Yamaha 450 wolwerine 4x4

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
Jimmyman
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Huhti 2010 18:45

Wolverineen tehoja...

Viesti Kirjoittaja Jimmyman »

...olen ihan tyytyväinen tuohon kompromissimönkijään, jonka reilu kuukausi sitten hain, MUTTA tehojahan tossa saisi olla reilusti enemmän. Varaa kun ei esim. Renegadeen ollut.

Onko noihin jotain fiksua viritystä, millä saisi vähän jerkkua lisää? Ton 450cc viritysasteen luulisi olevan vakiona niin alhaalla, jotta kone kestäisi pienen tehonlisän. Joku 8hp tehoputkella ja suuttimilla tuntuu vähän turhalta rahantuhlaukselta, senkin jälkeen ku pyöritään vielä teholuokassa: puutarhajyrsin. Vai onko se vaan toistaiseksi huristeltava tuolla ja ostettava se 80hp nelivetomönkkäri sitten kun rahatilanne antaa sen myötä. Mitä mieltä sellaiset ihmiset, jotka näistä virityksistä oikeasti tajuaa? :)
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Wolverineen tehoja...

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Melkein tarjoaisin sitä vaihtoehtoa että ajelet tolla, pistät fyrkkaa fikkaan ja vaihdat suoraan tehokkaampaan peliin.
Kylätason mönkijäkuski
Jimmyman
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Huhti 2010 18:45

Re: Wolverineen tehoja...

Viesti Kirjoittaja Jimmyman »

Koheltaja kirjoitti:Melkein tarjoaisin sitä vaihtoehtoa että ajelet tolla, pistät fyrkkaa fikkaan ja vaihdat suoraan tehokkaampaan peliin.
Tai crossi myöhemmin erikseen kakkosmönkkäriksi, noi Renegadet o riipaisevan kalliita. Tuollainen Outlaw esim näyttäisi olevankin aika edullinen maastomallina.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Wolverineen tehoja...

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Toi kuulostaa myös hyvältä vaihtoehdolta :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Mopsi
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Touko 2010 12:59

Wolverine

Viesti Kirjoittaja Mopsi »

Onko Wolverinesta mihinkään työkäytössä? Tarkoitus olis itsellä ajella lähinnä hupia, kimppavekottimen toinen osapuoli olis kuitenkin kiinnostunut ajamaan palstalta rankoja ja pukkaileen lumia. Lukkoa ei edessä käsittääkseni ole, eikä hidasta puolta...
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 21:00

Re: Wolverine

Viesti Kirjoittaja Emil »

Tervetuloa palstalle. Vastataan jotain, niin ehkä joku Wolverinenkin omistaja vastaa jotain.

Itte ajelen pelkästään hupiajoa (Etsitään oja, johon upotaan niin, että tarvitaan vinssiä. :wink: ) , mutta en vielä ole ihan ymmärtänyt, että mihin käyttöön tuo Wolverine on tehty. Jännä sekoitus kaikkea mahdollista. Oiskohan sitten tehty alustaltaan nopeampaan ajoon kuin 450 Grizzly? Renkaat antavat ymmärtää, että olisi vähän crossimönkijäkin. Kone näyttää samalta kuin Grizzlyssä, mutta tosiaan etulukko ja hidas alue puuttuu. Sen uskallan sanoa, että koneesta ei juurikaan räjähtävää voimaa kannata odotella, mutta hitaassa möyrinnässä toimii nätisti, Grizzlyssä 80kiloa painavan ukon alla. Tosin voihan Wolverinessa olla eri nokka-akseli, eli viritetty eri tavalla kuin Grizzly. Työkäyttöä ajatellen tavatelineetkin olisi hyvä juttu, tosin jonkin telineen Wolverineenkin saa lisävarusteena. Myyvät Wolverinea ahkerasti lumiauran kanssa, joten kai se työtäkin kestää. Kytkin ja öljyt saattavat olla ihmeissään kovassa hitaassa vedätyksessä, varsinkin jos Wolverine on säädetty nopeaa ajoa ajatellen.
Avatar
xedson
6WD
Viestit: 414
Liittynyt: 11 Kesä 2008 20:50
Mönkijä:: Cf-Moto 500 & Honda CR-V
Paikkakunta: Hämeenlinna / Vesilahti...
Viesti:

Re: Wolverine

Viesti Kirjoittaja xedson »

Uusimmassa koneviestissä oli testannu muistaakseni tätä vekotinta ja todennu toimivaks vehkeeks työkäyttöön, omaa kokoemusta ei ole mutta kv noin kertoo
CF-Moto 500 4x4 Camo (kilvetön) http://kuvablogi.com/blog/16020/
Erska
6WD
Viestit: 335
Liittynyt: 06 Syys 2004 14:09
Paikkakunta: Satakunta | Yamaha Big Bear 400 4x4 IRS-08 U.S Model & Honda 350TRX-88 4x4

Re: Wolverine

Viesti Kirjoittaja Erska »

En tiedä mikä idea tällä uudella Wolverinellä on mutta vanha oli mahtava peli!

Vanha 350 Wolverine esiteltiin 95 ja se oli maailmanhistorian ensimmäinen 4x4 sport atv. Siinä oli uusi Single range 350cc moottori joka tuli 97-99 Big Beareihin.

Wolverinessä tosin oli 26% pidemmät välitykset jakolaatikossa, joten menee satasta 25" kumeilla vakiona. Ei ehkä ihan paras työkäyttöön, mutta varmasti kiskoo ykkösellä menemään. Tässä laitteessa oli rautatelineet ja katteet oli kevyehköt ja alusta oli hiottu kevyehköksi...

Tuommosen kun vielä joskus saisi... :)
Vanhan 93-98 vuoden Kodiakin ,Single range 99 Big Bearin kanssa , 87 vuoden Yamaha Warriorin ja Bansheen kanssa niin muuta en kaipaisi... :)

Kuva

Mutta tuota uutta minä en myöskään ymmärrä... Ei sovellu meikäläisen järkeen. Hommatkaa se 450 Grizzly. Löytyy telineet ja vähän puskintakin sekä se lukko ja hidas puoli!
http://www.rockdalemotors.fi Mönkijät, autot, perämoottorit ja vaikka mitä rapakon takaa juuri sinulle sinun ehdoillasi!
cronic
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Kesä 2010 01:01

Re: Wolverine

Viesti Kirjoittaja cronic »

Joo elikkäs, sellasta ongelmaa olis 2009vm wolverinenkaa, millä ajettu se about 400 km, että kun tankissa 1/3 osa bensaa tai vähemmän, ja ajelen normaalisti vähän aikaa, niin sammuu, ihanku bensa loppuis. Painan kaasuu, niin kaasu pätkii ja kone meinaa sammua. Käännän varatankille, niin toimii taas normaalisti... Ja bensaa siis on tankissa, ja ei tee moista täydellä tai edes 2/3 tankillisella. 2007 grizzlykin teki samaa :o onko sitten ominaisvika vai..
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Wolverine

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

No jos vaikka se varatankki alkaa siitä 1/3 jäljellä olevasta määrästä...mitä ohjekirja sanoo?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 21:00

Re: Wolverine

Viesti Kirjoittaja Emil »

Grizzlyn ohjekirjasta lainattu: "Polttoainetankin tilavuus. Kokonaismäärä: 15 litraa. Varasäiliö: 4,5 litraa."

Eli bensa ei enää virtaa normaalitankin letkua pitkin kaasuttimeen, kun tankissa on jäljellä kolmannes polttoainetta. Siellä tankin pohjalla on pilli pystyssä, jonka alapäässä on tämä normaalitankin bensaletku. Sitten kun käännetään "varatankille", otetaankin bensa aivan tankin pohjalta. Siellä ei ole mitään erillistä varatankkia, vaikka nimestä niin voisi ehkä päätellä. Mitään vikaakaan siis ei ole. Normaalia toimintaa suunnitellun mukaisesti. Eikä kai tätäkään voi tietää, jos ei ole asiaa itse tutkinut, taikka kuullut jostain joskus. Silloin joskus nämä asiat piti itse tutkia, mutta nykyään voi kysyä netistä. :mrgreen:
cronic
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Kesä 2010 01:01

Re: Wolverine

Viesti Kirjoittaja cronic »

Emil kirjoitti:Grizzlyn ohjekirjasta lainattu: "Polttoainetankin tilavuus. Kokonaismäärä: 15 litraa. Varasäiliö: 4,5 litraa."

Eli bensa ei enää virtaa normaalitankin letkua pitkin kaasuttimeen, kun tankissa on jäljellä kolmannes polttoainetta. Siellä tankin pohjalla on pilli pystyssä, jonka alapäässä on tämä normaalitankin bensaletku. Sitten kun käännetään "varatankille", otetaankin bensa aivan tankin pohjalta. Siellä ei ole mitään erillistä varatankkia, vaikka nimestä niin voisi ehkä päätellä. Mitään vikaakaan siis ei ole. Normaalia toimintaa suunnitellun mukaisesti. Eikä kai tätäkään voi tietää, jos ei ole asiaa itse tutkinut, taikka kuullut jostain joskus. Silloin joskus nämä asiat piti itse tutkia, mutta nykyään voi kysyä netistä. :mrgreen:
KIITOS paljon :D aika hassusti kyllä suunniteltu mun mielestä :o
Erska
6WD
Viestit: 335
Liittynyt: 06 Syys 2004 14:09
Paikkakunta: Satakunta | Yamaha Big Bear 400 4x4 IRS-08 U.S Model & Honda 350TRX-88 4x4

Re: Wolverine

Viesti Kirjoittaja Erska »

Aivan täysin normaali systeemi joka löytyy lähes kaikista mönkijöistä ja moottoripyöristä...

On myös sellaisia laitteita joissa polttoainehana on sen verrna lyhyt että pääset ehkä 15 kilsaa Reserve asennossa... Mun mielestä tuo on paljon kivempi että pääsee metsästä kotiinkin?
http://www.rockdalemotors.fi Mönkijät, autot, perämoottorit ja vaikka mitä rapakon takaa juuri sinulle sinun ehdoillasi!
Yammusetä
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Tammi 2012 13:50

Wolwerine -10 ei starttaa

Viesti Kirjoittaja Yammusetä »

Moroo,

hommasin juuri ko. mönkkärin, ajettu 350km ja muutenkin ihan pakasta vedetyn olonen. Hyvin toimi 2 päivää, mutta nyt ei starttaa. Ei ole mikään ääliö vika, eli kaikki namiskat on oikeassa asennossa ja P valo palaa, startti pyörii muttei lähde käyntiin normi tankilla, eikä vara tankilla. Tulppa kastuu kyllä.

Ainoa vika voi olla enää jäljellä on tulppa. Sitä ei ole ilmeisesti ikinä vaihdettu. Kärsiikö tulppa vaihtaa itse ettei mene takuut? Tuleeko jollakulla mieleen joku muu vika? Kipinä tulee kyllä, mutta vissiin on mahdollista että hattu päässä kipinää ei kuitenkaan tule.

T:Yammusetä
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 21:00

Re: Wolwerine -10 ei starttaa

Viesti Kirjoittaja Emil »

Kannattaa joka tapauksessa hommata samanlainen tulppa kuin vanhakin on. Kukaan ei sitten edes huomaa että tulppa on vaihdettu. Vaikka kyllä mun mielestä tulpan vaihto on semmoinen juttu ettei siitä takuu saa mennä.

Jostain luin, että nykybensat ovat sillä tavoin lisäaineistettu, ettei tulpan kuivaaminen pelkällä paperilla riitä. Tulppa pitäisi saada kunnolla lämpimäksi, jos on päässyt kastumaan. Eikä välttämättä sytkäri riitä siihen lämmitykseen. Saman suuntaisia kokemuksia on itsellänikin. Kun koneen on saanut käyntiin ja lämpimäksi toisella tulpalla, saattaa se ensimmäinen tulppa alkaa toimia, kun sen laittaa kiinni lämmenneeseen koneeseen.
Vastaa Viestiin