Yamahan oman varikitin asennus Grizzly 700
-
- 6WD
- Viestit: 551
- Liittynyt: 21 Marras 2010 21:18
- Mönkijä:: Grizzly -12 700 Mudracer
- Paikkakunta: Perttula
Yamahan oman varikitin asennus Grizzly 700
No nyt päädyin hommaamaan varikitin. Tilasin Yamahan oman sarjan hintaan 70€
Asennus oli helppo. Ohessa kuvia kaikesta mahollisesta. Nopealla koeajolla en suurta muutosta huomaa mutta on kuitenkin erintuntuinen. Pitää mennä kunnol rymyy ni sit tietää paremmin...
https://picasaweb.google.com/1141427421 ... 55/Varikit
Asennus oli helppo. Ohessa kuvia kaikesta mahollisesta. Nopealla koeajolla en suurta muutosta huomaa mutta on kuitenkin erintuntuinen. Pitää mennä kunnol rymyy ni sit tietää paremmin...
https://picasaweb.google.com/1141427421 ... 55/Varikit
Viimeksi muokannut larmatin, 26 Kesä 2013 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Yamahan oman varikitin asennus Grizzly 700
Miten sä raaskit avata laitetta noin paskasena?
-
- 6WD
- Viestit: 551
- Liittynyt: 21 Marras 2010 21:18
- Mönkijä:: Grizzly -12 700 Mudracer
- Paikkakunta: Perttula
Re: Yamahan oman varikitin asennus Grizzly 700
no eihän se edes oo likanen:)
Laitoin kyl kopan takas kii ja näytin vähä painepesurii..
Laitoin kyl kopan takas kii ja näytin vähä painepesurii..
Viimeksi muokannut cotcot, 26 Kesä 2013 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus poistettu.
Syy: Lainaus poistettu.
-
- 4WD
- Viestit: 216
- Liittynyt: 05 Tammi 2007 14:21
Re: Yamahan oman varikitin asennus Grizzly 700
kato toiset ajaakin näillä....Jewha kirjoitti:Miten sä raaskit avata laitetta noin paskasena?
Re: Yamahan oman varikitin asennus Grizzly 700
^Jep, ja sehän liittyy miten tähän? Silloin kun näillä ajetaan niin ne kuuluu huoltaa paskasena ja kasata kurat sisällä, ei täällä meilläpäin. 
Mites oliko tuosta kitistä jotain lupauksia mitä se tekee? Jotain prosentteja tai jotain, eikös se kummiskin välityksiä muuta johonkin suuntaan?

Mites oliko tuosta kitistä jotain lupauksia mitä se tekee? Jotain prosentteja tai jotain, eikös se kummiskin välityksiä muuta johonkin suuntaan?
-
- 4WD
- Viestit: 123
- Liittynyt: 15 Joulu 2010 17:28
- Mönkijä:: Grizzly 700
- Paikkakunta: Kitee
- Viesti:
Re: Yamahan oman varikitin asennus Grizzly 700
alentaa välityksiä
itellä ainaki huiput tipahti.
itellä ainaki huiput tipahti.
-Team Kultapossut
-
- 6WD
- Viestit: 551
- Liittynyt: 21 Marras 2010 21:18
- Mönkijä:: Grizzly -12 700 Mudracer
- Paikkakunta: Perttula
Re: Yamahan oman varikitin asennus Grizzly 700
No lupaukset ja prosentit on hukassa. En ainakaan mitään tietoa ole löytänyt ja juttelin Yammu huollon kanssa joka noita on asentanut niin ei sekään osannut sanoa mitään "numeroita".Jewha kirjoitti:Mites oliko tuosta kitistä jotain lupauksia mitä se tekee? Jotain prosentteja tai jotain, eikös se kummiskin välityksiä muuta johonkin suuntaan?
Asennusohje lapussa joka tuli mukana ei ole mitään tietoa asiasta.
Viimeksi muokannut cotcot, 27 Kesä 2013 08:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainausta lyhennetty.
Syy: Lainausta lyhennetty.
Re: Yamahan oman varikitin asennus Grizzly 700
Ei se ainakaan ollut hinnalla pilattu ja kuvien mukaan suht simppeli asentaakin.
-
- 6WD
- Viestit: 551
- Liittynyt: 21 Marras 2010 21:18
- Mönkijä:: Grizzly -12 700 Mudracer
- Paikkakunta: Perttula
Re: Yamahan oman varikitin asennus Grizzly 700
Joo ei paha hintanen ku sai viel pikkuisen rosenttejakin. No tänään mettään kojeajelulle:)
Viimeksi muokannut jukka81, 27 Kesä 2013 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainauksen poisto
Syy: Lainauksen poisto
-
- 6WD
- Viestit: 551
- Liittynyt: 21 Marras 2010 21:18
- Mönkijä:: Grizzly -12 700 Mudracer
- Paikkakunta: Perttula
Re: Yamahan oman varikitin asennus Grizzly 700
No nyt on kitti koeponnistettu neljäntunnin mettäreissulla. Mielestäni välitykset tuli nyt paljon paremmiksi. On paljon helpompi ryömiä ja kiipeillä kalliota. Isoa puolta pitää vaan tarjota herkemmin kun on pieniäkin siirtymiä.
Huiput sain omaan mittariin 85km/h. Harmi kun en kokeillut paljonko kulki vakio välläreillä. Kaveri sanoi että 102km/h meni sen oma joskus aikoinaan. Paljonko teillä on vast. vehkeet kulkenut?
Kyl mää sanon että tää oli niinkuin must hankinta, suosittelen.
Huiput sain omaan mittariin 85km/h. Harmi kun en kokeillut paljonko kulki vakio välläreillä. Kaveri sanoi että 102km/h meni sen oma joskus aikoinaan. Paljonko teillä on vast. vehkeet kulkenut?
Kyl mää sanon että tää oli niinkuin must hankinta, suosittelen.

-
- 4WD
- Viestit: 123
- Liittynyt: 15 Joulu 2010 17:28
- Mönkijä:: Grizzly 700
- Paikkakunta: Kitee
- Viesti:
Re: Yamahan oman varikitin asennus Grizzly 700
samalta kuulostaa huiput kuin omassakin härvelissä.
-Team Kultapossut
Re: Yamahan oman varikitin asennus Grizzly 700
Onko tätä varikitti sarjaa vielä saatavana maahantuojan kautta tai jotain muuta vastaavaa joka parantaisi välityksiä? Käykö samat kilkkeet 550/700?
-
- 6WD
- Viestit: 551
- Liittynyt: 21 Marras 2010 21:18
- Mönkijä:: Grizzly -12 700 Mudracer
- Paikkakunta: Perttula
Re: Yamahan oman varikitin asennus Grizzly 700
Kysymällä se selviää onko sitä saatavilla, luulisi että niillä on jokin sopivuus taulukkokin
- OffiOsku
- 6WD
- Viestit: 376
- Liittynyt: 22 Maalis 2011 21:44
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 -11
- Paikkakunta: Ikaalinen
- Viesti:
Re: Yamahan oman varikitin asennus Grizzly 700
Itse ainakin ostellut 700 osia tohon 550 variaattoriin ja kytkimeen. Saa isommille renkaille tarkoitettuja settejä kytkimeen ja variin.
Ite tilannut ulkomailta
Ite tilannut ulkomailta
Re: Yamahan oman varikitin asennus Grizzly 700
Mun mielipide:
Alkuperäinen varikitti on aika turha hankinta, saman asian ajaa 1-1,5mm prikkoja.
Sopivia löytyy Ebaystä 6 dollarilla kotiin toimitettuna jos ei satu paikallisesta maatalouskonetarvikeliikkeestä löytymään sopivia shimmiprikkoja.
Alkuperäistä varikittiä perustellaan muuttuvalla hihnalinjalla mutta eihän se siitä merkittävästi mihinkään muutu jos ykkösvariaattorin liikkuvan lautasen liikealuetta siirretään milli pari ulommas.
Kakkosen liikkuva lautanen siirtyy mukana.
Jos kakkosvariaattori ei ole ns kelluva niinkuin Yamahan kelkoissa on, hihnalinja on jokatapauksessa pois kohdaltaan jossain kohtaa variaattorin toiminta-aluetta.
Prikkavirityksen huono puoli on reilusti tippuvat huiput ja mahdollinen hihnan hankaaminen ykkösen stefan kaulukseen.
Silloin vaarana on hihnan palaminen oikein tiukassa paikassa kun se kantaa stefan kaulukseen eikä pure enää kunnolla lautasiin..
Omassa 700:ssa vein muutokset vähän pidemmälle ja sorvasin ykkösen lautaseen ns Coop45-muutoksen, eli muutin kulmaa noin asteen loivemmaksi, sorvasin stefan suojakauluksen pois, upotin stefan 4mm sisemmäs ja samalla lyhensin liukuholkkia toisesta päästä stefan vaatiman tilan verran.
Eli nuin: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... oNZwSiRb6G
Tällä hetkellä variaattorin lyhin välitys on noin 3,1:1 kun se vakiona oli n. 2,5:1.
Vielä jonkin verran hitaamman tuosta saisi mutta sitten pitäisi vaihtaa vielä lyhyempi hihna, sekin kun tahtoo jo nyt välillä hipsiä koppaan.
Nyt paikoillaan on 4mm vakiota lyhempi tarvike kun ei rahat riittäny alkuperäiseen.
Oikeastaan oli jo aika tavalla hangannutkin, piti jo ottaa milli prikkoja pois ykkösen välistä.
Pisin välitys pitäisi olla sama kuin vakiona, jos ei jopa nopeampi johtuen hiukan vakiota kuperammasta rullia painavasta teräslevystä ja lyhemmästä hihnasta.
Lisäksi laitoin 2:n jousen alle 2mm prikan, (1mm olis ollu ehkä parempi...) ettei hihna lipsu, eikä ala heti lähdöstä vaihtamaan nopeammalle välitykselle.
Viimeisimpänä laitoin kytkinkäpäliin 6g puntit jokaiseen, eipähän lipsu enää sieltäkään turhia eikä tarvi pelätä käpälien ennenaikaista kuolemaa vaikeassakaan maastossa.
Puntit tein 10mm:n messinkitangosta ja puntaroin ne ruutivaa'alla sadasosalleen samanpainoisiksi.
Nyt laite lähtee liikkeelle todella pehmeästi heti kun kierrokset vähänkään nousee ja hitaalla puolen voi ajaa 3-4km/h ilman että kytkin luistaa liikaa.
Kaasua reilummin painaessa liikkeellelähtö on paljon voimakkaampi kuin aiemmin, ikäänkuin vääntöä olisi tullut reilusti lisää.
Lisäksi kytkimen tuntuma ei enää lämmetessä muutu vetelämmäksi niin paljoa kuin ilman puntteja.
Huipuista en osaa sanoa,en ole uskaltanut kokeilla.
Hitaalla puolen ottaa kuitenkin 60 mittariin varsin äkkiä.
Pikkuhiljaa tuo alkaa olla metsään ja pihahommiin lähes sellainen kuin tykkään, vielä olis tosin ajatuksena laittaa gramman tai kaksi painavemmat rullat kompensoimaan minun mieleeni vähän liian tiukkaa kakkosen jousta.
Hihnakin pitäis silloin paremmin kuin jousta löysäämällä.
Vai laittaisko isommat renkaat...?
Ja stroukkisarjan...?
Alkuperäinen varikitti on aika turha hankinta, saman asian ajaa 1-1,5mm prikkoja.
Sopivia löytyy Ebaystä 6 dollarilla kotiin toimitettuna jos ei satu paikallisesta maatalouskonetarvikeliikkeestä löytymään sopivia shimmiprikkoja.
Alkuperäistä varikittiä perustellaan muuttuvalla hihnalinjalla mutta eihän se siitä merkittävästi mihinkään muutu jos ykkösvariaattorin liikkuvan lautasen liikealuetta siirretään milli pari ulommas.
Kakkosen liikkuva lautanen siirtyy mukana.
Jos kakkosvariaattori ei ole ns kelluva niinkuin Yamahan kelkoissa on, hihnalinja on jokatapauksessa pois kohdaltaan jossain kohtaa variaattorin toiminta-aluetta.
Prikkavirityksen huono puoli on reilusti tippuvat huiput ja mahdollinen hihnan hankaaminen ykkösen stefan kaulukseen.
Silloin vaarana on hihnan palaminen oikein tiukassa paikassa kun se kantaa stefan kaulukseen eikä pure enää kunnolla lautasiin..
Omassa 700:ssa vein muutokset vähän pidemmälle ja sorvasin ykkösen lautaseen ns Coop45-muutoksen, eli muutin kulmaa noin asteen loivemmaksi, sorvasin stefan suojakauluksen pois, upotin stefan 4mm sisemmäs ja samalla lyhensin liukuholkkia toisesta päästä stefan vaatiman tilan verran.
Eli nuin: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... oNZwSiRb6G
Tällä hetkellä variaattorin lyhin välitys on noin 3,1:1 kun se vakiona oli n. 2,5:1.
Vielä jonkin verran hitaamman tuosta saisi mutta sitten pitäisi vaihtaa vielä lyhyempi hihna, sekin kun tahtoo jo nyt välillä hipsiä koppaan.
Nyt paikoillaan on 4mm vakiota lyhempi tarvike kun ei rahat riittäny alkuperäiseen.
Oikeastaan oli jo aika tavalla hangannutkin, piti jo ottaa milli prikkoja pois ykkösen välistä.
Pisin välitys pitäisi olla sama kuin vakiona, jos ei jopa nopeampi johtuen hiukan vakiota kuperammasta rullia painavasta teräslevystä ja lyhemmästä hihnasta.
Lisäksi laitoin 2:n jousen alle 2mm prikan, (1mm olis ollu ehkä parempi...) ettei hihna lipsu, eikä ala heti lähdöstä vaihtamaan nopeammalle välitykselle.
Viimeisimpänä laitoin kytkinkäpäliin 6g puntit jokaiseen, eipähän lipsu enää sieltäkään turhia eikä tarvi pelätä käpälien ennenaikaista kuolemaa vaikeassakaan maastossa.
Puntit tein 10mm:n messinkitangosta ja puntaroin ne ruutivaa'alla sadasosalleen samanpainoisiksi.
Nyt laite lähtee liikkeelle todella pehmeästi heti kun kierrokset vähänkään nousee ja hitaalla puolen voi ajaa 3-4km/h ilman että kytkin luistaa liikaa.
Kaasua reilummin painaessa liikkeellelähtö on paljon voimakkaampi kuin aiemmin, ikäänkuin vääntöä olisi tullut reilusti lisää.
Lisäksi kytkimen tuntuma ei enää lämmetessä muutu vetelämmäksi niin paljoa kuin ilman puntteja.
Huipuista en osaa sanoa,en ole uskaltanut kokeilla.
Hitaalla puolen ottaa kuitenkin 60 mittariin varsin äkkiä.
Pikkuhiljaa tuo alkaa olla metsään ja pihahommiin lähes sellainen kuin tykkään, vielä olis tosin ajatuksena laittaa gramman tai kaksi painavemmat rullat kompensoimaan minun mieleeni vähän liian tiukkaa kakkosen jousta.
Hihnakin pitäis silloin paremmin kuin jousta löysäämällä.
Vai laittaisko isommat renkaat...?
Ja stroukkisarjan...?

-08 700 Grizzly, sorvattu 1-variaattori, lisäpainot kytkimessä, PC5+Autotune
Epävarma variaattoritukipäivystys ja variaattorin sorvaukset/jyrsinnät o4o5113911
Epävarma variaattoritukipäivystys ja variaattorin sorvaukset/jyrsinnät o4o5113911