Grizzly 660, moottori sano poks

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
PG
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 17 Tammi 2007 19:32
Paikkakunta: Olkiluoto

Grizzly 660, moottori sano poks

Viesti Kirjoittaja PG »

Oltiin lauantaina kolleegan kanssa pienellä retkellä, ja jammu päästi teknisen savun ja poks.
Eilen pannu tuli levitettyä, syy löytyi, mäntä soosina.

Onko raadilla kokemuksia eri mäntävalmistajista, 0.5mm ylikokoa näyttää olevan saatavilla. Wisecoa vai jotain muuta?

Ja kun tullut eri merkin kanssa pelattua, onko jollain muistissa miten nokka-akselin ajotus?
Avatar
VIPER
6WD
Viestit: 262
Liittynyt: 23 Syys 2006 15:44

Viesti Kirjoittaja VIPER »

Oliko ajoitus muuttunut ja venttiilit ottanut kiinni? On muuten aika outoa että tuosta hajoaa mäntä... Tietysti aina on valmistusvian mahdollisuus. Wisecolta löytyy 2mm isompi 11:1 puristuksilla ja Je Pistonsilta löytyy aina +5mm 12:1 puristuksilla ja löytyy myös 4mm pitemmällä iskulla olevaa 762 cc pakettia. Saattas Grizzlykin muistuttaa talviunilta herätettyä karhua tuolla sarjalla :lol: http://www.jepistons.com/cat/je/power/a ... zzly.shtml
Avatar
Hmort
6WD
Viestit: 651
Liittynyt: 03 Loka 2004 15:26
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Grizzly 660, moottori sano poks

Viesti Kirjoittaja Hmort »

PG kirjoitti:Oltiin lauantaina kolleegan kanssa pienellä retkellä, ja jammu päästi teknisen savun ja poks.
Eilen pannu tuli levitettyä, syy löytyi, mäntä soosina.

Onko raadilla kokemuksia eri mäntävalmistajista, 0.5mm ylikokoa näyttää olevan saatavilla. Wisecoa vai jotain muuta?

Ja kun tullut eri merkin kanssa pelattua, onko jollain muistissa miten nokka-akselin ajotus?
Enpä ole ennen moista kuullut että ikiliikkuja motista menee jotain rikki... joo kyllä se Wiseco taitaa olla hinta laatu suhteelta paras vaihtoehto...
PG
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 17 Tammi 2007 19:32
Paikkakunta: Olkiluoto

Viesti Kirjoittaja PG »

VIPER kirjoitti:Oliko ajoitus muuttunut ja venttiilit ottanut kiinni? On muuten aika outoa että tuosta hajoaa mäntä... Tietysti aina on valmistusvian mahdollisuus. Wisecolta löytyy 2mm isompi 11:1 puristuksilla ja Je Pistonsilta löytyy aina +5mm 12:1 puristuksilla ja löytyy myös 4mm pitemmällä iskulla olevaa 762 cc pakettia. Saattas Grizzlykin muistuttaa talviunilta herätettyä karhua tuolla sarjalla :lol: http://www.jepistons.com/cat/je/power/a ... zzly.shtml
Taitaa olla vika paikallistettu, termarin alla oleva pieni letku ilmeisesti vuotanut pitemmän aikaa pikkasen nestettä, paisuntasäiliössä tavaraa normaalisti, mutta lienee lämmöt nousseet että napsahti kiinni.

Laitan kuvan männästä tässä lähiaikoina.

Pääsi alapäästä ketju hyppäämään yli rattaasta purkuhomman yhteydessä. :oops:

Kaippa se Wiseco tilaukseen...
PG
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 17 Tammi 2007 19:32
Paikkakunta: Olkiluoto

Viesti Kirjoittaja PG »

No nii, kamat koneistamolla, ja tiivisteet tilauksesa.

Kyhmykepin ajoitus selvisi, kannen pulttien momentit/asteet hakusessa.

Tässä mäntä:

Kuva

Filtteri:

Kuva
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

VIPER kirjoitti:Oliko ajoitus muuttunut ja venttiilit ottanut kiinni? On muuten aika outoa että tuosta hajoaa mäntä... Tietysti aina on valmistusvian mahdollisuus. Wisecolta löytyy 2mm isompi 11:1 puristuksilla ja Je Pistonsilta löytyy aina +5mm 12:1 puristuksilla ja löytyy myös 4mm pitemmällä iskulla olevaa 762 cc pakettia. Saattas Grizzlykin muistuttaa talviunilta herätettyä karhua tuolla sarjalla :lol: http://www.jepistons.com/cat/je/power/a ... zzly.shtml
Nuita linkkejä yhtään tarkemmin lukematta, meinasitko iskunpituuden kasvavan vaihtamalla siihen eri mäntä? Ei se iskun pituus mäntää vaihtamalla kasva. Ei kyllä kasva kiertokangen vaihdollakaan. :roll: Täytyy jo lähteä vaihtamaan kampiakselia jos meinaa saada iskunpituutta pidemmäksi. :wink:
Avatar
Kaheli
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 13 Elo 2006 20:04
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Kaheli »

Eikö Grizzlyssä muka ole moottoriveden lämpötilan varoitusvaloa?
Ei pojat mopolla mahottomia.
Avatar
VIPER
6WD
Viestit: 262
Liittynyt: 23 Syys 2006 15:44

Viesti Kirjoittaja VIPER »

anton kirjoitti: Nuita linkkejä yhtään tarkemmin lukematta, meinasitko iskunpituuden kasvavan vaihtamalla siihen eri mäntä? Ei se iskun pituus mäntää vaihtamalla kasva. Ei kyllä kasva kiertokangen vaihdollakaan. :roll: Täytyy jo lähteä vaihtamaan kampiakselia jos meinaa saada iskunpituutta pidemmäksi. :wink:
No mistäs ihmeestä :) sä nyt ton vetäsit? Missäs kohti olen sanonut, että iskunpituus kasvaa mäntää vaihtamalla :?: :?: :?: Lue tarkemmin ja kommentoi sitten...
kukkola01
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 26 Helmi 2007 12:50
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja kukkola01 »

Kuinkas PG:n Grizzly 660:sen moottoriprojekti etenee?
Oliko vikana jäähdytysnesteen puute vai onko jotain muita syitä löytynyt?
Grizzly 660 FWA Ajelen
PG
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 17 Tammi 2007 19:32
Paikkakunta: Olkiluoto

Viesti Kirjoittaja PG »

kukkola01 kirjoitti:Kuinkas PG:n Grizzly 660:sen moottoriprojekti etenee?
Oliko vikana jäähdytysnesteen puute vai onko jotain muita syitä löytynyt?
Savut otettu ja kehrää. Porattu 0.5mm ylikokoon. Naapuri taas tyytyväinen.
Ollut huono lähtemään käyntiin, syy selkisi, venat oli kannolla...

Vika paikallistettu, termarin alapuolella olevan pikkuletkun 'mitätön' vuoto, ja paisuntasäiliön vedenkoreus ei kerro totuutta, vaan syylärin korkista kannattaa tarkistaa.
Vastaa Viestiin