Järkyttävä vakuutusmaksu??

Keskustelua tieliikennekäytössä olevista mönkijöistä.
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Re: Järkyttävä vakuutusmaksu??

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

korvaako autosi "pakollinen" liikennevakuutus autosi vahingot?kaskot on sitten erikseen,myös mönkijöissä.jokainen tietysti tyylillään,minun elooni/olooni ei vaikuta vaikka ajelisit ilman vakuutusta :wink:
Puuhis83
Tracks
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

kingi kirjoitti:korvaako autosi "pakollinen" liikennevakuutus autosi vahingot?kaskot on sitten erikseen,myös mönkijöissä.jokainen tietysti tyylillään,minun elooni/olooni ei vaikuta vaikka ajelisit ilman vakuutusta :wink:
Lähinnä sitä ajattelin et vois vakuuttaa vehkeet vähän järkevämmin ja tarpeen mukaan. Turha tuosta maastopelistä on mitään vakuutusta maksella. Autossa on tietysti tarpeelliseksi katsomani vakuutukset kun sen kanssa tulee suhattua liikenteessä muiden joukossa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Grey
6WD
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3

Viesti Kirjoittaja Grey »

Puuhis83 kirjoitti: Turha tuosta maastopelistä on mitään vakuutusta maksella. Autossa on tietysti tarpeelliseksi katsomani vakuutukset kun sen kanssa tulee suhattua liikenteessä muiden joukossa.
Sattuupa noita vahinkoja maastossakin. Ja jos henkilövahingoista puhutaan, niin eipä riitä kenelläkään maksukyky jos jää vaikka pihalla lapsi alle tms. Mutta kukin tavallaan ja riskithän otetaan tietoisesti.
pelsu100
6WD

Viesti Kirjoittaja pelsu100 »

Puuhis83 kirjoitti:
kingi kirjoitti:korvaako autosi "pakollinen" liikennevakuutus autosi vahingot?kaskot on sitten erikseen,myös mönkijöissä.jokainen tietysti tyylillään,minun elooni/olooni ei vaikuta vaikka ajelisit ilman vakuutusta :wink:
Lähinnä sitä ajattelin et vois vakuuttaa vehkeet vähän järkevämmin ja tarpeen mukaan. Turha tuosta maastopelistä on mitään vakuutusta maksella. Autossa on tietysti tarpeelliseksi katsomani vakuutukset kun sen kanssa tulee suhattua liikenteessä muiden joukossa.
Ihan omakohtaista kokemusta maastolaitteen kanssa kun pieni harmiton pusu minun toimestani toiseen laitteeseen. Muutama muovin palanen irti. Sitten kun niitä muoveja lähdetään uusimaan niin lasku onkin komeesti nelinumeroinen....

Tässä kohtaa kun minulla on liikennevakuutus laitteessa niin vaatii 5 min ilmoituksen täyttämiseen ja soitto vahingon kärsijälle että sopii tarkastajan kanssa homman loppuun. Liikennevakuutuksen omavastuu nolla (o) euroa. Ei jääny mitään hampaankoloon ja kumpikin osapuoli tässä tapauksessa varmaan ihan tyytyväisiä.

Sitte eri juttu on vakuuttamattomat tapaukset missä saat soitella kaverille et koskas sitä rahaa tulee - ai ei ole nyt - oisko ens kuussa- jne jne..

Toisillahan tietty on aina se viis tonnia löysää rahaa taskussa millä voi maksella aiheuttamansa vahingot samantein. Ja jos mietit että "kannattaako tää laite vakuuttaa kun säästää pari sataa vuodessa" niin silloin sitä massii ei oo tarpeeksi :)

Pidä vaan se vakuutus päällä, on pirun paljon kivempi esim tuolla ajotapahtumissa sitten kolistella :wink:
Puuhis83
Tracks

Grey kirjoitti:
Puuhis83 kirjoitti: Turha tuosta maastopelistä on mitään vakuutusta maksella. Autossa on tietysti tarpeelliseksi katsomani vakuutukset kun sen kanssa tulee suhattua liikenteessä muiden joukossa.
Sattuupa noita vahinkoja maastossakin. Ja jos henkilövahingoista puhutaan, niin eipä riitä kenelläkään maksukyky jos jää vaikka pihalla lapsi alle tms. Mutta kukin tavallaan ja riskithän otetaan tietoisesti.
Mulla on muita vakuutuksia mitkä pitäis korvata henkilö ja materiaali vahingot (omat ja muiden). Mutta taitaa olla korvauksen laita siinä vaiheessa aika kehno jo vahinko on sattunu mönkijällä jossa ei ole vakuutusta. Hmmm... Ei viittis kuitenkaan maksellla päällekkäisistä vakuutuksista.
Täytyy tiedustella vakuutusyhtiöltä että mitenkä on korvausten laita tämmösissä tapauksissa.

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kömpijällä sattuneet vahingot korvataan ainoastaan mönkijän vakuutuksista, ei muista.
Kylätason mönkijäkuski
dealer
6WD
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mites, onkos porukka vakuuttanut maastomönkijöitä? Itte just maksoin laskun ja samalla mietin et aika turha tuo vakuutus mulle on... Mitäs hyötyä on maastopelin vakuuttamisesta?
Minulla on ollut jokaisessa maastomönkijässäkin liikennevakuutus.
Ei se reilu satanen vuodessa niin paljon ole.
Edellä onkin jo kerrottu syitä; tosiaan jos sattuu henkilövahinko mönkijän kanssa niin mikään muu vakuutus ei sitä korvaa.
Puuhis83
Tracks

dealer kirjoitti:
Mites, onkos porukka vakuuttanut maastomönkijöitä? Itte just maksoin laskun ja samalla mietin et aika turha tuo vakuutus mulle on... Mitäs hyötyä on maastopelin vakuuttamisesta?
Minulla on ollut jokaisessa maastomönkijässäkin liikennevakuutus.
Ei se reilu satanen vuodessa niin paljon ole.
Edellä onkin jo kerrottu syitä; tosiaan jos sattuu henkilövahinko mönkijän kanssa niin mikään muu vakuutus ei sitä korvaa.
Tapaturma vakuutus? :shock:

Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei korvaa vastapuolelle tapahtuneita vahinkoja. Näistä on runsaasti keskusteltu tällä foorumilla joten arkistoja kaivamaan, niistä löytyy linkkejä tietolähteisiin.
Kylätason mönkijäkuski
Puuhis83
Tracks

Koheltaja kirjoitti:Ei korvaa vastapuolelle tapahtuneita vahinkoja. Näistä on runsaasti keskusteltu tällä foorumilla joten arkistoja kaivamaan, niistä löytyy linkkejä tietolähteisiin.

Juu vastapuolelle ei tietenkään jos itsellä on tapaturma vakuutus. Mut mönkijää kun käytän yksin pihan auraukseen niin on riskit aika minimissä. Jos itelle jotain pihassa sattuu niin näihin pitäs olla vakuutukset. Paino sanalla pitäs :shock:

Natsku
4WD

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Mitä hintoja maksatte maastomallin liikennevakuutuksista palo ja varkaus mukaan lukien.

Oma oli muistaakseni Tapiolassa 151e
ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys
4x4-100%
3WD
Mönkijä:: Polaris sportsman 500 EFI L7e

Viesti Kirjoittaja 4x4-100% »

Kävin tuossa just alkuviikosta tekemässä omaan polleen (500 TL ) vakuutukset
Liikennevakuutus 202 osakasko 40 vuodessa ja yhtiö lähivakuutus.
Pihkis
2WD
Mönkijä:: Outlaw 500 TL

Viesti Kirjoittaja Pihkis »

Minulla 500 TL renessä liikenne+kasko. Tuli Fennialta hinnaksi vähä rapiat 600€ yhteensä. Pohjolassa ja if:ssä ois ollu yli tonnin paukut... Huhhuh mitkä erot..
kate
6WD
Mönkijä:: Outlander 500 max xt

Viesti Kirjoittaja kate »

Turvassa ollut canan vakuutus ja ihan kohtuuhintanen mielestäni 170€ liikenne+osakasko.Nyt kun on cana myyty ja uutta peliä ootellaan niin eipä varmaan kannata yhtiöö vaihtaa vaikka kaikki muut vakuutukseni onkin toisessa yhtiössä.
Saa ny nähä kun otan wildcattiin vakuutuksen pomppaako hinta,vaikka ei kyllä pitäisi kun on lähes puolet pienemmästä pelistä kyse.
Viimeksi muokannut kate, 20 Kesä 2011 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ari_K
Noppeli
Mönkijä:: Polaris Sportman 500 HO -08

Viesti Kirjoittaja Ari_K »

Pihkis kirjoitti:Minulla 500 TL renessä liikenne+kasko. Tuli Fennialta hinnaksi vähä rapiat 600€ yhteensä. Pohjolassa ja if:ssä ois ollu yli tonnin paukut... Huhhuh mitkä erot..
Tapiolassa myös 500 tl ja liikenne+kasko n.450€..
Vastaa Viestiin