mrautavirta kirjoitti: 3. Istuinpaikkaluvun muutoksia voi nytkin tehdä, jos ajoneuvo on kahdelle sopiva kantavuudeltaan ja täyttää siitä on asianmukainen selvitys katsastajalle esittää. Edellyttää muutoskatsastusta (hyväksyntäasetus 1244/2002, 25 §)ja asianmukainen selvitys ja rek. todistuksen merkintää. Moottoripyörien kädensijavaatimus ei koske L7:aa.
Tervehdys taas, kysyisin kohteliaimmin; mistä on mahdollista saada tarvitttava selvitys L7e ajokkini sopivuudesta muutoskatsastettavaksi kahdelle.
Kantavuus, satulan koko ja matkustajalle varatut tilat eivät ole todellakaan ongelmana, varmastikin riittää.
Onko oikea paperi coc-todistus?
Entä jos maahantuoja on siihen merkinnyt paikkaluvuksi, yksi?
Viljami jo tuossa aiemmin viittasikin siihen, että muutamat valmistajat/maahantuojat, joilla on mallistossaan ja myynnissä sellaisia kaksiosaisella erittäin pitkällä satulalla varustettuja malleja, eivät ehkä ole tyyppirekisteröiintivaiheessa huomanneet mahdollisuutta kahdelle rekisteröimiseen myöskin näillä lyhyemmällä satulalla varustetuilla malleilla.
Nämä lyhyetkin satulat hyväksytään monen merkin kohdalla kahdelle matkustajalle, melkoisen mielivaltaisella tyylillä tosin.
Korostan siis, että tarkoittamani lyhyemmätkin satulat ovat pituudeltaan huomattavasti kahdelle rekisteröityjä moottoripyörien satuloita pidempiä ja leveämpiä, koko ei siis ole tässä ongelmana, vaan tyyppikatsastuksessa tapahtunut unohdus.
Tässä casessa on muuten se kuuluisa omakin lehmä kaulaansa myöden ojassa, harmitaa kun en voi ottaa ketään, edes lasta, kyytiin, vaikka ulkoisilta ominaisuuksiltaan ja varmastikin kantavuudeltaan pienemmällä L7e:llä ajava ystäväni voi niin tehdä, ihan vaan kun ajokin merkki on toinen ja sen maahantuoja on 'älynnyt' aikanaa tyypityksen yhteydessä pyytää paikkaluvuksi kahta.