Polaris 500 4x4 H.O. vai TGB 500 Blade?

Keskustelua tieliikennekäytössä olevista mönkijöistä.
Avatar
Bliz
6WD
Viestit: 681
Liittynyt: 23 Loka 2006 21:40
Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polaris 500 4x4 H.O. vai TGB 500 Blade?

Viesti Kirjoittaja Bliz »

Tuli tänään canalla hinattua _taas_ TGB blade 425 poies metästä ja heitettyä kärryllä modularboxiin huoltoon...vetari paskaksi...toinen vetari 200km sisään...ei paha.
"Läski" BRP outlander 800 EFi
Avatar
mönky
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 23 Helmi 2007 21:47
Mönkijä:: KQ700
Paikkakunta: seinäjoki
Viesti:

Re: Polaris 500 4x4 H.O. vai TGB 500 Blade?

Viesti Kirjoittaja mönky »

Kaverin tl-polle kulkee melkein 100. -En sitte tiedä...
Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)
Avatar
Perse-Arska
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 19 Maalis 2009 19:35
Mönkijä:: Tällä hetkellä varastettu.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Polaris 500 4x4 H.O. vai TGB 500 Blade?

Viesti Kirjoittaja Perse-Arska »

Tuli sitten hommattua toi Polaris. Aika näyttää oliko valinta oikea. Huhut kertoi että TGB:n jälleenmyyntiarvo olis suhteessa heikompi kuin pollen. En sitten tiedä. TGB:n etulukon puuttuminen myös vaikutti päätökseen.
Avatar
TGB425
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Marras 2008 21:08
Mönkijä:: TGB Blade 425
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Polaris 500 4x4 H.O. vai TGB 500 Blade?

Viesti Kirjoittaja TGB425 »

Perse-Arska kirjoitti:Tuli sitten hommattua toi Polaris. Aika näyttää oliko valinta oikea. Huhut kertoi että TGB:n jälleenmyyntiarvo olis suhteessa heikompi kuin pollen. En sitten tiedä. TGB:n etulukon puuttuminen myös vaikutti päätökseen.
En kyllä hetkeäkään epäile tuota jälleenmyynti arvoa, kyllä se noissa brändi merkeissä yleensä on parempi ku ns. uusissa tulioissa.
Mut hyvä että sait koneen alle, pistähän kokemuksia tänne sit ku oot saanu mittarii muutaman metrin :D
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla......
Avatar
Perse-Arska
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 19 Maalis 2009 19:35
Mönkijä:: Tällä hetkellä varastettu.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Polaris 500 4x4 H.O. vai TGB 500 Blade?

Viesti Kirjoittaja Perse-Arska »

Loistava peli! Heti kun sain pihaan niin lähti kuristukset pois ja ero on kyllä aika huomattava. Kuristukset päällä meni vajaa 60 kmh ja kun poisti niin n. 90 kmh (mittarin mukaan). Kuristuksilla tuntui että kone oikein kärsi ja tukehtui. Mettässä kun testasi niin tuntui ettei ole paikkaa mistä polle ei menisi. 4WD ja etulukko toimii kyllä hienosti. Valot on vaan aikas paskat, pitäis noi xenonit laittaa. Liikkeestä mistä autoon oon xenoneita hommannut hintaan 86€ ei vaan tunnista tuota stongavalon 886 lampunkantaa, lähin on 881 ja en tiedä meneeköhän se vai onko erikokoinen? Alalyhdyissä tais olla ihan H4:set. Tehoputkenkin vois hommata että sain vähän miehekkäämmät soundit.
Ei tullut edes ostokrapulaa vaikka peli maksoi köyhälle niin perkeleesti.
Avatar
Tepy
6WD
Viestit: 940
Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
Mönkijä:: Polleheppa
Paikkakunta: Hullun hauska kylä

Re: Polaris 500 4x4 H.O. vai TGB 500 Blade?

Viesti Kirjoittaja Tepy »

Onnea pollen johdosta :!: Loistava valinta.
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.

Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
-P-
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho

Re: Polaris 500 4x4 H.O. vai TGB 500 Blade?

Viesti Kirjoittaja -P- »

Eipä taida olla H4:t alavaloissakaan, ihan on Pollen omalla kannalla nekin. Mulla taas valot on hyvät, lienee joku joskus polttimot vaihtant.

-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
Avatar
Perse-Arska
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 19 Maalis 2009 19:35
Mönkijä:: Tällä hetkellä varastettu.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Polaris 500 4x4 H.O. vai TGB 500 Blade?

Viesti Kirjoittaja Perse-Arska »

Oli niissä H4:set. Vaihtavat maahantuojalla (Italiassa tai Suomessa) orkkis umpiot pois ja H4-umpiot tilalle.
Laitoin myös työvalot näyttämään taakse että näkis peruutella pimeessä. Kytkin ja merkkivalo etupaneeliin ja releet siihen stongavalon alle. Laitoin myös stongavalon toimimaan releen kautta. Näkee ainakin jotain ennen kun saa kseenonit laitettua.
Polle_AWD
6WD
Viestit: 329
Liittynyt: 23 Loka 2007 07:38
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polaris 500 4x4 H.O. vai TGB 500 Blade?

Viesti Kirjoittaja Polle_AWD »

Jos TL malli niin alavalot luonnollisesti H4 ja tonka on 880 (881 käy myös) Mettämallissa kaikki on 880. :wink:

Itsellä mettämallissa Xenonit ja ei voi kun kehua. Ballastin laatuun kannattaa satsata, muuten voi tulla käyntihäiriöitä. Huonolaatuiset Ballastit antaa virtajohtoa pitkin häiriötä ECUun. Xenonkaupasta saa laadukkaita. :wink:
Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
-P-
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho

Re: Polaris 500 4x4 H.O. vai TGB 500 Blade?

Viesti Kirjoittaja -P- »

Ahans, tuopa olikin uutta ja kuulostaakin jopa järkevältä.
-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
Avatar
Tepy
6WD
Viestit: 940
Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
Mönkijä:: Polleheppa
Paikkakunta: Hullun hauska kylä

Re: Polaris 500 4x4 H.O. vai TGB 500 Blade?

Viesti Kirjoittaja Tepy »

Polariksen "pure polaris" xenonit eivät köy, jos on TL-malli, ne eivät ole ns. E-hyväksytyt - vai miten se nyt oli - tarkoitan: ei ole hyväksytty tieliikenteeseen. Näin ainakin, mutta sanottiin, kun viimevuonna polleeni niitä kysyin. Mutta, jos ei aja "tiellä", sitten antaa mennä vaan. Varmaan kaupoista löytyy "tarvike" xenoneja, jotka ovat ok tieliikenteeseen.
Vaihtavat maahantuojalla (Suomessa) orkkis umpiot pois ja laittavat TL-malliin ns. tieliiikenne hyväksytyt umpiot. Noi orkis umpiot sain aikoinaan mukaan...
Mikäli on vielä takuuta TL-mallissa (24kk), niin kuristukset kanstsii laittaa takas - mikäli vie "takuuhuoltoo". Sillä huoltokirjassa lukee jotain tämmöistä: mikäli kuristuket otettu pois, takuu raukeaa ... Mutta, jos huoltaa itse tai takuu ei ole voimassa niin ....
Pitoa ja meininkiä saa maastoon, kun laittaa vakio renkaiden tilalle vähän rouvimpaa kuviota. Itselläni BC 27" (E-hyväksytyt) 500 H.0:ssa :lol: .
Tänään oli taas hyvä päivä ulkoiluttaa pollea 8)
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.

Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Re: Polaris 500 4x4 H.O. vai TGB 500 Blade?

Viesti Kirjoittaja migu250 »

Tämä asiahan (valot),ei sitten taas mitenkään liity otsikkoon mutta kun modet ei puutu.
Kommentoin itsekin.

Xenoneitten asennus tieliikenne vehkeisiin on yksiselitteisesti kielletty.
Syy:
Yhdessäkään mönkijässä,ei ole automaattista korkeuden säätöä kun näissä ei ole.
Se kun autoissakin pitää olla, että saa vaihtaa. Manuaalinen sisältä(ohjaamosta) säätö ei riitä.

Ugh. olen puhunut.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Avatar
Tepy
6WD
Viestit: 940
Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
Mönkijä:: Polleheppa
Paikkakunta: Hullun hauska kylä

Re: Polaris 500 4x4 H.O. vai TGB 500 Blade?

Viesti Kirjoittaja Tepy »

Kiitos tl xenon tiedosta, eipä ole tullut pieneen mieleeni toi autom. korkeuden säätö juttu...8)
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.

Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Avatar
Bliz
6WD
Viestit: 681
Liittynyt: 23 Loka 2006 21:40
Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polaris 500 4x4 H.O. vai TGB 500 Blade?

Viesti Kirjoittaja Bliz »

migu250 kirjoitti:Tämä asiahan (valot),ei sitten taas mitenkään liity otsikkoon mutta kun modet ei puutu.
Kommentoin itsekin.

Xenoneitten asennus tieliikenne vehkeisiin on yksiselitteisesti kielletty.
Syy:
Yhdessäkään mönkijässä,ei ole automaattista korkeuden säätöä kun näissä ei ole.
Se kun autoissakin pitää olla, että saa vaihtaa. Manuaalinen sisältä(ohjaamosta) säätö ei riitä.

Ugh. olen puhunut.
Vanhemmissa ei tartte olla automaattista säätöä. Mutta umpion pitää olla hyväksytty..oliko se nyt sit C/R merkintä. Ja sitä taas ei halogen umpiossa luonnollisesti ole. eli vaikka olis korkeussäätö se ei silti riitä ellei sitä xenon hyväksyntää ole umpiossa.
"Läski" BRP outlander 800 EFi
Kimble82
2WD
Viestit: 58
Liittynyt: 14 Helmi 2010 16:56
Mönkijä:: Honta TRX420FE -07
Paikkakunta: Alajärvi

Polaris 500 4x4 H.O. vai TGB 500 Blade?

Viesti Kirjoittaja Kimble82 »

Täällähän foorumilla tehhään TL koneessta het oikeen urakalla laitonta peliä. Ensin Kuristukset pois(ei kannata vissiinkään pysähtyä poliisin pysähtymismerkkiin enää) ja toisekseen lisähuomiota herättämään laittaa vielä xenon valot :) Jokkainen tekkee miten tahtoopi tietäen rikkoessaan lakeja. Mutta kysymys kuuluukin, että onko tämmöset kuristuksen poisto/valotuunaus SammyATV:n foorumille tarkotettuja? vrt. Luvattomat ajoalueet.
Vastaa Viestiin