TGB Blade 425 vs Polaris scrambler 500

Keskustelua tieliikennekäytössä olevista mönkijöistä.
jimmypat
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Heinä 2012 16:31
Mönkijä:: TGB Target 325
Paikkakunta: Järvenpää

TGB Blade 425 vs Polaris scrambler 500

Viesti Kirjoittaja jimmypat »

kertokaas kokemuksia, ku en nyt osaa päättää kumman ostan. Samanhintaisia mutta polaris menty 16 000km enemmän :P mut silti jotenki polleen luotan enemmän. Polleen myös tehty remmihuolto ja vaihdelaatikkohuolto. TGB seissyt tallissa 3 vuotta. Uskaltaako ostaa melkein 20 000km ajettua vai onko se heti rikki? Nelivetoja molemmat.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: TGB Blade 425 vs Polaris scrambler 500

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Scramberissa erittäin luotettava 500 cc pata ja myös muu tekniikka varsin koeteltua. ihan lysti kapine ajaa, ikäisekseen hyvän alustan takia. 16000km on toki ihan kohtuu määrä, mutta itse olisin silti pollen kannalla. Pollesta puuttuu lyhyt perä, joten puutöihin siitä ei oikein ole. TGB:n laatikkorakenteesta en osaa sanoa mitään.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade 425 vs Polaris scrambler 500

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Riippuu miten huollettu ja palikkaa vaihdettu, 20 000km on jo aika paljon, tietty tl-vehkeessä noi kilsat ei niin näy.

Itse en ostaisi 20tkm ajettua mutten niinkään 3 vuotta tallissa seissyttä, toki jos oikeasti halvalla saa niin tilanne eri. Seisottaminen ei koskaan ole hyväksi koneelle eikä muillekaan liikkuville osille.

Noi on kummiski kaks eri vehjettä, polaris melkeempä "räppäilyyn" ketteryytensä ja keveytensä puolesta ja tgb sitten työkoneeksi painavempana ja "kankeampana".
jimmypat
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Heinä 2012 16:31
Mönkijä:: TGB Target 325
Paikkakunta: Järvenpää

Re: TGB Blade 425 vs Polaris scrambler 500

Viesti Kirjoittaja jimmypat »

siis molemmat 3500e eli aika kohtuu hintaan? pollessa vaihdettu kuluvia osia sitä mukaan kun niitä on mennyt + noi mitä mainitsin, vaihdelaatikkohuolto, remmihuolto, iskari huolto tehty äskettäin + öljyt vaihdettu. Molemmat katsastettu äskettäin, polle kesäkuussa ja tgb keväällä, molemmat käsittääkseni ilman huomautuksia. Eipä mulla mitään töitä olekkaan hoidettavaksi kun ei ole omakotitaloa vaan rivari, joten taidanpa kallistua tuohon 20 000km ajettuun polleen, jos nyt vaan pääsis tosta 300cc loncinista eroon :evil: Pääasiassa tulis ajeltua taajama-ajoa + yksittäiset metsäilyt ellei siitä innostu oikein huolella. Saako polleen hyvin varaosia/huoltoa suomessa (mielellään huollot kerava tuusula järvenpää akselilla)?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: TGB Blade 425 vs Polaris scrambler 500

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Veikkaan että polle ripeämpi leikkikaluksi, mutta tgp:stä sais kaverin pitemmäksi aikaa... Nää on näitä valintoja..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade 425 vs Polaris scrambler 500

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Todennäköisesti tommosessa 20tkm kamppeessa alkaa olla väljää siellä sun täällä, vetarit, laakerit, pyöräntuenta yms. Kannattaa tehä perusteellinen zekkaus ennen ostopäätöstä. Äkkiä kummiski menee rahaa varaosiin kun rupee uusimaan, väljällä vehkeellä ei varmasti ole mukava ajella. Ja nyt en puhu pelkästään polariksesta vaan sama pätee kaikkiin "noin paljon" ajettuihin.

Oletan että bongasin nettimotosta molemmat em. kamppeet, ihan fiksun näköisiä pelejä molemmat. Sun pitää mennä koeajamaan noi, siitähän se lähtee.

Ymmärsinkö oikein että olet etsimässä nimenomaan 4-vetoista TL-laitetta ? Tohon hintahaarukkaan löytyy myös yamahaa, dinliä tms 2wd laitetta jos haluaa pikkasen lisää kiihtyvyyttä ja sitä vähän pidempää sladia :wink:
jimmypat
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Heinä 2012 16:31
Mönkijä:: TGB Target 325
Paikkakunta: Järvenpää

Re: TGB Blade 425 vs Polaris scrambler 500

Viesti Kirjoittaja jimmypat »

taitaa nyt toi polle tulla ens viikolla. yamahaa ei voi ostaa ku yhdelle vaan rekisteröity ja dinlit melkein samassa hitahaarukassa, mut en oikeen enää kiinalaista uskalla ostaa :P dinli käsittääkseni kiinalainen? loncini tosiaan myyty poies naurettavan halvalla. Ja tosiaan tl-käyttö on pakollinen ja 4wd melkein yhtä must have. Mitä noita videoita scramblerista katsonut ni aika ketterästihän se menee. Toivotaan nyt että kestää. Toki minä renkaat potkin läpi mut jos ei mitään ihmeellisyyksiä näy niin taitaa kaupat tulla, sainpa vielä hintaa vähän pois ja ei tarvitse kovin kaukaa hakea kun kaveri tulee vastaan.

suurin syy valintaan tais kuitenkin loppupeleissä olla koko eikä valmistusmaa. Tollasen bladen änkeminen autokatokseen joka on 250cm leveä ja naapurin autot vieressä, vois olla aika temppu, kun siihen pitäs vielä oma auto siis saada perään eli kömpijä tulee poikittain ja blade on sen 230cm pitkä :P
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: TGB Blade 425 vs Polaris scrambler 500

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

jimmypat kirjoitti:dinli käsittääkseni kiinalainen?
Niin korni väittämä että on pakko oikasta... :D

Dinli on Amerikkaa ja Japania, mikä kait kasataan Taiwanissa..

Korjaus: Valmistetaan taiwanissa, pistetään romut pahvilootaan ja jämyt kokoaa luovutettavaksi...
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Vastaa Viestiin