Yamaha YFZ450S-06 sylinteri rikko onko muilla hajonnut?

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
jokunen
4WD
Mönkijä:: Yamaha
Viesti:

Yamaha YFZ450S-06 sylinteri rikko onko muilla hajonnut?

Viesti Kirjoittaja jokunen »

Juu elikkä minulla on -06 mallin jammu ja se lykkäsi ilmanputsariin öljyt,,,luultiin aluksi vaan, että suodatin oli niin tukossa mutta ei ollut,,,totuus paljastui kun otimme koneen auki!
Männänrenkaan päittäisvälyys oli 3mm ja sylinteristä oli pinnoite irti.Tutkin sylinteriä muutenkin, pinta oli kuin hernekeittopurkin kylki, eli rapulla.
Olen heti uudesta asti ihmetellyt koneen tehottomuutta verraten-05 malliin ja sitä, että öljyt mustuu heti ensimetreillä liekkö jonkin sortin valmistevika??

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ko.laitteen kanssa?

Ps.Minulla olisi muutama kuva sylinteristä, mutta miten saan ne tänne näkyviin??
Viimeksi muokannut jokunen, 06 Tammi 2007 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Janishell
6WD

Re: Yamaha YFZ450S-06 konerikko onko muilla hajonnut?

Viesti Kirjoittaja Janishell »

jokunen kirjoitti:Juu elikkä minulla on -06 mallin jammu ja se lykkäsi ilmanputsariin öljyt,,,luultiin aluksi vaan, että suodatin oli niin tukossa mutta ei ollut,,,totuus paljastui kun otimme koneen auki!
Männänrenkaan päittäisvälyys oli 3mm ja sylinteristä oli pinnoite irti.Tutkin sylinteriä muutenkin, pinta oli kuin hernekeittopurkin kylki, eli rapulla.
Olen heti uudesta asti ihmetellyt koneen tehottomuutta verraten-05 malliin ja sitä, että öljyt mustuu heti ensimetreillä liekkö jonkin sortin valmistevika??

Ps.Minulla olisi muutama kuva sylinteristä, mutta miten saan ne tänne näkyviin??
Uppaa ne kuvat tonne http://www.oioi.fi ja linkkaa sieltä ne tänne ne kuvat.
Hmort
6WD
Viesti:

Re: Yamaha YFZ450S-06 konerikko onko muilla hajonnut?

Viesti Kirjoittaja Hmort »

jokunen kirjoitti:Juu elikkä minulla on -06 mallin jammu ja se lykkäsi ilmanputsariin öljyt,,,luultiin aluksi vaan, että suodatin oli niin tukossa mutta ei ollut,,,totuus paljastui kun otimme koneen auki!

Moikka!

Otahan myyjä liikkeeseen yhteyttä eiköhän toi mene takuuseen ei sitä kannata ittekseen ruveta ruuvaamaan....
Kenne
6WD
Paikkakunta: Espoo Mönkijä: Myyty - uuden hankinta kyseenalaista.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kenne »

Eikä olis pitänny ruuvailla.
Suoraan vaan Yamaha verstaalle näytille. Siellä asia selvii paremmin kuin täällä spekuloidessa.
Kuinkas usein öljynvaihdot ja mitä öljyä käytät, kysyy utelias?
Mistäpäin peli on hankittu ja missä se nyt on?
Jos lähin valtuutettu huoltoliike on hukassa voit etsiä tuolta.
http://www.yamaha-motor.fi/dealerlocator/search.jsp
Reima
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Reima »

No tää ruuvailu kysymys on aika hankala. Ei mulla ainakaan halua maksaa 50 egee/tunti yamahan huoltoliikkeelle ennalta määräämättömästä hommasta. Yleensä kuitenkin rikkoontuneet osat jää omalle kontolle. Toki tässä tapauksessa saattaa olla valmistusvikakin kyseessä.
Kenne
6WD
Paikkakunta: Espoo Mönkijä: Myyty - uuden hankinta kyseenalaista.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kenne »

Reima kirjoitti:No tää ruuvailu kysymys on aika hankala. Ei mulla ainakaan halua maksaa 50 egee/tunti yamahan huoltoliikkeelle ennalta määräämättömästä hommasta. Yleensä kuitenkin rikkoontuneet osat jää omalle kontolle. Toki tässä tapauksessa saattaa olla valmistusvikakin kyseessä.
Siihen viitaten.
Mitä enemmän oot ite ruuvannu sitä vaikeempaa on todeta että kyse on valmistusviasta.
Hmort
6WD
Viesti:

Reima kirjoitti:No tää ruuvailu kysymys on aika hankala. Ei mulla ainakaan halua maksaa 50 egee/tunti yamahan huoltoliikkeelle ennalta määräämättömästä hommasta. Yleensä kuitenkin rikkoontuneet osat jää omalle kontolle. Toki tässä tapauksessa saattaa olla valmistusvikakin kyseessä.
autoissakin kun on takuu ja jos hajoo niin se hinautetaan korjaamolle eikä ruveta itse ruuvaamaan ja miksi edes tuhlata aikaa ruuvaamiseen koska menee takuuseen kumminkin siis jos on virallisen maahaantuojan tuoma.....en ole ainakaan koskaan kuullut ettei takuu korvaisi moottorivauriota jos on vaan öljyt pidetty koneessa......
jokunen
4WD
Viesti:

Huomenta...
juu otin yhteyden itteeni :) heh...eli olen itse myymässä Yamahoita E-pohjanmaalla ja meidän huollon pojat avasivat koneen,elikkäs ei spekuloida tätä avaushommaa sen enempää,,,Nyt on vaan kysymys siitä, että onko muilla ollut vastaavia vikoja, kun ei nyt luulisi että näin uusi laite heti hajoaa!!
Reima
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Reima »

[quote="Hmort....en ole ainakaan koskaan kuullut ettei takuu korvaisi moottorivauriota jos on vaan öljyt pidetty koneessa......[/quote]

Hyvä, jos korvaa. Itse kun olen asioinut Vantaan Yamaha centerissä ja vedonnut takuuseen, niin ensimmäinen kommentti on, että ei näissä kisapeleissä mitään takuuta ole. Onneksi huoltokirjaan on kirjoitettu ihan suomenkielellä takuusta, jotta huollon kaveritkin sen ymmärtävät.

Ja selvyyden vuoksi, takuuasiat on kyllä hoidettu, mutta aina venkoilun jälkeen.
Solaris
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Solaris »

moi,

kerrotko vielä kuinka paljon ajettu laitteella?
Kaverilla on myös tuollainen täällä oulussa
Kauppias itse .. http://www.jumoto.fi/kauppa

Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008

vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
jokunen
4WD
Viesti:

Tarkkaa tuntimäärää on vaikea sanoa,,,mutta alle 10h uskoisin...ja sisään ajoin laitetta kauan aikaa joten ei pitäisi vika olla siinäkään!
Hmort
6WD
Viesti:

Siinä on käynyt sonta tsägä ei muuta kun takuuseen vaan kaverilla on ollut 2 kpl -06 toinen kyllä varastettiin mutta ei kummassakaan ole ollut mitään vikaa hyvin on toiminut aika laadukkaita pelejähän noi yammut on ollut... mitä taas on kuullut muista merkeistä......rungot poikki yms yms muuta.... oma peli on toiminut 2 vuotta eikä mitään vikaa ole ollut öljyt ja suodattimen olen 5 tunnin välein vaihdellut....ja niihin tunti määrin vaan semmoinen homma että kannattaa hommata se tunti mittari ei tarvii arpoo tunteja ihan vaan senkin takia että 450 pitää vaihtaa veivit sun muut 100 tunnin välein....
jokunen
4WD
Viesti:

Juu niin on käynyt juu....Mutta jotain outoa on myös,koska vanha oli-05,nen ja se ei mustannut öljyjä vaikka ajoi sen 5h, kun tämä -06,nen taas mustasi jo heti uudesta öljyjä vaikka ei ajanut kun 2h...Mutta nyt on sylinteri ja mäntä tilauksessa ja toivotaan että pian pääsee ajamaan!!
tepa
6WD
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Viesti Kirjoittaja tepa »

oliko kallis pytty :?:
jokunen
4WD
Viesti:

tepa kirjoitti:oliko kallis pytty :?:
En tiedä hintaa vielä..varaosavastaava tilasi sen, ja katsotaan nyt, että josko se menisi takuuseen!
Vastaa Viestiin