Sivu 1/3
Wolverineen tehoja...
Lähetetty: 04 Huhti 2010 19:17
Kirjoittaja Jimmyman
...olen ihan tyytyväinen tuohon kompromissimönkijään, jonka reilu kuukausi sitten hain, MUTTA tehojahan tossa saisi olla reilusti enemmän. Varaa kun ei esim. Renegadeen ollut.
Onko noihin jotain fiksua viritystä, millä saisi vähän jerkkua lisää? Ton 450cc viritysasteen luulisi olevan vakiona niin alhaalla, jotta kone kestäisi pienen tehonlisän. Joku 8hp tehoputkella ja suuttimilla tuntuu vähän turhalta rahantuhlaukselta, senkin jälkeen ku pyöritään vielä teholuokassa: puutarhajyrsin. Vai onko se vaan toistaiseksi huristeltava tuolla ja ostettava se 80hp nelivetomönkkäri sitten kun rahatilanne antaa sen myötä. Mitä mieltä sellaiset ihmiset, jotka näistä virityksistä oikeasti tajuaa?

Re: Wolverineen tehoja...
Lähetetty: 04 Huhti 2010 19:22
Kirjoittaja Koheltaja
Melkein tarjoaisin sitä vaihtoehtoa että ajelet tolla, pistät fyrkkaa fikkaan ja vaihdat suoraan tehokkaampaan peliin.
Re: Wolverineen tehoja...
Lähetetty: 04 Huhti 2010 19:32
Kirjoittaja Jimmyman
Koheltaja kirjoitti:Melkein tarjoaisin sitä vaihtoehtoa että ajelet tolla, pistät fyrkkaa fikkaan ja vaihdat suoraan tehokkaampaan peliin.
Tai crossi myöhemmin erikseen kakkosmönkkäriksi, noi Renegadet o riipaisevan kalliita. Tuollainen Outlaw esim näyttäisi olevankin aika edullinen maastomallina.
Re: Wolverineen tehoja...
Lähetetty: 04 Huhti 2010 19:47
Kirjoittaja Koheltaja
Toi kuulostaa myös hyvältä vaihtoehdolta

Wolverine
Lähetetty: 31 Touko 2010 13:04
Kirjoittaja Mopsi
Onko Wolverinesta mihinkään työkäytössä? Tarkoitus olis itsellä ajella lähinnä hupia, kimppavekottimen toinen osapuoli olis kuitenkin kiinnostunut ajamaan palstalta rankoja ja pukkaileen lumia. Lukkoa ei edessä käsittääkseni ole, eikä hidasta puolta...
Re: Wolverine
Lähetetty: 01 Kesä 2010 21:51
Kirjoittaja Emil
Tervetuloa palstalle. Vastataan jotain, niin ehkä joku Wolverinenkin omistaja vastaa jotain.
Itte ajelen pelkästään hupiajoa (Etsitään oja, johon upotaan niin, että tarvitaan vinssiä.

) , mutta en vielä ole ihan ymmärtänyt, että mihin käyttöön tuo Wolverine on tehty. Jännä sekoitus kaikkea mahdollista. Oiskohan sitten tehty alustaltaan nopeampaan ajoon kuin 450 Grizzly? Renkaat antavat ymmärtää, että olisi vähän crossimönkijäkin. Kone näyttää samalta kuin Grizzlyssä, mutta tosiaan etulukko ja hidas alue puuttuu. Sen uskallan sanoa, että koneesta ei juurikaan räjähtävää voimaa kannata odotella, mutta hitaassa möyrinnässä toimii nätisti, Grizzlyssä 80kiloa painavan ukon alla. Tosin voihan Wolverinessa olla eri nokka-akseli, eli viritetty eri tavalla kuin Grizzly. Työkäyttöä ajatellen tavatelineetkin olisi hyvä juttu, tosin jonkin telineen Wolverineenkin saa lisävarusteena. Myyvät Wolverinea ahkerasti lumiauran kanssa, joten kai se työtäkin kestää. Kytkin ja öljyt saattavat olla ihmeissään kovassa hitaassa vedätyksessä, varsinkin jos Wolverine on säädetty nopeaa ajoa ajatellen.
Re: Wolverine
Lähetetty: 16 Kesä 2010 01:55
Kirjoittaja xedson
Uusimmassa koneviestissä oli testannu muistaakseni tätä vekotinta ja todennu toimivaks vehkeeks työkäyttöön, omaa kokoemusta ei ole mutta kv noin kertoo
Re: Wolverine
Lähetetty: 17 Kesä 2010 13:53
Kirjoittaja Erska
En tiedä mikä idea tällä uudella Wolverinellä on mutta vanha oli mahtava peli!
Vanha 350 Wolverine esiteltiin 95 ja se oli maailmanhistorian ensimmäinen 4x4 sport atv. Siinä oli uusi Single range 350cc moottori joka tuli 97-99 Big Beareihin.
Wolverinessä tosin oli 26% pidemmät välitykset jakolaatikossa, joten menee satasta 25" kumeilla vakiona. Ei ehkä ihan paras työkäyttöön, mutta varmasti kiskoo ykkösellä menemään. Tässä laitteessa oli rautatelineet ja katteet oli kevyehköt ja alusta oli hiottu kevyehköksi...
Tuommosen kun vielä joskus saisi...

Vanhan 93-98 vuoden Kodiakin ,Single range 99 Big Bearin kanssa , 87 vuoden Yamaha Warriorin ja Bansheen kanssa niin muuta en kaipaisi...
Mutta tuota uutta minä en myöskään ymmärrä... Ei sovellu meikäläisen järkeen. Hommatkaa se 450 Grizzly. Löytyy telineet ja vähän puskintakin sekä se lukko ja hidas puoli!
Re: Wolverine
Lähetetty: 19 Kesä 2010 01:05
Kirjoittaja cronic
Joo elikkäs, sellasta ongelmaa olis 2009vm wolverinenkaa, millä ajettu se about 400 km, että kun tankissa 1/3 osa bensaa tai vähemmän, ja ajelen normaalisti vähän aikaa, niin sammuu, ihanku bensa loppuis. Painan kaasuu, niin kaasu pätkii ja kone meinaa sammua. Käännän varatankille, niin toimii taas normaalisti... Ja bensaa siis on tankissa, ja ei tee moista täydellä tai edes 2/3 tankillisella. 2007 grizzlykin teki samaa

onko sitten ominaisvika vai..
Re: Wolverine
Lähetetty: 19 Kesä 2010 07:42
Kirjoittaja Roosa999
No jos vaikka se varatankki alkaa siitä 1/3 jäljellä olevasta määrästä...mitä ohjekirja sanoo?
Re: Wolverine
Lähetetty: 19 Kesä 2010 13:02
Kirjoittaja Emil
Grizzlyn ohjekirjasta lainattu: "Polttoainetankin tilavuus. Kokonaismäärä: 15 litraa. Varasäiliö: 4,5 litraa."
Eli bensa ei enää virtaa normaalitankin letkua pitkin kaasuttimeen, kun tankissa on jäljellä kolmannes polttoainetta. Siellä tankin pohjalla on pilli pystyssä, jonka alapäässä on tämä normaalitankin bensaletku. Sitten kun käännetään "varatankille", otetaankin bensa aivan tankin pohjalta. Siellä ei ole mitään erillistä varatankkia, vaikka nimestä niin voisi ehkä päätellä. Mitään vikaakaan siis ei ole. Normaalia toimintaa suunnitellun mukaisesti. Eikä kai tätäkään voi tietää, jos ei ole asiaa itse tutkinut, taikka kuullut jostain joskus. Silloin joskus nämä asiat piti itse tutkia, mutta nykyään voi kysyä netistä.

Re: Wolverine
Lähetetty: 19 Kesä 2010 14:14
Kirjoittaja cronic
Emil kirjoitti:Grizzlyn ohjekirjasta lainattu: "Polttoainetankin tilavuus. Kokonaismäärä: 15 litraa. Varasäiliö: 4,5 litraa."
Eli bensa ei enää virtaa normaalitankin letkua pitkin kaasuttimeen, kun tankissa on jäljellä kolmannes polttoainetta. Siellä tankin pohjalla on pilli pystyssä, jonka alapäässä on tämä normaalitankin bensaletku. Sitten kun käännetään "varatankille", otetaankin bensa aivan tankin pohjalta. Siellä ei ole mitään erillistä varatankkia, vaikka nimestä niin voisi ehkä päätellä. Mitään vikaakaan siis ei ole. Normaalia toimintaa suunnitellun mukaisesti. Eikä kai tätäkään voi tietää, jos ei ole asiaa itse tutkinut, taikka kuullut jostain joskus. Silloin joskus nämä asiat piti itse tutkia, mutta nykyään voi kysyä netistä.

KIITOS paljon

aika hassusti kyllä suunniteltu mun mielestä

Re: Wolverine
Lähetetty: 19 Kesä 2010 14:58
Kirjoittaja Erska
Aivan täysin normaali systeemi joka löytyy lähes kaikista mönkijöistä ja moottoripyöristä...
On myös sellaisia laitteita joissa polttoainehana on sen verrna lyhyt että pääset ehkä 15 kilsaa Reserve asennossa... Mun mielestä tuo on paljon kivempi että pääsee metsästä kotiinkin?
Wolwerine -10 ei starttaa
Lähetetty: 01 Tammi 2012 13:57
Kirjoittaja Yammusetä
Moroo,
hommasin juuri ko. mönkkärin, ajettu 350km ja muutenkin ihan pakasta vedetyn olonen. Hyvin toimi 2 päivää, mutta nyt ei starttaa. Ei ole mikään ääliö vika, eli kaikki namiskat on oikeassa asennossa ja P valo palaa, startti pyörii muttei lähde käyntiin normi tankilla, eikä vara tankilla. Tulppa kastuu kyllä.
Ainoa vika voi olla enää jäljellä on tulppa. Sitä ei ole ilmeisesti ikinä vaihdettu. Kärsiikö tulppa vaihtaa itse ettei mene takuut? Tuleeko jollakulla mieleen joku muu vika? Kipinä tulee kyllä, mutta vissiin on mahdollista että hattu päässä kipinää ei kuitenkaan tule.
T:Yammusetä
Re: Wolwerine -10 ei starttaa
Lähetetty: 01 Tammi 2012 14:35
Kirjoittaja Emil
Kannattaa joka tapauksessa hommata samanlainen tulppa kuin vanhakin on. Kukaan ei sitten edes huomaa että tulppa on vaihdettu. Vaikka kyllä mun mielestä tulpan vaihto on semmoinen juttu ettei siitä takuu saa mennä.
Jostain luin, että nykybensat ovat sillä tavoin lisäaineistettu, ettei tulpan kuivaaminen pelkällä paperilla riitä. Tulppa pitäisi saada kunnolla lämpimäksi, jos on päässyt kastumaan. Eikä välttämättä sytkäri riitä siihen lämmitykseen. Saman suuntaisia kokemuksia on itsellänikin. Kun koneen on saanut käyntiin ja lämpimäksi toisella tulpalla, saattaa se ensimmäinen tulppa alkaa toimia, kun sen laittaa kiinni lämmenneeseen koneeseen.