Tuo mun mönkijä on
-ensirekisteröity tieliikennemönkijäksi(L7e) 2007
-poistettu rekisteristä konerikon takia 2010. ilmeisesti jotta saa liikennevakuutukset poikki. Otteessa lukee "normaali tieliikenteestä poisto, kilvet palautettu xx.xx.xxxx"
-ostin mönkijän edelleen konerikkoisena (ja miljuuna muuta vikaa) 2014
-rekisteröinti ois tarkoitus suorittaa 2016
-romutustodistusta ei kaiketi ole haettu koska ajoneuvon ed.omistajalta ostin sekä luovarit/paperit tuli matkassa.
Vanhasta muistista arvelin että ei-rekisterissä olevan ajoneuvon hallintaan riittää pelkät luovarit, ja että rekisteröintikatsastusken yhteydessä siirtyy omiin nimiin. Myöskin luonnollisesti oletin että liikennevakuutusta ei tarvita kun ajoneuvo ei liikeenteessä ole.
Kyssäreitä:

-olisiko minulla pitänyt rekisteröidä/siirtää ajoneuvo nimiini tuolloin 2014?
-olisiko minulla pitänyt ottaa liikennevakuutus tuolloin ei rekisterissä olevalle ajoneuvolle?
kun nyt 2016 kävelen konttorille suorittamaan rekisteröinti katsastuksen, otan liikennevakuutuksen
- tuleeko liikennevakuutuskeskukselta hyvikevaatimus?
-jos tulee hyvikevaatimus, tuleeko se omistusajaltani eli 2014 alkaen vai kenties 2010 alkaen tai tuleeko 2010-2014 vaade edelliselle omistajalle?
- jos tulee hyvikevaatimus, millä todistan että ajoneuvo on ollut ajokelvoton, eli oikeasti pois tie(ja suljetunalueen)liikenteestä? ja onko sillä vaikutusta hyvikevaateeseen.
Maalaisjärki sanoo että tieliikennemönkijän ollessa pois rekisteristä, ei sille vakuutusta tarvita. ja täten maksut alkaa juosta normaalisti rekisteröinti päivästä. mutta...
saa spekuloida

Ja juu pitää käydä konttorilla raataamassa sekä kilauttaa kaverille eli liikennevakuutuskeskukseen...