Tieliikenne- ja tavallisen-mönkkärin erot

Keskustelua tieliikennekäytössä olevista mönkijöistä.
polle mönkii
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Tammi 2007 10:29

Viesti Kirjoittaja polle mönkii »

itselläni on pollen x2 500 efi ja on muuten hyvä vehje on kyytiläisenkin kiva olla kyydissä eikä kuljettajaa häiritse ollenkaan vaikka on aikuinen kyydissä.renkaat on samanlaiset kuin maastomallissa palat hiukan tiheämmällä,tässä mallissa on myös turf asento niin ei kuluta renkaita vaikka asfaltilla pyörit ympyrää. VÄHÄN KÄYTETTY ON PAREMPI KUIN UUSI
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Mahtava löytö! 2v ja 4kk vanhan viestin löysit!
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Vaan hyvin näkee tämänkin viestiketjun lukemalla, miten on tietämys Foorumissa lisääntynyt parin vuoden aikana :)
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Juu, ei teilata uutuuskäyttäjää. Viljami on oikeassa, kyllä on maailma muuttunut. Vai että näitä ihan autoina kaupattiin ;-)
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Viljami kirjoitti:Vaan hyvin näkee tämänkin viestiketjun lukemalla, miten on tietämys Foorumissa lisääntynyt parin vuoden aikana :)
Totta, hymyssä suin luin ensi pohdintoja tieliikenne peleistä. :)
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
tsairanen
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Helmi 2007 19:04
Paikkakunta: Itä-Suomi

Ihmeellinen laki

Viesti Kirjoittaja tsairanen »

Siis minkäköhän takia noiden tieliikennemallien tehot eivät saa ylittää 15 Kw, koska muita rajoituksia niihin ei tarvitse lain mukaan tehdä.

Esim huippunopeutta ei tarvitse lain mukaan rajoittaa, eikä mönkijän nopeudelle tieliikenne käytössä ole ylärajaa.

Eli jos satasen rajoituksella saa ajaa sataa jne.., niin minkä ihmeen takia sitten noita tehoja pitää kuristaa?

Eikö se ole sitten sama, että minkä verran noita kilowatteja on alla.

Olen kuullut huhuja myyjiltä, että valtaosassa isoista tieliikennemalleissa olisi kuristukset otettu pois jälkikäteen.
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ihmeellinen laki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

tsairanen kirjoitti:Siis minkäköhän takia noiden tieliikennemallien tehot eivät saa ylittää 15 Kw, koska muita rajoituksia niihin ei tarvitse lain mukaan tehdä.
Siksi kun EU-direktiivi niin määrää. Jotkut viisaat ovat EU-tasoista säännöstöä laatiessaan keksineet, että L7E-luokan ajoneuvon teho ei saa ylittää 15 kW.
tsairanen kirjoitti:Olen kuullut huhuja myyjiltä, että valtaosassa isoista tieliikennemalleissa olisi kuristukset otettu pois jälkikäteen.
Ei pidä paikkaansa. Eihän sitä tietenkään voi tehdä, kun kerran laki/direktiivi kieltää :D Sitä paitsi toimenpide on niin monimutkainen ja hankala kaikissa peleissä, että pitää olla vähintään autoinsinööri, että moinen temppu onnistuu. :D :D
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
vaski
6WD
Viestit: 319
Liittynyt: 19 Maalis 2006 12:58
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja vaski »

Ellei tunne historiaa, kuinka ymmärtää tätä päivää- huomistahan voimme vain arvailla.

Joskus jotain tuonkaltaista kuulin eikä välttämämättä paljoakaan erehdy, tuonkin kun lukee.
28081969
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Helmi 2009 16:25

Re: Ihmeellinen laki

Viesti Kirjoittaja 28081969 »

Viljami kirjoitti:
tsairanen kirjoitti:Siis minkäköhän takia noiden tieliikennemallien tehot eivät saa ylittää 15 Kw, koska muita rajoituksia niihin ei tarvitse lain mukaan tehdä.
Siksi kun EU-direktiivi niin määrää. Jotkut viisaat ovat EU-tasoista säännöstöä laatiessaan keksineet, että L7E-luokan ajoneuvon teho ei saa ylittää 15 kW.
tsairanen kirjoitti:Olen kuullut huhuja myyjiltä, että valtaosassa isoista tieliikennemalleissa olisi kuristukset otettu pois jälkikäteen.
Ei pidä paikkaansa. Eihän sitä tietenkään voi tehdä, kun kerran laki/direktiivi kieltää :D Sitä paitsi toimenpide on niin monimutkainen ja hankala kaikissa peleissä, että pitää olla vähintään autoinsinööri, että moinen temppu onnistuu. :D :D
joo ehkä insinööri täytyy olla jolle sit ole itseoppinut mopo poika
Vastaa Viestiin