kokemukset DINLI,RALLY,CPI,COMANCHE JA DERBI

Keskustelua tieliikennekäytössä olevista mönkijöistä.
mr_spiid
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Huhti 2007 22:36
Paikkakunta: lohja
Viesti:

kokemukset DINLI,RALLY,CPI,COMANCHE JA DERBI

Viesti Kirjoittaja mr_spiid »

nii tehääs yhteen veto näistä mönkijöistä:

-Derbi DXR
-Dinli(t)(muutkin dinli merkit käy)
-cpi xs 300
-smc xle 300cc(muutkin smc mallit käy)
rally usa 300cc

jooo eli yhteenvedot,kokemukst

ja kaikki siis tieliikenne mallia
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Re: kokemukset DINLI,RALLY,CPI,COMANCHE JA DERBI

Viesti Kirjoittaja Jonska »

mr_spiid kirjoitti:nii tehääs yhteen veto näistä mönkijöistä:

-Derbi DXR
-Dinli(t)(muutkin dinli merkit käy)
-cpi xs 300
-smc xle 300cc(muutkin smc mallit käy)
rally usa 300cc

jooo eli yhteenvedot,kokemukst

ja kaikki siis tieliikenne mallia
Tarkoitat varmaan xs 250 sport mallia?

Miulla on tuosta vehkeestä kokemusta kahden mönkkärin verran. Eikä kolmatta tule.
Laatu - mikä se on?
Kestävyys - heikko. Rautaosat katkeilee omia aikojaan, mm ohjausakseli!
Ulkonäkö - oston suurin syy.
Varaosien saatavuus - heikko.

Derbistä hyvin vähän kokemusta, mutta noista kahdesta ostaisin Derbin.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
porsas
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 06 Huhti 2008 00:05

Viesti Kirjoittaja porsas »

SMC XLE 300 ajettu vasta vajaa 400 km. ei pahaa sanaa vielä, aika näyttää,
toivottavasti pelaa yhtä hyvin vielä 4000 km:ssä. kiihtyvyydessä pesee normi
henkilöauton ja kulkee inan yli 100 mittarin mukaan. tarttis testata mittarin
paikkansa pitävyys gps:llä, niin vois antaa faktaa nopeudesta. jos jotain miinusta haetaan niin kiihdytyksessä tankki resonoi tietyillä kierroksilla aika
häijysti, mutta ei mikään mahdoton fiksata. :wink:
Janne83
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Heinä 2008 01:08
Mönkijä:: Dinli 560 vm.08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Janne83 »

Itellä viime talvena derbi 250dxr... Hyvin tuntu toimivan kovassakin menossa ei mitään ihmeitä. Paitsi takavalo tuntuu tippuvan muiltakin kun minulta, kaverilta korkkas takaiskari, meni kyllä takuuseen. Omasta ihmettelin kun akku tuli ryökytyksessä kotelostaan läpi! :x Tosin hieman pakkasta ja "patikkoa" niin ihmekkö tuo muovikotelo ettei kestä.
Muuten suosittelen.... :?
Catano
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 21 Maalis 2006 22:07
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Catano »

SMC XLE 300 tonttu lasissa, pesee kaverin lievästi piristetyn derbin 250 kiihdytyksessä vaikka on yli 40kg painoeroa derbin hyväksi.
Kulkee ~105 mittarin mukaan, huiput saanu tonne 115 rekan imusta suhahtaen.
vikoina ollu ainoostaan takalamppu/kilpitelineen irtoaminen, ei tommonen 2mm hepponen teräs kestäny tärinää.

Porsas: se tankki ei varsinaisesti resonoi vaan sen tankin päällä oleva katemuovi on se joka ääntä pitää. tankki itessään on hyvin tärinävaimennettu mutta se katemuovi käytännössä vaan lepää siinä tankin päällä joskin hieman irti siitä varsinaisesta tankista.
Käytä niitä tankin sivussa olevia pikkukatteita ja tankin kiinnikeruuveja irti ni saat sen katemuovin pois, sitten vaan tankin pintaan about 5mm paksua ikkunan tiivistenauhaa tjsp mitä ikinä saatkaan käsiis :>
pitäs resonoinnin loppua ku se katemuovi ei lepää ilmassa vaan ottaa hieman siihen tankin tiivistenauhoihin kiinni.
SMC 300 XLE Stinger
Avatar
porsas
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 06 Huhti 2008 00:05

Viesti Kirjoittaja porsas »

ok, täytyy koitaa :? . toivottavasti auttaa.
sit kun sais vielä jarrujen kitinän pois niin olis aika komiata :wink:
jj.juntunen
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Elo 2007 20:51
Paikkakunta: Vuolijoki

Viesti Kirjoittaja jj.juntunen »

Dille 450cc.-07 Kilsoja 5500km. takana ja lisää tulee.
Pitänee puuta koputtaa, kun ei ole ollut mitään murheita.
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Taitanee muut olla taiwani laisia paitsi rally joka on kiinalainen, sen jättäisin listalta ekana pois.
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
mr_spiid
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Huhti 2007 22:36
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mr_spiid »

Jippanen kirjoitti:Taitanee muut olla taiwani laisia paitsi rally joka on kiinalainen, sen jättäisin listalta ekana pois.
juu täytyy ny kattoo ku auto kortinkin saan vasta syksyl, mutmun täytyy löytää halpa hinta ja hyvä laatu syhde kun isi maksaa \:D/
kadet89
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Kesä 2007 23:23

Viesti Kirjoittaja kadet89 »

Ääni Dinlille!!! Hyvin pelaa takana 5500km...
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

juu noniin

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

tuli ajettua 2 vuoden sisään derbillä ja sachsilla yhteensä 8000 kilsaa ilman minkäänlaisia onkelmia :P sach hieman derbiä parempi kulkemaan ja kiihtyy paremmin.molemmat mukavia pelejä mutta ison miehen alla hieman koomisen näkösiä :twisted:
j.o.n.i.
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 10 Elo 2008 15:50

Viesti Kirjoittaja j.o.n.i. »

Itsellä ollut Derbi 1,5kk, ja 1000km.
Ei ole ongelmia ollut.
Vakionakin kulkee kohtuu hyvin (90kg kuskin kanssa n.90km/h), ja viripalikkaa saa jos haluaa. Ja tietääkseni myös kestävät jonkin verran viritystä.

Tiedä sitten saako enää tätä mallia, ainakaan uutena.
Elmo02
3WD
Viestit: 91
Liittynyt: 08 Marras 2006 14:44
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Elmo02 »

Eipä taasen tullut luettua tuota otsikkoa kovin tarkkaan, mutta olkoon näin :shock:

Suosittelen tuota uutta SMC 500 wildCat. Tehot ja vääntö kohdallaan ja hintakin kohtuulinen verrattuna kilpailijoihin. Kävin itse koe-ajamassa ja oli todella miellyttä kokonaisuus

Vähän speksejä:
Moottori siis FUJIN JAPANISSA valmistama!!!
Ei kiinassa lisenssillä!!!!

Pituus 1795m
Leveys 1140mm
Korkeus 1185mm
Istuinkorkeus 880mm
Kuivapaino 197kg tankki täynnä 207kg
Moottori Japanilainen FUJI SUBARU DOCH 4-tahti.
Yksi sylinterinen nestejäähdytetty.
Iskutilavuus 499cc (99, 2x64, 6mm)
Kaasutin Mikuni BSR 42mm
Rajoitettu teho 20hv
Rajoittamaton 50hv
Sytytystulppa NGK DCPR8E
Sähköstartti
CDI-sytytys
Latausteho 200w/3000rpm
Vaihteisto 5-vaihteinen manuaali + peruutusvaihde.
Kierrostenrajoitin 9100rpm ja pakilla 5000rpm
Tankki 12L. Lukollinen racing korkki.
Levyjarrut
Crossirenkaat 21x7-10 ja 20x10-9
Kiilloitetut alumiinivanteet
Nerf-barssit
Säädettävät kaasuiskunvaimentimet edessä ja takana.

Hinta rekisteröitynä 8400e
Rekisteröimättä 6860e
Can-Am Outlander 650 V2 EFI -08(optio malli)
EX_Arctic Cat 650 V2 -06 Punainen(kilvetön)
EX_Dinli 450 DMX Crossi -07(kilvellinen)
pete-1980
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 17 Maalis 2012 07:05

Re: kokemukset DINLI,RALLY,CPI,COMANCHE JA DERBI

Viesti Kirjoittaja pete-1980 »

derbille äänet. =D> ollu kohta vuoden ja ilman isompia vikoja. tulppien vaihtoa ym pientä. mutta voin lämpimästi suositella ajanut sekä tiellä että mettässä.hinattu autoja,venetrailereita ym ym ja aina on toiminut. kulkua on nyt 4 n 90 mutta 5 ei jaksa oikein kulkea enään lujempaa.mutta suosittelen jos edullista kilpi crossia halajaa.
Avatar
pete-801
Tracks
Viestit: 1212
Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
Mönkijä:: ei oo enään.
Paikkakunta: Heinola

Re: kokemukset DINLI,RALLY,CPI,COMANCHE JA DERBI

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

dinlin 300cc on ihan loistava laite kun on ehjä :D jos hajoaa jokin moottorin osista niin eipäs löydy suomalaisista firmoista juurikaan mitään ja maahantuojan hinnat hirvittää, tarjous vaihtomoottorin hinta oli 2590.- joka on lähes uuden mönkijän hinta ? jos ostat dinlin niin ota se isoveli malli 450cc siihen sentään saa osia. Sen verran pitää sanoa että pari vuotta oli ihan hauskaa ajella tolla variaattori toimisella 300cc dinlillä , muut ehdottamasi mallit taitaakin olla vaihteellisia.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Vastaa Viestiin