Sivu 1/1

Yfz 450 ei pelitä

Lähetetty: 12 Maalis 2007 20:03
Kirjoittaja Mad Max
Kertokaas viisaammat mikä voisi olla vikana yfz 450 yammus kun paikallaan ollessa painaa kaasun pohjaan niin "booaa" ja sammuu, puoleenkaasuun toimii ihan ok ja ajossakin toimii ihan kohtalaisesti vaikka kaasu pohjassa. Vireinä on k&n filtteri, ilmanputsarikotelon kansi poistettu ja Gyt-r koko putki.
Gyt-r suutinsarja on myös ja suuttimia koitettu vaihtaa kaikki mahdolliset, samoin neulan asennot käyty läpi kaikki..tyhjäkäyntisuuttimia vaihdettu ja seosruuvia ruuvattu puolenkierroksen välein melkee loppuun asti. Kaikkia ollaan kokeiltu muttei tunnu mikään auttavan. Mitähän voisi vielä kokeilla?

Lähetetty: 13 Maalis 2007 07:46
Kirjoittaja alpo
sulla on aivan liianpieni suutin. kokeiles isontaa ainaki 030. tai kokeile ensin omalla putsarinkannella ja jos sillä toimii niin k/n paikalle ja isompaa suutinta

Lähetetty: 13 Maalis 2007 23:18
Kirjoittaja Kenne
Seosmittari tai dyno. Sillä selviää onko kaikki kunnossa ja/tai onko vain seokset mettässä.
Aika avoin selvitys. Auttais edes vähän jo tietäis
-miten vika tuli? muutosten jälkeen vai ihan ykskaks vai peräti aina ollut?
-onko vaihdettu rullakaasu tai koskettu kaasarin sähköjohtoihin?
-koska putsari vaihdettu / pesty
-sytytystulpan ku nto ja väri ajon jälkeen.

Mulla ei oo tarvinnu noilla muutoksilla vanhaa konetta muutella. -07 mallisessa näytti olevan aika pieni pääsuutin mutta se kyllä kiertää paikalla mutta ajossa 'booaa' kun oli liian pieni suutin.
Kiihdytyspumpun rikastaminen vois ehkä auttaa.

Mutta jos laite ei ole rikki niin dynoon ja suuttimet kohilleen. Ehkä :-)

Yfz ei pelitä

Lähetetty: 14 Maalis 2007 17:11
Kirjoittaja Mad Max
Nyt saattoi vika löytyä, otin kaasarin irti ja huomasin että sylinterin ja kaasarin välissä oleva kumiliitos on revennyt lähes puolelta matkaa :shock: kävin tänään tilaamassa yamahalta uuden. Olisi nyt illalla tarkoitus testata taas, koitin väliaikaisesti korjata vahvalla pikaliimalla tuon kumiliitoksen. Seosmittari on myös illalla kiinni (fmi 1.4). Josei vika nyt ollutkaan tuossa "kurkussa" niin koitan laittaa isoimman suuttimen mikä löytyy. Ilmanputsari on muuten pakasta vedetty uusi ja laitteeseen ei ole vaihdettu rullakaasua ja tietääkseni kaasarin sähköjohtoihin ei ole koskettu. Paha sanoa onko vika ollut pidemmän aikaa, edellisen omistajan mukaan toiminut kesällä hienosti. Tälläisillä säädöillä viimeksi koitin: neula viidennessä lovessa, tyhjäkäyntisuutin 45, pääsuutin 170, seosruuvi 3 kierrosta auki. Voisi kokeilla 180 pääsuutinta miten pelaa. Gyt-r sarjassa isoin suutin oli 170 mikä tuli mukana.

Yfz ei pelitä

Lähetetty: 15 Maalis 2007 14:32
Kirjoittaja Mad Max
Noniin tänään taas testaillut tuota (liimat ainakin vielä pysyneet kurkussa) 8)
seosmittari ei kiinni vielä. Nyt on dynojetin sarja, neula toiseksi alimmaisessa, pääsuutin 165 joka vastaa noin 180 keihiniä? seosruuvi muutaman kierroksen auki ja dynojetin tyjäkäyntisuutin. Vieläkin mooaa ja tukehtuu välillä kun nopeasti lyö kaasun pohjaan, pumppaamalla kaasua ottaa täydet kierrokset rajoitinta vasten. Vaikka on putsarin kansi paikallaan kokeiltu. Miten teillä muilla on nuo kaasarin säädöt? Nythän on aika lämmin keli eli mitä suutinta käytätte samanlaisissa vehkeissä näillä keleillä.

Re: Yfz ei pelitä

Lähetetty: 15 Maalis 2007 19:16
Kirjoittaja Kenne
Mad Max kirjoitti: Miten teillä muilla on nuo kaasarin säädöt? Nythän on aika lämmin keli eli mitä suutinta käytätte samanlaisissa vehkeissä näillä keleillä.
Noilla varusteilla mulla tais olla kesällä 158-160 Keihin pääsuutin ja pari pykälää isompi tyhjis. Mutta se oli mun pelissä. Neulaa en muista enäänn. Kiihdytyspumpulle annettiin vähän lisää ruokaa.
Korjaa nyt ensin se imuvuuoto ennenkuin sulla palaa pakoventtiili tai mäntä.
Ilmavuodolla voi olla vakavat seuraukset ku kone menee laihalle.

Yfz ei pelitä

Lähetetty: 15 Maalis 2007 21:56
Kirjoittaja Mad Max
Jees ensviikolla saa sen uuden "kurkun" mut ei se nytkään tunnu vuotavan kun liimattu. Tulpan vaihdan huomenissa mutta tuskin vika siitä löytyy

Yfz ei pelitä

Lähetetty: 16 Maalis 2007 15:27
Kirjoittaja Mad Max
Mitä tyhjäkäyntisuutinta kenne käytät? Tai mitä porukka yleensäkin tapaa käyttää että millä yammu pelais parhaiten? Meneekö ihan vakiolla eli 42:sella

Re: Yfz ei pelitä

Lähetetty: 16 Maalis 2007 22:19
Kirjoittaja Kenne
Mad Max kirjoitti:Mitä tyhjäkäyntisuutinta kenne käytät? Tai mitä porukka yleensäkin tapaa käyttää että millä yammu pelais parhaiten? Meneekö ihan vakiolla eli 42:sella
Niinku aikasemmin sanoin ei muista numeroa mutta pari pykälää isompi ko alkupereänen.
Mutta sillä ei oo väliä mitä mulla tai villepertillä on koska koneet on aina yksilöitä.
Meillä oli Lehdon Timon kanssa pitkään suunnilleen samat muutokset mutta Timon kone oli paljon janosempi ku mun. Mulla oli pitkään vakio suuttimet parhaat vaikka oli vaihdettu kaikenlaista putkisto, proflow kitti imupuolelle, boksin kansi pois, dynan boksi mikä antaa enempi sytky ennakkoa ja pakonokka muutettu YZ asentoon. Vasta kun laitoin korkeampipurissteisen männän niin kone halus enemmän ruokaa. Vakio Keihin suutin oli 158 mutta se meni poikki niin käytettiin 160stä pääsuutinta.
Niin ja HUOM joka muutoksen jälkeen käytin pelin dynossa säädettävänä jotta nähtiin missä muutoksissa oli hyötyä ja missä ei.

Yfz

Lähetetty: 17 Maalis 2007 20:10
Kirjoittaja Mad Max
Ok, kokeilemalla ja seosmittarilla sit ensviikolla kun saa ehjän kurkun ja pääsee tallille, pistelen tänne millä säädöillä tuo alkaa toimia. Tulee muuten akrapovicin koko putki 2 viikon sisällä. Vissiin suomessa suht harvinaisia tuolla akran putkella yammut tai mönkijät yleensäkin? Sillä ainakin pitäisi muutama lisähevonen irrota 8) pitihän se akra hommata kun tuossa mun pyörässäkin sellainen on

Re: Yfz 450 ei pelitä

Lähetetty: 06 Maalis 2010 18:24
Kirjoittaja vans
Olis ollu kiva tietää et mikä oli vialla ku omassa yammussa samahomma