1 Mikä mönkijä
Polaris Outlaw 525IRS
2 Menikö läpi /mitä huomautettavaa oli
Meni läpi. Hieman puslissa ja raidetangon päissä väljää, mutta lupasin pitää silmällä ja vaihdella, jos rupee vaikuttaan ajoon.
3 Paljonko maksoi
N. 31€. Pakokaasut katsottu jo aikaisemmin.
4 Mitä oikeasti tarkistettiin
Etujarrut ja alustan välykset.
5 Paikkakunta
Hämeenlinna Plus-katsastus
6 Paljonko oli pakokaasupäästöt/arvot ja mikä oli raja-arvona.
Katsottu jo ennen. Hyväksytyt.
7 Muuta kerrottavaa asiaan littyen.
Kyselin katsurilta tarvitseeko jeesiä laitteen kanssa. Sanoi pärjäävänsä, mutta menin silti mukaan. Kaverille tulikin yllärinä, että kyseessä oli vaihteellinen kampe ja osaaminen päättyi siihen paikkaan

. No opastin käyntiin ja laitoin pykälän silmään. Varoitin, että on sitten melko vääntävä moottori, että ole varovainen. No sain huvituksen aihetta, kun kaveri stumppasi laitteen pariin kertaan heti lähdössä. Seuraavaksi ajoi dynolle ja mittasi etujarrut. Sitten takajarrujen vuoro ja takapää ei pudonnutkaan ensi rullille, koska leveämpien takarenkaisen vuoksi takapää oli hieman kapeampi. Jätti sitten sen mittaamatta, mutta minun naureskeluni muuttui kauhunsekaiseksi, kun kaveri stumpasi rullilta nousussa pariin kertaan. Seuraavaksi hän väänsikin kunnolla kaasu ja ampui keulapystyssä rullilta

! Kaveri sai jotenkin painettua jarrua ja kone sammui ja seuraavaksi katsuri meinasi lentää sarvien yli

! Sain sitten ajaa itse laitteen tuon jälkeen hallin

. Onneksi olin ruuvannut rajoitinruuvin täysin kiinni, mutta kyllä tuo Kotarin kone näköjään vääntää liikaa varomattomissa käsissä, vaikka olis kuinka rajoitettu.
Tuli mieleen pari kyssäriä. Eikö katsastusmiehiä koske kypäräpakko? Aina ovat meinaa ajelleet ilman. Olis ihan työturvallisuudenkin kannalta melko oleellinen asia. Toinen kysymys. Kuka maksaa, jos katasuri paskoo sun mönkijän katsastuksen aikana?