Mönkijä tarkoitettu oikeasti tieliikenteeseen??
-
- 4WD
- Viestit: 203
- Liittynyt: 20 Loka 2008 20:36
- Mönkijä:: Raktori-Polle
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Mönkijä tarkoitettu oikeasti tieliikenteeseen??
Tuota smc:tä meinasin itekin ehdotella kun huomasin tuon tarjoushinnan.
Re: Mönkijä tarkoitettu oikeasti tieliikenteeseen??
No juu.. joo. tuossa tosiaan yksi (ainoa?) mitä en muistanutkaan: SMC XLE 300. Sillä kyllä ajelee jo.
Jammun kopio=kiinan ihme.. ei.
Dinlin pikkupiltistä on sanottu että laatu huonompi ku 450 dillessä. ...eiijj... ja se maahantuoja, oliko se "mustalla listalla"?
SMCn vahvuutena se myös että maahantuoja on Lamos Oy. Et ole SMC:een kanssa yksin vaan saat Lamos-tuen joka tilanteeseen vielä ostonkin jälkeen.
...ja huom. SMC ei ole mannerkiinasta..
Jammun kopio=kiinan ihme.. ei.
Dinlin pikkupiltistä on sanottu että laatu huonompi ku 450 dillessä. ...eiijj... ja se maahantuoja, oliko se "mustalla listalla"?
SMCn vahvuutena se myös että maahantuoja on Lamos Oy. Et ole SMC:een kanssa yksin vaan saat Lamos-tuen joka tilanteeseen vielä ostonkin jälkeen.
...ja huom. SMC ei ole mannerkiinasta..

Re: Mönkijä tarkoitettu oikeasti tieliikenteeseen??
Tuo SMC näyttää hyvältä. Kiitos vinkistä! Harmi vain että Lamokselle matkaa 300km tai jotain.. ei koeajo ole kovin helppoa. Tavaran saa varmaan tilattua ympäri suomen kuitenkin.. Tuo smc täytyy pitää mielessä. Next steppi olis lähteä koeajelemaan niin näkisi jo parhaiten mihin merkin suuntaan kääntyy, ajettavuus, jne.. sitten varmaan pääsee taas helpommin eteenpäin.
Ja mitä sinisilmäisyyteen tulee niin, myönnän hieman tällaista olevan. Kai sitä jokainen joskus kuumees..mutta puolustuksena sen verran että tajusin alkaa tutkimaan asiaa ja tulla esim. täältä kysymään neuvoa enkä kävellyt kauppaan ja ostanut ensimmäistä kiinalaista jota myyjä kehuu
Ja jos haarukkaan ei hyvää löydy niin sitten venytetään haarukkaa
Ja mitä sinisilmäisyyteen tulee niin, myönnän hieman tällaista olevan. Kai sitä jokainen joskus kuumees..mutta puolustuksena sen verran että tajusin alkaa tutkimaan asiaa ja tulla esim. täältä kysymään neuvoa enkä kävellyt kauppaan ja ostanut ensimmäistä kiinalaista jota myyjä kehuu

Ja jos haarukkaan ei hyvää löydy niin sitten venytetään haarukkaa

Re: Mönkijä tarkoitettu oikeasti tieliikenteeseen??
Itsellä kokemusta n.40 000km ajettua kilometriä Kymcoilla, on ollut sekä ketjuvetoista että kardaanivetoista. Edelleen ottaisin Kymcon seuraavaksi peliksi. Ei noita montaa mönkijää ole, jotka pelkästään katurenkaiden asennuksen jälkeen kulkevat gps nopeutta 90km/h sen 15kw voimalla.
On se kardaaniveto paljon huolettomampi, ei tarvii olla ketjuja kiristelemässä ja rasvaamassa joka viikko. Välitystä pystyy kardaanipelissäkin tarpeen mukaan muuttamaan rengaskokoa muuttamalla.
Mihin tahansa sitten päädytkin niin ota sellainen merkki, jonka merkkihuolto on lähellä.Ei tarvitse alkaa kiistelemään kuka maksaa kuljetukset kun sinne kuitenkin tulee asiaa. Ja elä valitse sitä maahantuojaa joka on kuluttajaviranomaisten mustalla listalla kun ei hoitanut takuuasioita.Siis jos meinaat uuden pelin ostaa...
On se kardaaniveto paljon huolettomampi, ei tarvii olla ketjuja kiristelemässä ja rasvaamassa joka viikko. Välitystä pystyy kardaanipelissäkin tarpeen mukaan muuttamaan rengaskokoa muuttamalla.
Mihin tahansa sitten päädytkin niin ota sellainen merkki, jonka merkkihuolto on lähellä.Ei tarvitse alkaa kiistelemään kuka maksaa kuljetukset kun sinne kuitenkin tulee asiaa. Ja elä valitse sitä maahantuojaa joka on kuluttajaviranomaisten mustalla listalla kun ei hoitanut takuuasioita.Siis jos meinaat uuden pelin ostaa...
Back in business
- pete-801
- Tracks
- Viestit: 1212
- Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
- Mönkijä:: ei oo enään.
- Paikkakunta: Heinola
Re: Mönkijä tarkoitettu oikeasti tieliikenteeseen??
Joka merkille löytyy varmasti kannattajia sekä vastustajia joten jos teillä ei ole omakohtaista kokemusta jostain merkistä/mallista niin ei varmaan kannata kuulopuheiden pohjalta neuvoa kaveria joka on oikeesti kiinnostunut löytämään kunnollisen ensipelin itselleen,kaikki vaan joukolla kehumaan omiaan niin saattaa se päätös helpottua.Itse en ala omaani liikaa kehumaan vaikka se onkin palvellut riittävän hyvin eikä edes ihan kokoajan pajalla
2 kertaa lähtenyt variaattorista mutteri irti johon nyt huollossa laitettu parempi lukitus.Siis omaani olen silti ihan tyytyväinen ja muita en ala haukkumaan, on mullakin ennakkoluuloni muutamaan merkkiin mutten niitä täällä kuuluttele kun en ole niillä koskaan ajanut, toki kannattaa lukea merkkikohtaisia tarinoita hajoamisista niin saa jonkin kuvan missä oikeasti mennään.

goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Re: Mönkijä tarkoitettu oikeasti tieliikenteeseen??
Coolerille
ihailtavan kilometrimäärän takia. Itsekin joskus kun Kymcon omistin, niin kertomuksiasi luin. Kymcosta jäi mullekkin merkkinä ihan laadukas vaikutelma, kun mxu500:lla kurvailin. Ajoin sillä vain n.2500km, mutta ilman ongelmia.
Smc:n laitteella ajelin vielä vähemmän n.1000km, mutta ei sekään kerinnyt porsia... Mutta jotenkin ehkä mielestäni tuntui laadukkaammille nuo pikku kymcot (kxr ja mxu300), mitä niitä koeajelin.

Smc:n laitteella ajelin vielä vähemmän n.1000km, mutta ei sekään kerinnyt porsia... Mutta jotenkin ehkä mielestäni tuntui laadukkaammille nuo pikku kymcot (kxr ja mxu300), mitä niitä koeajelin.
Tottakai sitä kuumeessa... Itsekkin on tullut joskus omattua "siniset silmät" ostotilanteessa, niin siksi otin asian esille. Mutta hyvä, että otat asiasta selvää!!!Mfin kirjoitti:Ja mitä sinisilmäisyyteen tulee niin, myönnän hieman tällaista olevan. Kai sitä jokainen joskus kuumees..mutta puolustuksena sen verran että tajusin alkaa tutkimaan asiaa ja tulla esim. täältä kysymään neuvoa enkä kävellyt kauppaan ja ostanut ensimmäistä kiinalaista jota myyjä kehuu![]()
Ja jos haarukkaan ei hyvää löydy niin sitten venytetään haarukkaa
- Bliz
- 6WD
- Viestit: 681
- Liittynyt: 23 Loka 2006 21:40
- Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mönkijä tarkoitettu oikeasti tieliikenteeseen??
Käytetty yamahan raptor 350 mahtus melkeen tuohon hintahaitariin. Kulkee ihan mukavasti ja ilman kuristimia vieläkin kivemmin. on tosi tukeva ajaa ja simppeli laite huoltaa ja korjata. Ja on myös ajo ominaisuudet.
Yleensähän krossipeli tehään kovaan ja nopeaan ajoon ja isot 4x4:t työtä ja maastoa silmällä pitäen..ei oikeen sovi tielle niin kivasti kun krossipelit alusta ja muitten ratkaisujen takia.
Yleensähän krossipeli tehään kovaan ja nopeaan ajoon ja isot 4x4:t työtä ja maastoa silmällä pitäen..ei oikeen sovi tielle niin kivasti kun krossipelit alusta ja muitten ratkaisujen takia.
"Läski" BRP outlander 800 EFi
- setu
- Tracks
- Viestit: 1656
- Liittynyt: 12 Loka 2008 20:38
- Mönkijä:: Can Am Spyder 1300 F3 SE6
- Paikkakunta: Stadi
Re: Mönkijä tarkoitettu oikeasti tieliikenteeseen??
Ei ihan suoraan osu otsikon kyssäriin mutta kerronpa silti..
Ajelin just kotiapäin pojan lätkäpelistä ihan sallittua tienopeutta kuuttakymppiä.
Taakse ilmestyi "vauhdikkasti" joku opel corsa tms. "superauto"
Oppelikuski meinasi ilmeisesti jotta taas on tientukkeena joku kömpiäparka
Nooh 80km kilsan alue lähestyy ja opelixi siirtyy hyvissä ajoin jo ohitukaistalle.....
Lopun voitte arvata =>eli sille ohitusbaanalle se jäi kun meikä pikkasen peukaloa oikaisi.....
Loppumatkan opeliksi ajeli ihan kiltisti rajoitusten mukaan perässä....

Kolme vuotta sitten mietin ihan samaa kuviota kuin topicin kysymys =>ja kahden pelin jälkeen tulos on tässä (kolmas kerta toden sanoi =>rene) sikäli mikäli haluaa pysyä 80 kilometrin alueella muun liikenteen mukana =>ei vaihtoehtoja ole pilvinpimein...ja ne kaikki maksaa uutena
=>toki käytettyjä saa jo kuudesta tonnista alkaen (toivottavasti tinkauksen jälkeen) eli hyviä grosseja tai isoja 4W =>mikäli ajaa talvella paljon on nelikko kivempi myös tiellä (kesällä tietenkin ajetaan vain takavedolla).
En koe olevani kummonen asiantuntia mutta kolme vuotta on ajettu "kakkosautona" mönkijällä noin 20 000 km ja siitä 98% tiellä/katurenkailla.
Ajelin just kotiapäin pojan lätkäpelistä ihan sallittua tienopeutta kuuttakymppiä.
Taakse ilmestyi "vauhdikkasti" joku opel corsa tms. "superauto"

Oppelikuski meinasi ilmeisesti jotta taas on tientukkeena joku kömpiäparka
Nooh 80km kilsan alue lähestyy ja opelixi siirtyy hyvissä ajoin jo ohitukaistalle.....
Lopun voitte arvata =>eli sille ohitusbaanalle se jäi kun meikä pikkasen peukaloa oikaisi.....

Loppumatkan opeliksi ajeli ihan kiltisti rajoitusten mukaan perässä....


Kolme vuotta sitten mietin ihan samaa kuviota kuin topicin kysymys =>ja kahden pelin jälkeen tulos on tässä (kolmas kerta toden sanoi =>rene) sikäli mikäli haluaa pysyä 80 kilometrin alueella muun liikenteen mukana =>ei vaihtoehtoja ole pilvinpimein...ja ne kaikki maksaa uutena
=>toki käytettyjä saa jo kuudesta tonnista alkaen (toivottavasti tinkauksen jälkeen) eli hyviä grosseja tai isoja 4W =>mikäli ajaa talvella paljon on nelikko kivempi myös tiellä (kesällä tietenkin ajetaan vain takavedolla).
En koe olevani kummonen asiantuntia mutta kolme vuotta on ajettu "kakkosautona" mönkijällä noin 20 000 km ja siitä 98% tiellä/katurenkailla.
Re: Mönkijä tarkoitettu oikeasti tieliikenteeseen??
Itelläkin on ollut uusi mahdollisimman hyvin tieliikenteeseen sopiva kilpipeli mietinnässä tuon (kylläkin todella hyvin palvelleen) Taiwanin ihmeen (NFM Puma 250) tilalle.setu kirjoitti:Kolme vuotta sitten mietin ihan samaa kuviota kuin topicin kysymys =>ja kahden pelin jälkeen tulos on tässä (kolmas kerta toden sanoi =>rene) sikäli mikäli haluaa pysyä 80 kilometrin alueella muun liikenteen mukana =>ei vaihtoehtoja ole pilvinpimein...ja ne kaikki maksaa uutena
Ylivoimainen ykkönen olisi tietysti Rene ominaisuuksiensa puolesta, MUTTA miksi ihmeessä ne on oikein yhdelle kilvitettyjä? Mulla ei kyllä anna luonto (eikä emäntä) periksi lyödä +10k€ mönkijään jolla voi laillisesti kurvailla vain ja ainoastaan yksin. Sama tilanne Jammun Raptoreilla ja yleensäkin kaikilla "merkki"-krosseilla, jotka jotenkin on kilpiin tyypitetty. Mikäli siis haluaa kilven ja 2 paikkaa, niin kai on pysyttävä Taiwanin poikain tuotteissa (Kymco, SMC, Derbi, TGB yms.) tai vaihtoehtoisesti mietittävä möhkömalleja (Can-Am Outlander MAX yms.).
Eli mitä vaihtoehtoa arvon raati ehdottaa em. ongelmaan? Laittomasti 2 päällä yhdelle rekisteröidyllä laitteella ajeleminen ei tule kyseeseen, sillä mahdollisen vahingon sattuessa seuraukset voivat olla ikävät. Juuri viime kesänä näin pariinkin otteeseen Tampereen seudulla Renen, jossa oli about 6-7 v nassikka kyydissä. Mietiskelin siinä, että rohkea kaveri, kun uskaltaa omaa lastakin kuskailla yhden hengen vehkeellä.
Ei sen puoleen, että se yksi numero rekisteriotteessa millään tavalla tekisi mönkijää turvallisemmaksi kyytiläisen kuljetukseen, mutta kyllä siinä syyllisyys varmasti kalvaa ihan eri tavalla jos jotain tapahtuu laittomalle matkustajalle.
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
ex. NFM Puma 250 -09
- qaw
- 6WD
- Viestit: 872
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: Mönkijä tarkoitettu oikeasti tieliikenteeseen??
Polariksen pätkämallitkin on kahdelle rekisteröityjä. Tosin onhan nekin möhköjä, mutta ei sentään pitkiä möhköjä
Toisaalta kadulle se pitkä möhkö voisi olla järkevämpi valinta...

Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
- setu
- Tracks
- Viestit: 1656
- Liittynyt: 12 Loka 2008 20:38
- Mönkijä:: Can Am Spyder 1300 F3 SE6
- Paikkakunta: Stadi
Re: Mönkijä tarkoitettu oikeasti tieliikenteeseen??
Onhan reneäkin rekattu kahdelle ja kaverilla on 650 pätkäoutti missä sama juttu (tää outti saattas olla jopa myynnissä =>paa Yv:tä jos kiinnostaa) =>tosin nää rekkaukset on poikkeuksia ja ei siitä sen enenpää (on käsitelty jo muissa topiceissa) =>kyllä rene ja pätkäoutit menee kaksi päällä edelleen tiellä tosi komeesti ja vakaasti (kokeiltu on).p-p kirjoitti:Itelläkin on ollut uusi mahdollisimman hyvin tieliikenteeseen sopiva kilpipeli mietinnässä tuon (kylläkin todella hyvin palvelleen) Taiwanin ihmeen (NFM Puma 250) tilalle.setu kirjoitti:Kolme vuotta sitten mietin ihan samaa kuviota kuin topicin kysymys =>ja kahden pelin jälkeen tulos on tässä (kolmas kerta toden sanoi =>rene) sikäli mikäli haluaa pysyä 80 kilometrin alueella muun liikenteen mukana =>ei vaihtoehtoja ole pilvinpimein...ja ne kaikki maksaa uutena
Ylivoimainen ykkönen olisi tietysti Rene ominaisuuksiensa puolesta, MUTTA miksi ihmeessä ne on oikein yhdelle kilvitettyjä? Mulla ei kyllä anna luonto (eikä emäntä) periksi lyödä +10k€ mönkijään jolla voi laillisesti kurvailla vain ja ainoastaan yksin. Sama tilanne Jammun Raptoreilla ja yleensäkin kaikilla "merkki"-krosseilla, jotka jotenkin on kilpiin tyypitetty. Mikäli siis haluaa kilven ja 2 paikkaa, niin kai on pysyttävä Taiwanin poikain tuotteissa (Kymco, SMC, Derbi, TGB yms.) tai vaihtoehtoisesti mietittävä möhkömalleja (Can-Am Outlander MAX yms.).
Eli mitä vaihtoehtoa arvon raati ehdottaa em. ongelmaan? Laittomasti 2 päällä yhdelle rekisteröidyllä laitteella ajeleminen ei tule kyseeseen, sillä mahdollisen vahingon sattuessa seuraukset voivat olla ikävät. Juuri viime kesänä näin pariinkin otteeseen Tampereen seudulla Renen, jossa oli about 6-7 v nassikka kyydissä. Mietiskelin siinä, että rohkea kaveri, kun uskaltaa omaa lastakin kuskailla yhden hengen vehkeellä.
Ei sen puoleen, että se yksi numero rekisteriotteessa millään tavalla tekisi mönkijää turvallisemmaksi kyytiläisen kuljetukseen, mutta kyllä siinä syyllisyys varmasti kalvaa ihan eri tavalla jos jotain tapahtuu laittomalle matkustajalle.
Renessä ei apparille ole mitään mistä pitää kiinni eli se on ainakin yksi ongelma (outissa takatelineestä saa hyvin kiinni). Miksi sitten jonkun 200cc:n saa rekkariin kahdelle vaikka meikäläisen painolla yksikin on jo aivan riittävästi


Re: Mönkijä tarkoitettu oikeasti tieliikenteeseen??
250 SMC ja reilun 2 v. aikana n.13500 km ilman ongelmia tieliikenteessä, on rekisteröity 2 henkilölle ja ei rupea jännäkakattamaan ratsiassa jos tehoista kysellään 

Re: Mönkijä tarkoitettu oikeasti tieliikenteeseen??
Hellou!
No niin nyt sitä tuli testailtua ja kateltua ja tutkailtua. Päädyin sitten tuohon Kymcon MXU 300 mönkkäriin. Coolerin kokemukset vahvisti päätöstä
Kiitos vain kaikille kommenteista, niistä oli suuri apu.
Pe hain mönkijän ja innostuneena sitä sisäänajelin tuossa viikonlopun. Kaikki pelitti hienosti ja kokemukset kaikin puolin hyvät.
Käyttötarkoitukseeni juuri sellainen mitä hain.
No kävipäs sitten niin että tänään (Ma) olin lähdössä velipoijan luo niin kohtasin ensiongelmat. Jostain syystä nopea vaihde ei mene päälle
Hidas ja pakki toimii niinkuin pitääkin... Outoa sinänsä että vielä sunnuntaina kaikki toimi ok mutta maanantaina aivan eri peli. Jokohan naapuri kyllästyi pärinään ja kävi yöllä sabotoimassa
Pitää varmaan soitella myyntimies Mynttiselle ja viedä näytille.
Onko kokemuksia / veikkauksia?
No niin nyt sitä tuli testailtua ja kateltua ja tutkailtua. Päädyin sitten tuohon Kymcon MXU 300 mönkkäriin. Coolerin kokemukset vahvisti päätöstä

Kiitos vain kaikille kommenteista, niistä oli suuri apu.
Pe hain mönkijän ja innostuneena sitä sisäänajelin tuossa viikonlopun. Kaikki pelitti hienosti ja kokemukset kaikin puolin hyvät.
Käyttötarkoitukseeni juuri sellainen mitä hain.
No kävipäs sitten niin että tänään (Ma) olin lähdössä velipoijan luo niin kohtasin ensiongelmat. Jostain syystä nopea vaihde ei mene päälle


Onko kokemuksia / veikkauksia?
Re: Mönkijä tarkoitettu oikeasti tieliikenteeseen??
Siis onko se uusi vai käytetty peli ?
Siinä vivustossa on säätövaraa, pallonivelet molemmissa päissä. Ei mulla H-asennon kytkeytymisessä ole ollut ongelmia, mutta L- asentoa on joskus hankalampi saada suoraan päälle.Kokeile siten että jos kone on vapaalla niin laita pakki päälle ja anna hieman kaasua siten että vaihde ns. kytkeytyy eli kuuluu pieni kolahdus.Kokeile sen jälkeen laittaa H-asento päälle.Samaa taktiikkaa käytän jos pakilta pitää siirtyä suoraan L-vaihteelle.Eli ensin H-pykälä, vähän kaasua että kytkeytyy ja sitten L-menee helposti päälle.Nähdäkseni tuo on ominaisuus, ei vika.Sen kanssa pärjää kun tiedostaa miten se toimii.
Siinä vivustossa on säätövaraa, pallonivelet molemmissa päissä. Ei mulla H-asennon kytkeytymisessä ole ollut ongelmia, mutta L- asentoa on joskus hankalampi saada suoraan päälle.Kokeile siten että jos kone on vapaalla niin laita pakki päälle ja anna hieman kaasua siten että vaihde ns. kytkeytyy eli kuuluu pieni kolahdus.Kokeile sen jälkeen laittaa H-asento päälle.Samaa taktiikkaa käytän jos pakilta pitää siirtyä suoraan L-vaihteelle.Eli ensin H-pykälä, vähän kaasua että kytkeytyy ja sitten L-menee helposti päälle.Nähdäkseni tuo on ominaisuus, ei vika.Sen kanssa pärjää kun tiedostaa miten se toimii.
Back in business
Re: Mönkijä tarkoitettu oikeasti tieliikenteeseen??
Jeps, kyllähän se alkoi toimimaan tänään taas ihan ok, kiitosta vain vinkistä. Taisin vähän säikähtää enkä tohtinu enempää säätää eilen ja kellokin tuli jo vastaan. Oli varmaan pientä häikkää, pitää seurailla.Cooleri kirjoitti:Siis onko se uusi vai käytetty peli ?
Siinä vivustossa on säätövaraa, pallonivelet molemmissa päissä. Ei mulla H-asennon kytkeytymisessä ole ollut ongelmia, mutta L- asentoa on joskus hankalampi saada suoraan päälle.Kokeile siten että jos kone on vapaalla niin laita pakki päälle ja anna hieman kaasua siten että vaihde ns. kytkeytyy eli kuuluu pieni kolahdus.Kokeile sen jälkeen laittaa H-asento päälle.Samaa taktiikkaa käytän jos pakilta pitää siirtyä suoraan L-vaihteelle.Eli ensin H-pykälä, vähän kaasua että kytkeytyy ja sitten L-menee helposti päälle.Nähdäkseni tuo on ominaisuus, ei vika.Sen kanssa pärjää kun tiedostaa miten se toimii.
Tosiaan jäi sanomatta mutta kyllä olen UUDEN kymcon onnellinen omistaja
