Muutoskatsastus asiaa!
Re: Muutoskatsastus asiaa!
T3 jaT3b laitteissa ei ole tehorajoitusta.
Tosin laitteet joissa ei ole sähköistä rajoitinta putoaa myös tehot..
Vain maximinopeus rajoitettu.
Tosin laitteet joissa ei ole sähköistä rajoitinta putoaa myös tehot..
Vain maximinopeus rajoitettu.
Re: Muutoskatsastus asiaa!
Ja siksi muutos pitäisi olla helppo, kun nopeuden voi todeta koeajolla.
Sitä en tiedä, onko jotain muita eroja vaatimuksissa 40/60 kulkevien välillä. Esim. melu.
Mutta tuskin on, kun samaa laitetta myydään kahteen eri luokkaan.
Sitä en tiedä, onko jotain muita eroja vaatimuksissa 40/60 kulkevien välillä. Esim. melu.
Mutta tuskin on, kun samaa laitetta myydään kahteen eri luokkaan.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Muutoskatsastus asiaa!
On melurajat ja tekninen toteutus voi olla erilainen johtuen nopeudesta. Variaattorissa voi olla muutoksia.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Muutoskatsastus asiaa!
Jos tuo muutoskatsastaminen olisi noin yksinkertainen asia, niin kai täälläkin olisi joku asiasta kertomassa...
Re: Muutoskatsastus asiaa!
Miksi? Täällä kun on melkoinen muutosvastarinta edessä, jos on kyseessä rajoittimet. Huomaahan sen jo tästäkin ketjusta. Intetään vastaan, vaikka ei itsellä olisi mitään kokemusta asiasta.
Re: Muutoskatsastus asiaa!
Käsittääkseni kyseessä ei ole laiton viritys jos muutoskatsastetaan eri ajoneuvoluokkaan!
Keulii kun on niin innolla asiassa mukana niin kerää meille epäilijöille tarvittavat dokumentit kasaan kuin onnistuu ajoneuvoluokan muutos niin saadaan tää väittely pois päiväjärjestyksestä
Keulii kun on niin innolla asiassa mukana niin kerää meille epäilijöille tarvittavat dokumentit kasaan kuin onnistuu ajoneuvoluokan muutos niin saadaan tää väittely pois päiväjärjestyksestä
Re: Muutoskatsastus asiaa!
Ainakin T3b->T3a->T3b onnistuu, kun Can Am jälleenmyyjä niin mainostaa. En aio mennä konttorille kyselemään, kun ei ole tarvetta. Eikä varsinkaan niihin vanhoihin valtion laitoksiin kannata mennä kyselemään, kun ei ne tiedä mistään mitään eikä niitä kiinnosta asiaa selvitellä. Joku tietty yksityinen saattaa asian ottaa hoitaakseen.
Mielenkiinnosta lueskelin kokemuksia moottoripyörien muutoskatsastuksista eikä ole kummonen homma. Muutaman satasen kustantaa muutos. Laki ei ota kantaa, miten rajoitin on toteutettu.
Mielenkiinnosta lueskelin kokemuksia moottoripyörien muutoskatsastuksista eikä ole kummonen homma. Muutaman satasen kustantaa muutos. Laki ei ota kantaa, miten rajoitin on toteutettu.
Re: Muutoskatsastus asiaa!
En usko että onnistuu T3b:stä T3a:ksi tai toisinpäin, ennenkuin joku kertoo sen tehneensä. Toki ennen rekisteröintiä pystyy päättämään kumpaan luokkaan laitetaan..
80km/h liikennetraktorista 60km/h versioon uskon vielä, koska siinä ei tarvitse muuttaa ajoneuvoluokkaa..
80km/h liikennetraktorista 60km/h versioon uskon vielä, koska siinä ei tarvitse muuttaa ajoneuvoluokkaa..
-
- 2WD
- Viestit: 44
- Liittynyt: 04 Marras 2014 15:53
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 450 T3 -17
- Paikkakunta: Vantaa/Luumäki
Re: Muutoskatsastus asiaa!
Mä taas uskon että T3B voisi muutos katsastaa T3A:si jos samaalaitetta on myyty molempina versioina.
T3 on ajoneuvo luokka ja sen perässä lisäkirjain osoittamassa miten lujaa sillä saa ajaa. Muuta virkaahan noilla loppukirjaimilla ei taida olla, tietysti kulkuvälineen vaatimukset nousee aina nopeuden mukaan joten en usko että ilman todistuksia nopeuden nostaminen on mahdollista. T3B abs jolla voi ajaa 80km/h olisi ihan hyvin voitu merkitä T3C:si.
T3 on ajoneuvo luokka ja sen perässä lisäkirjain osoittamassa miten lujaa sillä saa ajaa. Muuta virkaahan noilla loppukirjaimilla ei taida olla, tietysti kulkuvälineen vaatimukset nousee aina nopeuden mukaan joten en usko että ilman todistuksia nopeuden nostaminen on mahdollista. T3B abs jolla voi ajaa 80km/h olisi ihan hyvin voitu merkitä T3C:si.
Can-Am Outlander 450 T3 -17
Ex. Polaris Hawkeye 300cc -08
Ex. E-ton Yukon 150cc
Ex. Polaris Hawkeye 300cc -08
Ex. E-ton Yukon 150cc
Re: Muutoskatsastus asiaa!
No kohtahan se nähdään kun ensimmäiset yrittää käydä T3a laitteitansa muutoskatsastamassa ajokorttilainsäädännön muuttumisen myötä...
Mielenkiinnolla jään odottamaan.
Mielenkiinnolla jään odottamaan.

-
- 2WD
- Viestit: 44
- Liittynyt: 04 Marras 2014 15:53
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 450 T3 -17
- Paikkakunta: Vantaa/Luumäki
Re: Muutoskatsastus asiaa!
Ihmeitä on tapahtunut ennenkin. Kuten viimeviikolla kun vantaan kaupunki vuokrasi maataan autojen parkkeerausta varten 4e/m2/vuosi! Melkein vuosi väännettiin kaupungin kanssa ja kaupungin virkamiehet kinastelivat keskenään kenen päätöksellä alue voidaan vuokrata.Hpla kirjoitti:No kohtahan se nähdään kun ensimmäiset yrittää käydä T3a laitteitansa muutoskatsastamassa ajokorttilainsäädännön muuttumisen myötä...
Mielenkiinnolla jään odottamaan.
Nyt vaan joku kokeilemaan katsastusasemalle tai sit ostamaan toi mainosmönkijä jonka voi muuttaa...roosalle jutun tynkää?
Can-Am Outlander 450 T3 -17
Ex. Polaris Hawkeye 300cc -08
Ex. E-ton Yukon 150cc
Ex. Polaris Hawkeye 300cc -08
Ex. E-ton Yukon 150cc
Re: Muutoskatsastus asiaa!
Mainostaakin voi miten vain, eri asia sitten käytännössä kun menee yrittämään konttorille.
Laitappa linkkiä mainosmönkijään niin pääsee ihmettelemään.

Laitappa linkkiä mainosmönkijään niin pääsee ihmettelemään.
Re: Muutoskatsastus asiaa!
Muusta en tiedä, mutta kyllä paikallinen myyjä vannoi, että ABS vehkeen tosiaan voi ensin laittaa kulkemaan 40km/h. Joilloin sitä saa ajaa t-kortilla ja pojan täytettyä 18 vuotta, se voidaan muuttaa kulkemaan tuon täyden, jota ajetaan b-kortilla.
Re: Muutoskatsastus asiaa!
Samaa väitetään tässäkin jutussa:
https://sivustot.kaleva.fi/oulunkonekau ... kkinoille/Hintsala huomauttaa, että traktorimönkijöiden luokitusta voi pienentää muutoskatsastuksella alaspäin. Tällöin esimerkiksi ABS-jarruilla varustettu T3B –luokan sporttimönkijä voidaan rajoittaa hitaamman luokan traktorimönkijäksi. Sen sarviin pääsee jo 15-vuotiaana.
Re: Muutoskatsastus asiaa!
Woozie kirjoitti:Samaa väitetään tässäkin jutussa:
https://sivustot.kaleva.fi/oulunkonekau ... kkinoille/Hintsala huomauttaa, että traktorimönkijöiden luokitusta voi pienentää muutoskatsastuksella alaspäin. Tällöin esimerkiksi ABS-jarruilla varustettu T3B –luokan sporttimönkijä voidaan rajoittaa hitaamman luokan traktorimönkijäksi. Sen sarviin pääsee jo 15-vuotiaana.
Onkos kukaan tätä käytännössä kokeillut onnistuuko?