Yamaha YFZ450S-06 sylinteri rikko onko muilla hajonnut?
- jokunen
- 4WD
- Mönkijä:: Yamaha
- Viesti:
Yamaha YFZ450S-06 sylinteri rikko onko muilla hajonnut?
Juu elikkä minulla on -06 mallin jammu ja se lykkäsi ilmanputsariin öljyt,,,luultiin aluksi vaan, että suodatin oli niin tukossa mutta ei ollut,,,totuus paljastui kun otimme koneen auki!
Männänrenkaan päittäisvälyys oli 3mm ja sylinteristä oli pinnoite irti.Tutkin sylinteriä muutenkin, pinta oli kuin hernekeittopurkin kylki, eli rapulla.
Olen heti uudesta asti ihmetellyt koneen tehottomuutta verraten-05 malliin ja sitä, että öljyt mustuu heti ensimetreillä liekkö jonkin sortin valmistevika??
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ko.laitteen kanssa?
Ps.Minulla olisi muutama kuva sylinteristä, mutta miten saan ne tänne näkyviin??
Männänrenkaan päittäisvälyys oli 3mm ja sylinteristä oli pinnoite irti.Tutkin sylinteriä muutenkin, pinta oli kuin hernekeittopurkin kylki, eli rapulla.
Olen heti uudesta asti ihmetellyt koneen tehottomuutta verraten-05 malliin ja sitä, että öljyt mustuu heti ensimetreillä liekkö jonkin sortin valmistevika??
Ps.Minulla olisi muutama kuva sylinteristä, mutta miten saan ne tänne näkyviin??
Viimeksi muokannut jokunen, 06 Tammi 2007 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Yamaha YFZ450S-06 konerikko onko muilla hajonnut?
Uppaa ne kuvat tonne http://www.oioi.fi ja linkkaa sieltä ne tänne ne kuvat.jokunen kirjoitti:Juu elikkä minulla on -06 mallin jammu ja se lykkäsi ilmanputsariin öljyt,,,luultiin aluksi vaan, että suodatin oli niin tukossa mutta ei ollut,,,totuus paljastui kun otimme koneen auki!
Re: Yamaha YFZ450S-06 konerikko onko muilla hajonnut?
Moikka!jokunen kirjoitti:Juu elikkä minulla on -06 mallin jammu ja se lykkäsi ilmanputsariin öljyt,,,luultiin aluksi vaan, että suodatin oli niin tukossa mutta ei ollut,,,totuus paljastui kun otimme koneen auki!
Otahan myyjä liikkeeseen yhteyttä eiköhän toi mene takuuseen ei sitä kannata ittekseen ruveta ruuvaamaan....
-
- 6WD
- Paikkakunta: Espoo Mönkijä: Myyty - uuden hankinta kyseenalaista.
- Viesti:
Eikä olis pitänny ruuvailla.
Suoraan vaan Yamaha verstaalle näytille. Siellä asia selvii paremmin kuin täällä spekuloidessa.
Kuinkas usein öljynvaihdot ja mitä öljyä käytät, kysyy utelias?
Mistäpäin peli on hankittu ja missä se nyt on?
Jos lähin valtuutettu huoltoliike on hukassa voit etsiä tuolta.
http://www.yamaha-motor.fi/dealerlocator/search.jsp
Suoraan vaan Yamaha verstaalle näytille. Siellä asia selvii paremmin kuin täällä spekuloidessa.
Kuinkas usein öljynvaihdot ja mitä öljyä käytät, kysyy utelias?
Mistäpäin peli on hankittu ja missä se nyt on?
Jos lähin valtuutettu huoltoliike on hukassa voit etsiä tuolta.
http://www.yamaha-motor.fi/dealerlocator/search.jsp
-
- 6WD
- Paikkakunta: Espoo Mönkijä: Myyty - uuden hankinta kyseenalaista.
- Viesti:
Siihen viitaten.Reima kirjoitti:No tää ruuvailu kysymys on aika hankala. Ei mulla ainakaan halua maksaa 50 egee/tunti yamahan huoltoliikkeelle ennalta määräämättömästä hommasta. Yleensä kuitenkin rikkoontuneet osat jää omalle kontolle. Toki tässä tapauksessa saattaa olla valmistusvikakin kyseessä.
Mitä enemmän oot ite ruuvannu sitä vaikeempaa on todeta että kyse on valmistusviasta.
autoissakin kun on takuu ja jos hajoo niin se hinautetaan korjaamolle eikä ruveta itse ruuvaamaan ja miksi edes tuhlata aikaa ruuvaamiseen koska menee takuuseen kumminkin siis jos on virallisen maahaantuojan tuoma.....en ole ainakaan koskaan kuullut ettei takuu korvaisi moottorivauriota jos on vaan öljyt pidetty koneessa......Reima kirjoitti:No tää ruuvailu kysymys on aika hankala. Ei mulla ainakaan halua maksaa 50 egee/tunti yamahan huoltoliikkeelle ennalta määräämättömästä hommasta. Yleensä kuitenkin rikkoontuneet osat jää omalle kontolle. Toki tässä tapauksessa saattaa olla valmistusvikakin kyseessä.
- jokunen
- 4WD
- Mönkijä:: Yamaha
- Viesti:
Huomenta...
juu otin yhteyden itteeni
heh...eli olen itse myymässä Yamahoita E-pohjanmaalla ja meidän huollon pojat avasivat koneen,elikkäs ei spekuloida tätä avaushommaa sen enempää,,,Nyt on vaan kysymys siitä, että onko muilla ollut vastaavia vikoja, kun ei nyt luulisi että näin uusi laite heti hajoaa!!
juu otin yhteyden itteeni

[quote="Hmort....en ole ainakaan koskaan kuullut ettei takuu korvaisi moottorivauriota jos on vaan öljyt pidetty koneessa......[/quote]
Hyvä, jos korvaa. Itse kun olen asioinut Vantaan Yamaha centerissä ja vedonnut takuuseen, niin ensimmäinen kommentti on, että ei näissä kisapeleissä mitään takuuta ole. Onneksi huoltokirjaan on kirjoitettu ihan suomenkielellä takuusta, jotta huollon kaveritkin sen ymmärtävät.
Ja selvyyden vuoksi, takuuasiat on kyllä hoidettu, mutta aina venkoilun jälkeen.
Hyvä, jos korvaa. Itse kun olen asioinut Vantaan Yamaha centerissä ja vedonnut takuuseen, niin ensimmäinen kommentti on, että ei näissä kisapeleissä mitään takuuta ole. Onneksi huoltokirjaan on kirjoitettu ihan suomenkielellä takuusta, jotta huollon kaveritkin sen ymmärtävät.
Ja selvyyden vuoksi, takuuasiat on kyllä hoidettu, mutta aina venkoilun jälkeen.
moi,
kerrotko vielä kuinka paljon ajettu laitteella?
Kaverilla on myös tuollainen täällä oulussa
kerrotko vielä kuinka paljon ajettu laitteella?
Kaverilla on myös tuollainen täällä oulussa
Kauppias itse .. http://www.jumoto.fi/kauppa
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Siinä on käynyt sonta tsägä ei muuta kun takuuseen vaan kaverilla on ollut 2 kpl -06 toinen kyllä varastettiin mutta ei kummassakaan ole ollut mitään vikaa hyvin on toiminut aika laadukkaita pelejähän noi yammut on ollut... mitä taas on kuullut muista merkeistä......rungot poikki yms yms muuta.... oma peli on toiminut 2 vuotta eikä mitään vikaa ole ollut öljyt ja suodattimen olen 5 tunnin välein vaihdellut....ja niihin tunti määrin vaan semmoinen homma että kannattaa hommata se tunti mittari ei tarvii arpoo tunteja ihan vaan senkin takia että 450 pitää vaihtaa veivit sun muut 100 tunnin välein....