Tässä olen selaillut foorumia ja innostus mönkijän hankintaan sen kun kasvaa. Tarkoitus olisi mahdollisesti hankkia jokin halpa takaveto TL-mönkijä leluksi nyt kun leluna ollut projektiauto alkaa olemaan senverta kallis että vähän joutuu jo varomaan tekemisiään... Leikit suoritetaan suljetulla alueella mutta samoin kuin autolla mutta kilvet pitäisi olla että sinne alueelle ylipäätään päästään

Paljon on jo asioita selvinnyt mutta pikkuisen jäi kumminkin kysyttävää. Muun muassa Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut topikissa oli paljon juttua kaikenlaisista muokkauksista, osa jopa vähän arveluttavia... Koitin myös tuolta FAQ puolelta katsella mutta lainsäädäntötopikeissa oli senverta tuoretta tekstiä ettei loppuyhteenvetoa vielä ollut.
Kysäistään nyt kun tämäkin vekotin varmaan jossain vaiheessa vissiin lähtee kehittymään projektiksi.
Asiaan:
- * Takapään madallus siirtämällä iskarin alakiinnitystä omavalmisteiseen kiskoon on laitonta?
* Vanteita ei saa kääntää?
* Raidetankoja, alatukivarsia yms ripustuksia ei saa itse rakentaa?
* Rattaita saa vaihdella mielensä mukaan ilman muutoskatsastusta?
* Renkaiden halkaisijaa saa kasvattaa 51mm (MP pykälien mukaan)?
* Kuristuksia saa poistaa ja kaasarin neuloja vaihdella mikäli pysytään 15Kw tehorajan puitteissa? (Katti tietenkin jätettävä)
* Talvella saa ajaa maastorenkailla, onko ura- / kuviosyvyysrajat samat kuin autossa?
* Saako esim matkamittarin jättää kokonaan pois jos mittareita vaihtelee?
* Onko spacerit laillisia?
* Paljonko ajokkia saa leventää/kaventaa?
* Pitääkö iskareista olla TÜV paperit konttorilla?
* Saako toiseen mönkkäriin tarkoitettuja tukivarsia yms soveltaa mikäli sattuvat sopimaan?
* Esim kaasarista ruiskuksi konversio katsotaan lisäävän tehoa 10% (Automailman pykäliä virityksestä)
Lopuksi vielä, kannattaako ostaa kaupasta uusi vai hankkia käytetty 2008 malli, kuinka paljon nuo kiinan ihmeet ehtivät hajota esim 1000km ajon aikana?