Tieliikenne mönkkärin vakuutuksista otantaa...

Keskustelua tieliikennekäytössä olevista mönkijöistä.
Kaizu
Noppeli

Tieliikenne mönkkärin vakuutuksista otantaa...

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Eli kyselin vähän vakuutuksien hintaa ja seuraava oli lopputulos. Jos joku muu on kysellyt myös niin ihan kiva jos tulisi listaan jatkoa.

LV= liikennevakuutus, PV=palo ja varkaus, OK=Osakasko

Tapiola LV 132.80e, PV 27.04e, OK 33.80e
Fennia LV 113.35, PV?, OK ?, Ilkivalta/varkauskasko 63e.
Pohjola LV 123.20e, PV ?, OK 32.70e
Pohjantähti LV 119e, PV 25e, OK ? (Hinnat oli noin hintoja)
IF LV 925e, PV ?, OK 32e ja täyskasko 291e. Tässä varmaan oli joku käpy, eli taisi tulla noi hinnat moottoripyörälle :) tai sitten se vain oli 7x kalliimpi kuin seuraavaksi kallein...
Viimeksi muokannut Kaizu, 21 Loka 2004 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hmort
6WD
Viesti:

vakuutukset

Viesti Kirjoittaja Hmort »

Minkähän kokoinen moottori oli kyseessä sekin vaikuttaa asiaa....

mulla on lähivakuutuksessa Liikenne 113€ ja osakasko muistaakseni jotain 30€ hujakoilla mutta koneen koko on vaan 110cc muistaakseni vakuutusmaksu nousee 400cc jälkeen.....
Kaizu
Noppeli

Jep... Eli kyselin 125cc-250cc kokoiselle. Koska en vielä edes omista ko. mönkkäriä. Mutta hakusassa olisi....
anton
Tracks

Viesti Kirjoittaja anton »

Ittekin meinasin vakuuttaa putkikseni. Kävi jo vahinkotarkastaja kattelemassa ja miettii hintaa parhaillaan. Putkiksen arvo selviää kunhan se on miettiny sen sopivaksi, ja ollaan käyty pellolla tyypit heittämässä, mutta se vaatikin jo putkiksen liikkeelle laittamista. Olen kyllä sitä yrittänyt vimmalla rakentaa. Vakuuttaa meinasin sen varalta että jos joku käy ilkivaltaa tekemässä tai varastamassa. Vakuutusyhtiönä on Lähivakuutus.
bombardier
2WD

vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja bombardier »

Kannattaa olla tarkkana itselläni kävi ensin niin että mönkijästä tuli moottoripyöränvakuutus eli jotain 1300e/vuosi. Homma kuitenkin korjattiin ja maksu on nyt n.130 e/vuosi. Taitaa olla vakuutusyhtiöille uusi juttu, tosin kyllä koodien mukaan mönkkäri lasketaan moottoripyöräksi, koska meni sekaisin katsastuskonttorillakin...
Tomppa
mika aho
2WD

Viesti Kirjoittaja mika aho »

Hmort.. ei ainakaan siina vakuutusyhtiössä missä mun laitteet on vakuutettu,tiedoksi vaan..kannattaa kysellä eri yhtiöistä..
air time
Hmort
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hmort »

mika aho kirjoitti:Hmort.. ei ainakaan siina vakuutusyhtiössä missä mun laitteet on vakuutettu,tiedoksi vaan..kannattaa kysellä eri yhtiöistä..
Ok mulla on Lähivakuutuksessa ja mun muistaakseni niillä on silleen että nousee maksu jos on yli 400cc mutta eihän se mua koske kun on niin pienellä koneella...
tkoivumaki
3WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tkoivumaki »

Vehicles Import Oy:n kautta on ainakin neuvoteltu vakuutus tuolle Linhai All Road 300 atv:lle, se on 118€ /vuosi liikennevakuutus Pohjantähdestä.
tkoivumaki
3WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tkoivumaki »

Jatkaakseni, eli sehän on ymmärtääkseni kiinni tehosta, piti kai olla alle 15kw jotta sen saa halvalla vakuutettua, eikä niinkään kuutiotilavuudesta.
Kaizu
Noppeli

tkoivumaki kirjoitti:Jatkaakseni, eli sehän on ymmärtääkseni kiinni tehosta, piti kai olla alle 15kw jotta sen saa halvalla vakuutettua, eikä niinkään kuutiotilavuudesta.
Ja jos kilpiin haluaa niin tehot ei saa ylittää 14kw
hautaja
Noppeli

Viesti Kirjoittaja hautaja »

Itsellä Tapiolan liikennevakuutus Bombardier 400 h.o mönkkäriin maksaa 94,53 eur/vuosi ja osakasko 21,58 eur/vuosi.

Asuinpaikkakuntahan vaikuttaa maksun määrään.
-Janne-
hautaja
Noppeli

Viesti Kirjoittaja hautaja »

tkoivumaki kirjoitti:Jatkaakseni, eli sehän on ymmärtääkseni kiinni tehosta, piti kai olla alle 15kw jotta sen saa halvalla vakuutettua, eikä niinkään kuutiotilavuudesta.
Tapiolassa vakuutusmaksu oli kiinni kuutiotilavuudesta.
-Janne-
kukkumyy
Tracks

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

Tapiolassa mun polle maksoi 146.07 € / vuosi. Sisältää liikennevakuutuksen ja hirvi-, palo- ja varkausvakuutuksen.
amis
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amis »

Mitä tällänen liikennevakuutus sitten kattaa mönkijässä, joka ei ole rekisteröity tieliikennekäyttöön? Tien ylityksen ja pienet siirtymät? Ja näissä tapauksissa täytyy olla kortti?
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
kukkumyy
Tracks

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

Eikös se niin ole ettei tarvitse edes tietä ylittää luvallisesti jollei ole liikennevakuutusta.
Sitä on vaikea sanoa mitä se sitten korvaa jos kolisee?
Vastaa Viestiin