rikkoa nopeurajoituksia/lakia tai kierrättää moottoria rikki vaan saada kone liikkumaan metsässä. Rajoittimen pöljyys kun on se että se ei näe mönkijä todellista koneen nopeutta vaan pelkästään renkaan pyörimisnopeuden.
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 18:27

Re: 700 grizzlyn rajoittimien ohitus?

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

tässäkin keskustelussa tulee helposti väärä käsitys tuosta rajoittimesta varsinkin otsikon perusteella, aloitus on tapahtunut liittyen puhtaasti EI tieliikenteessä käytettävän mönkijän rajoittimiin vedoten joten siinä mielessä ketjun lähestyminen pikaisesti luettuna on nykyisin vääristynyt, koska myytävät mönkijät ovat pääasiassa traktoreita ja rajoittimet sekä niiden toiminta + paljon muita asioita.... eivät ole vertailtavissa keskenään maastomallin kanssa.

sen verran on tässä viisastuttu nykyisin (en ajattele asioita niin mustavalkoisesti) että lisäksi käsittääkseni tyyppihyväksyntä ja tietyt euro (esim.päästö) normit asettavat varsinkin uusille traktoreille ja muilla polttomoottorilla toimiville ajoneuvoille tiukentuvia määräyksiä jonka johdosta esim. traktorimönkijän rajoittimen ominainen toiminta (siteeraan tässä myös hieman ylläpitoa) ei olekaan enää se mitä on tavattu kokea\ajateltu ja on ilmeisesti hyvinkin merkki\malli,varustamo riippuvainen.... myös esim. yamahassa, vaikka 700 vs 450,
esim. sähkökaasu on jo sellainen elukka itsessään joka muuttaa rajoittimen toiminnan, toteutuksen ja luonteen täysin.
rajoittimeen vaikuttavia tekijöitä ovat käsittääkseni mm. melu (ilmeisesti myös aika suuri tekijä), päästöt, nopeus, kierrokset, ja yllätys yllätys: TEHO,

itse koen että se mitenkä hyvin tai huonosti rajoitin on tehty ei selviä kuin omille tarpeilleen laitetta koeajettaessa sekä keskusteltaessa myyjäliikkeen kanssa.

muutaman kerran huomannut koeajettaessa traktorimalleja että monta sataa kuutioo vähemmän olevassa laitteessa voi olla perstuntumalla todella pieni käppi tehoissa\voimassa isompaan laitteeseen nähden, koska rajoitin on toteutettu eri tavalla... ;D

ja nämä oli vain minun henk. koht näkemyksiä, voin olla toki väärässä monessakin asiassa... ja en tiedä antoiko tämä vastausta kysymykseesi? tieliikennelaitteen rajoittimen ohittamisiin nykysin en ota mitään kantaa koska siihen ei ole intressejä eikä perusteita.
DIY
Vastaa Viestiin