pahoittelut, jos tämä on faqu, yritin kyllä kahlata läheltä liippaavat langat, mutta joko ne olivat aika vanhoja tai sitten kysymyksessä oli hieman eri asia.
Eli ajatuksena olisi hankkia kohta t-kortti-ikäiselle jälkikasvulle "koppimönkkäri" kulkemista varten. Ei siis hupikäyttöön, vaan ihan kulkemiseen paikasta A paikkaan B ja takaisin. Tuo on edestakainen reitti olisi n. 40km, eli kuudenkympin nopeus olisi enemmän kuin suotavaa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin T-kortilla saa ajaa T1B/T2B-vehkeitä, joilla tuohon pääsee ja toisaalta noihin luokkiin osuvat ilmeisesti ainakin valtamerkkien hytilliset kömpijät. Kun pihassa ennestään on Sportsman erilaista työkäyttöä varten, niin Ranger tulee ensimmäisenä mieleen, mutta eivät Maverick tai toisaalta esimerkiksi Gatorkaan ole mitenkään poissuljettuja, ellei sitten jälkimmäinen hinnan takia. Mutta kunnon hytti ("lämpöhytti"), vetokoukku ja kunnolliset tieliikennevarusteet täytyy löytyä, vinssi olisi kiva ja muut sitten lisäherkkuja.
Sitten niitä kysymyksiä: Suurin osa ainakin Rangereista vaikuttaisi olevan "pikkukoneella", eli 570 mallisia. Onko niin, ettei isompia (900/1000 koneellisia) ole kellään varaa ostaa vai onko jokin muu syy siihen, että niitä tunnu olevan ainakaan käytettyinä liikenteessä? Riittääkö tuo n. 40 hp oikeasti maantiekäyttöön, tuleehan vehkeellä kakspäällä jo kuormaakin eikä ilmanvastuskerroin (vaikka toki ei vielä noissa nopeuksissa ole niin tärkeä) taitaa olla aika heikko?
Minkä verran noilla pystyy ajamaan ilman merkittäviä remontteja, joillakin myynnissä olevilla näyttäisi olevan aika koviakin kilsamääriä takana? Onko varaosien/lisävarusteiden hinnoittelun suhteen joitakin malleja, joista kannattaisi pysyä erossa?
Muitakin kokemuksia kuuntelen mielelläni, myös niitä perusteita, minkä takia koko ajatus olisi huono idea
