Sivu 1/1
Kardaanin ristikoiden voitelu.
Lähetetty: 27 Syys 2006 20:42
Kirjoittaja hanski-58
Elikkäs kunka voidellaan nuo nipat tuolla Grizzlyn taka kardaanissa, se etummainen nippa kun sattuu olemaan erikoisen näköisessä asennossa, ei sinne, oikein mikään tavallinen prässi sovi, kuinka olette ongelman ratkaisseet?
Lähetetty: 06 Loka 2006 20:31
Kirjoittaja hanski-58
Lähetetty: 09 Loka 2006 17:05
Kirjoittaja hanski-58
Kas kummaa sen nipan saa voideltua jos pohjapanssari ei ole paikallaan, eipä huollossakaan olleet mokomaa huomanneet väittivät vaan että ei sitä saa mitenkään voideltua.
Samalla huomasin että huollot alustaan on helpompi ja nopeampi tehdä jos ottaa suosiolla sen pohjamuovin pois.
"Kokemus luo varmuutta", varsinkin omakohtainen.

Re: Kardaanin ristikoiden voitelu.
Lähetetty: 01 Maalis 2008 23:19
Kirjoittaja Rosmo
hanski-58 kirjoitti:Elikkäs kunka voidellaan nuo nipat tuolla Grizzlyn taka kardaanissa, se etummainen nippa kun sattuu olemaan erikoisen näköisessä asennossa, ei sinne, oikein mikään tavallinen prässi sovi, kuinka olette ongelman ratkaisseet?
Ei tuossa takimmaisessa ole ongelmaa ollut,mutta etukardaanissa kumpaakaan nippaan ei normaali prässin pää sovi väliin?Millä tavalla muut kodiakin/grizzlyn 450:sen käyttäjät ovat etukardaanin rasvanneet? (no nyt on ainakin 1viesti)
Re: Kardaanin ristikoiden voitelu.
Lähetetty: 08 Maalis 2008 20:12
Kirjoittaja tonikois
Rosmo kirjoitti:hanski-58 kirjoitti:Elikkäs kunka voidellaan nuo nipat tuolla Grizzlyn taka kardaanissa, se etummainen nippa kun sattuu olemaan erikoisen näköisessä asennossa, ei sinne, oikein mikään tavallinen prässi sovi, kuinka olette ongelman ratkaisseet?
Ei tuossa takimmaisessa ole ongelmaa ollut,mutta etukardaanissa kumpaakaan nippaan ei normaali prässin pää sovi väliin?Millä tavalla muut kodiakin/grizzlyn 450:sen käyttäjät ovat etukardaanin rasvanneet? (no nyt on ainakin 1viesti)
Etukardaani on ihan susi rasvauksen suhteen... pitäisiköhän/pystyyköhän siihen vaihtamaan toisenlaisella kulmalla olevan nipan?
Aika isohomma aina vaan ottaa sitä irti rasvauksen takia...
Lähetetty: 08 Maalis 2008 20:40
Kirjoittaja Rosmo
Kyllä toi etummainen tuottaa ylimääräistä hommaa,mutta jos olis n.30ast,kulmassa nippoja,niin vois onnistuu paikallaan ollessakin.Ei vaan taida löytyä,muistaakseni?Eipä siinä muu auttanut,kun pultit irti perästä,että sai kardaanin poikki.Saishan tuo rasvaaminen helpompikin olla.
Lähetetty: 08 Maalis 2008 20:54
Kirjoittaja Rosmo
Rosmo kirjoitti:Kyllä toi etummainen tuottaa ylimääräistä hommaa,mutta jos olis n.30ast,kulmassa nippoja,niin vois onnistuu paikallaan ollessakin.Ei vaan taida löytyä,muistaakseni?Eipä siinä muu auttanut,kun pultit irti perästä,että sai kardaanin poikki.Saishan tuo rasvaaminen helpompikin olla.
Korjataan heti. Täytyisi olla 45 ja 90 välistä,sillä vois onnistuu paikallaan ollessa,mutta onkohan niitä?
Lähetetty: 08 Maalis 2008 21:03
Kirjoittaja prkl007
Eiköhän noita löydy kumpaakin, ja ehkä siitä välistäkin. Ainakin Motonetissä olin huomaavinani...useammalle eri kierteelle, joten ehkä noista joku oli jammuunkin sopiva?
Lähetetty: 09 Maalis 2008 15:04
Kirjoittaja xterror
Vaikka en ole ikinä grizzlyn kardaania nähnytkään, niin pääsisikö tuollaisella
http://www.industriacenter.fi/upload/Es ... iin_08.pdf ja sivulta neljä suutin kardaaniniveliä varten. Tuolla värkillä on ratkaistu monet ristikon rasvaamis ongelmat.
Lähetetty: 09 Maalis 2008 16:23
Kirjoittaja Rosmo
Kyllä tuolta varmaan ratkaisu löytyy,voi riittää pelkästää jo tuo 3leukainen suutin,saattaa sopia väliin?On kuitenkin niin pienestä kiinni,mutta vaikka kuinka pyörittelee kardaania,niin ei tule tarpeeksi tilaa,että normaali prässinpää(15mm)sopisi väliin.