Yamaha 660 grizzly

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Yamaha 660 grizzly

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Yhdistelin tähän noita ympäriinsä levinneitä viestiketjuja kyseisestä mönkijästä.
Jos on lisättäviä topickeja niin yv:tä tänne päin.

Kiitos
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Vilkutin
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 01 Joulu 2011 19:01
Mönkijä:: Can Am outlander 650 XMR 2013
Paikkakunta: Padasjoki - Lahti
Viesti:

Re: Yamaha 660 grizzly

Viesti Kirjoittaja Vilkutin »

Täällä varmaan on tietoa, onkelma on että vm.06 ritsly ei vedä..
Pakilla koval kuorman räpättää vaa kierros rajotinta vasten koittaa kyllä mutta ei pyörät pyöri nelikko päällä.
Eteenpäinkin tuntuu vähän laiskalta ei lähe tyhjä mönkiä H vaihteel ninku ennen.
Kilsoja n.5500km.

Onko multa siis varinremmiloppu? Kuinka tiuhaa tuota joutuu vaihtaa?
Minkä ostan tilalle, yammun orkkis vai joku tarvike mikä?
Onko remmin pyörät (vari&kytkin) mimmoset irrottaa?
Huollettavissa? Eli purettavia?
Onko nois yleensä jotain rullia tms mitä voi joutua uusimaan niinkuin kelkassa.
Avatar
SvaR
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 07 Syys 2006 20:12
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Yamaha 660 grizzly

Viesti Kirjoittaja SvaR »

Jammuissa varinremmi on tyyliä ikuinen, koska keskipakoiskytkin hoitaa liikkeelle lähdön.
Joten luultavammin sulla luistaa nyt keskipakoiskytkin. Siihenkin voi olla syynä väärät moottoriöljyt eli onko tietoa mitkä siellä on?
On siellä rullat, mutta nuille kilsoille ei varmaan syytä variaattorista löydy. Variaattori on helppo tarkastaa eli astinlautamuovit irti niin saa varikopan irti ja sen jälkeen näkyy variaattori ja samoin tein jos haluat keskipakoiskytkimen tarkastaa niin ykkönen irti niin sen takana taasen keskipakoiskytkimen luukku, mutta se on tosiaan ui moottoriöljyssä eli öljyt pois mielellään ensin. Ja ykkösen et kakkosen pultit on sitten ihan napakoissa momenteissa.
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Vilkutin
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 01 Joulu 2011 19:01
Mönkijä:: Can Am outlander 650 XMR 2013
Paikkakunta: Padasjoki - Lahti
Viesti:

Re: Yamaha 660 grizzly

Viesti Kirjoittaja Vilkutin »

Kyllä siellä oikeet mottiöljyt ois, ellei sitten purkissa ole ollut väärää, jotain polariksen öljyä sinne tarjosivat mönkkäri liikkeestä. Talveksi on jo valvolinen jotain nöyrää 4T öljyä hommattuna, missä pitäis kytkin lisäaineet olla. Jaso ma, vai mikä se olikaan?
Täytyy huomenissa laskee öljyt pois, ja aukoo vähän koneen kylkee, ni pääsee näkemään missä mennäään.
Mikä tuon luiston sitten on aiheuttanut?
Onneksi en vielä ostanut uutta remmiä jos vika ei olekkaan siinä.
Kun noi varien pultit aukastaan, ilmeisesti yksi pultti akselin päässä mikä sen pitää siinä akselillaan niin onko ne jollain kartiolla kiinni siellä, vai poorilla jollon saa helposti otettua pöydälle.
Avatar
SvaR
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 07 Syys 2006 20:12
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Yamaha 660 grizzly

Viesti Kirjoittaja SvaR »

Empä ole ikinä pollen öljyjä katellu et onko ne sopivia, kun pollessahan ei ole keskipakoiskytkintä vaan se toimii perinteisesti eli ykkönen hoitaa liikkeelle lähdön.
Onko tuo grizzly ollu sulla uudesta asti? Liika luistatus sen polttaa esim. jos kärriä vetää isolla puolella tai isot renkaat ja koittaa pitkät matkat hiipiä. Itellä -07 700 grizzly oli semmonen et kytkin ei kestäny kun alle 100h.
Tuommonen palaneen näkönen siittä tulee.
Kuva

Juu pultilla ovat, mutta tosiaan -07 oli se ongelma tapaus niin enpä nyt muista kummalla ne tässä oli.

Katso nyt eka se remmi varalta ja varin toiminta ennenkun lasket öljyt. Sen varinkopan kun irrottaa niin pystyy ajamaan ja näkemään toiminnan.
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Vilkutin
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 01 Joulu 2011 19:01
Mönkijä:: Can Am outlander 650 XMR 2013
Paikkakunta: Padasjoki - Lahti
Viesti:

Re: Yamaha 660 grizzly

Viesti Kirjoittaja Vilkutin »

Tuli mulle 3800km ajettuna, kyllä ne polle öljystä puhuvat liikkessä mistä öljyä hain, että yleensä ihmiset ei tuu ostaan sitä oikeeta öljyä ekaan mönkiäään vaan laittaa sen auton öljyn mitä nurkis on ja sitten tulee itkemäään kun ei vedä.
En siis usko että öljy on väärää.

27" pyörät on kyllä kesällä ja puita ajettu, mutta pienellä puolella aina, tiellä pitkällä mutta siinäkin nopeesti kiihdyttäny nopeuteen ja sitten tasakaasulla ja pidempiin mäkiin vaihtanu L vaihteen.
Talvet aurannu vakiopyörillä ketjuilla, kevyttä pian kolausta.

Mites noi keskipakokytkimen pinnat, jos joutuu uusimaan joutuuko paljon purkamaan konetta?
Kalliiit jos jammulta hakee?
Avatar
SvaR
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 07 Syys 2006 20:12
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Yamaha 660 grizzly

Viesti Kirjoittaja SvaR »

Se purkautuu sieltä ykkösen takaa löytyvän kannen takaa nätisti.
Veikkaan kohtuu suolasta hintaa sille kytkimelle...pelkkiä pintoja tuskin saat eli se on koko asetelma.
Rapakon takanakin sillä hintaa n.220$ ja jos vastin rumpukin kulunu pahasti niin sekin vaihtoon ja 180$
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Vilkutin
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 01 Joulu 2011 19:01
Mönkijä:: Can Am outlander 650 XMR 2013
Paikkakunta: Padasjoki - Lahti
Viesti:

Re: Yamaha 660 grizzly

Viesti Kirjoittaja Vilkutin »

Remmiä ei kai saa päältä pois muuten kun ykkösen irrottamalla?
Noh, kilinä oli sitä luokkaa että jotain oli kökkönä.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2014/Jammun ... i+onkelma/
Siellä sitä harmia löytykin jo, mutta eikö tuossa ole mitään jousta tai jousia tuossa ykkösessä?
Avatar
SvaR
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 07 Syys 2006 20:12
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Yamaha 660 grizzly

Viesti Kirjoittaja SvaR »

Eikös se lähe kun levittää kakkosta.

Tuolta näet kaikki osat varaosanumeroineen.
http://www.yamaha-motor.eu/fi/services/ ... index.aspx
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Vilkutin
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 01 Joulu 2011 19:01
Mönkijä:: Can Am outlander 650 XMR 2013
Paikkakunta: Padasjoki - Lahti
Viesti:

Re: Yamaha 660 grizzly

Viesti Kirjoittaja Vilkutin »

Sitä en ymmärrä että mikä ton ykkösen pitää kasassa, nyt kun lyön rullat paikalleen ja kannen kiinni ja helistelen vähän aikaa rullat on miten sattuu?
Eihän se vaikuta onko se akselilla vai ei.. ihankun puuttuis joku jousi mikä painaa sitä kokoajan kiinnipäin mutta kakkosen jousi kait hoitaa sen hihnaa kirraamalla?
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: Yamaha 660 grizzly

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

Ei kuulu olla jousia ensiövariaattorissa, mutta ei painojen pitäisi päästä kääntymään jos "ramppilevy" on kunnolla pohjassa. painot saattavat hieman helistä, mutta eivät pääse rampeista mihinkään.
Kuvien perusteella on kytkimen painoista yksi ollut jo hetken aikaa täysin pois rampistaan levyn ja lautasen välissä, pitäen välitystä hyvin suurena, joten epäilen, että keskipako on soronoo kun ei enää tahdo liikkua. Hihna on ainakin ollut riittävän tiukalla. Ei taida mennä enään painojen vaihdolla.
Epäilisin, että on aika voimakkaasti helissyt viimeaikoina, kun muut painot ovat vapaasti kolisseet kytkimessä.
Vilkutin
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 01 Joulu 2011 19:01
Mönkijä:: Can Am outlander 650 XMR 2013
Paikkakunta: Padasjoki - Lahti
Viesti:

Re: Yamaha 660 grizzly

Viesti Kirjoittaja Vilkutin »

Ei ole kyllä helinää kuulunut, olleet sen verran hyvin jumissa... ja käydessä keskipako voiman armoilla, niin ulkoreunoilla kuin mahdollista.
Nytpä tuo tuntuu pelaavan pesin kliinerillä ja paineilmalla ykkösen osat ja laitoin rullat paikoilleen ja kannen kiinni ja pidin sitä kasatessa ja asentaessa niin että rullat ei pääse putoomaan, jos se "ramppilevy" on täysin toisessa ääripäässään ja tuota kääntelee niin painot putoaa pois paikoiltaan.
Sitä en ymmärrä miksi ne painot oli pois paikoiltaan ?! Tai miten ne on siellä päässyt itestään irtoomaan, nyt tuntuis pakillakin olevan vetoa erilailla, kärryn kanssa koitin tossa pihan luiskassa ja nyt jaksaa jopa lyödä tyhjää nelikolla, joskin nurmikolla mutta kyllä se selvästi nyt pelaa.
Ja kaasua kun antaa reippaammin niin ottaa kyllä kiinni ihan kunnolla, toiminta vois tommosessa "ääritilanteessa" parantua kun tilais ebaysta uuden ykkösen, 130€ kuluineen.
Mutta seurataan miten toi tosta pelaa, on siellä yks rulla ilman sitä mustaa teflonmuovirullaa ja toisesta on aivan riekaleina se rulla. Myös rullien vastinpuolessa on selviä painaumia ja vekkejä, nekun ois kaikki pois niin toiminta ois varmaan jouhevampaa.
Jos onkelmia vielä ilmenee niin uus ykkönen.
Ja öljyt täytyy nyt vaihtaa, talven tullen muutenkin kun aurauskausi alkaa ja öljyn seassa voipi olla jonkin verran mujua kun tuo kytkin tosiaan ollut aika kovilla. Onneksi tänä kesänä ei ole mitään raskasta vedetty paljoa.

Kiitoksia avuista tää tuntuis nyt pelaavan.

Laitan videon vielä varista, jos jollekkin joskus ois siitä jotain iloa.
EDIT.
Linkki lisätty, tuossa myös aikasemmat kuvat ja video.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2014/Jammun ... i+onkelma/
yamahamaha
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Maalis 2013 19:43
Mönkijä:: yamaha grizzly 700
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Yamaha 660 grizzly

Viesti Kirjoittaja yamahamaha »

Ne painot ei paljoa maksa, että kysäses jammun varaosa liikkeestä. Varin remmi kun on aina kireällä niin ne painot ei pääse putoaan pois koloistaan. Jos remmi ei ole paikoillaan niin silloinhan pystyt käsin liikuttaan sitä ykkösen lautasta ja painot voi liikkua/tippuakin pois paikoiltaan. Ykkös varissa ensi asennuksena joku vaseliini siellä painojen sotkuna.
hana-
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Maalis 2014 13:04

Re: Yamaha 660 grizzly

Viesti Kirjoittaja hana- »

Uutena mönkkäristinä kyselisin neuvoja 660 grizzlyn rengastuksiin.

kuinka paljon isommat renkaat tuossa mahtuu pyörimään ihan vaan alle laitettuna?

Entäs kuinka leveät pystyy vakiovanteille pyöräyttämään?

Tarkoituksena on vakioiden tilalle joko 26 tai 27 renkaat hieman karkeemmalla kuviolla kun suurin osa ajosta on pitkin saloja ja loput aurailen pihan ja pihatien
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Yamaha 660 grizzly

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Jos et ultimateajoon ryhdy, niin max 27" Mieluummin ehkä 26" Isommilla alkaa kaatumatauti vaivata.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin