Yamaha raptor 660 vs 700i vs polaris predator 500cc

Keskustelua tieliikennekäytössä olevista mönkijöistä.
rescue73
6WD
Viestit: 423
Liittynyt: 03 Helmi 2006 21:50
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja rescue73 »

Muistakaahan hyvät ihmiset myöskin tosiasiat! :wink:
>teho/paino suhde,yampin ja predatorin tehopainosuhde ompi
aikaslailla samoissa oli kyseessä vakiot tai härnätyt.
Yamppi taasen huomattavasti keveämpänä mahdollistaa
agressiivisemman ajotyylin(esim. myöhäisemmät jarrutukset),
ja ompi oman kokemukseni mukaan keveämpi ja helpompi ajella.
Erot huomaa varsinki tollasessa krossi tyyppisessä ajossa ja
vaatiihan suurempi massa renkailta ja alustalta enempi.
Kuivapainothan oli 159kg ja 188kg :o (märkäp. erot samat) :-$
Avatar
Marco71
Tracks
Viestit: 986
Liittynyt: 22 Marras 2005 23:18
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

rescue73 kirjoitti: Kuivapainothan oli 159kg ja 188kg :o (märkäp. erot samat) :-$
Siis Raptor 700 kuivapainohan on 180kg, mikä tässä nyt oli kyseessä Yamahalta, ei YFZ450, missä kuivapaino on tuo 159kg. Raptoria ja YFZ:aa ei taas kannata verrata, koska koneet ovat täysin erilaiset.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
rescue73
6WD
Viestit: 423
Liittynyt: 03 Helmi 2006 21:50
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja rescue73 »

Juuh sorry :oops:
ajatukset oli vaan tosiaanki tossa kilpalaitteessa :idea:
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 22:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Ja sit ku mietitään että kyseessä oli tieliikenteeseen tuleva laite, älkää ny prkl jännittäkö. Tiellähän meillä kaikilla on 15kW käytettävissä. :finga:
Wobbler
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 17 Huhti 2005 21:25
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Jere itte kirjoitti:Jos noista pitäisi valita, niin joko Polaris taikka sitten se 700 Raptor.
Pollessa olis kahden vuoden takuu versus Raptorin 6kk samaan hintaan.
Molemmathan maksavat suunnilleen samanverran.
Yammun teholukemista en tiedä mitään, mutta Polariksesta on otettu sytkäboksilla, putkella, kaasarilla ja suodattimella 63Hp. Ajoinkin k.o. kikottimella ja huh, kyllähän se liikkui.

Ensi vuonnahan muuten tulee se 525Outlaw tietääkseni kilpiversiona.
:D :D Heh Jere ei näitä tänne saa kirjuutella jamppi miesten pilvilinnat sortuu :lol: :lol: :lol: . Kyllähän se on niin että toi vakio 660 jamppi on tussuin kikotin mitä maa päällään kantaa :finga: ... Eikä sitä saa kulkeen Mortinkaan hiluilla edes sen vertaa että avaamattoman predatorin ohi pääsis :lol: .Mitä taas tulee tuohon 700 jamppiin niin sama lelu myllyhän siinä on kuin tuo 660 siihen on vaan lisätty ruisku :lol: . Miksiköhän Mönkkäkin vaihtoi tuon 700 rattorin Predatoriin :roll: ... Noo kun sitä paskaa ei saanut kulkeen vaikka kaikki jampin tehtaan viri vehkeet ruuvas kiinni :wink: . Mulla on ton 700 jampin penkitys paprut tallilla ja niissä ei todellakaan ole paljon lapsille kertomista. Toki noista 660-700 jampeistakin pommeja ulos saa mutta se on sitten jo toinen tarina se :D ... Jotain 725cc kittejä kehiin ja paljonlaisesti euroja sen perään niin alkaa rattorikin liikkumaan :roll: :roll: :roll: .
Avatar
VIPER
6WD
Viestit: 262
Liittynyt: 23 Syys 2006 15:44

Viesti Kirjoittaja VIPER »

Pojat pojat! Ei se ihan noinkaan mene. Kyllähän Predatorissa voi olla vaikka mitä hevosia, mutta kyllähän se on käytännön tehoalua joka mönkkärissä määrää... jopa crossarissa. Käytännön kokemusta.. LT,KFX,DFX400 kaikki teoriassa tehottomampia kuin predator. Käytäntö osoittaa ihan muuta... Ja entäs sitten kun laitetaan korkeapuriste wiseco/je-sarja?
rescue73
6WD
Viestit: 423
Liittynyt: 03 Helmi 2006 21:50
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja rescue73 »

Joo-o tullahan juuri niihin laitteen keveyden tarjoamiin etuihin
>eikös nämä kavat ja 400z ole samoja laitteita :?: jotka painavat
n. 20kg vähempi ku retaattori? :cry:
Avatar
jaksu81
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 22 Syys 2006 12:43
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jaksu81 »

Wobbler kirjoitti:
Jere itte kirjoitti:Jos noista pitäisi valita, niin joko Polaris taikka sitten se 700 Raptor.
Pollessa olis kahden vuoden takuu versus Raptorin 6kk samaan hintaan.
Molemmathan maksavat suunnilleen samanverran.
Yammun teholukemista en tiedä mitään, mutta Polariksesta on otettu sytkäboksilla, putkella, kaasarilla ja suodattimella 63Hp. Ajoinkin k.o. kikottimella ja huh, kyllähän se liikkui.

Ensi vuonnahan muuten tulee se 525Outlaw tietääkseni kilpiversiona.
:D :D Heh Jere ei näitä tänne saa kirjuutella jamppi miesten pilvilinnat sortuu :lol: :lol: :lol: . Kyllähän se on niin että toi vakio 660 jamppi on tussuin kikotin mitä maa päällään kantaa :finga: ... Eikä sitä saa kulkeen Mortinkaan hiluilla edes sen vertaa että avaamattoman predatorin ohi
pääsis :lol: .Mitä taas tulee tuohon 700 jamppiin niin sama lelu myllyhän si
inä on kuin tuo 660 siihen on vaan lisätty ruisku :lol: . Miksiköhän Mönkkäkin vaihtoi tuon 700 rattorin Predatoriin :roll: ... Noo kun sitä paskaa ei saanut kulkeen vaikka kaikki jampin tehtaan viri vehkeet ruuvas kiinni :wink: . Mulla on ton 700 jampin penkitys paprut tallilla ja niissä ei todellakaan ole paljon lapsille kertomista. Toki noista 660-700 jampeistakin pommeja ulos saa mutta se on sitten jo toinen tarina se :D ... Jotain 725cc kittejä kehiin ja paljonlaisesti euroja sen perään niin alkaa rattorikin liikkumaan :roll: :roll: :roll: .

Mitäs kampetta hra.wobbler sitten suosittelee? Sulla on kuulema tuosta virityspuolesta kokemusta jonkin verran..?!? Olenko oikeassa? Tässä on nyt tullut monelta eri käyttäjältä niin paljon eri mielipiteitä eri vehkeeistä että... :roll:
EI OO HÄPEE OLLA NOPEE!!!

Without ATV...
rescue73
6WD
Viestit: 423
Liittynyt: 03 Helmi 2006 21:50
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja rescue73 »

Vastailen tässä vaikkei multa kysyttykään.
Predatori lienee kestävin laite mitä on rakennettu
>sehän on täyttä rautaa :D=panssarivaunu :twisted:=188kg
>mitä moottoripuoleen tulee ni kyllä kestää ,jopa järjen
vastaistakin käyttöä. :wink:
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

rescue73 kirjoitti:...kyllä kestää ,jopa järjen vastaistakin käyttöä. :wink:
Joo, mä voin vahvistaa ton. Olen omin silmin nähnyt mitä sillä voi tehdä, niin kadulla kuin montullakin... :rolleyes: :finga: <--peukut.
l Kipu on vain tunne l
Wobbler
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 17 Huhti 2005 21:25
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

rescue73 kirjoitti:Joo-o tullahan juuri niihin laitteen keveyden tarjoamiin etuihin
>eikös nämä kavat ja 400z ole samoja laitteita :?: jotka painavat
n. 20kg vähempi ku retaattori? :cry:
Nyt sitten voitais miettiä mistä tuo ero tulee tuossa painossa :roll: . Täällä on jammu miehet valitelleet ettei jammuun voi laittaa speisereitä kun ei akselit kestä ja ilman speisereitä jammu kaatuu niiden mielestä. Elikkä akseli on tehty niin heppaiseksi että se ei kestä ja että kestäisi edes vähän niin siitä on tehty kapea ettei siihen tulisi niin rajuja vääntöjä kuin esim.predan valmiiksi leveään ja vahvaan akseliin. Elikkä jos jamppiin laitetaan jälkikäteen riittävän leveä ja vahva akseli häviää osa tuosta jampin hyväksi olevasta paino erosta suhteessa predatoriin. Keulassa tukivarsien kohdalla asia on juuri samanlainen kuin taka akselin kohdalla. Tämä sama teoria pätee myös susukiin ja kavaan.
Elikkä kun jamppiin laitetaan semmoiset osat joilla voi oikeesti ajaa kilpaa nousee paino jo aika lähelle predatorin vakio painoa ja sillon on jamppi mieheltä palanut euroja aika kasa,jonka preda ukko voi sijoittaa paljon hyödyllisempään esim huvitteluun :drinkers: :rolleyes: .Näistä paino jutuista riittäisi juttua juu mutta ei tästä nyt tämän enempää :D . Väitän kuitenkin että preda on paljon valmiimpi kuin jamppi vakiona kilparadoille ja se myös kestää sen rääkin mihin se on tarkoitettu :D .... Terveisiä mäntien ja venttiilien vaihtajien pilvilinnaan :lol: :lol: ....
Thetic
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 31 Heinä 2006 20:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Thetic »

Saanko kysyä että minkä mönkkärin omistat "Thetic"?
saa toki kysellä :) itellähän on aeoni mutta koko kesän ajelin 700 raptorilla ja viikon oli 660 kilpipelinä testissä. kyllä se 700 tuntui jotenkin vaan paremmalta. predatorista ei ole kokemuksia..
Avatar
Hmort
6WD
Viestit: 651
Liittynyt: 03 Loka 2004 15:26
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hmort »

..
Viimeksi muokannut Hmort, 27 Marras 2006 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Hmort
6WD
Viestit: 651
Liittynyt: 03 Loka 2004 15:26
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hmort »

Wobbler kirjoitti:
Jere itte kirjoitti:Jos noista pitäisi valita, niin joko Polaris taikka sitten se 700 Raptor.
Pollessa olis kahden vuoden takuu versus Raptorin 6kk samaan hintaan.
Molemmathan maksavat suunnilleen samanverran.
Yammun teholukemista en tiedä mitään, mutta Polariksesta on otettu sytkäboksilla, putkella, kaasarilla ja suodattimella 63Hp. Ajoinkin k.o. kikottimella ja huh, kyllähän se liikkui.

Ensi vuonnahan muuten tulee se 525Outlaw tietääkseni kilpiversiona.
:D :D Heh Jere ei näitä tänne saa kirjuutella jamppi miesten pilvilinnat sortuu :lol: :lol: :lol: . Kyllähän se on niin että toi vakio 660 jamppi on tussuin kikotin mitä maa päällään kantaa :finga: ... Eikä sitä saa kulkeen Mortinkaan hiluilla edes sen vertaa että avaamattoman predatorin ohi pääsis :lol: .Mitä taas tulee tuohon 700 jamppiin niin sama lelu myllyhän siinä on kuin tuo 660 siihen on vaan lisätty ruisku :lol: . Miksiköhän Mönkkäkin vaihtoi tuon 700 rattorin Predatoriin :roll: ... Noo kun sitä paskaa ei saanut kulkeen vaikka kaikki jampin tehtaan viri vehkeet ruuvas kiinni :wink: . Mulla on ton 700 jampin penkitys paprut tallilla ja niissä ei todellakaan ole paljon lapsille kertomista. Toki noista 660-700 jampeistakin pommeja ulos saa mutta se on sitten jo toinen tarina se :D ... Jotain 725cc kittejä kehiin ja paljonlaisesti euroja sen perään niin alkaa rattorikin liikkumaan :roll: :roll: :roll: .
Kävin sinun kanssa pitkän puhelin keskustelun jossa kerroit kuinka Predan runko oli hitsattu 3 kertaa kun kokoajan antaa periksi että ei se Pollekaan nyt niin hirveen kestävä ole ja tais siinä pollessa mennä viime kesänä muistaakseni 2 kertaa nokka-akseli poikki yms yms muuta.....PIKKU vikaa... ja siitä kommentista ettei raptor mene virittämällä muistaakseni Lattu ajoi seinäjoella 3 missä Timo ajoi vikalla kierroksella maaliviivalla ohi kun Lattu nosti kaasun ylös eikä huomannu Timoa.......
Wobbler
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 17 Huhti 2005 21:25
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Hmort kirjoitti:
Wobbler kirjoitti:
Jere itte kirjoitti:Jos noista pitäisi valita, niin joko Polaris taikka sitten se 700 Raptor.
Pollessa olis kahden vuoden takuu versus Raptorin 6kk samaan hintaan.
Molemmathan maksavat suunnilleen samanverran.
Yammun teholukemista en tiedä mitään, mutta Polariksesta on otettu sytkäboksilla, putkella, kaasarilla ja suodattimella 63Hp. Ajoinkin k.o. kikottimella ja huh, kyllähän se liikkui.

Ensi vuonnahan muuten tulee se 525Outlaw tietääkseni kilpiversiona.
:D :D Heh Jere ei näitä tänne saa kirjuutella jamppi miesten pilvilinnat sortuu :lol: :lol: :lol: . Kyllähän se on niin että toi vakio 660 jamppi on tussuin kikotin mitä maa päällään kantaa :finga: ... Eikä sitä saa kulkeen Mortinkaan hiluilla edes sen vertaa että avaamattoman predatorin ohi pääsis :lol: .Mitä taas tulee tuohon 700 jamppiin niin sama lelu myllyhän siinä on kuin tuo 660 siihen on vaan lisätty ruisku :lol: . Miksiköhän Mönkkäkin vaihtoi tuon 700 rattorin Predatoriin :roll: ... Noo kun sitä paskaa ei saanut kulkeen vaikka kaikki jampin tehtaan viri vehkeet ruuvas kiinni :wink: . Mulla on ton 700 jampin penkitys paprut tallilla ja niissä ei todellakaan ole paljon lapsille kertomista. Toki noista 660-700 jampeistakin pommeja ulos saa mutta se on sitten jo toinen tarina se :D ... Jotain 725cc kittejä kehiin ja paljonlaisesti euroja sen perään niin alkaa rattorikin liikkumaan :roll: :roll: :roll: .
Kävin sinun kanssa pitkän puhelin keskustelun jossa kerroit kuinka Predan runko oli hitsattu 3 kertaa kun kokoajan antaa periksi että ei se Pollekaan nyt niin hirveen kestävä ole ja tais siinä pollessa mennä viime kesänä muistaakseni 2 kertaa nokka-akseli poikki yms yms muuta.....PIKKU vikaa... ja siitä kommentista ettei raptor mene virittämällä muistaakseni Lattu ajoi seinäjoella 3 missä Timo ajoi vikalla kierroksella maaliviivalla ohi kun Lattu nosti kaasun ylös eikä huomannu Timoa.......
Mortti se jaksaa ](*,) .... Mitenkähän nää mun rungon katkeamiset liittyy siihen että 660-700cc rattorit on maailman lussuimpia kikottimia vakiona :roll: .

No tuo on totta että minulta meni edellisestä Predatorista runko poikki monesta kohtaa ja paljon muitakin vikoja tuli noin 8kk aikana mitä tuolla viimeisimmällä Predatorilla ajoin. Ja nytkö sitten mortti yrität vakuuttaa kaikelle kansalle että predatori on jotenkin heikko kampe :lol: :lol: :lol: . Juttuhan on niin että tuon 8kk aikana kelasin varmasti tuohon predaan samanverran tunteja kuin teidän tiimi yhteensä 15 vuodessa :wink: :lol: :lol: .Ja ne tunnit mitä tuohon predaan kelasin ei olleetkaan mitään kylän raitilla köröttelyä :D . Vaan kone sai varmasti niin paljon sikaa kuin vaan koneelle voi ikinä antaa :D .Ja kaikesta tästä rääkistä MINUN mielestä preda selvisi hienosti :D . Sitä paitsi kaikki viathan mitä matkan varrella tuli meni takuuseen sillä pollessa on 2 vuoden takuu.Esim. nuo katkenneet nokat sain takuuseen vaikka rehellisesti sanottuna tuskin ne katkessivat heikkouttaan vaan Pesän väärästä käytöstä 8) . Eikä minun tietojen mukaan tätä nokkien katkeilua ole tapahtunut yhdessäkään muussa predassa suomen maassa :D

Etkö osaa muuten mortti lukea vai onko sinulla vakava häiriö jossain pää nupissa. Minähän nimen omaan kirjoitin että toki tuosta lussustakin saa pommeja ulos kuhan vaan latoo paljonlaisesti euroja pöytään :D tai muuten vaan osaa noi viritys touhut,Lattun kone on tuosta elävä esimerkki hienosti puhuu tuo mylly juu:D :D
Vastaa Viestiin